Dublul limbaj si Parintele Ioan Badilita

ioan_badilita


Părintele dr. Ioan Bădiliță este absolvent al Seminarului Teologic Ortodox Sf. Vasile cel Mare din Iași în 2005 și al Facultății de Teologie Ortodoxă Dumitru Stăniloae din Iași în 2009. A obținut doctoratul în teologie în 2014 cu teza Dimensiunea misionar-marturisitoare a Sfintei Liturghii în domeniul de cercetare Teologie fundamentala, Misiologie si Ecumenism. Este preot paroh la parohia „Sfantul Dumitru” – Satu Nou, com. Fântânele, jud. Iași.

 

In data de 26 august 2016 Pr. Ioan Badilita scria la
http://basilica.ro/cateva-consideratii-cu-privire-la-importanta-ierarhiei-sacramentale/ urmatoarele:

„Vrem să atragem atenția asupra faptului că încetarea pomenirii ierarhului, atrage după sine în mod ineluctabil invalidarea oricărei slujiri liturgice. Credem, cu toată tăria, că acolo unde nu mai este pomenit ierarhul, a cărui extensie mistică și sacerdotală este vizibilă prin antimisele de pe Sfânta Masă, Euharistia nu se poate săvârși. Există trei axe fundamentale în jurul cărora se constituie organizarea și unitatea Bisericii: altarul, episcopul și sfințenia, iar acestea trei sunt inseparabile. Episcopul are nevoie de altar și de sfinți, altarul de episcop și de moaște, iar sfinții de episcop și altar. Fiecare dintre aceste trei elemente își găsesc plinirea în celălalt și este determinat de celălalt. Ele reprezintă trei condiții, trei premise care sfârșesc în dumnezeiasca Euharistie în care se realizează și se revelează în plenitudinea lor adevărul și unitatea Bisericii. Dacă una din cele trei lipsește, nu se poate săvârși Euharistia[ii].” (Panayotis Nellas, Omul – animal îndumnezeit. Perspective pentru o antropologie ortodoxă, trad. diac. Ioan I. Ică jr, ediția a II-a, Ed. Deisis, Sibiu, 1999, p. 176.)

In data de 15 noiembrie 2016, acelasi Pr. Ioan Badilita scria la
http://www.parohiacopou.ro/dogmele-crestine-gramatica-povestii-de-iubire-dintre-mirele-hristos-si-biserica-sa
urmatoarele:

„[…]de o importanță și actualitate debordante sunt cuvintele arhimandritului Sofronie Saharov care, într-o scrisoare trimisă în septembrie 1945 lui David Balfour, arată că o Biserică fără dogme și fără trăirea acestora prin experiență ascetică, este de neconceput: Trei lucruri nu înțeleg: 1) o credință adogmatică; 2) un creștinism nebisericesc; 3) un creștinism fără nevoință. Și acceste trei: Biserica, dogma și ascetica (adică nevoința creștină) – sunt pentru mine un singur tot al vieții. Mie mi se pare nedrept a pretinde că în Biserică toate trebuie să fie «după gustul nostru»[iv].”(Arhimandritul Sofronie, Nevoința cunoașterii lui Dumnezeu, trad. ierom. Rafail Noica, ediția a II-a, Ed. Reîntregirea, Alba-Iulia, 2013, p. 261.)

Vedeti diferenta de „duh”? Intre teologia speculativa a lui Panayotis si teologia traita a Pr. Sofronie? Intre un articol scris la comanda si unul din inima Sf.Parinti? Care dintre aceste doua cai total diferite, credeti ca se invata la Seminariile si Facultatile de Teologie din Romania?

Incetati Parinte Ioan Badilita cu dublul limbaj, cu blasfemiile episcopo-centriste !!!!
Sau cel putin incercati dincolo de graiul spanciulit sa fiti consecvent in idee. Inaintea unui doctor in stiinte teologice atat de ineluctabil, pe disciplina Misiologie si Ecumenism, imi pun cu frica, de fiecare data, aceeasi intrebare: Oare ecumenistii pe care i-a adus la Ortodoxie sunt la fel de multi ca ortodocsii convertiti la Ecumenism?

Biserica nu este si nu sta in schema episcop-altar-sf.moaste. Daca ar fi asa, Ortodoxia ar fi pierit demult, ar fi putut usor distrusa de cel viclean.

Daca Biserica ar insemna Altarul, atunci turcii si comunistii ar fi demolat demult Ortodoxia.

Daca Biserica ar insemna Sf. Moaste, atunci comunistii ar fi astupat Ortodoxia odata cu gropile comune; daca Biserica ar insemna Sf. Moaste, atunci comunistii ar fi ars Ortodoxia odata cu dosarele Securitatii…

Daca Biserica ar insemna Episcopul, atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul episcopilor arieni in frunte cu Paul de Samosata si Eudoxie. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul patriarhului Machedonie si episcopului Apolinarie. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul patriarhului Nestorie. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul episcopului Dioscor, arhim. Eutihie si adunarii talharesti de la Efes. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul episcopilor Teodor de Mopsuestia si Iba de Edesa. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul multimilor de episcopi monoteliti dimpreuna cu Serghie, Honorius, Chir, Pyrhus si Macarie. Atunci Ortodoxia ar fi pierit demult in timpul sinoadelor iconoclaste.

Parinte Ioan Badilita, nu vedeti cum episcopii eretici au fost si sunt pricina marilor schisme din istoria Bisericii? Parinte Ioan Badilita, nu vedeti cum episcopii eretici au fost si sunt cei mai mari tradatori de dogma din istoria Bisericii? Ca inalta lor tradare dogmatica s-a scurs ca o otrava in toate madularele Bisericii? Ca harul episcopiei nu i-a salvat pe episcopii eretici de Iadul cel vesnic? Nu i-a facut infailibili? Nu i-a facut de nejudecat?

Ce orbire va impiedica sa vedeti ca triada episcop-altar-sf.moaste o au si „bisericile” monofizite, o au si „bisericile” romano-catolice, o au si „bisericile” greco-catolice, o au si „bisericile” anglicane; ca aceasta triada (+sfintenia) este usor de imitat pana si de episcopesele LGBT? Ce orbire va impiedica sa vedeti cum erezia ecumenismului se scurge de sus in jos, ca o otrava „oficiala”, in toate madularele Bisericii?

Parinte Ioan Badilita, nu regurgitati teologia unor grecotei controversati, nu vorbiti cu atata usurinta despre iubire si dragoste, fara a trece inainte prin focul dogmatic si ascetic al cugetului Parintilor Bisericii.

Triada episcop-altar-sf.moaste inseamna vulnerabilitate, inseamna ecumenism camuflat, inseamna papism, inseamna deconstructivismul adogmatic al Bisericii Ortodoxe.

NUMAI triada Dogmă-Ascetică-Biserică si NUMAI in aceasta ordine, permite pliromei – anticorpilor ca molecula (capabilă să recunoască o particulă străina de organism și să declanșeze o reacție imunologică, care are ca rezultat îndepărtarea particulei straine) sa existe, sa vieze, sa se exprime si sa lupte fata catre fata. Dogmatica impotriva adogmatismului nihilist. Asceza impotriva liberalismului. Biserica impotriva „bisericilor” si „bisericutelor”. Episcopii eretici au fost biruiti si de mirenii – trup – Biserica, si de monahii ascetici, si de alti episcopi dogmatisti.

Imi cer iertare pentru timpul rapit sau daca v-am mahnit cu ceva. Aici, acum, la noi, la munte, soarele a apus si clopotul ne cheama in bezna noptii sa inviem inca o data. Parinte Ioan Badilita, bucuria mea, in sfatuirea Dvs. despre dogmele crestine inca mai razbate glasul blajin al parintelui de țară, licarirea neptica, epectaza constiintei, soră cu glodul, cu durerea, cu țăranul, semn că nu totul este pierdut. Cred ca adunarile matematicii dogmatice sunt in inima Dvs. cuvinte rastignite. Cred ca ceea ce ne lipseste astazi este dialogul dintre noi. CEEA CE NE LIPSESTE ASTAZI SUNT EPISCOPII DIN ANTIMISE, NU DE PE ANTIMISE. Cred ca limbajul sincer este si chemare si unitate. O inima la care va astept inca o data.

Reclame

156 de comentarii

  1. Apropo de grecoteiul Hierotheos Vlachos, ft posibil ca acesta să fie aromân, dece zic asta, pt ca să născut în Ioanina nordul greciei provincia Macedonia, o zonă mai dens populată cu aromâni, numele de Vlachos cam purtandu-se pe la familiile de aromâni

    Apreciază

    • Patriarhia Alexandriei, din pacate, nu vrea sa se lepede de ecumenism-Creta. Si cati Mari Sfinti s-au nevoit acolo !!! Insusi Mantuitorul iisus Hristos Prunc dimpreuna cu Maica Domnului si Dreptul Iosif au fost in Egipt.

      Apreciază

  2. „Misticismul ortodox crescut din unirea Absolutului cu Relativul, nu trage linie de demarcație între partea văzută și nevăzută a Bisericii, între omul religios-social și cel religios-mistic, dintre care prima parte să o pună sub stăpânirea ierarhiei (și a papei), pe a doua sub a lui Hristos, ci Hristos stăpânește în întreaga biserică, principiul lui personal unic, prezent și în Dumnezeirea și în omenirea Bisericii, sau mai bine zis Dumnezeirea care întrepătrunde și îndumnezeiește omenescul din ea. Pentru ortodocși, este absurd ca trupul divino-omenesc al lui Hristos, în care activează Duhul Sfânt, cel cu adevărat Dumnezeu, să fie văduvit de infailibilitate în favoarea unei persoane, ca și când toată Dumnezeirea Bisericii ar avea reședința și izvorul în acea persoană. Pentru ortodocși, infailibilă e numai Biserica în întregimea ei, în conștiința ei generală, care cuprinde și pe-a clericilor și pe-a mirenilor. Dacă se manifestă prin consimțământul general al ierarhilor, aceasta nu înseamnă că ierarhii sunt în totalitatea lor, luată pentru sine, infailibili, ci hotărârile lor sunt infailibile, numai întrucât reoglindesc și sunt primite de conștiința bisericii” (Ortodoxie și naționalism. Dumitru Stăniloaie pg 21-22)

    Apreciază

  3. Parintele Ioan Badilita a uitat sa aminteasca un ,,amanunt”: pe Hristos. Unde e Hristos in opinia dumnealui? Fara Hristos si fara dreapta credinta, mirenii se duc in iad cu preoti si cu episcopi cu tot. Hristos este capul Bisericii. Ce i se cere mireanului in zilele noastre? Sa-i urmeze pe ierarhi, in ciuda ereziilor semnate.

    Asadar, in caz ca accept sinodul de la Creta, trebuie sa ,,recunosc” ca ierarhii semnatari au facut cerul si pamantul, asadar lor li se cuvine toata slava, cinstea si inchinaciunea!!!

    Sa ne smerim, ca e de rau, asa cum spun Sfintii Parinti. Razboiul bate la usa, iar noi aruncam cu pietre in Dumnezeu si-L dam la o parte, ca nu mai are loc din cauza ierarhilor.

    Indiferent daca suntem mireni, preoti, calugari sau ierarhi, trebuie sa ascultam de Hristos. Nimeni nu-i poate lua locul oricat s-ar stradui. Alta cale nu exista.

    Sa ne rugam pentru cei care deja sufera prigoana pentru Hristos:

    https://actadiurna2016.wordpress.com/2016/09/20/unde-i-ati-dus-pe-nevoitorii-de-la-codrii-pascanilor-care-au-intrerupt-pomenirea-dvs-din-pricina-de-semnare-a-ereziei-din-creta-ips-teofane-in-februarie-ati-slujit-sf-ligurghie-la-ei-iar-acum-circa/

    Apreciază

  4. Ma iertati Parinte Teodot, sunt anti sinodul din Creta, dar eu zic ca trebuie vazut contextul in care spune Panayothis acestea, nu putem judecat asa rupand din context asemenea sectarilor…El in Omul animal indumnezeit, titlu care este gresit tradus in romaneste, are in prima faza o hristologie perfect Ortodoxa, dupa spusele Pr Staniloae, iar dupa aceea, prezinta anumite talcuiri a unor sfinti dogmatisti, mistici si liturgisti din Biserica..Imi pare rau ca nu am cartea sa vad in ce context o spune,dar tare mi-as dori(candva am avut acces la ea)…Aceasta deoarece Panayothis Nellas era anti ecumenist…El are o postfata cu privire la teologia Sf Iustin Popovici buna, laudandu-l…Apoi mai exista un aspect, eu am mai intalnit asemenea expresii si la Sfintii mari din primele veacuri(de aceea am spus ca depinde de context), de exemplu, la Sf Ignatie Teoforul care marturiseste in epistola catre Smirneni urmatoarele: Cu totii sa cinstiti pe diaconi ca pe o porunca a lui Iisus Hristos, pe episcop ca pe Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu Tatal, iar pe preoti ca pe o adunare a lui Dumnezeu, ca pe soborul Apostolilor. Fara de acestia nu exista Biserica(Ep catre Smirneni 8-2)…De aceea, eu zic ca pana la sfarsitul veacurilor vor exista episcopi ortodocsi, dupa cum a spus si Par Adrian Fageteanu, nu are cum Biserica lui Hristos sa ramana fara episcopi ortodocsi…

    Apreciază

    • Asta este problema : ii cinstim pe episcopi, daca raman episcopi-adica pazitori ai Dreptei Credinte. Daca se leapada de Dreapta Credinta – cum au facut la Creta-avem porunca sa nu ascultam de ei, ci sa fugim de ei, ca de niste ciumati pentru trupul Bisericii.

      Apreciază

  5. Ce vrajeala si cu episcopii astia daca nu sint astia nu te mai poti numi biserica? oameni buni inainte nu exista episcopi si totusi biserica a luat fiinta . Mantuitorul nu a fost episcop si el a venit sa slujeasca nu sa fie slujit si sa i se faca inchinaciuni, iel a luat nastere in pestera linga animale in iesle in cele mai umil simplu si saracacios loc ,iar tu episcop te plimbi cu mercedesul vrei sa fi slujit sa-ti pupe mana toata lumea cu alte cuvinte sa ti se inchine lumea de unde pina unde suna deja a papism felul asta de raport de la mirean diacon preot pina la episcop . Episcop care fara de el nu se poate trece este indispensabil? Fara episcop noi umblam ca si fara cap ceia ce este fals ,capul este HRISTOS iar episcopul este o sluga care ar trebui sa ne slujeasca noua sa ne spele picioarele si rahatul de la fund cand suferim in spitale muribunzi si bolnavi. Oameni buni a venit timpul sa NE TREZIM NU MAI FITI IPOCRITI NOI NU NE RAZBOIM CU NIMENI NU SINTEM SCHIZMATICI CUM NE CRED EI CARE AU VANDUT TOATA SFINTENIA LA CRETA ,EI ACUM SIMT JUDECATA LUI HRISTOS SI INCEARCA CU TOATA PUTEREA DEMONICA SA NE INTIMIDEZE PE CALE IERARHICA . NU TREBUI SA GANDIM ASA AU VENIT VREMURI TULBURI TOT DIN CAUZA EPISCOPILOR SI ACUM CAND LUMEA SE TREZESTE LOR NU LE CONVINE SA PIARDA CIOLANUL AFUMAT DE TOATA NECURATIA SI BOGATIILE ACESTEA TRECATOARE.EU AM CURAJ SA SPUN CEIA CE SIMT EPISCOPII NOSTRII SINT TRADATORI DE CELE SFINTE VOR FI JUDECATI CAT DE CURAND SE VOR FACE TARANA SI VOR PUTREZI OASELE LOR URAT MIROSITOARE. MONAHUL TEODOT VA SPUNEAM INTRE ALTE COMENTARII ALE MELE CA LA BISERICA RAZOARE A MURIT PREOTUL ALA CARE SE CREDEA MIEZUL ORTODOXIEI SI TIPA LA LUME CA UN DESCREIERAT CA UN DICTATOR PARCA IEREA PROPRIETATEA LUI BISERICA NIMENI NU MISCA IN FATA LUI TOATA LUMEA SE SUBORDONA LUI CA NISTE MARIONETE DE IEL IEREA PAROHUL . PAROH CARE DADEA DEZLEGARE LA AVORT CARE PRIMEA PLIC PE SLUJBE SI POMENEA PE ANGHEL IORDANESCU DE FIECARE DATA LA SFINTELE DARURI DESI IEL NU VENEA DECAT CA VIZITATOR SI TOTUSI I SE ADUCEA CINSTEA SI ONOAREA CA SI UNUI SFANT IN TIMP CE CEILALTI VECHI CU STATE IEREAU TRECUTI CU VEDEREA CA SI NISTE PACALICI CA RE NU-SI AUZEAU NUMELE LA SFINTELE DARURI PENTRU CA NU AVEAU CU CE PLUSA CA CASCAVAL ASA A FUNCTIONAT BISERICA RAZOARE PINA PE 13 OCTOMBRIE DIN CE AM VAZUT? .SA-L IERTE DUMNEZEU NU AI DORESC DECAT SA AJUNGA IN RAI ACEST PREOT SARAC CU DUHUL CARE SA PRAPADIT LA 71 DE ANI .OARE DE CE LA LUAT DE LA VIATA BUNUL DUMNEZEU? DEGEABA? DE SFANT CE IEREA? SA FIE LECTIE DUMNEZEU NU TOLEREAZA VANTURILE DUHOVNICESTI CARE MIROS A PUTOARE DE LA DISTANTA. SI PATRIARHUL AI TRIMITE COONDOLEANTE SI AL DECOREAZA CA BUN CHIVERNISITOR AL CASCAVALULUI CA SA VEDETI LA CE A FOST BUN ACEST PREOT CU ALTE CUVINTE A FOST BUN DE MANA SI DIBACI SA INVARTE SI ROSTOGOLEASCA BINE CASCAVALU CA , CA PREOT IEREA ABSENT LA CELE SUFLETESTI . OMUL IEREA MESTER LA CARAMIDA FARAONULUI CA DOAR A SPOIT BISERICA MANJITA CU BANI FURATI DE LA BUGET PE MANA SMENARULUI DE PRIMAR POTERAS PENALUL CARE ZACE ACUM IN PUSCARIE CONDAMNAT LA 8 ANI CU EXECUTARE ACESTA CLICA A FUNCTIONAT CE CARDASIE CE CUMETRIE INTRE PENALI SI FETE BISERICESTI A PUTUT SA FIE DE-TI STA MINTEA-N LOC,,ACETA ESTE UN ADEVAR MIE SINCER A-MI PARE RAU CA SA AJUNS AICI .NU-I DORESC CHINURILE ACESTUI PREOT CI DOAR FELUL SI INDIFERENTA MEA DE AL TRATA SI RESPECTA CA CEIA CE A FOST CAND SE CREDEA MIEZUL DIN MIEZ LA MOMENTUL RATACIRII LUI.

    Apreciază

  6. Sa nu uitam ca în această primăvară în Călărași a fost inaugurată si o moschee
    Alo Preoti parohi Parinti, monahi si Mireni din județele Ialomița si Călărași TREZITIVA, curaj Părinte Claudiu nu va lasati

    Apreciază

    • Acest preot este poate, cele mai fervent sustinator al ecumenismului, numit de el „ecumenicitate”. A fost si el acolo, la Creta si la o conferinta la Piatra-Neamt. Personal, il consider cel mai periculos sustinator al ereziei ecumeniste, pentru ca are si carte multa. Dar poate fi demontata usor gandirea lui eretica, cu ajutorul lui Dumnezeu. N-as mai merge la nici o slujba tinuta de el.

      Apreciază

    • el nu folosește canoanele în a justifica un act de dreptate, ci nedreptățile arhiereilor eretici

      acuză nedrept pe cei care sunt împotriva ecumenismului că fac schismă, iar pe cei cu adevărat vinovați de erezie nu îi acuză de nimic, chiar îi arată într-o lumină de mărturisitori ai dreptei credințe.

      să răspundă
      în ce bază i se dă catolicului dreptul să slujească în biserica de la patriarhie și i se dau sfinte moaște iar unor părinți ortodocși care se opun ereziei li se iau antimisele și se caterisesc ?

      Apreciază

  7. Părinte Teodot, apropo de bisericile și mănăstirile din Jud Neamț, am observat că o parte aparțin de arhiepiscopia iasiului, adică de teofan, iar altele arhiepiscopia romanului si bacaului, adică de Ioachim băcăuanul, nu trebuiau să fie toate de o singură arhiepiscopie?!, dacă nu mă înșel este singurul județ din tara împărțit la 2 arhiepiscopii

    Apreciază

      • Cei care sustin pe acesti arhierei eretici ecumenisti si nu vor sa rupa legaturile cu ei, se vor strica din ce in ce la suflet. Am avut o discutie astazi afara cu staretul Hariton : zice ca Adunarea de la Creta are probleme, dar el nu va intrerupe niciodata pomenirea pentru ca nu este convins ca arhiereii romani-in speta Teofan si Daniel sunt eretici. Pentru ca nu avem oameni facatori de minuni, nu putem sa ne pronuntam. Exact teoria grecului. Cum sa nu fie eretici, daca au semnat cu mana lor ereziile la Creta si apoi tot Sinodul a fost de acord in 29 octombrie ? Iar acum, de cateva luni, si le argumenteaza-ereziile-si prigonesc cu toata puterea pe cei care intrerup pomenirea lor ? L-au adus pana si pe mitropolitul acesta grec, Hierotheos Vlachos sa joace sarba si sa reeduce poporul. Arhiereii romani sunt intr-adevar, cei mai vicleni si mai apostati arhierei din lume. Iar slugile lor imprumuta din duhul lor viclean al compromisului, apostaziei, lasitatii si fricii. M-am uitat in ochii maicilor care au luat sfat de la grec si ii urmeaza invataturile : niciuna nu putea ridica capul din pamant si evitau sa ma priveasca in ochi. Una dintre capetenii zambea. Oare asa ne-a invatat P.Justin ? Eram la pomenirea P.Calciu. Oare asa a facut Parintele Calciu ? Au batut palma cu vanzatorii lui Hristos ? Au dat mana cu, comunistii ? Iata ca, in loc sa intrerupa pomenirea ereticului Mitropolit Teofan, cei mai multi au dat mana cu ecumenistii. Dumnezeu sa ne ajute pe toti si sa ne izbaveasca de ecumenisti, sa ne daruiasca forta duhovniceasca de a o rupe cu ei. Foarte periculos este sa stai in prejma ecumenistilor si sa faci ascultare de ei. Dumnezeu sa ne ajute pe toti.

        Apreciază

    • Comunicat al Mănăstirii Paltin Petru-Vodă cu privire la întâlnirea cu Mitropolitul Ierotheos Vlachos: „Sinodul din Creta” are poziții antiortodoxe
      noiembrie 19, 2016
      Graiul Ortodox Aricole, comunicări,actuale 1 comentariu

      1 Vote

      Comunicat
      al Mănăstirii Paltin Petru-Vodă cu privire la întâlnirea cu Mitropolitul Ierotheos Vlachos:

      „Sinodul din Creta” are poziții antiortodoxe
      54

      COMUNICAT

      În ziua prăznuirii Sfântului Cuvios Paisie Velicicovschi (15 noiembrie a.c.), o parte din soborul Mănăstirii Paltin Petru Vodă a avut duhovniceasca bucurie a unei întâlniri, la Mânăstirea Neamţ, cu Î.P.S. Ierόtheos Vlachos. Înaltpreasfinția Sa la rugămintea maicilor şi cu mijlocirea Î.P.S. Teofan, a răspuns întrebărilor și frământărilor obştii mănăstirii, întrebări care au privit în primul rând Sinodul din Creta şi felul în care trebuie iubitorii de Dumnezeu să se poarte faţă de acesta, faţă de ierarhii ce l-au acceptat și faţă de Biserică.

      În duhul iubirii de Adevăr şi al mărturisirii creştine, Î.P.S. Ierόtheos Vlachos a răspuns întrebărilor pe larg. În esenţă, după o scurtă și profundă prelegere despre dobândirea Harului în viața noastră duhovnicească, Înaltpreasfinția Sa a arătat că Sinodul din Creta a fost o lovitură şi pentru el, personal, ca ierarh ortodox; dar a fost o lovitură şi pentru Biserică. A vorbit despre lipsa de sinodalitate a Adunării cretane, despre faptul că „Sinodul din Creta” a fost în realitate doar o „Sinaxă lărgită a Întâistătătorilor”. A amintit gestul incredibil al Patriarhului Serbiei de a semna actele cu toate că 17 episcopi sârbi din 24 s-au opus, ceea ce face nule documentele cretane. Dar a amintit şi alte grave probleme din organizarea şi desfăşurarea sinodului. Lipsa pregătirii şi a trăirii teologice a unui uriaş număr de ierarhi este doar una dintre ele.

      Î.P.S. Ierόtheos Vlachos ne-a mărturisit că a avut două luni de acedie [întristare adâncă] provocată de Sinodul din Creta, dar a trecut peste ea prin încrederea în Capul Bisericii, Iisus Hristos şi, totodată, prin conştiinţa datoriei faţă de Acesta. Calea cea bună, a arătat duhovnicescul mitropolit, este aceea a luptei pentru mărturisirea adevărului şi combaterea greşelilor Sinodului din Creta înlăuntrul Bisericii. Trebuie ca toţi credincioşii, împreună cu episcopii să caute căi de îndreptare. Greşelile din Creta, a subliniat Î.P.S. Ierόtheos, nu sunt un accident, ci rezultatul infiltrării în Biserică a unor teologii străine, eterodoxe, de ani de zile. Combaterea lor trebuie făcută şi se poate face doar în Biserică, cu multă nevoinţă teologică în trăire şi cuvânt. Despărţirea de episcop poate duce uşor la căderi şi mai mari, la rupturi ireparabile. „Consider că propunerea pe care a făcut-o Biserica Greciei la Sinodul din Creta este antiortodoxă, dar cu toate acestea și în Sf. Munte am spus: Nu! Vom rămâne în Biserică ca să corectăm și ca să răsturnăm această situație”, a afirmat Înaltpreasfinția Sa.

      Maicile şi părinţii Mănăstirii Paltin Petru Vodă au primit astfel încă o confirmare a corectitudinii poziţiei avută de multă vreme. După cuvântul Părintelui Justin Pârvu, până la – ferească Dumnezeu! – împărtăşirea comună cu eterodocşii (în privința ecumenismului), până la adeverirea unei erezii cu capul descoperit în Biserică, legătura cu ierarhii nu se rupe. Dar nici mărturisirea cea bună nu se opreşte! Mitropolitul Ierόtheos a adăugat: „În acest moment eu nu consider că acest text introduce o erezie. După cum v-am spus nu este un text teologic, este un text diplomatic. Are poziții antiortodoxe, dar nu spune clar că ereticii sunt biserică, ci îi numește biserici eterodoxe. Pentru mine acest lucru nu spune nimic pentru că fie va fi biserică adevărată, nu eretică, fie vor fi eterodocși, deci nu sunt biserică. În text există și alte probleme. Pentru mine cel mai grav este referirea la C.M.B”. Despre aceste probleme teologice și altele, Mitropolitul ne-a îndemnat să luptăm din interiorul Bisericii, fără atitudini extreme.

      Apreciază

      • Intreruperea pomenirii celor care au semnat la Creta nu este masura extrema, ci neaparat necesara, acum. Asa au procedat Sfintii, dar fiecare mai devreme sau mai tarziu, poate va intelege. Cu actualii arhierei, nu poti merge spre mantuire ci numai la pierzare. P.Gheorghe Calciu a carui pomenire este maine , de intrarea Maicii Domnului in Biserica-iata sunt 9 ani-, P.Justin, P.Arsenie Boca, P.Arsenie Papacioc, P.Adrian Fagetan … au avut de luptat cu fiara comunista. Acum, noi avem de luptat cu fiara ecumenista, „dar Iuda n-a vrut sa inteleaga” – dupa cum spune o cantare din Miercurea Mare.

        Apreciază

  8. Îmi traduceți mai exact cuvintele dvs.VREMURI BUNE DE MÂNTUIRE ( am preluat din mesajul dvs). Eu văd ca de abia avem duhovnici buni si va fi greu pt noi ,aproape imposibil sa ne mântuim. Poate greșesc sa ma ajutați cu o explicație.

    Apreciază

  9. Cum sa fie catolic Iordanescu?? Nu cred…i am vazut pe copiii lui la par Irineu de la Ponor,l am vazut sarutand iconite la tv si sa stiti k merge la Biserica Razoare din Bucuresti……

    Apreciază

    • Frate io am mers la razoare 9 ani la rand si in ultimii doi ca dupa am plecat a aterizat si iordanescu la care preotul de acolo cand a vazut cine este in biserica lui a inceput sa-l pomeneasca numai pe el la sfintele daruri restu parca nici nu exista si ma scarbit rau de tot de am cerut sa plec cat mai repede de acolo . un fel de interes din partea lor cand lau vazut pe anghel ca pe un cont bancar din care poate beneficia si ei de ceva valoare baneasca daca ierea impartial cum se lauda preotul al trata ca pe un oarecare ceia ce nu sa intamplat ,dar dumnezeu ia dat infrangerea ca la luat din viata acum pe 13 oct

      Apreciază

    • Mari binecuvantari peste P.Claudiu, Cinste acestor credinciosi, rusine acestui protopop si celorlalti doi care-l condamna pe nedrept. Grele pedepse vor cadea pe capul acestui arhiereu Vincentiu-care nici macar nu trebuia hirotonit, caci are un frate rabin in New-York, iar canoanele interzic hirotoniile in aceste cazuri-la fel si peste capetele tuturor ecumenistilor, pentru aceasta tulburare si nedreptate pe care o fac in Biserica. Trebuia scos afara din biserica acest protopop si sa slujeasca P.Claudiu. Vrednic este si trebuie sustinut.

      Apreciază

      • Prin acest mesaj vă mulţumesc tuturor pentru că vă pasă de Adevăr şi că înţelegeţi prin ce încercare trece Biserica lui Hristos. Este vremea mărturisirii pentru fiecare dintre noi: preoţi şi mireni, în dragoste lui Dumnezeu! V-am simţit alături şi de aici s-a născut cea mai curată rugăciune către Dumnezeu, Maica Preacurată şi Sfinţii Bisericii Celei Una! Iubiţi pe cei ce ne prigonesc şi iertaţile răutăţile, pentru Hristos Domnul şi vom rămâne smeriţi primind mult har de la Dumnezeu! Nu vă temeţi să mărturisiţi adevărul celor pe care Dumnezeu vi-i scoate în cale sau fac parte din viaţa voastră! Îndemnaţi-i pe preoţii duhovnici să părăsească frica şi să-şi îndeplinească misiune preoţească spre slava lui Dumnezeu şi binele fiilor duhovniceşti. Să nu vă temeţi pentru mine căci n-am mai trăit asemenea bucurii de la hirotonie! Dacă asta înseamnă să mărturiseşti Adevărul, spun DA cu toată fiinţa mea!!! Vă îmbrăţişez pe toţi, mi-aş dori cu braţele lui Hristos şi, vă port, cu toată nevrednicia pe care mi-o recunosc, în rugăcinile mele! Ruga-ţi-vă pentru mine!!!
        Preot Claudiu Buză

        Apreciat de 2 persoane

    • Asa au fost opriti pe nedept de la slujire si Sf.Grigorie Palamas, Sf.Ioan Gura de Aur, P.Arsenie Boca, P.Gheorghe Calciu, P.Dimitrie Bejan … Trebuie sa slujeasca in continuare, fara nici un fel de frica. Asa au facut Sf.Grigorie Palamas, Sf.ioan Gura de Aur. Arhiereule hirotonit in afara canoanelor, Vincentiule, ti-ai semnat pasaportul spre iad.

      Apreciază

      • Iata un raspuns la prigonirea P.Claudiu, de la o profesoara credincioasa in varsta, care cred ca merita a fi luat in seama : ” Vedeti dumneavoastra, raspunsul la prigoana ecumenista nu cred ca este ca fiecare preot prigonit sa si deschida bisericuta privata , cred. ca toata energia trebuie directionata spre trezirea preotilor din frica , de lucrat la coarda lor sensibila , sa le aducem aminte de toti inaintasii lor preoti care au preferat sa stea in inchisoare sau sa moara , decat sa accepte rastalmacirea dogmelor patristice sau lepadarea de credinta Ortodoxa . Sa le aducem aminte de motivul lor initial de a se face preoti sau calugari. Toti ( cel putin asa as vrea sa cred ) au vrut sa se apropie de Dumnezeu Mai mult si sa se mantuiasaca . Si ei stiu bine ca nu se vor putea mantui niciodata daca vor asculta Mai mult de oameni decat de Dumnezeu si nu vor respecta scrierile Sfintilor Parinti , pe care le pot citi ei singuri , ca sa stie si ei singuri , ce este bine si ce este rau in conceptia Sfintilor Parinti . Daca am putea sa I facem sa inteleaga ca nu numai ca nu se vor putea mantui ascultand de cei ce rastalmacesc dogma ortodoxa , dar vor si trai in minciuna si teroare pana la sfarsitul vretii lor, daca fac acum acest compromis cu slujitorii satanei( alias, conducerea BOR ) Pe cand , doar daca ar avea curajul sa spuna Adevarul , ar fi liberi ca si constiinta , si culmea , daca ar fi uniti cu fratii lor prigoniti , ar si rasturna cu usurinta balanta puterii , si tot poporul adormit si total confuz de dezbinarea preotilor , s-ar trezi in sfarsit la viata , si cu totii ne vom putea pastra credinta si neamul . Stiu ca este usor de vorbit , dar asa de greu de realizat , pentru a-I scoate pe oameni din carapacea fricii , plus , ca indemnarea preotilor la unire impotriva conducerii satanice, suna a revolutie , si este periculos pentru cel ce o conduce . In afara de frica , in manastiri se duce si o campanie de spalare a mintilor , sub pretextul Ascultarii . Asa incat , cred ca Dumnezeu v-a binecuvantat cand ati fost dat afara din manastire , dupa moartea parintelui Iustin si in contextul actual , caci acum sunteti un om liber si pe Dumnezeu nu vi-l poate lua nimeni din suflet , dimpotriva , Il puteti servi si mai bine , fiind afara din manastire. Sa va ocroteasca si sa va intareasca Domnul nostru iubit Iisus Hristos si Maicuta Lui cea Sfanta , impreuna cu toti Sfintii Sai…”

        Apreciază

      • Lasă Parinte Teodot,ca îl pomenește Ștefan de la Lacu,doar nu este nici o problema după sfinția lui! Nici Sfânta Cuvioasa Parascheva de la Iași nu este sărbătorită la chilia dânsului..ci este o zi „normala”..aviz celor care vor să meargă în Sfântul munte.. grija mare la această persoană..Am trăit și simțit pe propria piele!!

        Apreciază

  10. PAMVO in primul rand saitul saccsiv si pe mine m a blocat doar pt k am scris pro p Arsenie Boca,in al 2 lea rand eu si inca 2 prieteni de pe Facebook am venit la Biserica citind prima carte bisericeasca una cu parintele Arsenie Boca,in al 3 lea rand P Justin mi a spus ca pot citi Cararea Imparatiei,carte despre care voi vorbiti ca e plina de greseli,in al 4 lea rand i nsusi P Justin a spus ca P Arsenie este un sfant,in al 5 lea rand P Cleopa ii trimitea mereu scrisori pline de lauda,in al 6 lea rand turnurile gemene si celularul au fost pictate cu mult timp inainte,in al 7 lea la voi toti care il batjocoriti se observa un duh rau al clevetirii si al iutimii si maniei,8 Fericitii Augustin si Ieronim nu au fost numiti sfinti dar sunt cinstiti ca sfinti si sunt in calendar tocmai pt ca au avut multe greseli in scrierile si ideile lor,9 cunosc cazuri de oameni care au primit ajutor mare de la P Arsenie,10 daca ati avea un minim de traire crestineasca,nu ati face ceea ce faceti voi cu un om care a ‘murit’.

    Apreciat de 1 persoană

  11. Dumnezeu să-l ajute pe PR.Claudiu.Maica Sfântă nu-l va lăsa iar prigonitori lui vor fii lăsați pe mana dracilor si atunci vor regreta amarnic dar poate va fii prea târziu.

    Apreciază

  12. Dumnezeu sa ma ierte dar nu inteleg de ce Mihail Buca este mereu dirijorul corurilor ca nu mi se pare sa aiba vreo voce deosebita,sunt multi mai buni ca el,eu l am ascultat ca stau langa Bucuresti si nu mi place……….

    Apreciază

  13. Dam slava lui Dumnezeu pt Pr Claudiu -Domnul sa-l tina- si pt toti clericii români ce s-au trezit si se vor mai trezi din moleșeala duhului lumesc-antihristic, ce oficial a fost primit de ierarhii-iude semnatari la Creta!

    Cei 7000 de credinciosi adevarati ai Domnului, numai de El stiuti, încep sa iasă la iveala, unul cate unul.

    Cumplita încercare a dat peste Biserica noastră: pierderea Ortodoxiei prin substituirea Harului acestia cu duhul lui antihrist, duh sincretic, amăgitor, care nu marturiseste pe Iisus cel Răstignit, ci confortul lumesc, drepturile homosexualilor si feminismul in Biserica, amestecarea tuturor religiilor si urâciunea pustiirii care ajunge in locul cel sfant (altar).

    Sa ne pazim de antihristi, de contrafacutii noştri ierarhi-apostati si de slugile lor zeloase, popi&protopopi insetati de bani, cărora erezia ecumenista le vine ca o manusa, fiindcă ei, vedeți, nu sunt „fundamentalisti” ci „open-minded/deschisi”, sunt „toleranti”, „ascultători” si „nu judeca pe nimeni”. Acestia au contrafăcut credinta in Unul Dumnezeu cel fără de păcat, acestia nu mai cred nici in Inviere, nici in Răstignirea ce o preceda, ei insisi cauta doar sa-si satisfacă patimile lumesti (firesti si nefiresti…), adormindu-si conștiința cu…numarul lor mare! Or fi multi, însă…nu mai sunt ortodocsi! Unul era Ilie proorocul si peste 400 erau proorocii mincinosi ai lui Baal &Astartei – si pe cine a ascultat Dumnezeu: pe drept-slăvitor ori pe sincretisti?
    Tot așa si azi: Harul se da celor ce-l lucrează. Si rămâne doar in drept-slavitori, luandu-se de la sincretistii-ecumenisti cu voie ori fără de voie, ca nu e nicio partasie intre întuneric si lumina, intre Veliar si Hristos.
    Vremea cernerii, fratilor!
    Unde ne vom afla la sfarsitul acestei cerneri: cu Hristos ori fără de Hristos si in afara Ortodoxiei?…

    „Cine are minte, sa ia aminte!” (Sf Arsenie Boca).

    Apreciază

  14. Doamne ajuta!

    http://psaltirea.ro/files/Cerere%20catre%20preoti%2019.11.2016.pdf

    Pe site-ul de mai sus, se gaseste „Cererea din partea credinciosilor pentru preotii parohi”

    Este o propunere din partea credinciosilor, o „Cerere catre preotii parohi”, de a-și specifica pozitia vis-a-vis de Sinodul din Creta și ecumenism.
    Spre a stii credinciosii cum pot sa se raporteze in acest moment, adica de a mai merge sau nu la slujbe la Biserica de care aparțin.

    Având in vedere ca mai sunt preoți care sunt in curs de a opri pomenirea ierarhului locului si au mare nevoie de sustinerea ucenicilor sau a fiilor duhovnicesti.

    Slava Domnului pentru toate!
    Învie Doamne. Să se risipeasca vrajmasii Tai!

    Apreciază

  15. francisc liber la iertat avorturi, mai bine sar duce la nebuni, am mai intrat si pe publicatia aservita ziarul lumina, si ,,grijulii” nevoie mare ai indruma pe cei cu dizabilitati de unde sa asi procure cardul european pt persoane cu dizabilitati, si in fine o alta stire tot de la aceasta publicatie, taica teofan a efectuat o vizita de lucru in germania si unde impreuna cu joanta au slujit la un lacas ortodox, si bineinteles ca joanta grijuliu nevoie mare nu ia uitat nici pe sectarii

    Apreciază

  16. As vrea sa-l felicit pe parintele Claudiu pentru curaj si taria de marturisi impotriva sinodului de la Creta. Enoriasii sfintiei sale nu sunt mai prejos, avand indrazneala de a-i lua apararea si de a-i fi alaturi in fata celor care, din frica accepta intinarea credintei nostre stramosesti.
    Deasemeni, as vrea sa-l asigur pe parintele ca nu este singur. Unde locuiesc eu, a venit un preot de Acasa cu sfinte moaste. La cuvantul de invatatura, ne-a spus foarte clar, ca daca ne vom lasa copiii si nepotii sa se casatoreasca cu cei de alta religie, credinta noastra, crestin ortodoxa, singura mantuitoare, se va pierde pentru totdeauna.
    In caz ca parintele Claudiu va citi acest mesaj, as vrea sa-i spun ca eu ma rog pentru sfintia sa si sa-l rog sa se roage si el pentru mine si familia mea.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Atenție sora Cecilia, se pot căsătorii si cu cei de altă ,,credință ” cu condiția ca cei de altă ,,credință ” să se lepede de paganismele lor și să vină cu toată convingerea la DREAPTA CREDINȚĂ

      Apreciază

  17. „Episcopul Vicenţiu de la Slobozia aplică canoanele după bunul plac. El consideră că enoriaşii trebuie să-l asculte necondiţionat fără să cerceteze dacă e sincer în ce le spune.

    Văzând comunicatul emis de PS Vicenţiu Grifoni în data de 20.11.2016, pe site-ul oficial al Episcopiei de Slobozia şi Călăraşi, consider că trebuiesc făcute câteva observaţii canonice, teologice şi patristice.

    Oricine citeşte acest comunicat observă cu uşurinţă limbajul de lemn specific ziarului “Scânteia”, “Drumul Socialismului”, sau alte publicaţii din perioada dictaturii comuniste. Diferenţa este că atunci trebuiau condamnaţi “duşmanii poporului”, iar azi trebuie osândiţi “schismaticii”. O altă diferenţă este că înainte de 1989 preoţii ascultau de “superiorii” supuşi regimului comunist, iar azi trebuie să asculte de “superiorii” lor supuşi sistemului globalizant.
    Astfel expresia “Ascultaţi de mai marii voştri” este folosită în aceste situaţii pentru a impune o ascultare oarbă prin care enoriaşii să accepte compromisurile mai marilor ierarhici pe care îi urmează fără să cerceteze situaţiile respective. Se observă că atât cei din perioada comunistă, cât şi cei din zilele noastre, au ceva comun: frica de a nu-şi pierde imaginea şi scaunele. Nu vreau ca prin ce am menţionat aici să pătez imaginea unor persoane, vă rog să o consideraţi doar ca pe o simplă părere personală.

    În cele ce urmează voi face câteva observaţii canonice şi teologice asupra situaţiei:”

    Integral la sursa: http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/11/episcopul-vicentiu-de-la-slobozia_22.html

    Apreciază

  18. Fratilor! Mergeti in Biserica si atunci cind este pomenit ereziarhul spuneti „nevrednic este”. Personal merg la alte biserici in afara parohiei mele iar la ectenie, atunci cind e pomenit „stapinul” lepadat, am strigat „nevrednic este”. Consecinta? Pana la sfarsitul Sf. Liturghi preotul nu l-a mai pomenit pe ierarh: nici la ectenii, nici la iesirea cu Sf. Daruri, nici la predica, deloc. Se poate, insa trebuie sa avem atitudine. Avem un singur Stapan; Mantuitorul Hristos. Totul este sa avem comportament decent si echilibru. Personal, la sfirsit, cer iertare preotului pentru indrazneala, … ,si imi vad de drum.

    Apreciază

    • Asa fac si eu de cateva luni, dar efectul la Petru-Voda este … exit din biserica … la racoare. Aer curat de munte. Dar nu ne lasam nici morti. Si din mormant vom striga la toti ecumenistii : nevrednici sunteti sa mai fiti arhierei. Nevrednici ati fost sa fiti hirotoniti-ca de fapt, satana v-a impins la hirotonie iar Mantuitorul a ingaduit. Si mai nevrednici v-ati dovedit a fi in continuare-nu pentru altceva decat pentru EREZIA ECUMENISMULUI. Toate vi s-ar fi iertat, daca v-ati fi lepadat de ecumenism-Creta-CMB. Dar nu vreti. Voi veti da seama. Noi ne dezicem de toate blestematiile voastre eretice si intrerupem pomenirea.

      Apreciază

    • @Marius: Poate ca exact asta si astepta preotul respectiv. Poate il pomenea de frica pe nevrednic si a prins curaj cind a auzit ca in biserica sint credinciosi antiecumenisti.

      Apreciază

  19. Feriti-va parintel Claudiu de cei ce vor sa castige dupa urma caterisirilor(opririlor de la slujire mai corect) parintilor Macarie, Antim, etc..care au trebuit sa dea dezmintiri publice pentru a se delimita…si a nu intra in malaxorul inselaciunilor…ramaneti alaturi de Parintele Ciprian si Parintele Teodot. Nu deveniti un obiect al cercurilor interesate…a se vedea mai sus

    Apreciază

      • Daca ar fi vazut cum erau batjocoriti copiii, ce credeti ca ar fi facut Sf.Mucenic Nestor ? Ar fi pus mana pe arma. Dimpreuna cu Sf.Mare Mucenic Dimitrie sa ne rugam lor ca sa ridice lumea la lupta. Macar pe parintii si rudele acestor bieti copii. Sunt atatia interlopi, traficanti … care si-ar spala multe pacate acum, printr-o incursiune fulgeratoare in aceasta tara, care va disparea de pe fata pamantului. Doamne ajuta.

        Apreciază

  20. Ete ce emisiune se difuzeaza la un spital de nebuni din ROMANIA. MARE ATENTIE la min. 1,05,30. Va dati seama cum sar ECUMENISTI in sus 9ca la meciul de fotbal) cind vad pozele cu, DANIEL, TEOFAN, PAPA, BARTOLOMEU … Trebuie urgent sa intre in saloane GARDIENI si sa le administreze cite un VACCIN DE FIECARE.

    Apreciază

    • Nu stiu ce are de gand cu P.Justin, dar nu am fost de acord niciodata cu reingroparea sf.moaste ale P.Gheorghe Calciu. Pe acest Mitropolit, dupa faptele si cuvintele sale, personal il consider eretic nepocait si am rupt toate legaturile duhovnicesti cu el. Zic mereu la pomenirea lui, „nevrednic”- nu pentru altceva, decat pentru erezia ecumenismului, de care nu vrea sa se lepede.

      Apreciază

  21. Parinte Teodot,

    dezgroparea-reîngroparea osemintelor/moastelor Mărturisitorului Pr Gheorghe Calciu a fost cu cântec, astfel ca pana azi circula multe variante despre ea.
    Am toata cinstea la cuviosia voastră pt osteneala si zelul mărturisirii drept-slavitoare in contextul alunecarii in panerezia ecumenista a Bisericii noastre (sa nu fie!). Însă in privința chestiunii cu dezgroparea-reîngroparea am inca nelămuriri. Lucru clar ca de n-ar fi fost vrajmasii nevazuti arsi de puterea Mucenicilor noștri recenti, nu s-ar fi făcut atata tulburare si deruta pt a fi îngropate la loc osemintele unui ales al lui Dumnezeu.
    Poate intr-o zi, matale vei scrie un articol in care sa se lămurească apele si Adevărul sa fie rostit cu subiect si predicat in aceasta chestiune.
    Pana atunci, o întrebare: se stie ca proslăvirea noastelor se face soborniceste. De ce nu a existat aceasta sobornicitate in cazul dezgroparii osemintelor pr Calciu? Ati făcut dupa mintea dvs? Sau ati avut binecuvantare, cum am citit undeva, si apoi vi s-a retras aceasta binecuvantare, in urma presiunilor?
    Apoi: ati aflat moaste sau numai oseminte? (Exista multi sfinti care nu au lăsat moaste, deci nu acesta e criteriul absolut pt recunoasterea sfinteniei).
    O ultima întrebare, despre tulburarea iscata dupa aflarea dezgroparii: este adevărat ca ati mâncat bataie pt asta de la niste mascati?
    Sa imi iertati curiozitatea, am auzit & citit multe despre acest caz încheiat in coada de peste. Si, cum zicea cineva, daca asa au făcut cu Sf Calciu, tot asa vor face si cu Sf Justin Parvu, de fapt cu toti Mărturisitorii si Mucenicii noștri: vor pune faclia sub obroc ca sa nu lumineze tututor!…
    Ma iertati si va rugati pt noi pacatosii.

    Apreciază

    • Nu m-a batut nimeni, pana acum pentru Sf.moaste ale P.Gheorghe Calciu, dar toti cei patru care l-am dezgropat, in cateva luni, am fost alungati de la Petru-Voda. unul singur a fost batut pentru ca s-a impotrivit reingroparii lui. Mai intai, P.Justin a spus ca, unde se poate, sa aducem Sf.moaste ale Sfintilor inchisorilor la noi la Petru-Voda, pentru ca este Manastirea inchinata lor. Tot el a spus : „O sa vedeti ce bucurie veti avea cu P.Calciu la 7 ani.” Acest cuvant mi l-a spus fiul unui martir din temnitele comuniste, care traieste si astazi(fiul), dar care nu mi-a luat apararea atunci cand era nevoie, de frica mai marilor zilei si a celor care au scris impotriva mea atunci. La noi aici nu sunt mascati : cine are ceva de spus o spune pe fata. Eu cred ca insusi P.Calciu a dorit sa fie dezgropat, pentru ca avea o camasa transparenta de plastic pana la piept si dorea sa scape de ea inainte de invierea cu trupul. Daca ar fi putut sa fi ascultat sfatul P.Justin si sa vina la Petru-Voda inainte de moarte, sa se calugareasca-dupa cum l-a rugat P.Justin, era mai bine si pentru el si pentru noi, dar a fost problema familiei si parohieie din SUA. Sunt sigur ca Dumnezeu i-ar mai fi prelungit si viata. Cel mai important lucru este ca s-a vazut de catre toata lumea ca este cu trupul neputrezit (95%) si ca este in randul Sfintilor. Un lucru insa, ramane inca un mister: UNDE ESTE ORIGINALUL TESTAMENTULUI SAU ?. NIMENI NU L-A ARATAT PUBLICULUI. CINE-L ARE ? Sa se roage pentru noi acum, ca sa-i biruim pe ecumenisti.

      Apreciază

  22. Clar ca lumina ,ca așa va proceda Teofan cu moaștele Sf.Iustin Pârvu,Făcătorul de Minuni, cum a făcut si cu Sf.Gheorghe Calciu…in caz contrar Daniel il va zbura de pe Scaunul Mitropolitan pe care l-a luat prin viclenie.Nu are voie sa fie mitropolit că-i Mare Eretic…
    .numai cu haina e mitropolit cu fapta si vorba e un Trădător de Credință si Neam.

    Apreciază

  23. Veste îmbucurătoare vine din Bulgaria unde sinodul bisericii ortodoxe din tara vecina este împotriva sinodului cretan, în schimb în Grecia sinodul bisericii elene este împărțit în două tabere si sunt dispute aprinse pe tema sinodului cretan, unii sunt împotriva, iar alți pentru, urmează cel sârbesc, să vedem ce va fi acolo
    La București în schimb se face repetiții la concerte pt ,,colinde”, căci începând cu 1 decembrie corul de copii si tineret symbol al patriarhiei va întreprinde un turneu in Belgia unde va concerta ,,colinde ” la ,,catedrala ” eretică cu ,,hramul ” Notre Dame sursa ziarul lumina

    Apreciază

  24. Pr.Ghelasie Țepeș a mărturisit la o emisiune ca :Pr.Arsenie ,Pr.Iustin,Pr.Galeriu,pr.Ilarion de toti din Inchisorile comuniste s.a, ca sunt Sfinti dar m-a dezamăgit, pt ca tot dansul a zis ca e foarte bine ca nu s-a grăbit Sinodul să-i canonizeze. Cred ca era emisiunea pe Romania tv.,undecin prima parte se aratau minunile Sf.Arsenie si in a doua parte se aratau minunile Sf.Iustin.Mi s-a părut ca de teama a mărturisit cred ca și-a dat seama ca greșește.

    Apreciază

  25. „Celui ce are i se va da si de la cel ce n-are i se va lua si ceea ce i se pare ca are”…
    O mărturie despre Părintele Arsenie Boca:
    Martirajul părintelui Arsenie în moara lui Kalusek
    Categoria părinte: Mărturisitori
    Categorie: Pr. Arsenie Boca
    Ca în toate localitățile din țară, sediul Siguranței Regionale Brașov fusese instalat într-una din cele mai frumoase case din oraș, vila fruntașului liberal Mihai Popovici, situată la o oarecare distanță de clădirile învecinate. (…)
    Eram în arest, în celula comună. În fața noastră aveam imaginea unui spital de campanie din timpul războiului. Pe un prici cu două nivele, erau lungiți unul lângă altul oameni tăcuți, cu figurile supte de suferință. Văzându-ne, în primul moment, au prins viață, pentru ca în clipa următoare să se retragă unul câte unul într-o apatie controlată, reacție de ființe captive.
    Erau strânși aici cei cu ancheta terminată sau cei ținuți pentru o cercetare suplimentară. Printre ei am zărit o figură normală, luminoasă, un călugăr. El stătea întins cu picioarele dezvelite pâna la genunchi. Văzându-ne, s-a ridicat și ne-a întrebat cu vocea blajină:
    – Sunteți elevi?
    – Da!
    – De unde?
    – De la Liceul Radu Negru din Făgăraș.
    Părintele Arsenie, pentru că acesta era călugărul, găsindu-ne probabil prea firavi pentru ”Moara lui Kalusek”, a făcut semn cu arătătorul mâinii stângi în sus și a rostit ca pentru el, dar cu voce tare să auzim și noi:
    – Legiunea îngerilor din cer încă nu-i completă!
    Preotul arhimandrit Arsenie Boca, Starețul Mănăstirii Brâncoveanu din Sâmbăta de Sus fusese arestat cu o lună sau două înaintea noastră. Urma lui o întâlnisem în pivnița Siguranței din Făgăraș, unde, pe un perete al beciului, scrijelise câteva cuvinte de îmbărbătare. Aici, la Brașov, drumul lui s-a încrucișat din nou pentru scurt timp cu drumul nostru.
    Părintele Arsenie nu părea tulburat de condiția lui de deținut. Obișnuit cu privațiunile monahale afară, mortificându-și el însuși trupul, regimul din beciul Siguranței îl suporta ca o prelungire a vieții sale de ascet.
    Pentru că era seară, ne-am căutat fiecare câte o fâșie pe podina de prici. Eu cu Ionică Mogoș și Ioan Glăjar ne-am urcat la etaj, în preajma părintelui Arsenie. Un imbold interior mă împingea cât mai aproape de dânsul. După dușul rece al arestării, prezența părintelui Arsenie alături de noi nu era numai un reper pe drumul ce ne era hărăzit, ci și o dovadă că suferința noastră avea o semnificație profund creștină. După ce i-am spus că la Făgăraș trecusem prin aceeași celulă în care poposise și el, printre alte teme pe care voiam să ni le lămurească, l-am întrebat:
    – Cum trebuie să ne rugăm?
    – Ducând război împotriva ispitei, așa cum ați făcut-o afară împotriva celor fără de Dumnezeu. Acum, voi stăpâniți e experiență, folosiți-o! ne-a răspuns părintele.
    Eram strânși în jurul lui ca puii lângă cloșcă. La un moment dat își întoarce privirea spre Ionică Mogoș și fixându-l insistent îl întreabă:
    – Tu de ce ești îmbrăcat în negru?
    Ionică nu era îmbrăcat în negru, însă destinul lui era așa cum îl vedea părintele Arsenie, era cernit. Alături de el minutele erau clipe și chiar dacă nu vorbeam trăiam o stare euforică, o stare de mare liniște și pace.
    Un milițian a ordonat prin vizetă: ”Singerea!”.
    Deținuții posomorâți, vlăguiți de presiunea amenințărilor, au evadat unul după altul în lumea binecuvântată a uitării. (…) Deodată, o învârtitură de cheie. Apoi, pași pierduți urcând scările spre camerele de anchetă. Și, iar liniște. Un nou zăngănit de cheie. S-a deschis ușa celulei noastre. Cineva a intrat tiptil și s-a îndreptat spre priciul nostru. S-a oprit în dreptul părintelui Arsenie și cu o mână la tras de picior, iar cu cealaltă i-a făcut semn să tacă. Părintele s-a sculat în liniște, s-a încălțat și a dispărut între zidurile ”morii”. (…)
    Spre ziuă, părintele Arsenie a fost readus în celulă. Am distins apoi clar mersul târâș, al uui schilodit între pașii îndesați ai gardienilor, care-l cărau de subțiori. (…)
    Părintele Arsenie…, pe părintele Arsenie l-au chinuit la început, la arestare, prin luna mai. Atunci, toți demonii lui Kalusek se năpusteau asupra lui; fiecare vroia să dea măcar un pumn unui ”sfânt”, ca să-și arate fidelitatea față de doctrina Partidului. Dar, spre deosebire de ceilalți deținuți, ce urlau în timpul torturii, părintele se ruga pentru bătăuși. Și, prin sfințenia sa, a reușit să-i îmblânzească. De atunci, Kalusek, șeful Siguranței Regiunii Brașov, cel mai înrăit torționar, i-a permis să primească mâncarea de la femeile ce vin zilnic la poartă. Pentru că el n-a fost uitat de credincioși nici chiar aici. Secretul arestării sale a fost repede aflat. La numai câteva zile după aducerea sa la Brașov, la ușa Siguranței au apărut femeile din Schei, apoi din alte localități, cu coșuri încărcate cu mâncare. Primele venite au fost alungate, dar, după producerea miracolului, pentru că domesticirea acestor turbați este un miracol, Kalusek a acceptat merindea femeilor, din care o parte o aduce părintelui aici, în celulă. Și părintele ne-o împarte nouă. (…)
    Înzestrat cu calități duhovnicești ieșite din comun, dotat cu o mare putere de intuiție, erudit, cunoscător al calitățilro și slăbiciunilor omenești, după o lună de anchete, părintele Arsenie devenise prizonierul preferat, în nopțile albe, ale inspectorilor Ionescu și Tomescu. Ziua era lăsat în așteptare ca toți ceilalți deținuți, dar noaptea, după plecarea funcționarilor, era dus sus, în biroul lor. În timpul interogatoriului la întrebările puse răspundea cu digresiuni interesante, ce stârneau curiozitatea celor doi bătăuși cu pretenții de intelectuali.
    În anul 1948 Patriarhia Română avansase numele preotului arhimandrit Arsenie Boca pentru a fi titularizat episcop pe scaunul Episcopiei Maramureșului ocupat temporar de episcopul Policarp al Americii. Cu această ocazie, Ministerul Culturii a cerut Siguranței comuniste informațiile necesare deciziei pe care trebuia s-o ia în legătură cu această numire.
    În urma cercetării, părintele Arsenie a fost considerat de Siguranță un pericol public pentru dictatura proletară și în locul deciziei de numire în scaunul episcopal s-a hotărât imediata lui arestare. Un preot cu atâta autoritate și cu o așa de puternică influență asupra masei de credincioși trebuia scos repede din biserică și întemnițat.
    Părintele Arsenie era cercetat pentru legăturile presupuse cu conducătorii rezistenței anticomuniste care, între anii 1945 și 1947, s-ar fi adăpostit în apropierea mănăstirii Sâmbăta de Sus. O altă acuzație foarte gravă era faptul că dăduse viață acestui așezământ monahal brâncovenesc de la poalele Munților Făgărașului și făcuse din el un centru de spiritualitate creștină opus comunismului ateu. În ultimii doi ani, însăși prezența lui în mijlocul satelor din Țara Făgărașului devenise pentru partidul comunist o sfidare la acțiunea de sovietizare. Întemnițarea noastră în aceeași celulă cu părintele Arsenie o consideram un mare privilegiu.
    (Victor Roșca – Moara lui Kalusek. Începutul represiunii comuniste, Ed. Curtea Veche, București, 2007, pp. 87-94)

    http://www.fericiticeiprigoniti.net/arsenie-boca/1725-martirajul-parintelui-arsenie-in-moara-lui-kalusek

    Apreciază

  26. „Celui ce are i se va da…”

    Părintele Arsenie – mângâietorul flămânzilor din temniță
    Categoria părinte: Mărturisitori
    Categorie: Pr. Arsenie Boca
    Cam după o oră, era spre seară, am fost dus pe un culoar, chiar în centura din interiorul Vilei Popovici.1 (…) Am fost dat în primire unui gardian îmbrăcat tot în vechea uniformă a vechilor polițiști. (…)
    -Vezi că ți se va aduce ceva de mâncare, vine călugărul Arsenie Boca, cel de la Sâmbăta, e și el aici, are voie să stea pe terasă, dar aici nu mai face minuni!
    Nu știu ce interpretare să dau vorbelor spuse de gardian. Într-adevăr nu peste mult timp, apare părintele Arsenie îmbrăcat în ținuta de călugăr și îmi așează pe suportul ferestrei un castron emailat luat dintr-un sufertaș în care îmi pune dintr-un vas mai mare câteva linguri de ciorbă de fasole verde. Îmi lasă și câteva bucăți mici de mămăligă și o lingură de lemn.
    Mi-a zis: ”Ia fiule și mănâncă! Voi veni să iau castronul și lingura!”. (…) Mâncarea servită de părintele Arsenie părea binecuvântată, mi se părea ca o cină de taină. Era gustoasă și extrem de puțină. Am aflat mai târziu că femei credincioase din Schei, împreună cu altele din Brașov, veneau la poartă și aduceau această mâncare pe care părintele Arsenie o împărțea prin rotație, când unor arestați, când altora, după cum i se permitea întrucât arestații trăiau numai din aceasta și rația de pâine, un sfert de kilogram. (…) Iată că, în curând, a revenit părintele Arsenie după castron și lingura de lemn. N-am întrăznit să-l abordez din cauza gardianului, dar prezența lui mi-a făcut bine pe plan sufletesc. Avea voie să meargă cu mâncarea și la cei din beci.
    (Luca Călvărăsan – Istoria în lacrimi. Episodul Târgșor și altele, vol. II, Editura Bucura, Sibiu, 1998, pag. 34-36)

    http://www.fericiticeiprigoniti.net/arsenie-boca/1433-parintele-arsenie-mangaietorul-flamanzilor-din-temnita

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s