Primul act canonic firesc de intrerupere a pomenirii unui ierarh eretic in BOR

acest episcop mincinos nu mai este vrednic de a fi pomenit la nicio slujba a Bisericii. Urmeaza ceilalti 24 care au semnat la Creta
Acest episcop mincinos nu mai este vrednic de a fi pomenit la nicio slujba a Bisericii. Urmeaza ceilalti 24 care au semnat la Creta

Scrisoare de intrerupere a pomenirii

Iata un Ieromonah care nu se joaca cu mantuirea si cu Dreapta Credinta.  Parintele Macarie de la Schitul Oituz (Bacau) a intrerupt Canonic, dupa dreptate, pomenirea PS Ioachim Bacaoanu, arhiereu despre care P. Justin Parvu afirma – am auzit cu urechile mele – cu multa durere si naduf : ” ACESTA A ATEIZAT TOT BACAUL . ” Sf. Grigorie Palamas, in urma cu aproape 700 de ani vorbea pentru prima data despre cele trei forme de ateism :

  1. ateismul celor care neaga cu totul existenta lui Dumnezeu.
  2. ateismul ereticilor ( intre care cei mai periculosi sunt acum ecumenistii n.n.) care denatureaza adevarul despre Dumnezeu.
  3. ateismul celor care tac sau nu fac nimic – din lasitate sau frica –  atunci cand Dreapta Credinta este atacata de erezii.

Dupa ce a intrerupt pomenirea, mi-a martusit un credincios care a vorbit cu el, p. Macarie a afirmat : ” Ma simt fericit . Parca mi s-a luat o piatra de pe inima.”

Maica Domnului cu toti eroii de la luptele date la Oituz in primul razboi mondial sa-l ajute in continuare sa-si mentina pozitia. Credinciosii trebuie sa-l ajute cu mic cu mare pentru ca este primul – nadajduim sa nu fie unicul – Preot calugar care implineste randuielile canonice ale Bisericii in forma concreta – patristica de lupta impotriva ereziilor si a arhiereilor-preotilor eretici.

Parintele Macarie a fost chemat la Episcopie si in prezenta a vreo 60 de preoti a fost la comanda huiduit, criticat, numit „schismatic” si „eretic” de catre cateii PS Ioachim, dupa care PS a spus: „Care merge cu Macarie si care merge cu mine ?” Toti au ales sa mearga cu ereticul Ioachim. Singuri si-au ales iadul inca din aceasta viata. Asa ca : ” Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminte.” – vorba Sf. Arhanghel Mihail. Acesti preoti singuri si-au ales de buna voie iadul, adica erezia. De altfel P. Nicolae Ragozin a si spus prin anii ’70 : ” In vremea Apostolilor unul a fost Iuda si ceilalti ai Mantuitorului. In vremurile lui antihrist unul va fi cu Mantuitorul iar ceilalti cu Iuda.”

Avand in vedere ca PS Macarie al Europei de Nord a semnat apostazia de la Creta, putem spune : „Un Macarie a cazut iar alt Macarie s-a ridicat.”


Catre Intai-Statatorul Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului,

cu durere in suflet si cu dragoste netarmurita

pentru Adevar,

Dupa multa rugaciune inaltata catre Preabunul Dumnezeu si indelungi sfatuiri cu ierarhi, stareti ai unor manastiri, duhovnici, teologi ortodocsi si dupa ce am studiat cu atentie documentele si hotararile finale ale asa-numitului „Sinod Panortodox” din Creta 2016, va aducem la cunostinta decizia pe care am luat-o, impreuna cu obstea pe care o conduc, alaturi de toti fiii dubovnicesti, care sunt madulare vii ale Bisericii Ortodoxe cea Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostolica.

Incepand cu Duminica Sfintilor Romani – 3 iulie 2016, noi, leromonahul Macarie Banu, staretul Schitului Oiluz-Bacau si leromonahul Atanasie Parfeni, am intrerupt pomenirea Dumneavoastra ca ierarh al Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului, la toate sfintele slujbe bisericesli si vom ramane in acesta decizie pana in momentul in care va veti dezice public de abaterile de la Dreapta Credinta pe care vi le semnalam.

Acest fapt l-am justificat teologic, dogmatic si canonic, in fata credinciosilor prezenti la Sfanta Liturghie, intemeindu-ma pe invatatura Sfintei Scripturi, Dogmele si Canoanele Bisericii (Canonul 15 Sinodul I-II). Traditia de veacuri a Bisericii Ortodoxe ne invata sa pastram credinta ortodoxa autentica, nefalsificata si neintinata de virusul mortal al ereziei, sa ne luam masuri si sa punem in practica, prin Harul lui Dumnezeu, calea bisericeasca a intreruperii pomenirii numelor pseudo-episcopilor care nu mai invata drept Cuvantul Adevarului.

Concret, motivele pentru care am luat aceasta decizie extrema sunt urmatoarele:

a. Sunteti sustinator al prezentei Bisericii Ortodoxe Romane in C.M.B., organizatie de tip protestant, care promoveaza conceptul de „unitate in diversitate” (specific doctrinei antihristice New Age) si militeaza pentru unirea crestinilor cu celelalte religii. Biserica Ortodoxa este prezentata ca una dintre biserici. Dar pentru noi, una si singura este Biserica lui Hristos, pe care o marturisim in Simbolul de credinta si nu exista mai multe.

b. Ani la rand ati binecuvantat si sustinut intalnirile ecumeniste, desfasurate pe tot cuprinsul eparhiei in „saptamana de rugaciune pentru unitatea crestinilor”, dintre preotii ortodocsi si pseudo-preotii papistasi (franciscani si capucini), lucru argumentat in Memoriul Nr. 1127, din 16.05.2016 depus la Arhiepiscopia Romanului si Bacaului.

c. Ati acceptat participarea la Sfanta Liturghie in mod necanonic, la Sinaxa staretilor din 2015, a unui protosinghel dovedit a fi mason, fapt osandit de hotararea Sinodului din 1937 si reafirmata in 2014 de B.O.R.. Nici ulterior acestei sinaxe nu ati luat masurile care se impuneau, desi vi s-au inaintat documente clare care dovedeau aceasta apostazie a lui.

d. Ati acuzat sistematic (prin reprezentanti) in intalnirile cu preotii de mir si cu profesorii de religie, cat si in sinaxa staretilor din 13.06.2016 ca fiind schismatici si eretici” cei care se opun ecumenismului, osandesc masoneria si au avut o pozitie critica asupra Adunarii din Creta, fara sa aduceti argumente in acest sens.

e. Ati ingaduit tacit savarsirea de cununii mixte de catre unii preoti ai eparhiei Romanului si Bacaului.

f. Ati transmis pleromei ortodoxe, pe site-ul Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului, Comunicatul intitulat “Adevarul nu se negociaza”, folosind un limbaj ecleziastic duplicitar, care contine urmatoarele afirmatii si expresii potrivnice invataturii Bisericii:

„De aceea restaurarea unitatii vazute nu este o problema de centralizare bisericeasca, nici de pluralitate confesionala, nici de uniformitate, ci de sinteza de credinta comuna, de unitate in diversitate si in comuniune.

Raspuns : „Biserica Ortodoxa a lui Hristos nu a pierdut niciodata unitatea de credinta si de impartasire in Sfantul Duh si nu accepta teoria restaurarii unitatii a celor care cred in Hristos, deoarece Ea crede ca deja exista unitatea respectiva, intre cei care sunt copiii Sai botezati. Aceasta unitate exista intre ei si Hristos, in credinta cea dreapta a Bisericii, care nu exista in randul ereticilor si al schismaticilor. Acesta este motivul pentru care Biserica vrea ca ei sa se intoarca in sanul Ortodoxiei prin pocainta.” (Mitropolitul Atanasie de Limassol)

unitate in diversitate

Raspuns : Marea minciuna a talcuirii ecumeniste a versetului din Rugaciunea Mantuitorului (“ca sa fie una, precum Noi una suntem” – loan 17, 22) consta in proiectarea in viitor a acestei unitati deja realizate in Biserica. A o propune ca obiectiv inseamna a nega, practic, faptul ca aceasta unitate este deja o realitate in Biserica, „singurul” lucru care mai trebuie facut fiind propovaduirea ei si extinderea, prin acceptarea ortodoxiei, la toate neamurile.

Asadar, degeaba, in limbajul ecumenist recent, se pune accentul pe „pastrarea identitatii proprii, prin contrast cu ecumenismul diluant si adogmatic. Acest lucru nu inseamna deloc a respecta Adevarul si Biserica, pentru ca se ajunge la acelasi rezultat: negarea intr-un mod mai subtil a unicitatii lucrarii Duhului Sfant in Biserica.

De ce? Pentru ca, daca pornim de la premisa ca ”unitatea” este o tinta si nu o realitate existenta in Biserica Ortodoxa, singura urmasa a traditiei Apostolilor, daca mai si spunem ca „avem de invatat din aceasta atitudine europeana, in care se doreste si pastrarea identitatii fiecarei comunitati religioase, dar si integrarea in societate” atunci este clar ca modelul de unire este Europa cu a sa unitate in diversitate si nu Biserica. (Cuvantul Ortodox, 2014)

Dumnezeu lucreaza prin toate religiile in moduri si grade diferite, in functie de evolutia istorica„,

Dumnezeu lucreaza unde voieste, nu numai in Ortodoxie, pentru ca nu poti limita lucrarea lui Dumnezeu”

Raspuns : Afirmatiile Dumneavoastra pot fi considerate adevarate doar in ce priveste energiile proniatoare ale lui Dumnezeu si nu in cazul harului necreat sfintitor care lucreaza doar in Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe (Mitropolitul Hierotheos Vlahos Nafpaktos).

Autoritatea suprema de conducere in Bisericile Ortodoxe nationale este sinodul sau soborul”.

Raspuns: Noi stim ca traditia bisericeasca recunoaste ca judecator suprem al chestiunilor de credinta constiinta turmei credinciosilor Bisericii, careia ii dau glas persoane singulare sau sinoade ale ierarhilor sau poporul credincios si care se adevereste prin hotarari sinodale.

Trebuie admis faptul ca exista elemente convergente si complementare in toate Bisericile crestine

Raspuns: Este inacceptabila si contradictorie din punct de vedere doctrinar denumirea de „Biserici crestine eterodoxe si confesiuni”. Confesiunile eterodoxe nu pot fi numite Bisericideoarece exact de aceea le denumim „etero” (terte, altele), au dogme eretice si prin urmare ca eretice nu pot fi numite “Biserici”. (Mitropolitul Serafim de Pireu)

„Adevarul nu-i pe cale de disparitie si n-are nevoie nici de paznici si, cu atat mai putin, de avocati.”

Raspuns: „Statul de veghe” la capataiul dogmelor si al canoanelor este o datorie si nu o optiune. „Nu trece hotarele vechi pe care le-au pus Parintii tai” (Pildele lui Solomon, 22-28). Sfantul Apostol Pavel ne da urmatorul indemn: Deci, fratilor, stati neclintiti si tineti predaniile

pe care le-ati invatat fie prin cuvant, fie prin epistola noastra” (II Tesaloniceni 2, 15).

g. Ati participat si ati semnat documentele asa-zisului „Sinod Panortodox” din Creta.

Nu recunoastem acest sinod pentru ca:

1. Nu a participat pleroma Bisericii Ortodoxe, nici macar toti Intaistatatorii Bisericilor

Autocefale Ortodoxe.

2. Nu s-a respectat Regulamentul de organizare si functionare al Sinoadelor Ecumenice anterioare, ceea ce a facut posibil ca, desi nu toti episcopii au semnat hotararile, acestea sa poata fi adoptate.

3. S-a intrunit sub o Sigla straina de orice reprezentare ortodoxa.

4. Au fost invitati ca observatori reprezentanti ai comunitatilor eretice ale papistasilor, protestantilor si monofizitilor, ceea ce este o inovatie fara precedent, straina traditiei noastre sinodale.

5. S-au facut slujbe la care au participat ereticii, ca impreuna-rugatori, ceea ce este interzis si osandit de Sfintele Canoane.

6. A folosit in documentele finale expresii neortodoxe precum:

restabilirea finala a unitatii in adevarata credinta si in dragoste”.

Raspuns: Se induce ideea ca noi, ortodocsii, cautam restabilirea noastra in dreapta credinta si in unitatea dragostei, ca si cum le-am fi pierdut ca si ereticii, conceptie fundamental gresita teologic si care legitimeaza in Biserica asa numita „Teorie a ramurilor”;

accepta denumirea istorica a altor biserici si confesiuni crestine neortodoxe”,

adica „Teoria trunchiului comun”.

Amintim doar cateva dintre Canoanele pc care ne bazam in nepomenirea pseudo-ierarhului:

Canonul 15, Sin I-II (OSANDA SCHISMEI). SCHISMA FATA DE PATRIARH. CARE

DESPARTIRE NU ESTE SCHISMA?)

Cele ce sunt randuite pentru presbiteri, episcopi si mitropoliti, cu mult mai vartos se potrivesc pentru patriarhi. Drept aceea, daca vreun presbiter, sau episcop, sau mitropolit ar indrazni sa se departeze de comuniunea cu propriul sau patriarh si nu ar pomeni numele acestuia, precum este hotarat si randuit in dumnezeiasca slujba tainica, ci mai inainte de infatisarea in fata sinodului si de osandirea definitiva a acestuia, ar face schisma. Sfantul Sinod a hotarat ca acela sa fie cu totul strain de toata preotia, daca numai se va vadi ca a facut aceasta nelegiuire. Si aceslea s-au hotarat si s-au pecetluit pentru cei ce sub pretexlul oarecaror vinovatii se departeaza de intaii lor statatori si fac schisma, si rup unitatea Bisericii. Caci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu intaiul statator al lor pentru oarecare eres osandit de sfintele sinoade sau de Parinti, fireste adica, de comuniunea cu acela care propovaduieste eresul in public si cu capul descoperit il invata in Biserica, unii ca acestia nu numai ca nu se vor supune certarii canonicesti, desfacanduse pe sinesi de comuniunea cu cel ce se numeste episcop chiar inainte de cercetarea sinodiceasca, ci se vor invrednici si de cinstea cuvenita celor ortodocsi. Caci ei nu au osandit pe episcopi, ci pe pseudoepiscopi si pe pseudoinvatatori si nu au rupt cu schisma unitatea Bisericii, ci s-au silit sa izbaveasca Biserica de schisme si de dezbinari”.

Canonul de mai sus este In conformitate cu alte canoane ale unor Sinoade Locale si Ecumenice, precum Canonul 31 Apostolic, Canonul 6 de la Sinodul Local de la Gangra (340), Canonul 5 al Sinodului Local de la Antiohia (341), Canoanele 10, 11 si 92 al Sinodului Local de la Cartagina (491), Canonul 19 de la Sinodul IV Ecumenic (451), Canoanele 31 si 32 ale Sinodului VI Ecumenic (691), si Canoanele 12, 13, 14 ale Sinodului I-II (861), Canonul 10 Apostolic, Canonul 45 apostolic, Canonul 62 apostolic.

Sfintii care au intrerupt pomenirea pseudo-episcopului, au continuat sa slujeasca Sfanta si Dumnezeiasca Liturghie si toate Tainele Bisericii, ramanand in comuniune cu Biserica Ortodoxa, dar ingradindu-se de numitul pseudo-episcop de care apartineau.

In numele obstii Schitului Oituz, afirm cu tarie ca nu vom ceda nici unei presiuni ulterioare, de orice fel ar fi ea si ca vom ramane, pana la moarte, fii credinciosi ai Bisericii Ortodoxe, dorindu-va cu toata ardoarea sa faceti acelasi lucru in viitor, iar daca din nestiinta sau din constrangere v-ati abatut de la respectarea libbelo-ului, a celor trei marturisiri de credinta depuse la hirotonia intru arhiereu, cand ati jurat ca veti respecta dogmele si canoanele nestirbite, va dorim sincera pocainta si va pomenim la rugaciunile personale pe care cu umilinta le inaltam catre Atotputernicul si Iubitorul de bine Dumnezeu.

Nu acceptam sa fim numiti schismatici si eretici, pentru ca nu ne-am separat de Biserica noastra, recunoastem autoritatea Bisericii Ortodoxe Romane, dar denuntam ca fiind eretici pe unii slujitori ai aceste Sfinte Biserici. Nu ceea ce sustinem noi se abate de la dogmele Sfintei Biserici Ortodoxe, ci ceea ce intreprindeti Dumneavoastra si alti ierarhi ai Bisericii noastre este erezie. Secole de-a randul mucenicii s-au jertfit exact pentru a apara Dogmele si Canoanele, care acum se incalca flagrant de unii ca Dumneavoastra.

Adevarul nu poate fi negociat sau relativizat, este unul singur si cei care il apara, chiar daca sunt putini, pot afirma despre cei care il incalca (oricat de multi ar fi acestia) ca aceia sunt eretici si schismatici, asa cum s-a mai intamplat de-a lungul vremurilor, chiar in cazul unor intregi sinoade, numite ulterior talharesti.

Ne rezervam dreptul de a folosi toate mijloacele legale care ne stau la dispozitie (justitie, mass-media), ca cetateni vremelnici ai acestei lumi, pentru ca viitorul Schitului Oituz sa nu fie umbrit de diverse atacuri sau denigrari.

Nu ne vom lepada de tine, iubita Ortodoxie, nu te vom tagadui pe tine, credinta mostenita de la Sfintii Parinti. In tine ne-am nascut, in tine traim si in tine vom muri. Si, daca vremea ne-o va cere, de mii de ori vom muri pentru tine, urmand invataturilor Sfintilor Parinti, care ne-au aratat calea spre Imparatia lui Dumnezeu chiar cu pretul vietii lor. Noi suntem chemati sa pastram in toata curatia sfanta Ortodoxie lasata noua ca mostenire de Sfintii Parinti. Cu orice pret vom apara credinta Ortodoxa, urmand invataturilor dogmatice, Sfintei Traditii si sfintelor canoane care au fost date la cele sapte Soboare Ecumenice si Locale ale Bisericii Ortodoxe”. (Episcopul Longhin de Banceni)

Asa sa ne ajute Bunul Dumnezeu!

11 iulie 2016

Staretul Schitului Oituz

leromonah Macarie Banu

181 comments

  1. Ce face cea mai marea masa de preoti in parohii pentru familia ortodoxă? Cateheze cu tinerii, ca ei sa se cunoască, apoi sa se căsătorească? NU! Acum s-a trezit sa apere familia?… când gem bisericile de tineri necăsătoriți si ei nu au facut nimic, sa i uneasca. Fuga dupa slujba la copii si preoteasa… Nu se mai lucreaza cu tinerii, pentru ca ei sunt o respobabilitate mare. Ei sunt cei singuri si someri.
    E o misiune grea si ei aleg sa stea deoparte, decat sa i ajute. Pensionarii au pensie, cei de peste 35, 40 de ani isi castiga existenta au experienta de munca…dar tinerii, de sub 35, de ani…aia necasatoritii, somerii, ce se face cu ei…NIMIC!

    Apreciază

  2. Doamne ajuta,

    „SF.PAISIE AGHIORITUL S-A ARATAT AIEVEA D-LUI PROF DIMITRIE TSELENGHIDIS SI I-A SPUS : ” SA LUPTATI CU TOATA FORTA IMPOTRIVA SINODULUI DE LA CRETA.”

    Am auzit ceva despre aceasta Minunata Vedenie, stiti mai multe marturii? A mai vorbit despre aceasta cineva?

    Dumnezeu nu ne paraseste niciodata, trimite pe Sfinți să ne intăreasca in aceste vremuri apocaliptice!

    Sfinte Părinte Paisie mare marturisitor ajuta-ne si roaga-te si pentru noi românii!

    Ma iertati si blagosloviti!

    Apreciază

      • dinu

        plimba ursu` CACANARULE !
        esti raspandacul PROST si PLATIT al „ortodoxiei” politic corecte a APOSTATILOR din BOR !
        cunoastem specia asta de CURVE si TRADATORI …. e raspanditia ca mustele de cacat !

        si sa le spui la KAKATII tai de episcopari si popangii ca : NU ne pasa de „anatemele” si „afuriseniile si „KAKAT-erisirile” lor !

        OK? ai priceput JAVRA?

        mergeti cu ecuKAKATATII vosri la an´ticrist, GATA ! Bisercile vasotre sunt GLOITE azi de Robii Lui Hristos si vi sunteti GOI de harul care v.a parasit, pe voi si pe epicosparii cu popologii vostri !

        NIMIC sunteti si NIMIC puteti impotriva noastra !

        HAI MARS si linbe lana diavoleasca a preNEsfintitilor tai popi si episcopari si transmite.le ce le spun eu ! :

        SUNTETI TERMINATI !!!

        Apreciază

      • dinu

        o sa ramaneti un MUZU cu Maotele si Antimisle si Icoanel voastre FURATE de la Biserica Lui Hristos din caer at iesit si pe care o prigoniti !

        ATAT va va ramane, sulfteletle Robilor Lui Hristos LE-ATI PIREDUT DEFINITIV ! NINEI dintre ai Lui Hristos NU ma vine la /cu voi !!!

        pastrati-va Antimisele , NU AVE NEVOIE de ele , NICI de voi CAZATURILOR !

        Parintele Macarie VA AVEA CURAND Antimis de la un Eisocp VREDNIC al Lui Hristos !… si va sluji Lui Hristos pe care L-ATI TRADAT voi CURVE SPURCATE si batrane !

        … iar „slujbele ” si „sfinteniile” voastre SPURCATE de EREZIE sunt bune sa le dati la CAINI !…nici aceia NU le vor primi !

        Apreciază

      • Antimisele raman sfinte pentru ca au in ele Sf.Moaste de mucenic. Sa nu cadem in extreme. BOR ramane Sfanta si mantuitoare, cu toata apostazia de la Creta. Inca se mai poate merge la Biserica, dar nu la slujbele celor 25 in frunte cu Patriarhul Daniel. In momentul in care nu se va mai putea merge la slujbe, Duhul Sfant ne va instiinta.

        Apreciază

      • Monahul Teodot

        scuze pentru limbaj !
        imi pastrez insa „respectul” pt inselatul dinu si ideile din spatele limbajului

        Apreciază

  3. Ce indemnuri sunt astea, parintele…? Mata nu stii ca par. Macarie, intrerupand comuniunea cu episcopul locului, nu lui Ioachim i-a facut ceva ci pe el s-a scos in afara Bisericii. Nu stiti, atata lucru (ii mai pacaliti/smintiti si pe copii astia), ca preotul, in randuielile hirotoniei, slujeste Sf. Euharistie „prohirisit” („mandatat” de episcop) pe Sfantul Antimis care poarte numele si semnatura episcopului locului…? Daca pozitia ta, ca preot, este sa nu pomenesti ierarhul canonic (pana una alta) al Bisericii Ortodoxe Romane, unde te aflii? Raspunsul: in afara ei!!
    In intamplarea cu Sf. Vasile cel Mare, acesta fuge/pleaca in pustia Pontica tocmai pentru ca nu mai putea sluji acolo. Doar un sinod poate cantari si stabili daca un episcop este eretic (mitropolitan sau la nivel de Biserica).
    Ati citat canoane despre episcopii eretici; canoanele despre cei care acuza si barfesc episcopii sunt de 2 ori mai multe, tot de Sfintii Parinti date…
    Este parintele Macarie schismatic? Cam este; primul gest al schismei este incetarea pomenirii la Liturghie, asa numita stergere din Diptice (dipticul este lista ierarhilor canonici in ordinea pomenirii lor).

    Apreciază

    • P.Macarie nu este schismatic ci Ioachim si cei 25 sunt eretici si schismatici. P. Macarie, intrerupand pomenirea ereticului Ioachim nu a iesit afara din Biserica ci a aplicat Canonul 15 al Sinodului de la C-nopol al Sf.Fotie cel Mare. Ioachim , Daniel, Teofan, Nifon si cei 25 care au semnat la Creta au iesit afara din Biserica prin legiferarea ereziei ecumenismului. Ei sunt numai cu trupul in Biserica dar cu duhul sunt inafara. Antimisul i l-a inapoiat oficial. Nu este neaparat nevoie sa fie pomenit altcineva in locul lui Ioachim . In puscarie ce antimis era ? Chestia asta cu mandatat de episcop este valabila atata timp cat Ioachim sau altul sunt EPISCOPI, adica pazesc DREAPTA CREDINTA. In urma Cretei, cei 25 cel putin – dar sunt cu mult mai multi care sunt eretici in cuget dar inca nu s-a aflat ocazia de a iesi la iveala serpii din ei – NU MAI SUNT EPISCOPI CI PSEUDO-EPISCOPI SAU EPISCOPI MINCINOSI. De aceea acum se impune SEPARAREA FOARTE CLARA DE EI. Nu sinodul hotaraste daca vreun episcop este sau nu eretic, ci CUVINTELE SI FAPTELE LUI care sunt sau nu impotriva Dogmelor Bisericii.Un exemplu foarte clar il constituie cazul mitropolitului Corneanu de la Banat – care l-a hirotonit pe actualul patriarh eretic Daniel – si care s-a impartasit public la greco-catolici. Sinodul l-a iertat, dar el apoi a marturisit ca nu-i pare rau deloc de ceea ce a facut. Cum ramane cu sinodul atunci ? Vezi ca sunt in afara Bisericii prin erezii acesti ierarhi ? Sf.Ignatie Briancianinov, inca din sec.al XIX-lea spunea : ” BISERICA OFICIALA VA CADEA „. Daca un simplu credincios il acuza pe un ierarh de erezie, acest ierarh este obligat sa-i raspunda : „Care este erezia de care ma acuzi ? Aceasta … marturisita in cutare ocazie . Atunci ierarhul va confirma erezia sau o va infirma. Asa se proceda in vechime fara prea multe consilii, comisii si comisioane…adunari sinodale…Asadar sunteti in inselare iar ca sa va mai dumiriti va trimit si acestea : http://sinodultalharesc.xyz/2016/06/14/intreruperea-pomenirii-ierarhilor-ca-masura-canonica-si-patristica-de-impotrivire-fata-de-covocarea-sfantului-si-marelui-sinod-ecumenist/
      http://sinodultalharesc.xyz/2016/07/09/parintele-iulian-de-la-prodromu-sinodul-din-creta-este-un-sinod-talharesc/
      http://sinodultalharesc.xyz/2016/07/10/gheron-sava-lavriotul-sfantul-munte-va-intrerupe-comuniunea-cu-patriarhul-bartolomeu/
      http://sinodultalharesc.xyz/2016/07/14/monahii-din-athos-apel-pentru-respingerea-sinodului-panortodox-si-incetarea-pomenirii-patriarhului-constantinopolului/
      http://sinodultalharesc.xyz/2016/07/09/video-pr-iulian-prodromitul-despre-casatoriile-mixte-si-despre-adunarea-din-creta-sinod-neortodox/
      http://sinodultalharesc.xyz/2016/07/05/sinaxa-clericilor-si-a-monahilor-ortodocsi-din-volos-nu-recunoaste-sinodul-panortodox-si-este-alaturi-de-ierarhii-care-nu-au-semnat/
      Ce crezi, Biserica sta in acesti arhierei eretici ecumenisti ? CHIAR TOTI DACA VOR SEMNA EREZII, BISERICA RAMANE NEATINSA IN VECI. NICI PORTILE IADULUI NU O VOR BIRUI. Numai putregaiul eretic cade din Biserica, chiar daca au mitre, vesminte, sunt hirotoniti arhierei, preoti…Ecumenistii nu vor vedea fata lui Dumnezeu.

      Apreciază

      • Daca nu-l consideram asa si pastram pomenirea si comuniunea cu el, riscam ceva infricosator : in timp sa gandim eretic ca el. E singura metoda sa ne ingradim de el, pana la pocainta lui, care pocainta nu va fi niciodata.

        Apreciază

    • @ Dinu nu esti preot cumva? Vorbesti numai prostii. Esti o sluga oarba a ereticilor. Tie iti place ce face Ioachim?? Cat de intunecat poti sa fii in asa fel incat sa ii tii partea acestui nemernic?

      Ioachim ereticul isi bate joc de preoti si de Hristos, cere spaga lunar de la preoti si impune reguli tiranice si rele. El batjocoreste Sfanta Credinta Ortodoxa si dumnezeiestile canoane ale Sfintilor Parinti. Un pitic atat la trup cat si la suflet, cu aere de mare poet, umflat de linguselile preotilor fara coloana vertebrala si fara pic de demnitate.

      Esti la fel ca Ioachim. Este o vorba straveche: „corb la corb nu-si scoate ochii…”

      Ti-a mai lasat Dumnezeu timp de pocainta si tu nu faci nimic…

      Apreciază

    • Ce mai la deal la vale,tare va mai temeti de masoni ,de slugile lui antihrist!Sa faceti neascultare arhiereilor cazuti va temeti,dar sa faceti neascultare lui Dumnezeu, nu.Omul credincios se teme sa nu supere pe Dumnezeu si-L asculta,nu are frica de schisma si de erezie atata timp cat urmeaza invataturile Mantuitorului si a Sfintilor Parinti.Sa va dau un exemplu mai omenesc,mai laic:daca ai parinti hoti sau curvari si tu fiind fiul lor trebuie sa-i asculti ,sa faci ca ei,in virtutea faptului ca iti sunt parinti pot sa te si oblige sa le dai ascultare,tu ce faci?faci ascultare ,ca un imbecil sau iti urmezi propria constiinta cu care te-a inzestrat Dumnezeu si eventual pleci de acasa…asa ca ,nefacand ascultare arhiereilor cazuti defapt,le faceti lor un bine si mai ales voua,va ingraditi pe voi insiva de cadere…ce sa mai…care alt sinod sa mai asteptam?…si din cine format?…chiar nu ganditi ca acum e vremea,e cernerea?…nu va imbatati cu apa de ploaie ca nu oricine zice Doamne,Doamne va intra in Imparatia LUI Dumnezeu…ATENTIE LA NEATENTIE!!!

      Apreciază

      • Sorin

        Atnci va fi PREA TRAZIU !

        daca ACUM deja NU te lepezi de comuninuea si „sfinteniile” ERETICILOR ECUMENISTI MANE vei fi BOLNAV de boala lor…de NEVINDECAT !

        Apreciază

      • Dumnezeu m-a luminat si m-a facut sa inteleg cum a fost cu serghianismul in Rusia. Sunt lucruri asemanatoare si acum. Pentru cei aflati in nestiinta – in privinta apostaziei de la Creta – altfel lucreaza Duhul Sfant in BOR prin cei 25 care au semnat la Creta, aceeasi care au facut de cel putin 26 de ani mari tradari cu ecumenismul. Dar aceasta nestiinta nu este lipsita de vina . De exemplu, o batrana se duce sa ia binecuvantare de la un arhiereu cazut la Creta si chiar sa se impartaseasaca. Ea habar nu are ce a facut asta si se duce cu evlavie, ca romanii sunt cam evlaviosi. Daca vin papistasii cu limba lui antonie de padova , se duc buluc. O va nedreptati Dumnezeu si nu o va impartasi cu Sf.Taine. Nu cred. Sau un copil. La fel. Dar unul care stie ce au facut astia la Creta, un arhiereu, un preot, un calugar, un credincios si se impartaseste din mainile lor, ia binecuvantare de la ei… are pacat, ca nu lupta pentru izbavirea Bisericii de eresuri. Frica si compromisul sunt pacate mari. Dar si cei care sunt in nestiinta, in timp se vor dumiri. Acesti 25 de arhierei de la Creta au succesiune apostolica dar acum au semnat cu mana lor lepadarea de Hristos cel Ortodox la Creta. Oare de ce canoanele spun sa nu te impartasesti din mana preotului care nu tine miercurile si vinerile de peste an ? La Creta au confirmat postul destul de bine, dar au lovit in dogma despre Biserica si in canonul dat de un Sinod Ecumenic ( !!! ) in privinta interzicerii casatoriilor mixte.

        Apreciază

      • Monahul Teodot

        „Ea habar nu are ce a facut asta si se duce cu evlavie, ca romanii sunt cam evlaviosi. Daca vin papistasii cu limba lui antonie de padova , se duc buluc. O va nedreptati Dumnezeu si nu o va impartasi cu Sf.Taine. Nu cred. Sau un copil. La fel.”____– FALS !

        ORICE eretic se DESPARTE de Biserica indiferent ca a fost in cunostinta de cauza sau nu !
        „47. Iar sluga aceea care a ştiut voia stăpânului şi nu s-a pregătit, nici n-a făcut după voia lui, va fi bătută mult.
        48. Şi cea care n-a ştiut, dar a făcut lucruri vrednice de bătaie, va fi bătută puţin.”(Ev. Lc12) ______ BATAIA e IADUL ! ce mai conteaza ca unii se chinuiesc acolo mai mult si altii mai putin?

        Nestiinta este PACAT si se pedespseste la fel ca orice alt pacat, ba se afla dupa parerea Parintilor Filocalici printre cei 3 MARI URIASI care PIERD neamul crestinesc : ” nestiinta uitarea, nebagarea de seama ”

        pe criteriul dv nici copiii sau babele proaste ale ereticilor nu sunt „vinovati” de ratacirea in care ii trag mai marii lor, si ce vina au ei atunci ? cu atat mai putin ca sunt nebozetazi si deci neajutati de har sa nu greseaca, ce vina cu MULT mai mare au botezatii care ASTUPA harul si-l fac in ei NEFOLOSITOR ! mai CUMPLIT va fi iadul/bataia crestinului ortodox care a cazut in erezie dn nestiinta/prostie/ ignoranta/lene ca a ereticul orb si lipsit de har, macar ereticul NU A DISPRETUIT harul primit ca ortodoxul CAZUT !

        Apreciază

      • Monahul Teodot

        eu unul NU mai merg DEMULT la Bisericile ecumenistilor !
        si SLAVA DOMNULUI avem INCA ( sa dea Dumnezeu cat mai multa vreme) unde merge la preoti FARA rabat de la Ortodoxie ! …chiar si in Ro, nu numai la alte neamuri cu Ortodoxia MAI DREAPTA ca a romanilor.

        si sigur ca mantuirea nu e mura in gura, MOCA , trebuie sa te ostenesti din greu si in TOAT FELURIE ca sa o capeti, cu atat mai mult in vremurile de pe urma. DOAR cei ce se silesc vor mosteni Imparatia Cerurilor! …. nu comozii si „justificatorii „!!!

        Apreciază

  4. Parinte Teodot, din cate imi amintesc, Parintele Iustin a spus ca putem merge la slujbele Bisericii pana cand
    se va da Sf. Impartasanie ereticilor. Pe de alta parte, Sfintia voastra (si altii) sustineti sa nu mai mergem la
    bisericile unde preotii sunt de acord cu hotararile de la Creta (dupa intelegerea mea acestia sunt cei care continua pomenirea ierarhilor care au semnat documentele cu pricina). Cum explicati ce a spus Sf. Marturisitor Iustin?

    Apreciază

    • Bine ca ai intrebat. Mai intai sunt perioade diferite : ecumenismul pe vremea cat a trait P.Justin nu era dogma in Biserica, dupa cum este acum dupa Creta. Unii faceau ecumenism din convingere – putini. Altii, mai mult pentru functii, bani. Altii erau categoric impotriva iar altii nu se manifestau impotriva vehement dar nici nu-l faceau, evitau. Acum insa, lucrurile sunt complet diferite dupa sinodul de la Creta : ECUMENISMUL A DEVENIT DOGMA, OBLIGATIE, DATORIE…IN BISERICA . In documentul despre relatiile cu alti crestini se foloseste de cel putin 10 ori cuvantul „CMB” si O SINGURA DATA cuvantul ‘DOMNUL IISUS HRISTOS’. Numai si aceasta observatie spune totul. Asadar acum este o noua etepa fata de perioada P.Justin. Noi am sfatuit – conducandu-ne si dupa ce face Sf.Munte Athos si ierarhii marturisitori din Grecia, iar nu in ultimul rand avand in vedere pe Sf.Vasile cel Mare , pe Sf.Grigorie Palamas – iata ce spune P.Sava staretul Marii Lavre : http://sinodultalharesc.xyz/2016/07/10/gheron-sava-lavriotul-sfantul-munte-va-intrerupe-comuniunea-cu-patriarhul-bartolomeu/#more-813.
      La preotul care este pentru sinodul de la Creta si pentru ecumenism ce sa mai cautam ? La slujbele celor 25 care au semnat la Creta, ce sa mai cautam ? La preotii care sunt impotriva ecumenismului(Creta…) si care totusi inca ii pomenesc pe cei 25, cred ca inca se mai poate merge. Dar si ei sunt intr-un mare pericol. Continuarea pomenirii celor 25, daca o fac de frica de cei 25, de unde vine frica aceasta ? De la Dumnezeu ? Nicidecum , ci de la diavol. Daca maine – poimaine vor primi ordine mai ecumeniste de la arhierei, se vor opune, daca nu s-au opus acum ? Putin probabil. Daca tu curvesti cu mintea si cu inima si n-ai de gand sa te lasi, cand se va oferi ocazia , sigur vei face si fapta. Deja cand se va ajunge la potirul comun, nu se va pute face chiar nimic.Nici un Sfant nu spune de aceasta masura : ” pana la potirul comun.” Este vreun ortodox sanatos in credinta care sa mearga la vreo Vecernie cu papistasii ? Nu cred. Si atunci cum ramane cu „potirul comun” ? Mai trebuie spus si urmatorul adevar, cam dureros dar adevar : P.Justin se temea de caterisire, dar nimeni nu i-a spus ca nu este valabila o astfel de caterisire pe motive de incetarea pomenirii arhiereului eretic. Acum insa, dupa ce vede ce s-a semnat la Creta, cred ca este cu totul de acord cu intreruperea pomenirii si comuniunii cu cei 25 de arhierei care au legalizat ecumenismul in Biserica, si vor aparea si semne, minuni. Deja, am auzit ca Sf.Paisie Aghioritul s-a aratat aievea d-lui Dimitrie Tselenghidis si i-a spus : ” Cu toata forta impotriva sinodului de la Creta.” binenteles ca acum Daniel, Teofan …merg la mormintele P.Arsenie Papacioc, la pomenirile P.Justin … in care arata ca lumea i-a intampinat cu flori, au tinut predici, ca sa atraga oamenii de partea lor, binenteles pe aceia care habar n-au de Creta, de ecumenism. Viclenia ecumenistilor este maxima in a duce lumea in eroare. Lovirea capului sarpelui este INTRERUPEREA POMENIRII SI A COMUNIUNII CU CEI 25. Chiar si predicile impotriva lor sunt insuficiente. Sa va mai dau cateva exemple de nepocainta si viclenie a lor : Patriarhul Daniel, inainte de a pleca la Creta a zis ca nu vor schimba dogme, canoane, dar acolo au schimbat dogma despre Biserica si canonul despre casatorie. La intoarcere a zis ca dialogul cu cei de alte credinte este inevitabil avand in vedere diaspora. dar ce legatura are diaspora cu CMB-ul ? Absolut niciuna. Astfel, a pus semn de egalitate intre diaspora – romanii ortodocsi care lucreaza la eretici – si participarea ecumenistilor romani la intrunirile CMB. Cine n-a priceput, a cazut in capcana „dialogurilor inevitabile”. A adaugat ca acum trebuie sa practicam o „ortodoxie reala” iar nu una „ideala”. Pentru el erezia a devenit „ortodoxia reala”. Teofan e mai slab in gandire. El nici nu are clare inca dogmele, dar mai viclean in fapte si cuvinte avand scoala lui Teoctist. dupa ce l-am mustrat la Agapia, a zis : ” parca stiam eu ca documentele acelea nu prea sunt in regula, dar nu ma asteptam la o asemenea primire „. Stati linistiti, vor mai fi sinoade – ca si cum ar lasa impresia ca la urmatorul sinod va fi dat anatemei ecumenismul – dar nici pomeneala de asa ceva, ascultati de Ierotheos Vlachos. Dupa trei zile insa, iata ce le-a spus P. Antim si P.Ieronim la o intalnire de la M-rea Bistrita :https://www.facebook.com/groups/1578788542419730/. Asadar ecumenistii sunt vicleni-vicleni-vicleni. Acum solutia de la Dumnezeu pentru salvarea noastra este intreruperea pomenirii si a comuniunii cu ei. Acum ei se dau mari aparatori ai familiei…ca schimba constitutia…si alte prafuri in ochii oamenilor, anul viitor l-au inchinat Marilor duhovnici, Sf.Inchisorilor…ca sa creasca in ochii lumii si sa le mai dea vreo importanta cineva, dar ei raman eretici nepocaiti.

      Apreciază

      • „Este vreun ortodox sanatos in credinta care sa mearga la vreo Vecernie cu papistasii ? Nu cred.”

        Parinte, eu cant la strana. Daca vin ereticii la slujbe, ce fac, il las pe parinte sa tina singur slujba, iar eu plec pur si simplu? In mod sigur nu ma va mai primi la strana. Ce e de facut?
        La noi in Biserica (Bucuresti) i-au adus deja pe eretici in Biserica la Sfintele sarbatori din Postul Pastelui. Cand i-am vazut, mi-a picat cerul in cap. Fratii de la strana nu ziceau nici pas, iar preotii i-au prezentat pe eretici ca fiind „fratii nostri”, fara nici o jena. Ba au mai si cantat cu noi in Biserica.

        Iar acum, dupa intalnirea talharilor, preotii nostri ridica osanale ereticilor si ne prezinta cu multa efervescenta „reusita” tradatorilor.

        Apreciază

      • Esti dator sa protestezi si apoi sa pleci orice s-ar intampla. Unii si-au dat si viata ptr marturisirea dreptei credinte. Frica este de la diavol. Dar ar fi fost bine sa-i fi spus preotului ca ceea ce face este o erezie si ca nu esti de acord cu el. Daca dupa atragerea atentiei, ii considera in continuare frati pe eretici si mai are de gand sa faca rugaciuni impreuna cu ei, pleaca de la el ca te strici si tu. Iti va purta Mantuitorul de grija.

        Apreciază

    • Situatia la noi in tara este foarte grava, deoarece multi inca zac in intunericul necunostintei. Am trimis articole de pe acest site si nu numai la persoane care sunt rugatoare, postitoare, cititoare de lectura duhovniceasca, evlavioase, persoane pe care le consider destul de induhovnicite intrucat nu le-am auzit de exemplu niciodata laudandu-se cu rugaciunea, cu postul si pe care nu le-am auzit niciodata judecand pe cineva si care mi-au spus ca ele nu se baga sa judece episcopi, ca pe ele nu le intereseaza ce s-a discutat la Creta, ca le intereseaza doar mantuirea, citind doar lectura filocalica. Adica vreau sa spun ca daca astfel de persoane, traitoare din Biserica sunt asa nepasatoare fata de aceste subiecte, ce sa mai vorbim de mamaitele care merg si ele la biserica manate de evlavia lor sincera? Stiu din istorie ca am fost un neam, desi nu prea unit, totusi destul de luptator pentru apararea pamantului si a credintei stramosesti, totusi de unde am dobandit aceasta cumintenie dusa la extrem incat cerlor mai multi nu le mai pasa de Adevar? Nu mai suntem in stare de la vladica la opinca sa ne impotrivim greselilor de orice fel, ba ne mai si trufim cu ele. De exemplu tot intrebandu-l pe duhovnic despre Creta, mi-a spus ca pe motiv ca sunt femeie, n-ar trebuii sa ma preocup de probleme dogmatice, ci doar de credinta cum spun unii specifica femeilor de a crede tot ce spun barbatii si pe subiecte de teologie fara discernamant. Poate asa o fi, dar daca sunt femeie oare nu am voie sa-mi cunosc propria credinta? Oare dogmatica nu este explicarea Dreptei credinte? Sa fie asa o reminiscenta a faptului ca Eva aflat multe lucruri de la Adam si nu direct de la Dumnezeu? Asa o fi, dar iata ca cel mai mult femeile cad in aceasta ispita de a alerga fara discernamant dupa binecuvantari la cine nu trebuie, sau merg cu aceeasi evlavie atat la moastele Sf Parascheva ca si la limba lui Antonie de Padova, dupa cum ati spus, si asta din cauza faptului ca nu-si cunosc credinta si din pacate enorm de multi, chiar si oameni imbisericiti, nu-si cunosc credinta. Nu sunt de acord cu femei excesiv de teoloage care sa-si doaresca statutul de preotese sau episcopese, fereasca Dumnezeu, insa ar trebui o catehizare serioasa, in Adevar si generala a romanilor, altfel ne vom pierde atat ca credinta, cat si ca neam. Cer poate prea mult, dar ar trebuii ca preotii si episcopii pe langa predicile moralizatoare sa explice oamenilor si dogma si canoanele Bisericii pentru ca toti sa inteleaga Adevarul si sa-l desluseasca limpede, dar probabil anumiti nu prea sunt interesati de acest lucru, intrucat cunostiinta, naste pana la urma si atitudine si marturisitare si acesti anumiti vor oameni cuminti care sa inghita ca si un strut tot ce li se baga pe gat si care la o adica cand lucrurile devin prea serioase sa-si vare bine si capul in nisipul ignorantei si fricii ce ne bantuie ca neam de ceva timp in coace.

      Apreciază

      • Spuneti acelui asa-zis duhovnic, care zice ca femeile nu au voie sa cunosca dogmele, ca cea mai Mare Dogmatista din Biserica este Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu si Pururea Fecioara Maria. Dar Sf.Mare Mucenita Eufimia, dar Sf.M.Mucenita Ecaterina care a intors de la idoli peste 100 de filosofi, si atatea cazuri. Sfintele Femei Mironosite au fost primele care L-au vazut pe Hristos inviat iar nu Apostolii, pe care Mantuitorul i-a mustrat aspru pentru necredinta si impietrirea inimilor lor. Luptati pentru Dreapta Credinta cat va tin puterile, ca nu prea mai ai ce face cu asemenea „duhovnici”. Sf.Paisie Aghioritul a spus f.clar : ” Cu mic cu mare impotriva sinodului de la Creta.” – adica inclusiv femei si copii. Cu d-vostra se mai poate face ceva iar nu cu acesti „duhovnici” tradatori.

        Apreciază

  5. Does your website have a contact page? I’m having a tough time locating it but, I’d like to send you an email.
    I’ve got some recommendations for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great website and I look forward
    to seeing it improve over time. http://www.yahoo.net

    Apreciază

  6. @Dinu nu va suparati adevarul e ca albul il vedeti negru si negru alb….ioachim e Iuda care l-a tradat pe Mantuitorul la Creta….deci nu e in Biserica si atunci ce motive ar avea Pr.Macarie sa-l pomeneasca? E episcop numai cu numele in traducere libera LUP IMRRACAT iN HAINE DE OAIE.

    Apreciază

  7. Sf.Nil Ascetul zice: „Si constiinta a ajuns sa minta slabita fiind de intunericul gandurilor”. Citatul asta se potriveste celor 25 de eretici de la Creta…..

    Apreciază

  8. Ce spun canoanele Bisericii despre ascultarea faţă de ierarhii care au apostaziat la sinodul tâlhăresc din Creta
    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ca/2016/07/ce-spun-canoanele-bisericii-despre.html
    https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2016/04/07/oprirea-pomenirii-episcopului-locului-schisma-erezie-protest/
    „… Canonul 15 de la Sinodul I-II Constantinopol din Pidalion ne spune că cei (Preotul) care opresc pomenirea pentru că episcopul e în erezie, atunci acei preoţi nu numai că nu se fac vinovaţi de schismă, ci şi de mare cinste sunt învredniciţi, ca unii care au ferit Biserica de schismă, tocmai prin oprirea pomenirii şi îngrădirea de Episcopul ce învaţă erezia.
    … Din momentul încetării pomenirii nicio caterisire nu îi atinge pe cei ce au întrerupt pomenirea, pentru că Episcopul care se află în erezie nu are puterea de a caterisi pe nimeni.
    … dacă un Sinod devine tâlhăresc, atunci se schimba situația, nu mai suntem datori a asculta de Episcopul ce are părtăşie cu Sinodul Tâlhăresc, iar preotul în deplinătatea Preoției harice ce o are de la Hristos, nu de la Episcop, care este doar organul prin care se dă Harul Preoției, slujește în continuare până ce se adună un Sinod al Ortodocşilor care va anatematiza pe acei episcopi eretici şi sinoadele lor.
    … Ascultarea este până la erezie, iar ruperea comuniunii nu este faţă de Biserică, ci, faţă de Episcopul, Preotul sau Patriarhul care învaţă erezia, conform Sfinţilor Părinţi şi Canonului 15 al Sinodului I-II de la Constantinopol (vezi Pidalion).
    … Unii au impresia greşită că dacă nu mai pomenesc Episcopul, s-au rupt de Biserică.
    Biserica este Hristo-centrică, nu Episcopo-centrică.
    Dacă Episcopul învaţă ortodox, atunci el păstrează Ierarhia şi Succesiunea Apostolică, dacă însă nu învaţă ortodox, nu mai are niciun rol, numit fiind minciuno-episcop (Canonul 15 al Sinodului I-II de la Constantinopol).
    Sf. Ierarh Marcu Evghenicul a murit în afara comuniunii cu Patriarhia Constantinopolului, rupându-se de ea, şi a cerut ca la înmormântarea lui să nu vină vreun Episcop sau vreun cleric care semnase unirea cu papistaşii.”

    Apreciază

  9. Are traducere in romaneste. In timp ce preotul grec vorbeste, cineva traduce in limba romana. Trebuie ascultat, ca nu are traducere scrisa.

    Apreciază

  10. Canonul 15 de la Sinodul I-II din Constantinopol – oprirea pomenirii si ruperea comuniunii cu orice episcop care propovaduieste erezii.

    Canonistul ortodox din România, arhidiaconul prof. univ. dr. Ioan N. Floca de la Sibiu, spune:

    „In cazul în care erezia ierarhului este vădită, preotul are, nu doar dreptul, ci chiar datoria, sa ia o astfel de pozitie: “în cazul în care superiorul propovaduieşte în public, în biserică, vreo învatatură eretică, atunci respectivii au dreptul şi datoria ca imediat să se despartă de acel superior. În acest caz nu numai ca nu vor fi sanctionaţi, dar vor fi apreciaţi, pentru ca au osândit legal pe cel vinovat şi nu s-a răsculat împotriva acestuia”. (prof. Marian Vanca)

    „Unii afirmă sus şi tare că a opri pomenirea Ierarhului la Sfânta Liturghie pe motiv de erezie (că predică erezia în public sau e în comuniune cu erezia) ar fi schismă. Dar acești oameni se pare că nu au noțiunea de ce însemnă schisma, pe care după cum spune Sfântul Vasile cel Mare „nici sângele muceniciei nu îl poate spăla”.
    Schisma înseamnă depărtare de Hristos şi de Biserica Lui, înseamnă lipsa Harului şi a Mântuirii. Cine e în schismă nu mai are nici Har, nici Taine, nici Mântuire. Dar oare a opri pomenirea episcopului în caz că învaţă erezia e schismă?
    Canonul 15 de la Sinodul I-II Constantinopol din Pidalion ne spune că cei (Preotul) care opresc pomenirea pentru că episcopul e în erezie, atunci acei preoţi nu numai că nu se fac vinovaţi de schismă, ci şi de mare cinste sunt învredniciţi, ca unii care au ferit Biserica de schismă, tocmai prin oprirea pomenirii şi îngrădirea de Episcopul ce învaţă erezia.

    Iată că prin oprirea pomenirii, Preotul şi credincioșii se îngrădesc de erezia propagată prin episcopul respectiv, la fel şi Episcopul se îngrădeşte de mitropolit, mitropolitul de sinod, sinodul de patriarh, Biserica Autocefală de altă Biserică Autocefală, etc.

    Dacă cei care au întrerupt pomenirea episcopului pe motiv de erezie şi numai pe acest motiv ar fi schismatici (rupţi de Biserică) ar însemna că Sfântul Maxim Mărturisitorul a murit schismatic, Sfântul Teodor Studitul a murit schismatic, Sfântul Marcu al Efesului a murit schismatic, etc. Să nu fie!

    Pleiada de sfinți ai Bisericii s-au îngrădit pe ei înşişi de erezie prin întreruperea pomenirii canonice a Episcopului locului.

    Toţi Sfinţii după ce au întrerupt pomenirea episcopului (numit de canoane pseudo-episcop, sau mincino-episcop – din moment ce nu înfierează erezia) au continuat să slujească Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie şi toate Tainele Bisericii, rămânând în deplină comuniune cu Biserica Ortodoxă, dar îngrădindu-se de numitul Episcop de care aparținea. În momentul în care un episcop se leapădă public de erezie şi mărturisește ortodox, se reia şi pomenirea lui de către preoți.”

    Integral: http://vladherman.blogspot.ro/2016/07/ce-spun-canoanele-bisericii-despre.html#.V5INNhIViKE

    Canoane ale Sfintilor si intru tot laudatilor Apostoli:

    Canonul 45:

    „Episcopul, sau prezbiterul, sau diaconul, impreuna cu ereticii rugandu-se, sa se afuriseasca numai.
    Iar de au dat lor voie, ca unor clerici a lucra ceva, sa se cateriseasca.”

    Talcuire
    „Canonul acesta randuieste, ca oricare Episcop, sau prezbiter, sau diacon daca numai impreuna s-ar ruga, dar nu si impreuna ar Liturghisi cu ereticii, sa se afuriseasca. Ca cel ce impreuna se roaga cu afurisitii (precum acest fel sunt ereticii) trebuie impreuna a se afurisi si el, dupa Canonul 10 al acestora-si Apostoli.
    Iar de au iertat ereticilor acestora sa lucreze vreo slujire ca clericii, sa se cateriseasca. Fiindca oricare cleric va si liturghisi (impreuna liturghisi) cu cel caterisit (precum unii ca acestia sunt si ereticii, dupa Canonul 2 si 4 al Soborului 3) impreuna se cateriseste si el, dupa al 11-lea Canon al Apostolilor.
    Ca se cuvine pe eretici sa-i uram si sa ne intoarcem fetele dinspre ei, dar nu candva si sa ne rugam impreuna cu ei, sau sa iertam lor a lucra vreo slujire Bisericeasca, ori ca niste clerici, ori ca niste ierei.”
    [Pidalion – Carma Bisericii Ortodoxe, dupa exemplarul original tiparit la Manastirea Neamt in anul 1844]

    Canonul 65 Apostolic:

    „Daca vreun cleric sau mirean va intra in Sinagoga iudeilor, sau a ereticilor, spre a se ruga, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca.”
    [Apostolic 7, 45, 71; Sobor 6, 11; Antiohia 1; Laodiceea 6, 32, 33, 37, 38]

    Talcuire
    „Mare pacat socoteste Canonul acesta a intra vreun crestin in Sinagoga iudeilor sau a ereticilor, pentru ca sa se roage. Ca ce parte este credinciosului cu cel necredincios (II Corinteni 6, 15) dupa dumnezeiscul Apostol? Caci, daca insusi iudeii intrand in sinagogile lor si jertfe facand, faradelege fac, fiind opriti afara de Ierusalim a aduce jertfa dupa lege (precum o marturiseste aceasta dumnezeiescul Iustin in dialogul cel catre Trifon, Sozomen in Bisericeasca istorie cartea 5, cap. 21, si Hrisostom in cuvantul al 2-lea impotriva iudeilor), cu cat mai vartos face faradelege crestinul acela ce se roaga impreuna cu rastignitorii lui Hristos.
    Dar si biserica si adunarea ereticilor, ca una ce impotriva de dreptslavitori cugeta, nu se cuvine a se cinsti, ci mai vartos a se lepada.
    Pentru aceasta si Canonul acesta randuieste, ca oricare cleric sau mirean, ar intra in sinagoga iudeilor sau a ereticilor pentru ruga, clericul, ca unul ce foarte a pacatuit, sa se cateriseasca si impreuna sa se si afuriseasca, iar mireanul numai sa se afuriseasca, fiindca, ca un mirean mai putin a pacatuit decat clericul, facand-o aceasta, ca a se caterisi fiind mirean nu se poate.
    Sau mai drept, precum altii talcuiesc, clericul cel ce ar intra in sinagoga sa se roage, sa se cateriseasca, iar mireanul sa se afuriseasca.”

    [Pidalion – Carma Bisericii Ortodoxe, dupa exemplarul original tiparit la Manastirea Neamt in anul 1844]

    Apreciază

  11. Doamne ajuta!

    Da fosrte bine venita argumentarea si explicarea apilcarii Canonul 15 de la Sinodul I-II din Constantinopol

    Pentru cei care au nelamuriri si vin cu argumente împotriva ….

    În Memoriu înaintat Arhiepiscopiei înainte de Sinod precum și în Scrisoarea de întrerupere a pomenirii – Parintele Macarie a specificat Canoanele conform cărora a întrerupt canonic pomenirea ierarhului.

    Slava Domnului pentru toate!

    Apreciază

    • Parintele Macarie a lucrat dumnezeieste. De i-ar urma cat mai multi exemplul, ar iesi ceva. Astept un ierarh din Tara sa faca prima intrerupere a pomenirii „superiorului” eretic – gresit spus „superior” , ca doar toti ierarhii au acelasi Har.

      Apreciază

  12. Doamne ajuta!

    Părintele Macarie de la Schitul Oituz nu este singur – Athosul cel Sfânt este cu el și cu noi toți, fundamentaliștii antiecumeniști, este HRISTOS !

    Sfântul Munte 20/6/2016 (3/7/2016)

    Duminica Părinților, Mărturisitorilor, Cuvioșilor, Ierarhilor și Mucenicilor Aghioriți

    Scrisoarea deschisă a unor Părinți Aghioriți Către:

    Sfânta Chinotită a Sfântului Munte, către cei 20 de egumeni dimpreună cu obștile lor, și spre informarea pliromei cu nume creștin al Bisericii.

    http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/07/22/parintele-macarie-de-la-schitul-oituz-nu-este-singur-athosul-cel-sfant-este-cu-el-si-cu-noi-toti-fundamentalistii-antiecumenisti-este-hristos/

    Citat de pe site:

    „Se pare că în … ploaia de vară se văd FULGERELE și se aud deja TUNETELE JUDECĂȚII

    LUI HRISTOS – ÎMPĂRATUL CEL ATOTPUTERNIC !

    Iubirea cea răstignită ne spune și azi: NU TE TEME, TURMĂ MICĂ !”

    Apreciază

  13. O teorie care sta la baza adevarului foarte simpla ca sa inteleaga si ala mic si ala mare si ala cu carte si ala fara: : arhiereii astia 25 nu sint ai poporului nostru deoarece nu sint nationalisti adica patrioti infocati. daca ar fi fost asa atunci ei ar fi trebuit sa mai inceteze a lucra cu sistemul si a se supune lui ,si ar fi luat pozitie ofensiva de atac acestui sistem si l-ar fi demascat ca fiind a fi unul de ordin satanic . Ei ar fi trebuit sa strige impotriva cardurilor si a cipurilor din buletine si a tuturor libertatilor omului de care suntem privati si fortati sa intram intr-un lagar electronic printr-un sistem satanic electronizat si care va cere inchinare si lepadare de cele sfinte.UNDE SINTETI ARHIEREILOR SI CE APARATI VOI ACUM? VA BLESTEM IN NUMELE LUI DUMNEZEU CA SA FITI DATI IN FOCUL IADULUI DOAR PENTRU 3 MINUTE NU MAI MULT CA SA NU ZICETI DE MINE CA VA VREAU RAUL DOAR 3 MINUTE . VA ASIGUR CA ACESTE 3 MINUTE VA FI O VESNICIE TINAND CONT CA TEMPERATURA VA AJUNGE INSTANT LA MILIARDE SI MILIARDE DE GRADE PINA SA VA TOPI ADN-UL VOSTRU SPURCAT SI SE VA LAMURI CA PRIN FOC PRECUM AURUL. DUPA CARE VA VETI INTOARCE LA CREDINTA ADEVARAT NU CUM SINTETI ACUM SI VETI FI FAPTURI NOI DE CARE NU VA MAI ATRAGE BANUL SI CULTUL PERSONALITATII ,VETI FI OSTASI AI LUI HRISTOS .. ACUM SINTETI DOAR NISTE MAIMUTOI SI MARIONETE ALE SATANEI CONDUSI DE POFTELE VOASTRE TRUPESTI DE A VA CAPATUI PINA LA VILE SI MASINI DE LUX VACANTE DE LUX SI PELERINAJE MANCARURI DE LUX IN TIMP CE FRAIERII TIN POAST SI FAC METANII VOI O ARDETI LA SMEKERIE. STIU CA LUATI BANI LA SMEKERIE SA VEDEM CAND O INCEPE RAZBOIU CE CARBACI MAI LUATI? VA DORESC MOARTE NAPRAZNICA SI INVIERE IN SUFERINTA SI CHIN CA SA VEDETI PE CE SCARA A VALORILOR DE FAPT VA AFLATI. MOARTE FULGERATOARE IN OGRADA VOSTRA SA AVETI SI DACA NU VA INTOARCETI DIN MORTI INSEAMNA CA A-TI FOST DOAR DE UMPLUTURA IN ARMATA LUI HRISTOS VREASCURI BUNE DE PUS PE FOC SI ATAT . DE CARE DUMNEZEU SA LEPADAT PINA NU VETI ARATA JERTFA VETI FI NISTE CURVE IMBRACATE IN COSTUME PREOTESTI

    Apreciază

  14. Parinte Teodot sunt de acord cu sfintia voastra, dar duhovnicul meu mi-a spus o chestie si nu stiuce sa maki cred, intrucat nu cunosc asa de bine canoanele.Duhovnicul mi-a spus ca nu se poate savarsi Sf Liturghie fara pomenirea unui episcop deoarece Biserica nu poate exista fara episcop si ca in cazul in care se pune problema nepomenirii unui episcop pe motiv de erezie, ar trebuii ca cei ce iau aceasta decizie justificata sa mearga la un alt episcop adevarat ortodox si sa intre sub ocrotirea acestuia si pe crare sa-l pomeneasca in locul celui ea eretic. Ce spuneti despre asta? Duhovnicul meu mi-a zis ca fac cea mai mare greseala nemergand inca la Sf Liturghie, pentru ca inca nu s-a produs o apostazie, mai ales ca discutiile vor continua pe acest subiect in viitoare sinoade. A mai zis ca ne privam de Sf Euharistie cand inca se mai poate, ca vor veni vremuri cand chiar nu vom mai putea intra in biserici.

    Apreciază

    • Nu este adevarat ca nu se poate savarsi Sf.Liturghie fara episcop. In caz de staruinta in erezie a episcopului, Insusi Dumnezeu il alunga din Biserica, iar primul semn al alungarii lui vesnice este intreruperea pomenirii. In puscarie ce episcop aveau ? Si au savarsit Sf.Liturghie. Daca episcopul este eretic, ce rost mai are ? Ca episcop prin definitie inseamna „pazitorul dreptei credinte”. Sf.Grigorie Palamas , atunci cand a intrerupt pomenirea patriarhului eretic al C-nopolului, n-a mai pomenit in loc pe nimeni, si era doar preot. Biserica este Hristocentrica iar nu episcopocentrica. Cum spune el ca nu s-a produs apostazie la Creta ? Ia aratatii urmatoarele : http://lumea-ortodoxa.ro/celor-ce-spun-ca-pomenirea-ecumenistilor-se-poate-face-din-iconomie-marturia-parintilor-aghioriti-din-sec-xiii/
      http://www.apologeticum.ro/2016/07/sfintii-ne-avertizeaza-sfantul-paisie-aghioritul-cu-toate-fortele-impotriva-sinodului-talharesc-din-creta/
      http://acvila30.ro/teolog-dimitrios-tselenghidis-scurta-evaluare-a-sfantului-si-marelui-sinod/
      https://graiulortodox.wordpress.com/2016/04/17/pr-matei-vulcanescu-oprirea-pomenirii-episcopului-locului-schisma-erezie-protest/
      Inca se mai poate intra in biserici la Sf.Liturghie, dar nu la cei care au semnat la Creta. Insa preotul care il pomeneste pe arhiereul eretic – acum dupa Creta, eretic cu semnatura !!! – are mare pacat. Il pomeneste sau din frica sau din gresita intelegere sau din nestiinta, toate trei vinovate. Sunt unii care nu mai merg la nici o slujba unde este pomenit un arhiereu care a semnat la Creta. PS Longhin de la Banceni spune ca cei care au semnat la Creta nu mai au nici un har. Ce inseamna cuvantul – „vor mai fi sinoade”, decat o mare inselaciune a ecumenistilor, deoarece : daca zic ca vor mai fi sinoade inseamna ca recunosc si ei ca acesta de acum nu e bun. Daca nu e bun, de ce nu va deziceti de el ? Daca e bun – dupa cum zice Daniel, Teofan, … Irineu de la Alba-Iulia, … atunci inseamna ca nu mai este nevoie de altul. Iata deci, ca se implineste cu ei cuvantul Psalmistului : „Cadea-vor in mreaja lor, pacatosii.” Ecumenistii sunt deosebit de vicleni, dar pe absolut toti viclenii din toate timpurile , Duhul Sfant ii prinde in capcana vicleniei lor. Daca dupa ce ii veti arata acestui duhovnic toate cele pe care vi le-am trimis, el tot staruie in parerile lui, nu v-as mai sfatui sa va spovediti la un astfel de duhovnic. Maine-poimaine, daca ii vor trimite de la episcopie delegatii cu eretici ca sa slujeasca impreuna, el ce va face ? Trebuie intrebat. Daca o tine in continuare cu ecumenismul, altul.

      Apreciază

      • Au și făcut deja liturghie cu eretici. Sunt foarte puțini creștinii adevărați, de la cei de jos până la preoți. O mână de creștini au mai rămas.

        Apreciază

      • Parinte,ma doare sufletul sa vad ca mergeti in continuare la slujbele unde-i pomenit un eretic ca Teofan,cind din vorbele dvs reiese ca e pacat sa se mai participe la asemene liturghii.Fiti un exemplu pilduitor pt noi cei care va citim blog-ul si va cerem sfatul,nu ne smintiti ,ca aveti mare pacat!.Va pretuiesc mult,de cind v-am auzit predicile prima oara pe net,iar apoi v-am cunoscut personal acum 3 ani la PV cind am stat de vorba mai pe indelete.Stiu ca sinteti sincer in ceea ce spuneti si faceti,dar e nevoie de mai mult discernamint in luarea de pozitie impotriva sinodului si a tilharilor ce ne-au tradat credinta stramoseasca.Spuneti ca nu puteti sta fara liturghie,pai atunci mergeti la Oituz,ca e tot in Moldova,chiar daca e un pic de mers pina acolo sau rugati-va la chilie singur,ca e mai primita rugaciunea ,decit in partasie cu ereticii unde va puneti in primejdie mintuirea.Cu dragoste si durere va scriu aceste rinduri,sa ma credeti,caci si noi sintem in aceeasi situatie,sa nu mai avem unde merge sa ne rugam duminica si atunci ne rugam in camaruta noastra cu lacrimi de durere,iar Dumnezeu vede suferinta noastra si nu se supara pe noi ca am „ratat o liturghie” eretica.Nu ne putem pune de-a curmezisul in fata cuvintelor pline de Adevar de Credinta a Sfintilor Parinti,care ne arata clar cum trebuie procedat in caz de erezie – scurt si la obiect – nu exista derogari de la Dogma.Doamne ajuta si mintuire!

        Apreciază

      • Ce zic Sfintii ramane lege, dar trebuie aplicata bine in actuala situatie. Astept si eu un raspuns de la un arhiereu care a fost la Creta dar n-a semnat si s-a luptat acolo. Roaga-te la Maica Domnului si la P.Justin sa vezi ce zic in situatia asta. Inca nu e momentul retragerii totale de la mersul la Biserica. Acolo vin si oameni care au nevoie sa fie invatati de cineva despre ceea ce s-antamplat la Creta si ce-i cu ecumenistii acum. Usor ar fi sa fugim cu totii si sa le lasam bisericile ecumenistilor de pomana. De ce sa nu luptam sa spunem preotilor ca gresesc, oamenilor ce se petrece … sa stam de vorba cu preotii cu argumente de la Sfinti…poate unii se mai intorc.

        Apreciază

    • Irina, duhovnicul tau are dreptate; poate ca monahul Teodot, nefiind preot nu stie. Preotul este „prohirisit” (mandatat) de episcop sa slujeasca Sf. Liturghie. Sf. Antimis poarta numele si semnatura episcopului locului. Pe logica Monahului Teodot, plecand de la premisa ca preotu are har, poate sluji oriunde… Ei bine, nu este asa: daca un preot slujeste in alta eparhie o poate face doar cu binecuvantarea episcopului locului, altfel nu poate sluji. Care este primul semn „vazut” al unei schisme? Stim, intreruperea pomenirii!

      Apreciază

      • Intreruperea pomenirii pe caz de erezie a arhiereului – cum este cazul Patriarhului Daniel, Mitropolitului Teofan, PS Ioachim Bacaoanu, IPS Irineu al Olteniei, nu mai vorbim de Nifon, Sofronie, Serafim Joanta … si toti ereticii ecumenisti, nu este schisma, ci izbavirea Bisericii de schisma ereziilor lor, dupa Canonul 15 de la Sinodul I-Ii de la C-nopol convocat de Sf.Fotie cel Mare, la 861. Acesti arhierei ecumenisti sunt de fapt in schisma-sciziune fata de Biserica prin semnaturile de la Creta. Slujbele lor sunt pentru mantuirea poporului, a mortilor pomeniti la Sf.Liturghie, dar spre osanda lor. Esenta Sf.Antimis este data de Icoana pogorarii in mormant a Domnului si de prezenta Sf.Moaste de mucenic. faptul ca este si semnat de un episcop, nu este sesntial din pc de ved. duhovnicesc-liturgic. Daca acest antimis este folosit de catre arhierei ca santaj, adica „nu ai antimis pentru ca mi l-ai dat inapoi din cauza ca nu ma mai pomenesti, atunci nu mai poti sluji”, atunci semnatura acestui arhiereu de pe el este nula. Ce antimise aveau in puscarii Sfintii preoti care au slujit acolo Sf.Liturghie ? Antimisul lor era pieptul muribundului martir. Daca ierarhul apostat de la Creta iti cere inapoi antimisul , sa si-l ia. Preotul poate sluji si fara acesta, doar cu Sf.Moaste de mucenic, pana la urma , daca nu are alt antimis. Dar sunt multi care au pregatite antimise. Antimisul a devenit o mare afacere baneasca la investirea noului arhiereu : De exemplu, Patriarhul Daniel a strans pe antimise, suma de peste un miliard de lei de la preotii din Bucuresti, numai. Iata deci ce au devenit antimisele.

        Apreciază

      • Parinte, este adevarat ca nu slujeau pe Antimise in inchisorile comuniste dar acolo functiona iconomia, asa cum poti boteza, ca mirean, cu tarana. Nu e aceeasi situatie…
        Si mai e ceva, un sfat, daca-mi ingaduiti: nu porniti ceva ce nu o sa puteti controla (deja cred ca va dau frisoane anumite comentarii!); in toata istoria bisericii cei ce au pornit astefel de „miscari” au sfarsit rau, hapaiti de turma care au asmutit-o…

        Apreciază

      • Eu nu intentionez sa asmut pe nimeni si nici sa controlez pe cineva. Intentia mea este sa marturisesc pe Hristos cel Ortodox dimpreuna cu toti ortodocsii, ca sa ne mai putem mantui, in aceste vremuri in care, arhiereii au luat-o razna, sunt eretici ecumenisti si au misiune foarte clara si concreta de a duce dupa ei in iad cat mai multe suflete. De fapt, acesti arhierei sunt cei mai periculosi securisti din Biserica si pe ei se bazeaza slugile antihristului in planul de Guvern unic mondial, religie-biserica unita mondiala, si chiar pecetluire finala. „Tacerea este mormantul pe care-l sapam Ortodoxiei”, spunea P.Justin. P.Adrian Fagetan ne-a spus ultima oara cand l-am vazut : ” Dumnezeu sa va ajute sa-i biruiti pe ecumenisti.” Aceeasi iconomie funcioneaza si acum , cand, ca si preot esti santajat cu antimisul. Eu cred ca Dreapta Credinta este mai mare ca antimisul. Antimisul este un simbol si un obiect de cult, iar nu un idol. Nu ne rugam la antimis, ci la Mantuitorul. Nu ne mantuieste antimisul ci mantuitorul , daca pastram Dreapta Credinta. Biserica este hristocentrica si nu episcopo-antimiso centrica.

        Apreciază

  15. Doamne ajuta.
    Eu de cateva zile ma framant ce este de facut cu intreruperea sau continuarea pomenirii ierarhilor de la asa-zisul sinod din Creta . In momentul de fata cred, urmind parerii Pr. Prof. Zisis, ca ar trebui trecut la organizarea unui Sinod cu adevarat Mare si Sfant sau Ecumenic, in care cei care cred si traiesc Sfanta Traditie a Bisericii sa dea anatemei erezia ecumenista si pe cei ce o urmeaza. Pentru asta cred ca avem nevoie de multa rugaciune cu durere pt. ca Dumnezeu sa ne pazeasca de inselarea ecumenista si sa ne scoata in fata cat mai multi Marturisitori vrednici ai Ortodoxiei. Acest Sinod Sfant ar delimita vazut si mai ales soborniceste Biserica de adunarea nelegiuirii (cum ii numeste PS Longhin). Atunci fiecare ar fi pus sa aleaga daca vrea sa ramana (sa treaca) de partea lui Hristos sau sa sa se lepede de El.

    Am vazut intr-un comentariu al Pr. Timotei la articolul https://hristofor.wordpress.com/2009/12/13/predica-despre-adevarata-biserica/ postat de cineva aici, ca „Nestorie a fost in comuniune eclesiastica cu toata Biserica pana cand a fost depus de Sinodul Ecumenic”si „IATA CUM AU PROCEDAT PARINTII INSUFLATI DE DUMNEZEU!! LA SINOD I-AU DEPUS DIN TREAPTA, CU INTELEPCIUNE, BA I-AU POMENIT LA SFANTA LITURGHIE PANA IN ULTIMA CLIPA CAND AU FOST ANATEMATIZATI!” (majusculele ii apartin). Va rog sa vedeti comentariile la sursa (doar am citat), postate pe 10 Feb 2010.

    Apreciază

      • Parinte, in situatia aceasta vorbim de Ortodoxia universala si cred din suflet ca Dumnezeu si-a pus deoparte pe cei ai Lui. Un Sinod cu adevarat ortodox nu se poate nesocoti hotararile Sinoadelor Ecumenice si Locale ale Bisericii. Pe acest temei cred ca acest Sf. Sinod ar putea fi mai degraba o condamnare oficiala (prin anatematizare) decat o dezbatere dogmatica. Dogmele privitoare la relatia Bisericii cu cei din afara ei le avem deja fixate. Voturile impotriva anatematizarii ecumenismului, cred eu, ar trebui considerate invalide fara o fundamentare publica pe baza Sf. Scripturii si a Sf. Traditii ( a Sf. Canoane in special). Asta mai ales avind in vedere ca Ierarhii au depus la HIROTONIE un juramant de a pastra neschimbata credinta cea dreapta si unitatea ei in Biserica. Poate sunt nerealist eu.

        Apreciază

      • Zici bine, dar trebuie luati acesti arhierei la intrebari cu orice ocazie cu putinta, pana se leapada public de Creta si ecumenism. Daca nu vor , mai sunt si alte metode. Vorba aceea : „Nu stii – iti aratam, nu poti – te ajutam, NU VREI – TE OBLIGAM.” Are El, Mantuitorul ac si de cojocul lui Daniel, si al lui Teofan, si al lui Nifon , si al lui Ioachim, si al lui Varsanufie, si al Lui Sofronie, si al lui Irineu, si al tuturor ecumenistilor. Dupa proociile de la Frasinei, incepand cu moartea P.Neonil, doi ani va tine ceasul lor, al fiilor intunericului.

        Apreciază

    • Sorin, asa este cum spune pr. Timotei (pe care tu il citezi). Si acum o intrebare pe care o adresez tuturor (si monahului Teodot). Ce cauta si ce a discutat IPS Longhin, cu doua saptamani inainte de Sinodul din Creta, aflat in vizita necanonica (neanutata, de taina, fara stirea si binecuvantarea cuiva) la man. Oituz, la parintele Macarie…!!? Vai de cei prin care va veni sminteala la acestia mici (printre care ma numar si eu)! Ravna pentru cele ale dreptei credinte nu exclude dreapta socoteala, discernamantul. Nu fiti slugi (fara sa stiti) acelora care dezbina Biserica Neamului. Doamne ajuta!

      Apreciază

      • PS Longhin de la Banceni este un arhiereu ortodox , de buna credinta si nu are decat ganduri bune fata de Romania. Nu doreste decat mantuirea noastra si a lui. Dar aici, din ravna, nu din alte considerente, cred ca a exagerat. Daca vom merge la el, sunt sigur ca nu va sustine cu tarie cele care ne-au suparat pe noi, in privinta Sf.Taine. In aceasta lupta se mai intampla si devieri, dar cred ca sunt de moment. Eu il am totusi, la evlavie, si poate ajung pe la Sf.Sa. Si Sfintii mai gresesc uneori, cand nu sunt luminati de Dumnezeu. Unul Singur fara de pacat : Iisus Hristos, Dumnezeul-Om.

        Apreciază

  16. De-acord cu dvs parinte sa mergem sa le mai dezbumbam mintea unora din preoti sau mireni, despre situatia actuala a bisericii dupa acest sinod tilharesc,dar asta se poate face dupa liturghie,adica nu participam la ea ,ci ne facem prezenta dupa, cu pliante ,fluturasi , chiar si explicatii verbale celor interesati sa stie,sa asculte ,dar totul dupa eretica liturghie,intelegeti?Procedind asa le dam de gindit celor care-s in greseala,ca nu mai participam la slujba lor,ba le mai punem si bete-n roate prin actiunile noastre antiecumeniste,iar pt ceilalti mireni nestiutori,le-am fi exemplu,cam asa as vedea eu „participarea”la o”dupa liturghie eretica”. Participind la aceste liturghii ,le dam mai multa apa la moara ticalositilor si ce-am facut?In ce priveste faptul ca lasam bisericile pe miinile lor,n-are nici o relevanta,ca alea-s ziduri,biserica adevarata,vie , sintem noi oamenii,care urmam calea cea strimta si dreapta , nu zidurile.Doamne ajuta si mintuire!

    Apreciază

    • Stramosii nostri s-au batut si pentru ziduri si pentru pamant. Altfel nu mai aveam noi acum unde sa ne inchinam. Pe cat se poate. Nu-i inca vremea sa nu mai mergi la Sf.Liturghie – la cei 25 de cretani eu nu voi merge nicidecum … decat ca sa-i mustru, cand voi avea ocazia si posibilitatea. Trebuie urmariti pe unde slujesc. sa mearga la Sf.liturghie oamenii si cand aud de vreun Cretan pomenit sa strige in cor : „NEVREDNIC”. Unii o sa-i intrebe : ” ce ai d-le , de ce strigi, de ce deranjezi linistea ? strig pentru ca voi nu stiti ca acest arhiereu pomenit acum este eretic . Cum asa ? … asa incepe sa se miste ceva si neaparat sa se schimbe in bine situatia.

      Apreciază

    • Doamna Marinela, uitati totusi ce ziceau Parintele Nicolae Ragozin si Schiarhimandritul Hristofor din Tula, nici eu nu am mai mers o Duminica, dar cred ca este mai bine sa facem ascultare de Sfintii Parinti si nu de mintea noastra :

      Din filmul despre Parintele Nicolae Ragozin:

      Cauza unei astfel de grave căderi, părintele o vedea în laicizare şi cedare ispitei.Cu toate acestea în pofida tuturor lucrurilor părintele binecuvânta să se frecventeze biserica până la sfârşit, până când nu vor modificat Simbolul de credinţă, vor înceta să cânte Tatăl nostru, vor modifica ştampila pe prescuri şi vor îndepărta de pe Sfântul Altar chivotul cu daruri.„Cum vor modifica credinţa?” întreba părintele. Şi răspundea: „Va avea loc căderea bisericii, nu va fi voie să mergem la biserică şi va ajunge până acolo, încât la Sfântul Altar vor oficia femeile”.
      Aşa spunea părintele Nicolae.

      https://caldiceiimerginiad.wordpress.com/2016/02/09/sarea-pamantului-1-protoiereul-nicolae-ragozin/

      Din filmul despre Schiarhimandritul Hristofor din Tula:

      Părintele spunea: „Copii mei, Domnul mă i-a de lângă voi. Voi însă rămâneţi spre chinuri groaznice”. Părintele spunea „suferințe”.
      „Dar nu deznădăjduiţi”.
      Noi îl întrebam: „Părinte, dar cum să ne salvăm în timpul din urmă? Dumneata nu vei fi cu noi”.
      Şi părintele spunea: „Citiţi Evanghelia, Psaltirea, şi cât timp bisericile sunt încă deschise, nu există amestec de credinţe, frecventaţi biserica, împărtăşiţi-vă, mergeţi la Taina Sfântului Maslu”.
      Părintele binecuvânta toate acestea.
      „Iar atunci când va avea loc amestecul de credinţe, atunci nu mai aveţi voie să frecventaţi bisericile”.
      Şi părintele a spus, că va fi o foamete mare, apoi va fi război, dar războiul va fi foarte scurt, foarte scurt, iar după război vor rămâne foarte puţini oameni, foarte puţini. Şi doar după aceasta vom avea un ţar nou. Vom avea un ţar nou. Şi viaţa va fi foarte bună, evlavioasă, dumnezeiască.
      Dar toate acestea se vor întâmpla după război.
      Reporterul:
      Dar va dura mult timp sau puţin timp?
      Părintele a spus, că războiul va fi foarte scurt.
      Reporterul:
      Dar viaţa aceasta evlavioasă de după război cât va dura?
      Părintele nu a spus nimic despre asta. El ne spunea că totul depinde de felul nostru de a ne ruga. Doar Dumnezeu ştie. Dacă ne vom ruga, ne va mai prelungi, iar dacă nu ne vom ruga, părintele spunea: „Antihrist este chiar în prag”.
      De asemenea, părintele nu binecuvânta să ne căsătorim. Nu mai binecuvânta căsătoria, ci să ne retragem la mănăstire. Părintele spunea, că în ultimele timpuri, zbuciumate, călugărilor le va fi foarte greu în mănăstire. Le va fi foarte greu pentru că nu vor exista stareţi. Domnul îi va lua pe toţi stareţii, şi nu va avea cine să îndrume viaţa mănăstirii. Iar cei care vor pleca la mănăstire, cei care se vor călugări, nu-şi va acumula puterea călugărească pe care trebuie să o aibă un adevărat călugăr. Se cuvine să ne rugăm mulţi ani pentru ca să devenim adevărat călugăr. Şi părintele spunea, că aceştia vor rămâne „călugări necopţi”.
      Reporterul:
      Şi dacă va avea loc amestecul de credinţe? Atunci va trebui să plecăm şi din mănăstiri?
      Părintele spunea, că va veni timpul când din mănăstiri foarte mulţi vor fugi, vor fugi atât de mult pentru că şi în mănăstiri vor accepta paşapoarte, coduri numerice personale, diavolul va pune stăpânire pe toate acestea. Şi oamenii vor fugi foarte mult din mănăstiri.
      Reporterul:
      Chiar aşa spunea?
      Da. Spunea: „vor fugi foarte mult”.
      Şi e bine pentru cei care vor avea un colţ unde să se retragă, iar cei car nu vor avea vom muri pe sub garduri.
      Reporterul:
      Şi dacă e să pleci, să fugi din mănăstiri, aceasta înseamnă că nu va mai fi har? Părintele spunea ceva despre acest lucru?
      Părintele spunea că în timpurile din urmă nu va fi, nici acolo şi nici la biserici nu ne vom duce, nici la mănăstiri nu binecuvânta să mergem în timpurile din urmă, pentru că nu va exista har.
      Reporterul:
      Şi atunci unde să ne rugăm, cum să ne împărtăşim?
      Părintele ne binecuvânta spunând, că în timpurile din urmă va trebui să cumpărăm case, să ne adunăm în comunităţi, ca să nu locuim câte o persoană în casă, ci în comunităţi de zece, şapte persoane, ca să ne rugăm. Şi părintele ne binecuvânta să facem rezerve de Agheasmă de la Bobotează şi de prescuri. Să uscăm prescuri, să le aşezăm în borcane de sticlă şi să le închidem ermetic, ca nu cumva să pătrundă acolo vreo musculiţă. Iar atunci când va avea loc amestecul de credinţe şi nu vom mai avea voie să frecventăm bisericile, atunci ne vom ruga acasă, vom aprinde candele, lumânări, şi ne vom ruga, şi vom consuma bucăţele de prescură, anaforă şi agheasmă de la Bobotează. Şi atunci Însuşi Domnul ne va împărtăşi.
      De asemenea, părintele binecuvânta ca în această comunitate să fie măcar un preot, ca măcar în treacăt să poată veni şi să împărtăşească comunitatea. Dar trebuie să fie un preot care să aibă antimis.
      Astfel ne binecuvânta părintele.
      Reporterul:
      Şi în privinţa acestor condiţii de prigoană, înseamnă că ne vom aduna şi ne vom împărtăşi în condiţii de drumeții, în case particulare, în beciuri, aşa reiese, da?
      Da. Da. Părintele mai spunea, că vor fi prigoane, dar ne spunea, să ne rugăm, să citim Evanghelia, Psaltirea, să ne rugăm şi să-i cerem Domnului să nu ne îndepărtăm de credinţa ortodoxă.

      https://caldiceiimerginiad.wordpress.com/2016/02/09/sarea-pamantului-2-seria-2-schiarhimandrit-hristofor-din-tula/

      Apreciază

    • pt. toți cei care spun că „Nu lăsăm <> în mâinile lor … bla bla bla…. ”

      Ideea e că nu sunt pe persoana noastră… sunt proprietatea unei instituții și ei au drepturi prin legea statului în care trăim, nu e lupta pe proprietăți

      Ci trebuie sufletul să îl păstrăm mărturisind dreapta credință

      Comuniștii au dărâmat biserici, au fost stăpâni peste lumea asta materială dată în mâna diavolului, au ajuns acum ecumeniștii care își fac programul lor.

      Noi nu trebuie să ne luptăm ptr. proprietatea clădirilor , nici nu mi se pare a avea vreun sens lupta asta. CI pentru credința ortodoxă trebuie să ne luptăm.

      Apreciază

      • Ce bine le-ar parea ecumenistilor sa nu mai mearga la Biserica niciunul care sa stie ce este ecumenismul si toti antiecumenistii sa se izoleze singuri !!! Cam aici bateti unii dintre voi, intentionat sau neintentionat.

        Apreciază

      • păi cum adică intenționat sau neintenționat?
        dar nu așa au făcut creștinii când ierarhii apostați s-au întors de la sinodul apostat ferara-florența la care au semnat unirea cu catolicii ?

        i-au lăsat cu bisericile goale.

        Apreciază

  17. Rog pe cei care pot sa se exprime in cunostinta, despre cele spuse aici:

    Pr Timotei
    10 februarie 2010 la 23:11
    Nestorie a fost in comuniune eclesiastica cu toata Biserica pana cand a fost depus de Sinodul Ecumenic, ba si Hirotoniile lui au sost considerate de catre Sfantul Sinod Ecumenic VALABILE pana la momentul depunerii lui din treapta de catre Sinod!I( desi isi propaga de multerezia)
    MAI CITITI SI CANOANELE SINOADELOR ECUMENICE!

    Pr Timotei
    10 februarie 2010 la 23:26
    INCEPEM SA JUDECAM NOI SINOADE SI IERARHI SI SA II DEPUNEM NOI DIN TREAPTA! MAJORITATEA URMEAZA IN PRACTICA MARILOR EREZIARHI, SI TOTUS…… IATA CUM AU PROCEDAT PARINTII INSUFLATI DE DUMNEZEU!! LA SINOD I-AU DEPUS DIN TREAPTA, CU INTELEPCIUNE, BA I-AU POMENIT LA SFANTA LITURGHIE PANA IN ULTIMA CLIPA CAND AU FOST ANATEMATIZATI! OARE UN PREOT ATEU CARE SPOVEDESTE NU ARE HAR? PENTRU CREDINCIOSUL CARE SE SPOVEDESTE LA EL DUMNEZEU LUCREAZA HARUL SAU! Bineinteles ca trebuie sa ne delimitam de parerile lor eretice si NU TREBUIE SA FACEM ASCULTARE DE EI CAND NE IMPING DE EXEMPLU SA NE RUGAM CU ERETICII! cand suntem pusi in fata faptului concret ii spui: IMI PARE RAU DAR SFINTII PARINTI SPUN SA FACI ASCULTARE DE IERARH, DAR NU SI ATUNCI CAND TE INDEAMNA LA EREZIE!
    SFANTUL MAXIM MARTURISITORUL NU SI-A FACUT BISERICA SEPARATA, EL A OPRIT POMENIREA PATRIARHULUI, ASA CUM SI SFANTUL MUNTE DE FOARTE MULTE ORI A FACUT-O FARA SA SE DECLARE ‘BISERICA ADEVARATILOR ORTODOCSI’ ‘SUPER ORTODOCSII’ ETC.
    CEA MAI MARE GRESALA ESTE SA FUGI DIN BISERICA, TREBUIE SA RAMAI ACOLO SI SA LUPTI, SA IESI IN STRADA, ASA CUM AU FACUT CREDINCIOSII CIPRIOTI CARE IL RABDA PE ARHIEPISCOPUL LOR CARE LUCREAZA IN MOD ERETIC!
    CE USOR E SA FUGI LA CALENDARISTI! LUPTA INAUNTRU, CA PARINTELE IUSTIN PARVU, SFANTUL PAISIE, SF IUSTIN POPOVICI, pR CALCIU SI ALTI SUTE DE MARTIRI SI CREDINCIOSI!
    DACA FACTIUNILE DE VECHI CALENDASRISTI NU S-AR FI RUPT DE BISERICA OFICIALA, ASTAZI AM FI AVUT CALENDARUL VECHI IN BISERICA ORTODOXA PESTE TOT!
    Sursa https://hristofor.wordpress.com/2009/12/13/predica-despre-adevarata-biserica/

    Apreciază

    • Parinte Teodot si ceilalti, va rog sa ma iertati pt tonul folosit cand am scris „care pot sa se exprime in cunostinta”. Voiam sa cer o parere argumentata. Va multumesc.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s