Dublul limbaj si Parintele Ioan Badilita

ioan_badilita


Părintele dr. Ioan Bădiliță este absolvent al Seminarului Teologic Ortodox Sf. Vasile cel Mare din Iași în 2005 și al Facultății de Teologie Ortodoxă Dumitru Stăniloae din Iași în 2009. A obținut doctoratul în teologie în 2014 cu teza Dimensiunea misionar-marturisitoare a Sfintei Liturghii în domeniul de cercetare Teologie fundamentala, Misiologie si Ecumenism. Este preot paroh la parohia „Sfantul Dumitru” – Satu Nou, com. Fântânele, jud. Iași.

 

In data de 26 august 2016 Pr. Ioan Badilita scria la
http://basilica.ro/cateva-consideratii-cu-privire-la-importanta-ierarhiei-sacramentale/ urmatoarele:

„Vrem să atragem atenția asupra faptului că încetarea pomenirii ierarhului, atrage după sine în mod ineluctabil invalidarea oricărei slujiri liturgice. Credem, cu toată tăria, că acolo unde nu mai este pomenit ierarhul, a cărui extensie mistică și sacerdotală este vizibilă prin antimisele de pe Sfânta Masă, Euharistia nu se poate săvârși. Există trei axe fundamentale în jurul cărora se constituie organizarea și unitatea Bisericii: altarul, episcopul și sfințenia, iar acestea trei sunt inseparabile. Episcopul are nevoie de altar și de sfinți, altarul de episcop și de moaște, iar sfinții de episcop și altar. Fiecare dintre aceste trei elemente își găsesc plinirea în celălalt și este determinat de celălalt. Ele reprezintă trei condiții, trei premise care sfârșesc în dumnezeiasca Euharistie în care se realizează și se revelează în plenitudinea lor adevărul și unitatea Bisericii. Dacă una din cele trei lipsește, nu se poate săvârși Euharistia[ii].” (Panayotis Nellas, Omul – animal îndumnezeit. Perspective pentru o antropologie ortodoxă, trad. diac. Ioan I. Ică jr, ediția a II-a, Ed. Deisis, Sibiu, 1999, p. 176.)

In data de 15 noiembrie 2016, acelasi Pr. Ioan Badilita scria la
http://www.parohiacopou.ro/dogmele-crestine-gramatica-povestii-de-iubire-dintre-mirele-hristos-si-biserica-sa
urmatoarele:

„[…]de o importanță și actualitate debordante sunt cuvintele arhimandritului Sofronie Saharov care, într-o scrisoare trimisă în septembrie 1945 lui David Balfour, arată că o Biserică fără dogme și fără trăirea acestora prin experiență ascetică, este de neconceput: Trei lucruri nu înțeleg: 1) o credință adogmatică; 2) un creștinism nebisericesc; 3) un creștinism fără nevoință. Și acceste trei: Biserica, dogma și ascetica (adică nevoința creștină) – sunt pentru mine un singur tot al vieții. Mie mi se pare nedrept a pretinde că în Biserică toate trebuie să fie «după gustul nostru»[iv].”(Arhimandritul Sofronie, Nevoința cunoașterii lui Dumnezeu, trad. ierom. Rafail Noica, ediția a II-a, Ed. Reîntregirea, Alba-Iulia, 2013, p. 261.)

Vedeti diferenta de „duh”? Intre teologia speculativa a lui Panayotis si teologia traita a Pr. Sofronie? Intre un articol scris la comanda si unul din inima Sf.Parinti? Care dintre aceste doua cai total diferite, credeti ca se invata la Seminariile si Facultatile de Teologie din Romania?

Incetati Parinte Ioan Badilita cu dublul limbaj, cu blasfemiile episcopo-centriste !!!!
Sau cel putin incercati dincolo de graiul spanciulit sa fiti consecvent in idee. Inaintea unui doctor in stiinte teologice atat de ineluctabil, pe disciplina Misiologie si Ecumenism, imi pun cu frica, de fiecare data, aceeasi intrebare: Oare ecumenistii pe care i-a adus la Ortodoxie sunt la fel de multi ca ortodocsii convertiti la Ecumenism?

Biserica nu este si nu sta in schema episcop-altar-sf.moaste. Daca ar fi asa, Ortodoxia ar fi pierit demult, ar fi putut usor distrusa de cel viclean.

Daca Biserica ar insemna Altarul, atunci turcii si comunistii ar fi demolat demult Ortodoxia.

Daca Biserica ar insemna Sf. Moaste, atunci comunistii ar fi astupat Ortodoxia odata cu gropile comune; daca Biserica ar insemna Sf. Moaste, atunci comunistii ar fi ars Ortodoxia odata cu dosarele Securitatii…

Daca Biserica ar insemna Episcopul, atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul episcopilor arieni in frunte cu Paul de Samosata si Eudoxie. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul patriarhului Machedonie si episcopului Apolinarie. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul patriarhului Nestorie. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul episcopului Dioscor, arhim. Eutihie si adunarii talharesti de la Efes. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul episcopilor Teodor de Mopsuestia si Iba de Edesa. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul multimilor de episcopi monoteliti dimpreuna cu Serghie, Honorius, Chir, Pyrhus si Macarie. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul sinoadelor iconoclaste.

Parinte Ioan Badilita, nu vedeti cum episcopii eretici au fost si sunt pricina marilor schisme din istoria Bisericii? Parinte Ioan Badilita, nu vedeti cum episcopii eretici au fost si sunt cei mai mari tradatori de dogma din istoria Bisericii? Ca inalta lor tradare dogmatica s-a scurs ca o otrava in toate madularele Bisericii? Ca harul episcopiei nu i-a salvat pe episcopii eretici de Iadul cel vesnic? Nu i-a facut infailibili? Nu i-a facut de nejudecat?

Ce orbire va impiedica sa vedeti ca triada episcop-altar-sf.moaste o au si „bisericile” monofizite, o au si „bisericile” romano-catolice, o au si „bisericile” greco-catolice, o au si „bisericile” anglicane; ca aceasta triada (+sfintenia) este usor de imitat pana si de episcopesele LGBT? Ce orbire va impiedica sa vedeti cum erezia ecumenismului se scurge de sus in jos, ca o otrava „oficiala”, in toate madularele Bisericii?

Parinte Ioan Badilita, nu regurgitati teologia unor grecotei controversati, nu vorbiti cu atata usurinta despre iubire si dragoste, fara a trece inainte prin focul dogmatic si ascetic al cugetului Parintilor Bisericii.

Triada episcop-altar-sf.moaste inseamna vulnerabilitate, inseamna ecumenism camuflat, inseamna papism, inseamna deconstructivismul adogmatic al Bisericii Ortodoxe.

NUMAI triada Dogmă-Ascetică-Biserică si NUMAI in aceasta ordine, permite pliromei – anticorpilor ca molecula (capabilă să recunoască o particulă străina de organism și să declanșeze o reacție imunologică, care are ca rezultat îndepărtarea particulei straine) sa existe, sa vieze, sa se exprime si sa lupte fata catre fata. Dogmatica impotriva adogmatismului nihilist. Asceza impotriva liberalismului. Biserica impotriva „bisericilor” si „bisericutelor”. Episcopii eretici au fost biruiti si de mirenii – trup – Biserica, si de monahii ascetici, si de alti episcopi dogmatisti.

Imi cer iertare pentru timpul rapit sau daca v-am mahnit cu ceva. Aici, acum, la noi, la munte, soarele a apus si clopotul ne cheama in bezna noptii sa inviem inca o data. Parinte Ioan Badilita, bucuria mea, in sfatuirea Dvs. despre dogmele crestine inca mai razbate glasul blajin al parintelui de țară, licarirea neptica, epectaza constiintei, soră cu glodul, cu durerea, cu țăranul, semn că nu totul este pierdut. Cred ca adunarile matematicii dogmatice sunt in inima Dvs. cuvinte rastignite. Cred ca ceea ce ne lipseste astazi este dialogul dintre noi. CEEA CE NE LIPSESTE ASTAZI SUNT EPISCOPII DIN ANTIMISE, NU DE PE ANTIMISE. Cred ca limbajul sincer este si chemare si unitate. O inima la care va astept inca o data.

156 comments

  1. Părintele Arsenie Boca și securiștii
    Categoria părinte: Mărturisitori
    Categorie: Pr. Arsenie Boca
    Părintele aşeza măsuţa din lemn pe zidul dinspre răsărit, transformând-o într-un mic altar, pe care puse tot ce avea în mica boccea luată din chilia lui de la mănăstirea Brâncoveanu. El aprinse o lumânare pe un sfeşnic de lemn, cu un chibrit din singura cutie luată cu el în boccea. Alături puse crucea sfinţită, cât şi Sfânta Evanghelie.
    Aşezat în genunchi pe lespedea rece, Părintele trecu imediat în lumea marei spiritualităţi divine, mulţumindu-I Domnului Atotputernic pentru revărsarea harului Sau, peste omenească să existenţă.
    După un timp, veni în inspecţie ofiţerul de serviciu, însoţit de gardianul de pe secţia respectivă, ridicând capacul vizetei de la celula Părintelui Arsenie şi văzându-l cum se ruga. Când deschiseră uşa celulei, imediat după vizionarea prin vizetă, văzură cu stupoare şi groază, ca aceasta era complet goală.
    Cu cât priveau mai mult celula goală, cu atât întreaga lor fiinţă se tulbură. Gardianul, care provenea din mediul ţărănesc din zonă, avea binele şi mila înăscute în fiinţa sa. El fusese tulburat că trebuia să ţie închis un preot, care era un sfânt, care se ruga tot timpul în genunchi Domnului Atotputernic.
    Ochii celor doi se măreau în orbite, în timp ce sângele adunat în capul lor, le transforma figura într-un cuptor în flăcări, aproape de a ţâşni prin piele. Atât ofiţerul, cât şi gardianul îşi scuturau întregul corp, să se poată trezi din cel mai mare coşmar trăit de ei vreodată. Cu cât se uitau mai atent în celulă, cu atât aceasta apărea complet goală. Deja prin minţile celor doi se depanau scenariile cele mai sumbre, de arestare şi de anchetă prin tortură, pentru dezvăluirea întregii operaţii de facilitare a evadării unui deţinut, aflat în timpul anchetei.
    Nevenindu-le să creadă acea realitate, amândoi se proptiră în uşă pentru a o închide cu cheia, după care, plini de emoţie, cu mâinile tremurând, au dat la o parte capacul vizetei, uitându-se fiecare pe rând, din ce în ce mai derutaţi, având fiecare din ei senzaţia că şi-au pierdut minţile. Revenindu-şi treptat din acel şoc groaznic, au început să se uite pe rând, prin vizeta, nevenindu-le să creadă că deţinutul lor, părintele Arsenie Boca, stătea nemişcat în genunchi, lipit de măsuţa pe care era aprinsă lumânarea şi având alături Sfânta Evanghelie.
    Starea lor psihică şi nervoasă se înrăutăţea, pe măsură repetării deschiderii celulei, neaflând pe nimeni înăuntru şi cea de privire pe vizeta, în care Părintele Arsenie era înăuntru în carne şi oase. Ofiţerul cu faţa congestionată, dându-şi seama că se afla în pragul demenţei, ordona gardianului să vie cu el, îndreptându-se ca hipnotizat spre biroul comandantului său, aflat în apropierea porţii de intrare în cetate. Între timp, un alt securist, alarmat de turbulenţa creată în legătură cu celula părintelui Arsenie, dădu telefon comandantului securităţii din Făgăraş, să vie de urgenţă acolo.
    Întreaga formaţie de securişti se îndreptă spre celula în care era încarcerat Părintele, fiind siguri că atât ofiţerul de serviciu cât şi gardianul, delirează din motive pe care erau siguri că le vor afla imediat. În drumul spre celulă, securistul şef îl apostrofă pe ofiţerul de serviciu, acuzându-l de incompetenţă şi de labilitate psihică, cât şi de faptul că este sub influenţa unui misticism retrograd. Ajuns în faţa celulei cu probleme, şeful securităţii se apropie de uşă şi, dând la o parte clapeta vizetei, îl văzu pe Părintele Arsenie.
    Cu fața radiind de victorie, el se adresă dispreţuitor atât gardianului, cât în special ofiţerului de serviciu, anunţându-i că viitorul lor va fi mai mult decât sumbru, ei fiind implicaţi într-o acţiune de derutare şi de inducere în eroare a comandamentului securităţii, urmând să se stabilească în slujba cărui serviciu străin se află.
    Venirea zgomotoasă şi plină de orgoliu a conducerii securităţii dădu loc la un spectacol unic. Întreaga superioritate şi siguranţa de sine a proaspătului comandant de securitate se dezumflă ca balonul înţepat de ceva ascuţit, când ofiţerul de serviciu, cu faţa crispată de iritare, smulse cheia celulei din mâna gardianului, deschizând brusc uşa. În faţa tuturor apărea celula goală, aşa cum raportase ofiţerul de serviciu, care-i strigă ieşit din fire, să-i spuie cărui serviciu străin aparţine acel comandant. Comandantul zonei de securitate Braşov, având gradul de colonel, se deplasă a doua zi la Făgăraş, unde se declanşase un mare scandal, în cadrul cadrelor de acolo. Cazul respectiv ajunsese şi la organele superioare de partid care coordonau întreaga zonă. Ei veniră special să vadă “ce elucubraţii pot scoate nişte cadre de partid, insuficient pregătite şi influenţate de curente mistice retrograde”.
    O comisie compusă din medicul şef al municipiului Braşov, şeful regionalei de partid, cât şi a celei de securitate, fu întrunită în plen pentru a rezolva manifestările retrograde recente. Cercetările întreprinse de aceştia au decurs la fel ca cele anterioare, văzându-l pe părintele Arsenie prin vizetă şi dispărând atunci când se descuia uşa celulei. Atunci s-a produs unul din puţinele cazuri de mare compromis şi de păstrare sub totală tăcere a unui fenomen pe care atotştiutorul partid marxist-leninist nu l-a putut explica.
    De comun acord, într-un context de păstrare totală a secretului, s-a ajuns la o hotărâre unică, de punere în liberate a călugărului preot Arsenie Boca. Această decizie era singura care putea rezolva acel inexplicabil eveniment.
    (Dan Lucinescu – Părintele Arsenie Boca, un sfânt al zilelor noastre, editura Siaj, 2009, pag. 53-55)

    http://www.fericiticeiprigoniti.net/arsenie-boca/256-parintele-arsenie-boca-si-securistii

    Apreciază

  2. Multe asemenea marturii se pot găsi despre sfintenia Părintelui Boca, in toate perioadele vietii sale: 1.Calugaria (Athos, Man. Sambata &Prislop)
    2. Cei 2 ani de temnita si tortura
    3. Perioada „calugariei in haine mirenești” -pana la moartea martirica din 1989.

    Celui ce bate i se va deschide.
    Celui ce are i se va da si îi va prisosi.
    Fericiți cei ce n-au văzut si au crezut.
    Fericiți făcătorii de pace ca aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema.

    28.11.1989-28.11.2016
    27 de ani de la trecerea la cele vesnice a Părintelui Arsenie Boca.

    Pt rugăciunile lui, Doamne Iisuse Hristoase ajuta-ne sa ne păstrăm Dreapta Credința și să ne mântuim!

    Apreciază

  3. Despre Mantuitorul Iisus Hristos nici un cuvant.
    Ori cu El toate se pot si fara El nimic nu se poate.
    Cuvantul Lui este adevarul.

    Nici un pas inapoi parinte Claudiu,
    ci cu mai tare rugaciune catre Domnul si catre Maica Preacurata.

    Hristos este capul Bisericii, iar nu se poate ca un cap sa aiba mai multe trupuri. Deci Biserica este Una Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca. Si cum spunea parintele Arsenie Papacioc: „Hristos este ortodox, pentru ca marturiseste drept pe Tatal si pe Duhul Sfant”.

    Sa indraznim, caci Domnul a biruit lumea,

    Cu drag,
    tudor

    Apreciază

  4. Am ajuns la fundul sacului, Parinte Teodot!
    Privim la cate se întâmplă, la ce încercări cumplite ne învăluie, cu erezia aceasta ecumenista pravalita peste noi, si nu realizam ca AM AJUNA LA FUNDUL SACULUI!…

    Pt pacatele noastre se intampla toate, ca nu stim de pocainta, de lacrimi, de fapta buna crestineasca, de dogmele si canoanele sfinte statornicite de Dumnezeu purtatorii nostri Parinti, pazite cu sangele Mucenicilor si cu nevointele Cuviosilor si Pustnicilor timp de 2000 de ani.

    Nu cartile sau informatiile sau predicile ne lipsesc noua, ci dreptatea, pacea, dragostea, smerenia – „partile cele grele ale Legii” lui Hristos.

    Eu asa cuget: ca traim, noi ca popor roman, o criza de sfintenie. Ni s-au dus Batranii si Marturisitorii la Dumnezeu, abia de a mai ramas cate unul, iar generatiile actuale de crestini sunt rahitice, vai, foarte rahitice…
    Se spurca „ortodocsii” intre ei pe bloguri, ca si cum patimile lor ar putea dovedi ceva, ar putea transa o chestiune vitala, ar putea lamuri pe cineva cu ceva!
    Cuvantul marturisitor trebuie sa aiba forţa martiriului ca sa faca lumina.
    „Conectivitatea”, „interactivitatea” on line, pe fb ori sms e lipsita de esenta. Nu e o comunicare de la suflet la suflet, ci exprimarea autista a eului, plus izgonirea acediei prin clipele plăcute oferite de „on line”.
    Unde-s preotii ostasi, oamenii ceia seriosi, nu straluciti dar pe care sa poti pune baza?… Totul e maya in absenta Crucii. In vechime iluminarea se demonstra prin predica, in manastirile budiste. Iar daca nu puteai demonstra prin cuvânt vedic vederea ta, erai izgonit din obste precum un escroc. Alte păcate se mai tolerau, acesta nu. Fiindcă „ceea ce este, este. Si ceea ce nu este, nu este”. Suntem mai de plans decât aceia, care nu „aveau harul”, ci puneau pururi straduinta de a-si curati oglinda constiintei pt a vedea in ea Mintea Universala, de fapt nestiutul Logos.

    Or sa ne rusineze la Judecata cei care nu „au harul”, dar l-au atras in lucrarea lor insetata de izbăvire! Vor veni monahii budisti si-i vor face de rusine pe escrocii-monahi ortodocsi! Vor veni cei nebotezati si cu faptele lor ne vor mustra pe noi imbuibatii si nihilistii crestini, care „avem harul”!
    Suntem fii imparatiei, primii ce vor fi aruncati in afara imparatiei. Nu putem nici sa ne mandrim cu ceva, dar nici sa tagaduim Harul ce ne scalda inimile impietrite, pe care nu-l „avem”, ci-l amușinăm precum pruncul țâța mamei.
    Cumplit e sa fii Ortodox! Cum sa marturisesti Taina Dreptei Credinte si sa nu gresesti de moarte fata de Sângele Domnului, dar si fata de Trupul Sau alcătuit din cei prea mici frati ai Săi?…

    Am trimis articolele de mai sus cu Pr Boca spre marturie in primul rand a unei epoci trecute si udate de multe lacrimi su singe mucenicesc. Apoi pt pomenirea Dreptului, caci cu laude este. Apoi pt cati ii va randui Dumnezeu sa citeasca si sa se foloseasca duhovniceste, caci „zilele rele sunt”…
    Sa nu ne „racim” cu duhul, Parinte Teodot! Dumnezeu sa va incalzeasca, sa va aprinda inima spre buna si roditoare marturisire a Dreptei Credinte!
    Ma iertati si va rugati si pt mine, pacatosul.
    Rugati-va, fratilor ortodocsi! Ca sa ramanem in Adevar si in unitatea Dragostei.

    Apreciat de 1 persoană

    • Da frate „sa ramanem in Adevar si in unitatea Dragostei” și aș mai adauga eu in dragostea acestui NEAM. Multi foarte multi preoți facuți la norma habar nu au unde e ATOSUL ROMANESC. Cum nici eu nu aveam habar acum un an și ceva. Credeam că e în munții NEAMȚULUI. Dar am aflat că e în zona BUZĂULUI. Am fost acolo cu încă niște „camarazi” după un spectacol la BUZĂU. Eram îmbracați in ținutele de GETO-DACI. Mulți localnici se uitau ca la urs la noi. Însă noi am parcurs a UNA sută din acel teritoriu sacru al ORTODOXIEI ROMÂNEȘTI. Am sințit acolo că și pietrele se roagă pentru neamul nostru de martiri. Sunt locuri uitate, pustiite dar e o poartă către raiul ceresc unde armele armatelor sunt de prisos. Eu sincer aici in ATOSUL NOSTRU RONESC ne putem ruga inpreună pentru URGIA VREMURILOR NOASTRE. Ne ajuta sfinți, martiri și dragostea din noi care nu l-am VINDUT pe HRISTOS DUMNEZEUL NOSTRU. Consider ca nu am ajuns la „fundul sacului” ci nu am cătat îndeajuns in lada de zestre a moșilor și srămoșilor noștri. Mai multe amănunte găsim în SFÎNTA EVANGHELIE DUPĂ MATEI capitolu 5 numai că nu suntem vrednici de a ne aduna în sanctuarele DACICE pentru a trăi aceste invățături ale lui HRISTOS oglindite in SF. EVANGHELIE. DOAMNBE AJUTA și MÂNTUIRE TUTUROR. Amin.

      Apreciază

      • Sa-i lasam pe geto-daci in judecata Dumnezeului-Om Iisus Hristos, care inainte de Invierea cu trupul, a mers cu sufletul indumnezeit la iad si a propovaduit si acolo Evanghelia, scotand o parte din sufletele tinute de veacuri acolo. Este pacat sa revenim acum la paganismele lor. Prin Sf.Apostoli Andrei, Filip si Pavel, Mantuitorul Iisus Hristos a venit si in Tara noastra, binecuvantand-o, sfintind-o si mantuind neamul romanesc.

        Apreciază

      • Avem marturii cutremuratoare. Precum in Dobrogea la ADAMCLISI(ADAM din clisa=pamant) tot atunci poposise pe meleagurile noastre si SF. APOSTOL ANDREI deci crestini botezati in cele 9 izvoare de linga pestera sfintului. Avem alta marturie pesterile rupestre de la BASARABI. Iar monumentul falsificat de catre MASONERIE simbolizeaza inceputul NOULUI BIZANT.(O CRUCE pe care sunt atirnate scuturi si armament ca ofrande). Monumentul a fost distrus de catre MUSULMANI astfel s-a ivit ocazia ca sa se falsifice istoria noastra a primilor crestini.

        Apreciază

  5. Dobri Dobrev, un altfel de parinte al Bisericii:

    Nu este un om de afaceri sau un politician faimos, nici sportiv sau un star rock … este mai mare decat ei:

    Apreciază

  6. Iată ce mai aflăm, madam viorica preda inspector scolar in ministerul învățământului a dat un comunicat în care să nu se mai țină în școli și grădinițe, si stau si ma întreb nu cumva un alt punct din supermemorandum urmează a fi pus în aplicare?!, dece zic asta, întrucât acolo citisem ca o serie de sărbători naționale urmează a fi anulate si imediat mi-a picat fisa la ce am citit acolo

    Apreciază

  7. In oala care fierbe pe foc al ECUMENISTILOR pica cite un VIERME.

    Să ne ferească DUMNEZEU să mai gustam din bucatele lor fie că sunt urmași de incredere ai neamului românesc.

    Apreciază

    • Este in afara de realitate. Reeducat din convingere. Si cu cipurile a fost impotriva P.Justin. Pentru el, totul a fost in regula la Creta, chiar si casatoriile mixte , chiar si legalizarea ecumenismului-CMB… Merge cu toata convingerea pe linia Patriarhului Daniel et comp. Daca tacea, filosof ramanea. Acest om, bietul de el n-a fost niciodata ortodox, nici in gandire, nici in traire, nici in vietuire. Iti vine scarba, cand il auzi facand -fara nici o constrangere- apologia ereticilor arhierei ecumenisti.

      Apreciază

    • Nu pot intelege, ce credibilitate mai pot avea in Biserica, cei care au semnat la Creta ? Cine va merge dupa ei – adica dupa arhierei, va merge din cadere in cadere, din compromis in compromis. Daca te-ai deprins cu cedarile, vei merge tot asa. Am vazut preoti din zona Neamt la o hirotonie a Mitropolitului Teofan – facuta in Tg.Neamt. Era sambata dinaintea zilei Sf.Iacob Persul. Preoti care veneau la P.Justin si se spovedeau la el, acum stateau cu pixul si caietul in maini ca sa ia notite de la cel care s-a lepadat de Hristos la Creta. http://www.doxologia.ro/arhiepiscopia-iasilor/am-fost-trimisi-ca-sa-aducem-foc-din-cer-sa-l-aprindem-pe-pamant-sfintele Dumnezeu sa-i intoarca ca si pe Sf.Mare Mucenic Iacob Persul. Dar ca sa se intoarca, credinciosii-rudele-fiii duhovnicesti ar trebui sa le spuna foarte transant : ori intrerupeti pomenirea , ori nu mai venim la slujbele voastre. Dar cati vor face asa ? Cunosc niste maici, care in vara spuneau : sa asteptam Sinodul BOR din toamna si daca nu se vor dezice de Creta, intrerupem pomenirea. A trecut si acest Sinod care a aprobat Creta, dar ele continua pomenirea. Iata unde duc cedarile si atitudinea de compromis. Dumnezeu sa ne fereasca de caderi si mai mari, ca dracu nu se multumeste, pana nu te distruge complet si nu te pecetluieste pentru iad.

      Apreciază

      • Laza Elena cu Ana Ana Ana Isac.
        14 ore ·
        VESTE BUNĂ!!!

        ERETICUL SI VÂNZATORUL CREDINTEI ORTODOXE, LUPUL ÎMBRACAT ÎN PIEI de oaie,Teofan, a fost în UCRAINA la EPISCOPUL LONGHIN (SINGURUL EPISCOP ROMÂN ORTODOX CARE APARA ADEVARUL).

        SI PARINTII de acolo, nu au vrut sa îl lase, sa slujească cu ei!

        CINSTE LOR, CA SUNT ADEVARATI MARTURISITORI ,FARA FRICA DE ERETICI si cu FRICA de DUMNEZEU!
        SLAVA LUI DUMNEZEU PENTRU TOATE!!!

        Bine a scris : „in piei de oaie”, pentru ca are mai multe.

        Apreciază

  8. Din pacate Rafael asta cu vocea,aspectul și cu anumite cuvinte care le folosește cu viclenie va păcălii pe multi. Eu auzisem că-i pustnic acum vad ca umbla ca turbatul pe la conferinte sa promoveze ecumenismul.Poate da mana cu Mihoc de la Sibiu.

    Apreciază

  9. Buna ziua Parinte Teodot,

    Imi cer scuze daca nu e potrivit sa postez aici aceasta intrebare, dar am o mare nelamurire legata de documentele cu cip (ma refer la pasaport si permis auto) pe care le-am facut anul trecut, sunt acestea pecetea sau lepadare? Si ce trebuie facut acum, daca le-am acceptat?

    Apreciază

  10. Înseamnă ca nu a spus P.S.Longhin ca la noi nu mai sunt valide Tainele. Cinste lui si preoților ca nu l-au primit pe vicleanul Teofan care a vrut să-și facă reclama buna cu sfinția sa . PS Longhin vrednic de pomenire!

    Apreciază

  11. Pr. Mosoiu, prof. de teologie dogmatica de la Sibiu, ne spunea candva, prin 2004, cat de incantat a fost sa-l cunoasca pe pr. Rafail Noica. Noi il ascultam la fel de incantati pe atunci. Acum inteleg de ce era incantat. Imi pare rau ca nu aveam in anii aceia gandirea de acum, dar de unde era sa stim ca ecumenismul e indobitocire a mintii? Mai tarziu am aflat. Multumim Maicii Domnului si sfintilor nostri din Biserica luptatoare, ca de nu , ii admiram si acuma pe smintitorii astia cu nume de doctori si teologi.

    Apreciază

    • Cum sa fie bun ? E act jidovesc : Ce scrie pe frunte in poza din dreapta ? Identity card. Card=drac, de la dreapta la stanga. Numai pe evreieste si pe araba, se citeste de la dreapta la stanga. tot e o batjocura si acest card la adresa crestinului. Nici nu mai este trecut numele parintilor. Care nu l-a luat si este hotarat, sa nu-l ia nici pe asta.

      Apreciază

  12. Traiasca Capitanul Corneliu Zelea Codreanu si Legiunea Arhanghelului Mihail ! Capitane, Capitane , neamul plange cu amar , Capitane, Capitane, Tara mi te cheama iar ! Legiunea nu a avut alt dusman, decat dusmanul neamului romanesc , la fel de oribil si teribil azi ca si atunci ..Capitane,n-ai fost , si nu vei fi uitat ! Mormantul tau in inimi ni-i sapat ! Vesnica pomenire Elitei romanesti pe care ai condus-o cu atata Demnitate , Onoare si Vitejie ! Neamul nostru romanesc, nici lumea intreaga, nu va mai cunoaste vreodata un conducator atat de Demn, de Onorabil, de Curajos si de Sfant ca tine , Capitane iubit ! Tu ai fost Model si Icoana ! Bucura-te , Capitane iubit , caci si astazi dusmanilor tai, inca le este teama de tine ! Bucura-te , ca dusmanii nu vor reusi niciodata sa ni te scoata din suflet ! Bucura-te , Sfinte mucenic Corneliu Zelea Codreanu !

    Apreciază

  13. Arhimandritul Athanasie Anastasiou, fost stareț al Mănăstirii Marea Meteoră, despre Sfântul Sinod al Ierarhiei Bisericii Greciei, intrunit in 23 și 24 noiembrie 2016:

    […]
    „Din păcate, în pofida gravității problemei care s-a discutat, ierarhii noștri nu s-au ridicat la înălțimea situației și nu au luat hotărârea potrivită. Într-o exprimare mai precisă, putem spune că de fapt este vorba de ne-hotărâre, nu de vreo hotărâre în adevăratul sens al cuvântului. Este vorba de o hotărâre în mod deliberat șovăitoare, care oferă posibilitatea unor înțelegeri diverse și a unor interpretări variate.

    Este o hotărâre diplomatică și unilaterală, fără sinceritate și fără o poziție clară, care are ca unic scop numai a potoli reacțiile potrivnice și a păstra un echilibru între reacționari (episcopi, clerici, monahi și credincioși mireni) și apărătorii Sinodului din Creta și ai patriarhului ecumenic, trimițând în fond problema în viitor.
    Această hotărâre provoacă tulburare sufletească și confuzie și înșeală turma, și aceasta pentru că pe de o parte dă posibilitatea apărătorilor Sinodului din Creta să invoce faptul că nu au fost condamnate textele din Creta, iar pe de alta, cei care pe bună dreptate sunt împotriva hotărârilor din Creta invocă faptul că ierarhia într-adevăr nu a condamnat Sinodul din Creta, dar nici nu a confirmat și nu a acceptat textele lui.
    Este vorba în realitate de acțiuni pregătite sistematic, care nu sunt oneste și drepte și nu se potrivesc în nici un caz cu niște ierarhi ortodocși. Mai mult, ele denotă faptul că nu izvorăsc și nu sunt rod al Duhului Sfânt, Care se exprimă direct și clar.
    De fapt se acceptă Sinodul din Creta și este tolerată, chiar și numai indirect, toată patologia după care el s-a desfășurat.”
    […]
    „Însă, pe baza eclesiologiei ortodoxe, poporul credincios al lui Dumnezeu, în totalitatea lui – și nu numai Sinodul episcopilor – care împreună cu episcopii, cu preoții și cu monahii alcătuiesc Trupul Bisericii, este cel care are nu numai dreptul, ci și datoria de a judeca și a confirma sau nu hotărârile sinoadelor, chiar și ale celor ecumenice.
    Așa cum subliniază în acest sens părintele Gheorghe Florovsky: ”Întregul trup al Bisericii are dreptul de a adeveri sau, ca să fie mai exacți, are nu numai dreptul, ci și datoria ”adeveririi”.
    În acest sens Patriarhii Răsăritului au scris în cunoscuta Enciclică din anul 1848 că doar poporul însuși a fost apărătorul credinței” (Teme de teologie ortodoxă, Editura Pâinea Vieții, Atena, 1989, p. 207).

    Și în alt loc el completează că: ” episcopul nu a primit puterea deplină de a învăța de la turma sa, ci de la Hristos, prin succesiunea apostolică. Însă această putere deplină, care i s-a dat lui, este puterea de a purta mărturia experienței sobornicești a Bisericii. Ea se limitează la această experiență.
    Prin urmare, în probleme despre credință poporul trebuie să îl judece în funcție de învățătura lui. Datoria ascultării încetează să mai fie valabilă atunci când episcopul se abate de la modelul sobornicesc, deci poporul are atunci dreptul să îl condamne, chiar și să îl caterisească” (părintele Gheorghe Florovsky, Trupul lui Dumnezeu Cel Viu, O tâlcuire ortodoxă a Bisericii, Editura Armos, Atena, 1999, pp. 80-83).

    Următoare a Sfinților Părinți, conștiința dogmatică a poporului lui Dumnezeu judecă, evaluează și respinge ca inacceptabile atât hotărârile Sinodului din Creta, cât și cea a întrunirii sinodale recente a ierarhiei Bisericii Greciei.
    Ne simțim foarte îndurerați și cu totul dezamăgiți de ierarhii noștri, care în momente atât de critice pentru Biserica și pentru țara noastră, zdruncină prin asemenea hotărâri inacceptabile încrederea poporului în persoanele lor și creează motive pentru dezbinări și schisme în Biserică.
    Din păcate, ierarhii noștri preferă pentru încă o dată iubirea între ei decât iubirea de Dumnezeu. Ei aleg o înțelegere prefăcută în dauna adevărului și sub pretextul așa-zisei unități a Sinodului Bisericii Greciei și al bunei înțelegeri din cadrul lui ei ajung în final la o hotărâre anormală și la o parodie.”
    […]
    „De aceea și Sfântul Grigorie Teologul ne învață că ”este mai bun dezacordul și despărțirea de dragul credinței adevărate decât buna înțelegere care este plină de patimi” (Cuvântul al șaselea, în EPE 1, 246; BEPES 59, 17; PG 35, 736 C).”

    Integral la sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/11/30/un-prim-comentariu-al-hotararii-ierarhiei-grecesti-din-23-24-noiembrie-2016/

    Apreciază

  14. Un comentariu de pe net, care in cuvinte simple, clare, arata foarte limpede duplicitatea, parodia si apostazia clerului semnatar la sinodul talharesc din Creta, precum si a clericilor sustinatori sau „neutri”, precum si a ierarhilor intruniti de curand in Sinodul Greciei.
    Dupa parerea mea, acest comentariu ar trebui postat ca si articol.

    „Ne ametesca cu fum ca pe albine.
    In Creatie, in Biserica, in societate, in politica, nu exista pozitie neutra. Nu poti sa te plasezi pe o pozitie neutra, pentru ca nu exista neutralitate in materie de constiinta. Declarandu-te neutru defapt iti tainuiesti pozitia, apartenenta, gandul ascuns al inimii.

    Cine se declara neutru sau indiferent, e asemenea celui ce cu viclenie incearca sa slujeasca la doi domni. Neutru inseamna caldicel, iar caldicel inseamna viclean. Exista lumina si intuneric, bine si rau. Nu exista „mai putin rau” sau „mai mult bine”.
    Spune Mantuitorul: „Ci cuvantul vostru sa fie: Ceea ce este da, da; si ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decat acestea, de la cel rau este.”

    Deci, esti cu Hristos sau cu diavolul. Iar cand te declari neutru (indiferent, nepasator) esti cu diavolul, pentru ca „cine nu aduna cu Mine risipeste!”. Risipeste tot, toate si pe toti. Risipeste, pierde, se pierde si ii pierde si pe altii.

    In spatiul militar, dar si in lupta duhovniceasca sunt doar doi termeni care definesc un lucru sau o persoana – amic sau inamic. Oricine se defineste ca fiind neutru este socotit drept inamic.
    Ca ierarh, preot, calugar sau mirean sa spui ca nu ai o pozitie clara sau ca nu sti ce sa zici in cazul „Creta”, inseamna ca inca nu te-ai hotarat daca sa ii slujesti lui Hristos sau sa-l alegi pe diavolul. Deci, inca de pe aceasta pozitie de „neutralitate” ii slujesti defapt diavolului.
    Cand incepi sa il „masori ganditor din ochi” pe Hristos sa vezi daca „merita” si cand incepi sa te gandesti la o modalitate de compromis, inseamna ca vrei sa cauti sa fi neutru, sa incerci sa slujesti la doi domni, deci esti viclean si ii slujesti diavolului dar ca si Iuda te dai prieten, simulezi virtutea si in inima ta esti vanzator de Hristos.
    Spunea cineva ca trei pacate ii vor duce pe oameni la iad: indiferenta, nestiinta si necredinta. Cine are minte sa inteleaga!

    Orice Sinod local sau ecumenic care nu isi formuleaza deciziile limpede cu „da” sau „nu”, ci incearca sa camufleze profanul prin cuvinte sacre sau prin tehnici lingvistice este de la cel rau, face cu buna stiinta lucrarea diavolului.
    Tot ce e de la Dumnezeu e limpede, se intelege limpede, e exprimat limpede.

    Tot ceea ce se vorbeste acum de catre diferiti ierarhi este doar un labirint lingvistic menit sa te piarda inainte sa ii gasesti iesirea, intelesul. Nu ne poate nimeni acuza ca suntem prosti si nu intelegem „inaltimea” cuvintelor lor. E limpede ca totul e tulbure. Se folosesc tehnici de psihologie inversa. Ni se sugereaza raspunsurile, ni se sugereaza reactiile. Se cauta sa ne scoata din transee individual pentru a nu reprezenta un pericol de resuscitare in masa.
    Totul e alambicat cu buna stiinta ca sa te plaseze in zugzwang inainte sa faci prima miscare. Cauta sa te plaseze, cauta sa te impinga pe pozitia de indiferenta prin faptul ca iti prezinta totul neclar, hipnotic, mefistofelic, de neinteles. Deci, cauta sa ne anihileze vointa, reactia. Cauta sa te forteze sa te dai batut. Si toate astea prin tehnci lingvistice, prin tehnici de persuasiune, prin tehnici psihologice. Cascam gura si ochii la ei cautand raspunsuri, dar acest lucru ne consuma, ne baga si mai mult in ceata.

    Reactia sinodului din Grecia este duplicitara, de compromis, nu de marturisire. Nu e „da” sau „nu”, ci „poate” si „ne mai gandim daca Hristos merita sau diavolul e o solutie mai buna”. Se leapada de Hristos pe ascuns de privirea si intelegerea noastra asa cum majoritatea Bisericilor Ortodoxe au facut.

    Daca noi nu cadem, nu ne clatinam, atunci lucrarea lor ramane desarta. Pentru 10 oameni care cred ortodox si nu eretic, Dumnezeu poate n-o sa piarda cetatea. Noi trebuie sa mergem pe linia Sfintilor Parinti si pe Sfintele Canoane.
    Oare nu e limpede ca ierarhii cauta sa ne convinga ca noi am ratacit si nu ei?
    Conferinte cu parintele Rafail Noica, conferinte cu preoti ecumenisti, cu personalitati ecumeniste, predici mefistofelice, toate cauta sa ne faca sa ne clatinam.

    De ce suntem asa de importanti si de ce se duce atata lupta sa ne convinga? Pentru ca diavolul nu are putere pana nu se va ridica harul, mila lui Dumnezeu de la noi, de la turma mica.”

    Sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/11/28/inaltpreasfintitul-mitropolit-serafim-de-kythira-ia-atitudine-fata-de-comunicatul-de-presa-gresit-al-ierarhiei-grecesti/#comment-4020

    Apreciază

  15. ATENTIE MARE. In preajma datei de 18-25(?) decembrie v-a fi arestat SPAGOVEANU. Au probe la dosar beton unde a folosit FACTURI FALSE pentru achizitionarea de solutii de stropit via cit si declarati si marturii false. Voi reveni cu noutati la momentul oportun.
    Nota
    Sper sa plateasca pentru:
    – batjocorirea unui SFINT la carnavalul lui MAZARE(Sf. STEFAN CEL MARE).
    – pentru colaborarea fructuoasa cu tandemul de jidovi STRUTINSKY-IONESCU si tatarul Omer Kenan (de la firma de transport Transevren) cel care cara babele si mosi (lui MAZARE) in pelerinaje crestine
    – si nu in ultimul rand pentru colaborarea fructuasa a MILOSTENIEI CU MUFTIUL sa-si sustina doctoratul la facultatea de TEOLOGIE ORTODOXA (ECUMENISM MASCAT).

    Apreciază

  16. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    NOU!!!NOU!!!NOU!!!NOU!!!NOU!!!NOU!!!NOU!!!NOU!!!NOU!!!NOU!!!NOU!!!NOU!!!NOU!!!NOU!!!
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Marturisirea impotriva sinodului din Creta, a Ieroschimonahului Simeon Zaharia!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s