Mai mergem sau nu la Biserica dupa Creta ? Minunea P.Justin.

Precizare:

Rostul acestui articol este de a informa drept-credinciosii romani despre tendintele schismatice ale gruparii antiecumeniste conduse de Pr. Antim Gadioi si Pr. Ieronim Cozma (acum salasluiti intr-o vila particulara din Argile, sat Petru-Voda, jud. Neamt) care afirma ca in Biserica Ortodoxa Romana, dupa adunarea din Creta – iunie 2016, toti ierarhii dimpreuna cu toti preotii pomenitori ai acestor ierarhi, nu mai au deloc puterea sfintitoare a Sfintelor Taine (Hirotonie, Impartasanie, Spovedanie, Botez, Ierurgii) din cauza partasiei, prin semnatura sau pomenire, cu erezia ecumenista.

Urmarea acestei grave inselari este indemnul Pr. Antim Gadioi si Pr. Ieronim Cozma catre credinciosii care-i pastoresc, de a-si ingropa mortii fara preot, de a nu-si boteza copiii la preotii pomenitori, de a nu se cununa la preotii pomenitori,  de a se impartasi doar la preotii nepomenitori, de a sta acasa duminica si in sarbatori daca nu au in apropiere biserici unde slujesc preoti nepomenitori (doar 4 biserici in toata Romania), teologii sa nu se mai hirotoneasca preoti, pe scurt, interdictie la toate Ierurgiile si Sf.Taine ale preotilor pomenitori (+agheasma mare, agheasma mica, anafura). Incalcarea acestor indemnuri de catre credinciosii aflati sub ascultarea Pr. Antim Gadioi si Pr. Ieronim Cozma, se pedepseste cu excluderea de la spovedanie sau oprire de la impartasire pentru un an de zile.

Am primit ingrijorator de multe marturii in care Parintii Antim si Ieronim indeamna la divort familiile in care unul dintre soti merge la bisericile pomenitorilor.

Trebuie sa va spun ca Pr. Antim Gadioi si Pr. Ieronim Cozma nu ofera aceste servicii religioase la “domiciliul” de pe Argile, de aici si exodul de la Radeni.
Pentru o mai buna intelegere, aflati ca Pr. Antim Gadioi si Pr. Ieronim Cozma resping total sub acuze de inselari dorobantiste pe Pr.Macarie Banu si Pr.Atanasie Parfeni de la M-rea Oituz (primii care au intrerupt pomenirea ierarhului cretan in Romania), si restul nepomenitorilor din Ardeal pe acuze de inselari bochiste.

Rolul informativ al randurilor de mai jos se va incheia si articolul va fi sters in clipa in care Pr. Antim Gadioi si Pr. Ieronim Cozma vor declara public si explicit validitarea lucrarii Harului la ierarhii din BOR si la preotii pomenitori ai acestora. Aceasta ingradire vine din dorinta de a preveni formularile INTENTIONAT AMBIGUE ale Pr.Antim Gadioi din data de 14 nov 2016 in care acesta declara ca nu judeca “starea de har în care se găseşte Biserica ca urmare a deciziilor sinodale din Creta”.

In final doresc sa precizez ca incurajez si sustin din tot sufletul pe Pr. Pamvu Juganaru, obstea si pe credinciosii care participa la slujbele Manastirii de la Radeni.


Ar fi trebuit sa scriu despre aceasta minune a P.Justin – care limpezeste desavarsit problema participarii sau nu la slujbele Bisericii, acum dupa Creta – inca de la data cand a avut loc.  Nu am facut-o atunci, crezand ca lucrurile vor intra in fagasul lor firesc de la sine, prin rugaciune, rabdare si ingaduinta.  Vazand insa ca nu se intampla aceasta si ca exista o grupare la noi in Romania, care insista cu incapatanare demonica in a invata oamenii sa nu mai mearga la Biserica decat la slujbele nepomenitorilor, ba mai mult, luandu-l si pe P.Justin ca girant al pozitiei lor, sunt obligat sa marturisesc tuturor urmatoarele :

  • in prima saptamana a Postului Mare fiecare crestin ortodox posteste dupa putere. Unii tin toata sapatamana post negru, de luni pana vineri inclusiv, altii mai putin, fiecare dupa ravna si putere. Ca de obicei, atunci cand omul credincios incepe un post mai aspru insotit de rugaciune, incep sa se stinga in el incet-incet patimile. In acelasi timp, rugaciunea are mai mare indrazneala la Dumnezeu si chiar sunt rezolvate probleme grele, care in alt timp al anului se rezolva mai greu sau deloc. Una dintre aceste probleme este si intrebarea : mai mergem sau nu la bisericile unde sunt pomeniti arhiereii romani-ca toti au semnat pentru ereziile din Creta ? O credincioasa din Craiova era framantata de problema aceasta. Toti prietenii ei se hotarasera deja sa nu mai mearga la biserica deloc, pentru ca nimeni nu intrerupsese pomenirea acolo. Ea era in dubii. A citit o carte a P.Justin si s-a rugat lui sa o lumineze ce sa faca. Acestea le-a facut in seara de miercuri, 1 martie 2017. Eu, binenteles ca nu stiam de aceste framantari ale ei.  In seara si noaptea aceea ma rugam la chilie catre Sf.Sf. M.Teodot, pentru ca el este cel al carui nume il port de la rasoforie-calugarie iar a doua zi, joi-2 martie era ziua lui. Il rugam sa rezolve tulburarea aceasta din Biserica dupa Creta si disputele acestea pomenitor-nepomenitor, merg – nu merg la biserica … M-am trezit de dimineata si am vrut sa vad un raspuns pe gmail pe care il asteptam. Am intrat apoi pe blog si tocmai am vazut la comentarii o intebare : „Parinte ce spunea P Justin despre Impartasanie?  si la cat timp se poate lua?”. Stiind ca P.Justin avea un videoclip in care se exprima impotriva impartasirii dese-cum este acum la moda in Athos-Grecia-Rusia, am cautat acel videoclip. Nu l-am gasit dar am dat de un alt fragment, in care P.Justin raspundea intrebarilor multora despre mersul la Biserica. Multumind pentru acest raspuns atat P.Justin cat si Sf.Sf.M.Teodot, am cautat sa-l arat la cat mai multi. Intre acestia era si aceasta credincioasa din Craiova. Ea atunci mi-a raspuns asa : „Chiar acest lucru il citeam aseara in cartea ,,Romani ,aparati-va dreapta credinta”- par.Iustin Parvu ..Multumesc… Dumnezeu mi-a raspuns la rugaciuni…incepusem sa fiu dezorientata si nu mai stiam daca sa merg sau nu !!! Majoritatea prietenilor mei nu mai mergeau unde e pomenit ierarhul cretan.” Pun in continuare comentariul care m-a dus – prin rugaciunile celor doi Sfinti – la raspunsul framantarilor multora :
    1. Regula pe care o avea de la Parintii romani de dinainte-caci a avut si el la M-rea Durau unde a intrat in viata monahala, indrumatori Sfinti-era : mirenii, cate o data in cele patru posturi, binenteles daca nu aveau pacate opritoare. La calugari insa, dupa ispitele si bolile fiecaruia, o data la inceputul Postului mare-dupa prima saptamana, o data la sfarsit. Am prins insa momentul asta al intrebarii d-voastra si am cautat acel cuvant al P.Justin impotriva desei impartasiri. Nu l-am gasit inca, dar am gasit alt cuvant in care ne invata pana cand mai putem merge la biserica : min. 7:44 https://www.youtube.com/watch?v=3tA8urIrfrw. Il pun aici pentru ca unii nu mai vor sa intre si sa stea la Sf.Liturghie in bisericile unde sunt pomeniti arhiereii, adica in 99,99% din biserici, ceea ce este o mare greseala. Tot aici veti gasi si cuvantul pe care-l cautati, chiar din gura Parintelui, dar trebuie sa urmaresti toate videoclipurile. Sunt 6 parti a cate … 10 minute fiecare.

      Un Parinte duhovnic care l-a cunoscut pe P.Justin si care lupta si el impotriva ecumenismului-Creta, m-a sfatuit sa pun acest pasaj din raspunsul P.Justin la toti cei care au aceasta framantare, spunand : ” P.Iustin a dobandit duhul discernamantului.” Din pacate insa, un fost frate de manastire cu care am lucrat un timp la Petru-Voda, n-a fost nicidecum impresionat de minune, ci cu minte sucita, a dat cu totul alta interpretare. Ore intregi m-am straduit sa-l conving ca rataceste, dar in zadar : exact ca un sectar, imi rastalmacea afirmatiile. Mi-a marturisit ca el nu mai intra in Biserica de luni de zile dupa Creta si doar cu o zi in urma, in prima saptamana a Postului Mare, intrase in biserica din  parohie, dar in afara slujbelor, doar ca sa se inchine la icoane. Stiam ca acesta este indemnul sub epitrahil al P.Antim-Ieronim catre toti ucenicii lor. Acest fost frate de manastire – acum casatorit – are trei bloguri pe net, destul de bine realizate, dar din pacate, strecoara intre informatiile ortodoxe si doua categorii de articole pe care le consider foarte periculoase :

      – articole hulitoare la adresa P.Arsenie Boca ;

      – articole care sustin gruparea de la Radeni, care ii are drept capi pe P.Antim-P.Ieronim(amandoi din umbra)-MS Chirila(ca purtator de cuvant si „mare teolog”), grupare care incepe din ce in ce mai mult sa semene cu o noua secta in BOR, o noua Slatioara.

      Trebuie spus ca, la Radeni prinde foarte bine aceasta noua grupare, deoarece in acest sat sunt aproape jumatate din oameni la biserica de stil vechi ce tine de Slatioara.

      Acest fost frate de manastire are legaturi vechi de prietenie cu d-ul Vasile Vieru., administratorul blogului Saccsiv si amandoi sunt sustinuti financiar de ucenicii gruparii amintite mai sus. Nu vreau sa insist asupra excrocheriei pe care o fac cei doi pe aceste 4 bloguri anume, indeamna lumea sa mearga in pesteri, in munti, ca se apropie cel de-al III -lea razboi mondial si pe aceeasi pagina adauga : dati 2% pentru blog. Nu le-as fi amintit numele in acest articol-pentru ca de ceva vreme mi-am dat seama de cat de necinstiti sufleteste sunt, daca nu as fi vazut penultimul articol al d-lui Vieru in care il face partas pe P.Justin la nebunia lor anume, strecurarea indoielii in inimile credinciosilor in privinta participari la slujbele pomenitorilor. Si aceasta o face intr-un mod deosebit de pervers si viclean,  prin alaturarea a patru intrebari care nu au nici o legatura una cu alta, in penultimului sau articol :https://saccsiv.wordpress.com/2017/03/17/parintele-justin-parvu-vor-ridica-biserici-marete-nu-vom-putea-intra-pentru-ca-ecumenismul-se-va-instapani-in-ele/.  Iata intrebarile retorice ale celui care a ajuns sa stabileasca-bine ca numai in mintile catorva-ultimele solutii ale problemelor din Biserica – tara – lume pe net : ” 1. Oare ce ar fi zis parintele Justin Parvu daca mai era printre noi dupa Sinodul din Creta? 2. Ar fi fost si el nepomenitor? 3. Ne-ar fi indemnat sa participam la Slujbele pomenitorilor? 4. Ar fi mers la Catedrala Mantuirii Neamului?” Observati cu cata viclenie – parsivenie pune a doua si a treia intrebare – la care nu are cum sa stie raspunsurile, incadrate de prima si a patra – la care cu totii, cei care am fost prin preajma Parintelui, stim raspunsul negativ. P.Justin ar fi fost categoric impotriva sinodului talharesc din Creta si  nu-i placeau catedralele, ci bisericile mai smerite, mai calduroase, mai intime.

      Iata insa d-le Vieru si d-le Gioacas, care sunteti porta vocea gruparii Antim-Ieronim-MS Chirila, ca P.Justin a dat cu trei saptamani mai inainte raspusul la a treia intrebare : ” Ne-ar fi indemnat sa participam la Slujbele pomenitorilor? ” anume, raspunsul este DA. La a doua intrebare insa, „Ar fi fost si el nepomenitor? „, nu ne-a dat raspunsul si nici nu-l va da, dintr-un simplu motiv : nepomenirea-pomenirea trebuie sa si-o asume fiecare arhiereu-preot-parohie-obste-eparhie in parte iar aici nu poate fi raspunsul DA sau NU la general, ci de la caz la caz, si la timpul potrivit.  Dupa mintea voastra, P.Theodor Zisis a fost un eretic-lepadat pana in Duminica Ortodoxiei iar apoi a devenit dintr-o data Marturisitor, ceea ce este mai mult decat absurd.

      Dar de unde sa fie oare acest indemn pentru neparticiparea la slujbele bisericii ? Iata ce afirma Schimonahul Ieremia de la M-rea Petru-Voda despre P.Antim pe care-l cunoaste de 20 de ani : „P.Antim niciodata nu a iubit slujbele bisericesti, fata de acestea avand o indiferenta totala, evita mereu sa ia de rand, mergea in chilie si motiva ca spovedeste, de cate ori mergeam la M-rea Sihastria, unde ajungeam dimineata, il vedeam tolanit intr-o strana in spatele bisericii, in timpul Sf.Liturghii de parca toata noaptea fusese la arat.  Chiar si de spovedit o facea cu o mare scarba si neevlavie, incat unii dintre fiii duhovnicesti l-au abandonat. Am trimis oameni sa se spovedeasca la el si ma refuzau spunand : ” Parinte nu ma duc la el, ca are un duh respingator incat nu pot sa-mi deschid inaintea lui sufletul la spovedanie.” Un alt fiu duhovnicesc a marturisit : „Nu ma mai spovedesc la el ca vrea sa ma robotizeze. Pe nevasta-mea a reusit, eu nu vreau si nu cred ca o sa ma mai spovedesc la el.” Se pare ca aceasta este de fapt, cauza principala pentru care indeamna oamenii sa nu mai mearga la biserica iar nu apararea Ortodoxiei.  Cu totii stim ca M-rea Sihastria a fost cu totul de acord cu ierarhii ecumenisti , fiind chiar trambita lor. Abia de curand am aflat ca de fapt, cel care s-a opus in Sihastria(2002) la savarsirea unei messa papistase din ordinul Mitropolitului Daniel, a fost monahul Anania cu un grup de calugari , care au facut presiuni asupra P.Antim sa nu dea cheia din paraclis iar delegatia papistasa a facut messa pana la urma in casa de oaspeti. P.Antim a fost chemat la Mitropolie si si-a cerut iertare de la Mitropolit , fagaduind ca nu va mai face probleme pe viitor si ca o sa-si vada de calugarie.  Adevarul este ca P.Antim-P.Ieronim nu au slujit nici o Sf.Liturghie in care sa nu pomeneasca pe Mitropolitul Teofan iar Mitropolitul stie ca la Radeni ei sunt capii nepomenirii.

      P.Pamvo este doar un pion si o victima care va fi in curand caterisit.

      Va intreb : de ce P.Antim-Ieronim n-au primit nici o instiintare de oprire-caterisire ? Oare pentru ca sunt din M-rea Sihastria, unde are metania PF Daniel ?  Caci calugarii din Sihastria se apara intre ei, indiferent daca sunt pomenitori sau nu. Aici vad o lovitura continua impotriva M-rii Petru-Voda si mai ales impotriva numelui P.Justin , pe care unii din Sihastria l-au urat si-l urasc-vedem cu durere,  in continuare. Daca in M-rea Petru-Voda se intampla o mica neintelegere, ziare locale urlau. Dar cand in Sihastria s-a spanzurat un frate care a fost batjocorit si umilit zeci de ani de zile de catre staretul Victorin Onele si marele „apostol al neamului”-numit asa pe blogul saccsiv- P.Antim, n-a facut nimic pentru salvarea acelui suflet, ziarele locale au tacut malc. De ce oare ? Raspunsul este simplu : M-rea Petru-Voda care este inchinata Sfintilor Romani din Inchisori ( care au fost 80% legionari ) nu este pe placul sistemului iudaic si de aceea si acum se incearca atragerea dispretului credinciosilor asupra ei,  numindu-se M-re ecumenista si prigonitoare a „marturisitorilor’ de la Radeni, singurii nepomenitori din monahismul romanesc. Decat nepomenitori hulitori ai Harului si ai Sfintilor, mai bine lipsa. Dar M-rea Petru-Voda a fost si ramane o M-re antiecumenista, cu toate incercarile de denigrare.”

      D-le Vieru, de ce nu te intrebi retoric in public : „Ce ar fi facut P.Cleopa daca ar fi trait in zilele noastre ? ” P.Justin si P.Cleopa raman Sfinti, dar voi hulitorilor ai Sf.Taine, ai lucrarii harului Duhului Sfant in BOR si ai P.Arsenie Boca, ce veti face cand veti ajunge in fata Dreptului Judecator ? Voi care ati sucit mintile atator oameni sa nu mai mearga la biserica, voi care invatati oamenii sa se reboteze, sa se cunune, sa se inmormanteze numai la pomenitori iar daca nu sunt, sa se inmormanteze fara preot, ce raspuns veti da in fata Dreptului Judecator ? Voi pe langa marturisirea de pe net, ati face bine sa va indreptati si viata voastra .

      D-le V.Vieru, sa nu-l urasti pe P.Arsenie Boca pentru ca a spus : „Obiceiul fumatului face mintea incetosata.”

      D-le G.Gioacas, sa nu uiti toata viata ca P.Justin ti-a dat o hartie scrisa cu mana lui in care scria: ” sa i se dea fratelui Gabriel aceasta chilie. Semnat Arhim.Justin.”

      Asa ca „jos mainile de pe P.Justin”, pentru cei doi „marturisitori” care de peste trei ani de zile n-au mai calcat pe la mormantul Parintelui !!!”.

      D-ul Gabriel Gioacas-cel care administreaza trei bloguri ortodoxe pe net foarte bine documentate si realizate-la care intr-adevar, asuda din greu zilnic, dar care din pacate contin si invataturile gresite ale capilor gruparii  din Argile (Antim si Ieronim), afirma cu tarie : „noi nu suntem detectori ai harului, noi ne luam dupa canoane si dupa Sf.Parinti, noi nu ne luam dupa minuni. Daca vrei minuni, iata un videoclip cu un vrajitor tibetan care a stat trei zile intr-o oala sub foc incinsa cu ulei si n-a patit nimic.” Toata lumea ortodoxa stie ca acei calugari tibetani fac „minuni” cu puterea satanei, dar mai sus este vorba despre un Sfant Ierarh Mucenic din Cipru si despre un cuvant spus parca special de P.Justin pentru aceste vremuri tulburi. Tin sa-ti reamintesc ca minunile sunt pentru cei necredinciosi dar si  pentru cei care se clatina, pentru lamurirea lor. Insa cei care nu se vor intoarce la adevar-sa nu fie cazul vostru-totdeauna le rastalmacesc spre a lor paguba sau chiar pierzare, fereasca Dumnezeu.

      Voi prezenta in continuare fapte si afirmatii ale P.Antim-Ieronim-ucenici :

      – „dupa Creta nu mai exista har la slujbele pomenitorilor, a venit vremea catacombelor”-cuvintele P.Antim in vara;

      – la intrebarea „Ce vor face insa credinciosii, unde vor merge la biserica ?”, a raspuns : „sa stea acasa si sa-si planga pacatele ca Sf.Maria Egipteanca, care nu s-a impartasit 47 de ani !!!” Luni de zile P.Antim si-a lasat de izbeliste ucenicii, interzicandu-le sa mai intre in biserica la slujbele pomenitorilor dar nici ocupandu-se sf.sa de ei.

      – P.Antim a reusit sa scoata cateva maici care se spovedesc la el din obstea Paltin-Petru-Voda iar cand si-a dat seama ca nu le poate asigura cazare la toate, le-a lasat pe unele sa se descurce cum pot, dar nu cumva sa intre in biserica la Paltin la slujbe, ca „acolo nu mai este har”; cele care se spovedesc la el din Paltin radeau ca niste demonizate ca se va strica aghiazma mare, dar cand au vazut ca aghiazma mare nu s-a stricat, au intors-o afirmand ca pentru vrednicia credinciosilor care vin la M-re mai lucreaz harul. Celelalte ii fac mancare si stau intr-o casa aproape de a lui, tocmai in Argele-Petru-Voda; cu cata ura il judeca pe P.Arsenie Boca ca „o are pe Julieta”-care de fapt i-a fost „bagata pe gat” de securitate !!! Iata, acum el are „5 juliete” care-i slujesc;

      – o mama a unei fete bolnave-pe care P.Justin o povatuia pe cand traia sa-si faca o chilie pe langa M-rile Petru-Voda-Paltin ca sa poata merge frecvent la slujbe si Sf.Maslu, atunci cand a fost intrebata „ce o invata acum dupa Creta P.Antim ?”, la auzul intrebarii, a ramas ca ingrozita si a spus : „Nu am mai mers de luni de zile la biserica la slujbe, ca P.Antim nu ne lasa. Doar la deal la Sf.Maslu avem voie sa mergem.” Apoi a tacut inspaimantata, cand a realizat ceea ce a spus si nu a mai scos un cuvant;

      – un ucenic al aceluiasi „apostol al neamului” a spus acum cateva luni si mi-a trimis inregistrarea audio : ” parinte, de acum gata, am inceput lupta pe fata : P.Antim ne interzice sa mai intram la slujbele pomenitorilor, iar care sta la slujbele lor este oprit un an de la Sf.Impartasanie !!! „;

      – o maica care are probleme la un picior, a afirmat catre un preot care a luat-o in masina pentru transportul la „marea sinaxa nationala de la Radeni”: „O sa vada el Mitropolitul Teofan ca P.Antim o sa capteze multi preoti si o sa ajunga Mitropolit !!!”. Aceasta maica lucra la spitalul din Paltin si avea evlavie la P.Arsenie Boca,  atat timp cat a trait P.Justin. La cativa ani dupa moartea lui, dupa ani de zile de „luminare” din partea duhovnicului, a aruncat toate fotografiile cu P.Arsenie Boca de pe pereti;

      – doua surori care stau intr-un sat de pe valea Bistritei si care merg numai la Radeni, in prima saptamana a postului mare, imi dadeau sfaturi la telefon : ” Nu te mai du la deal la Petru-Voda la slujbe, pentru ca acolo nu mai este har, sunt eretici pentru ca-l pomenesc pe Mitropolitul Teofan. Nici botezurile lor nu mai sunt valide. Stai acasa si citeste din Sf.Scriptura.” Acestea doua mi-au relatat ca, aghiazma mare slujita de preotul lor din sat care-l pomeneste pe Mitropolitul Teofan(la proscomidie nu-l pomeneste), dupa trei zile de stat acasa la ele, s-a stricat si si-a schimbat si culoarea. Insa aceeasi aghiazma luata de mama lor de la acelasi preot, a ramas curata pana azi. Mama lor nu considera ca pentru pomenirea arhiereului,  trebuie sa inceteze a mearge la biserica. Raspunsul pe care si-l dadeau ele a fost : „Noi stim, mama nu stie.” Le-am raspuns indirect intr-un comentariu : vi s-a stricat aghiazma mare pentru gandurile voastre hulitoare fata de harul Sf.Duh si ca un semn sa va reveniti la credinta mamei si sa nu ramaneti in interpretarile textelor Sf.Parinti in duh sectar;

      – un om din judetul Neamt are un frate preot . El predica impotriva ecumenismului-Creta, dar are pacatul de „neiertat” al pomenirii arhiereului locului, care a semnat la Creta. Acest Preot a dorit sa vina la fratele sau in parohie si sa slujeasca Sf.Liturghie si parastasul la mormintele parintilor din cimitirul parohiei. La intrebarea acestui om, daca poate sa mearga la slujbele fratelui preot, „apostolul neamului din zilele noastre” i-a spus : ” Nu te du la slujbele fratelui, ca de acum-daca il pomeneste pe arhiereu, nu mai sunt valide. Nici la parastas in cimitir nu te du. Parintii au murit cu faptele lor. N-ai ce sa le mai faci.” Acesta este omul de care am amintit mai sus ca, a afirmat ca P.Antim vrea sa-i impuna gandirea lui si sa-l robotizeze, ceea ce el nu accepta si va pleca de la el ;

      – la conferinta P.Sava de la P.Neamt am fost de fata atunci cand P.Antim cauta sa-l convinga pe P.Sava ca pomenitorii nu mai pot sa sfinteasca nici macar aghiazma-anafura, la care P.Sava i-a spus ca aceasta conceptie-a pierderii automate a harului este papista iar negarea harului la pomenitori este o hula. Dupa cateva luni insa, la Radeni, P.Sava a adus teoria „tainelor valide, invalide sau inexistente”, dar care nici acum n-a argumentat-o cu sursa si contextul in care ar fi spus acestea Sf.Nicodim Aghioritul. La Banceni, in toamna anului trecut, atunci cand P.Sava hotarase sa stea special de vorba pe aceasta tema cu P.Antim-Ieronim, acestia au refuzat si au plecat fara nici o explicatie, batandu-si joc de bunavointa si sinceritatea P.Sava. El, totusi nu i-a refuzat atunci cand l-au chemat la Radeni, dar nici nu a mai cazut in capcana lor desavarsit, impunand ca, daca nu este acceptat P.Ciprian Staicu-drept traducator din greaca, el nu mai tine nici o conferinta la Radeni. P.Ciprian Staicu nu este suferit de capii de la Radeni deoarece s-a opus categoric si cu argumente, negarii harului in BOR dupa Creta.

      – binenteles ca d-ul MS Chirila, „cel mai mare teolog roman contemporan”- dupa P.Matei Vulcanescu-adept si el al conceptiilor gruparii din Argile – d-ul MS Chirila care se spovedeste la P.Antim, afirma public ca, la Radeni nu se neaga harul in BOR, nu se pronunta in aceasta privinta, scopul lor fiind doar „ingradirea de erezie”.  Insa d-lui foloseste o alta viclenie : in predica- ca el este singurul care predica de luni de zile la Radeni- nu neaga dar nici nu afirma existenta-nonexistenta harului in BOR dupa Creta, dar dupa predica tine conferinte pentru cei interesati, in care indeamna ca din punct de vedere practic, cei care vor sa se „ingradeasca desavarsit de erezie”, sa nu se mai spovedeasca, impartaseasc, boteze, cunune, inmormanteze … decat la nepomenitori, ceea ce este practic imposibil .

      Care sa fie insa cauza mai adanca a negarii harului in BOR dupa Creta, la capii gruparii din Argile si la cei de un cuget cu ei ?  Unul din raspunsuri : „Din hulirea P.Arsenie Boca, P.Ilarion Argatu, din ura ascunsa si neampacata asupra P.Justin, au cazut in aceasta negare a harului, exact ca si cei de la Slatioara.”

      Semne bune de indreptare insa, da P.Pamvo, care a impartasit mama unui monah ctitor la Radeni, mama care se spovedeste la un batran duhovnic care il pomeneste pe Mitropolitul Teofan. Din pacate insa, tocmai P.Pamvo se anunta a fi caterisit-caterisire care insa nu poate avea nici o putere inaintea lui Dumnezeu. Pentru cugetele si faptele lor eretice si hulitoare, mai degraba P.Antim-Ieronim ar merita caterisiti, dar ei stau ascunsi si lucreaza din umbra, dupa cum le este obiceiul fiilor intunericului. Pe acestia si pe cei de un cuget cu ei ii consideram cel putin la fel de periculosi ca si ecumenistii.

      D-ul MS Chirila este anuntat de catre P.Matei Vulcanescu, a fi unul dintre reprezentantii cu drept la cuvant ai romanilor la sinaxa din Grecia din 4 aprilie. In mod sigur el va incerca acolo sa-si impuna in fata P.Theodor Zisis conceptiile formate impreuna cu duhovnicul sau din Romania. Speram ca P.Theodor Zisis sa aibe dicernamantul necesar si sa respinga cu hotarare hulele-ereziile d-lor. Mare nadejde avem in D-ul Profesor Dimitrie Tselenghidis, care a spus deja foarte clar : „Nu mergem la slujbele arhiereilor care au semnat pentru Creta„, la slujbele preotilor pomenitori-nepomenitori mergand de luni de zile insasi D-sa si impartasindu-se, este clar ca nici macar nu a pus problema.

      Unii poate ma vor intreba : „Cum asa monahule Teodot ? Ai scris acum cateva saptamani articolul „In apararea bastionului Ortodoxiei de la M-rea Radeni” iar acum de ce te -ai intors ? Nu cumva te-a amenintat cineva sau poate chiar te-a cumparat ? Cum de te-ai transformat din aparator in luptator impotriva lor ?”. Le raspund chiar aici : sunt impotriva gruparii din Argile nu impotriva Pr.Pamvu din Radeni, iar daca Pr. Antim si Pr. Ieronim se rezumau doar la oprirea pomenirii si nu la oprirea oamenilor de a merge la slujbele pomenitorilor, hulind lucrarea harul Sfantului Duh, erau intr-adevar in bastionul Ortodoxiei. Daca s-ar mai fi  temperat in hulirea P.Arsenie Boca, a P.Ilarion Argatu, ramaneau in bastionul Ortodoxiei. Mai ales, daca nu l-ar fi luat in mod viclean pe P.Justin drept garant al hulelor-ereziilor lor, prin incercari parsive de manipulare a  oamenilor cu scopul lor inconstient si demonic de a-i opri sa mai participe la slujbele Bisericii, i-as fi lasat in legea lor. Asa, ma dezic public de ei si de toate ereziile si hulele lor. Afland aceste marturii despre ce gandesc si ce fac unii din capii gruparii de la Argile, acum as pune un mare semn de intrebare dupa titlul articolului scris in apararea lor. Nu sunt platit de nimeni si nu m-a amenintat nimeni. Traiesc din mila lui Dumnezeu care lucreaza prin parintii trupesti prin cativa Parinti duhovnicesti, monahi si oameni credinciosi care au inima milostiva.

      S-a mai folosi un cuvant scris de mine in articolul „Venerabili arhierei ortodocsi din toata lumea, pocaiti-va”, in care – preluand parerea gresita a PS Longhin despre incetrea lucrarii harului in BOR prin arhiereii cretani- dadeam si eu de inteles ca are dreptate. Pe cine il intereseaza, poate citi rectificarea acestei pareri gresite pe care am facut-o in articol la punctele respective.

      Altcineva s-a folosit de un raspuns la o intrebare pe care mi-a pus-o un credincios din Bucuresti, in legatura cu mersul la slujbele de la Radu-Voda la care participa dar nu slujea PS Ieronim . Concluzia lui era ca „un duh necurat ii indeamna pe oameni sa mai mearga acum la slujbe”. I-am explicat personal ca eu am indemnat in situatia aceea concreta – unde merg la slujbe cei mai periculosi arhierei ecumenisti- sa nu meraga dar nu in general la preoti pomenitori. Am adaugat ca acum , dupa Creta trebuie sa ne intereseze in aceeasi masura apararea Dreptei Credinte dar si modul concret in care se mai pot mantui credinciosii in BOR. Redau mai jos intrebarea si raspunsul meu de atunci pentru acel caz in particular :

      mihai marian
      16 AUGUST 2016 LA 20:36 EDITEAZĂ
      Parinte treaba e ca la MANASTIREA RADU VODA sunt cele mai frumoase slujbe din Bucuresti.Putem asista la slujba macar atunci când IERONIM SINAITUL nu savarseste el SFANTA LITURGHIE ci doar slujeste impreuna cu calugarii?

      Apreciază

      RĂSPUNDE
      monahulteodot
      16 AUGUST 2016 LA 20:53 EDITEAZĂ
      Mergeti, dar aveti grija sa nu va fure peisajul. Este un duh necurat dezlegat acum, care ii indeamna pe oameni sa mearga la Biserica cand nu trebuie, si sa stiti ca se va ajunge si sa te ia cu forta la Biserica. Oare de ce ? Pentru ca in acele zile, daca te vei duce la Biserica te vei muia si vei zice : iata ca nu se intampla nimic rau si ecumenistii astia nu sunt chiar oameni rai. Acestea vor fi primele soapte ale diavolului, apoi : stai putin ca si ecumenismul asta nu e asa de rau. Acum , deja ti s-a schimbat gandirea, nu mai ai tarie si vei ceda…. Numai statul in preajma ecumenistilor este periculoasa. Acestia au cele mai periculoase duhuri, capeteniile iadului, imediat dupa lucifer. Cu acestea vorbesc ei in gand si le asculta de ani de zile, incat au ajuns la convingerea ca ceea ce fac ei acum – ecumenismul, Creta… este chiar o lucrare a Duhului Sfant. Maica Domnului sa curateasca Biserica de aceasta pacoste.”

      Insa, este clar pentru oricine ca, acesti periculosi arhierei ecumenisti nu sunt preotii pomenitori care totusi invata oamenii impotriva ecumenismului-Creta.

      Schitul Radeni, facut cu binecuvantarea P.Justin si cu osteneala P.Iosif dimpreuna cu P.Pamvo si cu toti cei care au lucrat acolo, a ajuns din pacate, sub o ocupatie straina de duhul P.Justin-Petru-Voda si mai grav, chiar straina de Ortodoxie.  Tocmai de aceea, Sf.Parascheva-hramul schitului, P.Justin si P,Iosif mijlocesc pentru indreptarea celor strambe de acolo, iar daca nu se va dori, poate pentru curatirea locului, facuta chiar prin oamenii ecumenistilor. Ramane de vazut ce va fi in timp. In orice caz, in fata unui atacator care este clar ca te va ocupa, nu ramane decat o singura solutie de lupta : indreptarea celor strambe, pocainta, dreapta credinta si Dumnezeu poate orice, inclusiv schimbarea intentiilor atacatorilor.

      Am scris toate acestea urmarind trei scopuri :

      – clarificarea – o data pentru totdeauna – a nedumeririi unora, care aveau indoieli la participarea la slujbele preotior pomenitori, clarificare facuta prin raspunsul P.Justin, dat noua in Joia din prima sapatamana a Postului Mare . Mergem asadar la biserica cu toata ravna, raspunderea, atentia si marturisirea, atat la pomenitori-cu exceptia predicilor preotilor ecumenisti convinsi, dar si acolo ar trebui luat atitudine chiar in timpul predicii-cat si la nepomenitori-cu atentie si aici, ca nu cumva sa apara la vreunul devierile de la Radeni ;

      – atentionarea-mustrarea publica a celor care au neobrazarea sa-l faca pe P.Justin partas hulelor-ereziilor d-lor, desi nu am prea mare nadejde in indreptarea lor;

      –  trezirea macar a unora dintre ucenicii celor doi duhovnici Antim-Ieronim astfel incat, in urma probelor prezentate mai sus, sa-si puna fiecare dintre ei intrebari : Oare chiar ducem dupa Dumnezeu aceasta lupa impotriva ecumenismului impreuna cu duhovnicii nostri ?  Oare nu am deviat ? Oare nu sunt si alte interese ascunse in spatele acestei lupte ? Oare ne mantuim daca ascultam orbeste in cele ale credintei de acesti doi duhovnici ai nostri ?

      Inchei prin cuvintele P.Justin, pe care mi le-a spus acum 4 ani, cu cateva luni inainte de a fi martirizat, exact in Duminica Sf.Cruci din Postul mare al anului 2013 : ” Sa fim cu pace, sa nu smintim oamenii si sa mergem pa calea Crucii.”  Amin.

       

       

       

       

Anunțuri

618 comentarii

  1. da, bineinteles ca trebuie mers la biserica, chiar si la liturghiile unde sunt pomeniti ereticii ! trebuie mers acolo pentru a da raspuns cu dreptate preotilor pomenitori ” NEVREDNIC ESTE ” si astfel a aduce pe Hristos ADEVARUL in Biserica Sa !!!!!!Asta trebuie facut !!!

    Apreciază

    • Si acum ce o sa facem ? Sa sarim la gatul lor ? Sa avem rabdare, sa ne rugam pentru ei si sa ne dea Dumnezeu intelepciune in a-i face interesati de Dreapta Credinta si de mantuire. Cineva a spus ca, lupta va fi de lunga durata.

      Apreciază

  2. Frate,ce nebunie sa produs in tara noastra,cata destramare,cate certuri si necazuri in familiile romanilor.Trebuie multa atentie,ca usor poti sa cazi de la dreapta credinta.Traim un razboi mondial psihologic. Dumnezeu sa aduca din nou pacea in famili. Dar nu se poate decat prin Biserica-spovedanie-Sf.Taine, binenteles la preoti pe care ii intereseaza mantuirea in aceste vremuri.

    Apreciază

  3. Hristos a Înviat!
    Pentru că în articolul de deasupra s-a abordat și dilema împărtășirii rare sau dese, nu trebuie să uităm de practica creștinilor din primele veacuri, care în stare de prigoană fiind se împărtășeau zilnic cu Sfintele Taine. Aceasta ar trebui să fie atitudinea firească a creștinilor practicanți în vremuri tulburi, în vremuri de mare înșelare duhovniceacă, ca cele pe care le străbatem acum. Cu alte cuvinte, dacă Satana și slujitorii lui ne ispitesc în orice clipă, vi se pare firesc ca noi creștinii practicanți să ne unim cu Hristos doar în cele 4 posturi de peste an?Adică Satana zilnic și Hristos doar de 4 ori pe an? Atunci, de unde să ai putere să reziști avalanșelor de fiecare clipă ale Satanei dacă nu ne unim cu Hristos mai des? Bănuiesc că Părintele Justin era în general împotriva împărtășirii dese, pentru că ne cunoștea gradul de păcătoșenie. Dar în particular, există destui mireni care duc o viață curată și se pot împărtăși duminical. De ce monahii nu o fac deși asta le este ”meseria”, ? Ce împiedimente îi rețin ca să nu trăiască și ei astfel încât cu toții să poată avea măcar curăția și rânduiala creștinilor din primele veacuri? Dacă, monah,fiind nu ești nici măcar la măsura asta ca să te poți uni des cu Hristos prin Sfânta Împărtășanie, atunci ce fel de monahism mai e ăsta? Întreb și eu, nu dau cu parul…!

    Apreciază

    • P.Justin impartasea pe unii calugari o data la 40 de zile. Dar minimum pentru toti era cate o data in fiecare din cele patru posturi. In Postul Mare, o data la inceput, dupa prima saptamana si o data la sfarsitul postului. Problema este ca listele pentru spovedania raman cam nemodificate de multi ani. Unde este atunci roada de pocainta ?

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s