Părintele Nicolae Manolis îndeamnă la iconomie pentru a se evita absurditățile

Părintele Nicolae Manolis

îndeamnă la iconomie pentru a se evita absurditățile

[descriind acrivia monahilor athoniti in frunte cu Sava, Hariton si Heruvim in termeni de utopie, absurditate, egoism, fanatism, ignoranta pastorala si rasism]

https://katihisis.blogspot.ro/2017/04/blog-post_7.html

Obiectul intelegerii initiale cu Parintii aghioriti (de dinainte sa se suceasca) despre care voi vorbi in continuare, va lamuri totul…. Aceasta este pozitia noastra, pentru ca sa evitam acea utopica ”rezolvare” [propusa de athoniti n.n.] de a spune celor 20.000 de credinciosi pe care ii avem in jurul nostru, care ne urmeaza si care sunt ascultatorii invataturilor noastre (a parintelui Theodoros Zisis, a lui Fotiou Vezynia si a subsemnatului [Pr. Nicolae Manolis], care impreuna am intrerupt pomenirea) sa se ‘bisericeasca” acasa si pe campuri.

Sa le spunem [credinciosilor n.n.], adica, [dupa acrivia athonitilor n.n.] sa faca Invierea si sa primeasca Sfanta Lumina in chiliile lor de unii singuri ! (aceste cuvinte s-au auzit inainte de Sinaxa spuse de rasofori ”inspirati de Duhul Sfant” care sfatuiau pe unii, spunandu-le printre altele, ca mai bine sa nu se impartaseasca de Paste daca nu gasesc biserici unde nu se mai pomenesc episcopii !!!)

Este imposibil in aceste imprejurari sa se puna in practica acrivia canoanelor de catre toti credinciosii. Athonitii [se refera la Pr.Sava si cei dimpreuna cu el n.n] si destui mireni pot sa tina acrivia, si sa faca aceasta lucru cel mai potrivit si pe care de altfel il fac si eu.

Pentru cea mai mare parte a populatiei este insa imposibil. Pentru ca daca adaugam fiii duhovnicesti ai celor care nu pomenesc si alta multime de popor….va rezulta un numar imens de enoriasi. Sa le interzicem sa mai mearga la biserica ? Sa le propunem excomunicarea ? Eu zic sa terminam cu absurditatile

Propunerea sacra a iconomiei in aceasta faza va ajuta foarte mult la golirea bisericilor preotilor si ierarhilor ecumenisti si la inundarea de lume a bisericilor unde slujesc preoti traditionalisti [dar care pomenesc ierarhul cretan n.n.]. Acest lucru va ajuta preotii care ca rasplata a pastrarii liniei traditionaliste vor fi impresurati de noi credinciosi sa aleaga la propunera acestora de incetare a pomenirii mult mai repede.

Insa impunerea fortata a acriviei in contextul actual va conduce in directii periculoase. Cred că asta pornește de la o considerație egoistă, în special fanatică și rasista.

Cu urechile mele am auzit un rasofor, nu-i dau numele, considerat traditionalist de succes, spunand ca trebuie sa avem grija de credinciosii zelosi, ceilalti fiind deja o cauza pierduta !!! Este o dovadă a lipsei de îngrijire pastorală, deoarece acest parinte deosebit, nu are o parohie.

Cititi si raspundeti daca aveti cunostintele necesare, ca [iconomia n.n.] nu e o greseala anticanonica! De notat ca cu aceasta solutie [a iconomiei, nu a acriviei n.n.] a fost de acord si parintele Gavriil precum si multi alti parinti aghioriti. Este de asemenea si pozitia credinciosilor ortodocsi din Moldova si Romania [mai putin a zelotistilor romani n.n.]. Cu aceasta au fost de acord si parintii aghioriti care au organizat reuniunea, inainte de a se suci.

Ceea ce voi cita in continuare este ultimul paragraf din rezolutia convenita a reuniunii. Dar ispitele si-au facut treaba lor…

” Se recomanda credinciosilor sa se fereasca a merge la biserica acolo unde slujesc si se pomenesc preoti si ierarhi care sunt vizibili ecumenisti si eretici.

De preferat a se merge acolo unde slujesc preoti si ierarhi ortodocsi [cu cuget ortodox n.n.], chiar daca din diverse motive nu au intrerupt pomenirea acest lucru facandu-l din iconomie.

Cel mai indicat dupa acrivia canonica este sa se mearga la bisericile unde nu se pomenesc ereticii, adica acolo unde preotii au trecut la intreruperea pomenirii .”


Cea de-a doua traducere, facuta de un al doilea traducator autorizat, a conferintei Pr.Theodoros Zisis poate fi accesata aici:

https://www.dropbox.com/s/pugvdavae9kxukm/Interviu_Th._Zisis.PDF?dl=0

Am notat cu font rosu unde apare referinta la ZELOTISM, ACRIVIE SI FANATISM.

Daca nu se incarca link-ul de mai sus, il aveti in continuare :

Theodoros Zisis, Motivul pentru care nu am participat la manifestarea științifică ortodoxă:

Th. Zisis: Motivul întâlnirii noastre este faptul că s-a ivit o diferențiere între noi, preoții, și unii părinți atoniți împreună cu care am organizat această manifestare științifică ortodoxă/imeridă (= manifestare cu durata de o zi) ce a avut loc în Oraiokastro și despre care ar putea spune cineva că a avut succes, că a participat multă lume (1400 oameni, inclusiv din România)

Th. Zisis: Ne pare rău că noi nu am participat, pentru a ne face cunoscute pozițiile

Th. Zisis: Întrucât circulă diverse opinii, care nu sunt întotdeauna corecte, vom face cunoscute câteva păreri ale noastre

Th. Zisis: Cauza neparticipării noastre nu are legătură cu întreruperea pomenirii (Patriarhului), chiar și unii părinți atoniți (care locuiesc în chilii) au încetat pomenirea; noi înșine am întrerupt-o; îi așteptăm și pe alții să procedeze în mod liber așa cum consideră.

Th. Zisis: Faptul că noi, cei care am încetat pomenirea suntem aici, împreună cu doi părinți care nu au încetat să pomenească (pe Patriarh) arată că comunicăm unii cu alții și are legătură cu motivul pentru care a survenit ruptura între noi și părinții aghioriți.

Th. Zisis: Pe scurt, subiectul e următorul: noi ne-am întâlnit de multe ori cu părinții aghioriți și, ca să nu arătăm cuiva din publicul de la imeridă că există neînțelegeri între noi și aceia, am decis să ne întâlnim înainte de respectiva manifestare științifică.

Th. Zisis: Există o problemă importantă din punct de vedere pastoral, nu substanțial, cu privire la care am ajuns în dezacord noi cu ei: întreruperea pomenirii și administrarea pastorală a credincioșilor care îi urmează pe preoții care au decis întreruperea. Față de acest lucru, noi avem o poziție sobră/ dură. Așa cum spun și sfinții părinți, în biserică există două tipuri de conducere, de guvernare: acrivia și iconomia. Adesea noi nu aplicăm acrivia, fiindcă aplicarea ei face rău, ci iconomia. Părinții aghioriți, care nu au turmă, ci doar chiliile lor, doresc să aplice acrivia/ exactitatea extremă: ei spun că credincioșii trebuie să meargă la biserică doar la preoții care au întrerupt pomenirea, să nu meargă nicăieri în altă parte. Noi credem că întreruperea pomenirii înseamnă întreruperea comunicării cu întreaga Biserică, pentru că, dacă cineva extinde granițele acestei situații, am ajunge la o altă situație care ar însemna ca nimeni să nu meargă nicăieri.

Th. Zisis: punctul nodal al dezacordului nostru este expus într-un text pe care l-am discutat împreună, și asupra căruia am căzut de acord cu părinții aghioriți, după ce a fost pregătit de mine: „Se recomandă credincioșilor să evite a merge la Sfânta Biserică în care oficiază episcopi și preoți eretici, ecumenisti care pomenesc în mod vădit pe Patriarh. Să prefere să meargă acolo unde oficiază episcopi și preoți ortodocși în gândirea lor, fie și dacă, pentru anumite motive, nu au întrerupt pomenirea, în raport cu iconomia: Cel mai bine este să meargă acolo unde nu sunt pomeniți ereticii, adică acolo unde preoții au procedat la întreruperea pomenirii”. Noi am căzut de acord cu părinții aghioriți asupra acestui text, am dat mâna, ne-am îmbrățișat, bucuroși că acest text va fi temeiul imeridei.

Th. Zisis: Aici facem două diferențieri: o atitudine potrivit criteriului acriviei și o atitudine potrivit criteriului iconomiei.

Th. Zisis: Părinții aghioriți nu au turmă de credincioși, pentru ei e simplu să meargă în chilia lui Hariton, din câte am înțeles, care a întrerupt pomenirea. Ei pot aplica acrivia. Însă lumea, aici în Salonic și în alte orașe mari unde nu există mulți preoți care au întrerupt pomenirea (noi trei, aici de față, am fost scoși din biserică, nu avem biserică în acest moment) unde va merge în Săptămâna Mare, unde vor merge să se împărtășească? Nu există taine, a dispărut Harul? Noi știm că numai când există o condamnare definitivă (din partea Sinodului) a ereziei, doar atunci Harul părăsește erezia. Când nu există o condamnare definitivă a ereziei, atunci biserica procedează potrivit iconomiei.

Th. Zisis: Se pare că Părintele Paisios din Florina s-a prefăcut că este de acord, în sinea sa nu era de acord. În noaptea respectivă, gândurile l-au chinuit și în următoarea zi a circulat un text în care declara că noi nu suntem de partea celor care aplică acrivia. Se pare că părintele Paisios a influențat unii părinți aghioriți și unii credincioși, care nu știu că în biserică se aplică și iconomia, nu știu ce este acrivia și ce este iconomia și care sunt împinși de fanatism și zel. A doua zi mă sună un Părintele Efstratios, starețul Părintelui Sava (în prezența părintelui Sava) care îmi spune că am redactat un text în care spuneți să se aplice iconomia, cu care sunt și eu de acord. Ca să nu creăm probleme însă unor zeloți tradiționali, să nu facem referire deloc la el în imeridă, să ne referim doar la ecumenism și la Sinodul din Creta. Eu fost de acord cu părintele, ca să creăm unitate și acord, și am zis: în regulă, să nu citim textul. În ultima zi, după ce am pregătit totul în legătură cu imerida, sosește programul de la tipografie; Părintele Sava, cu Părintele Hariton și cu Părintele Heruvim îmi spun că au făcut un text și va trebui să răspundem lumii care pune multe întrebări și să promovăm criteriul acriviei. Eu i-am spus: părinte, am discutat această chestiune, acum încercați să mă atrageți de partea dvs?

Th. Zisis: „Eu le spun credincioșilor mei ca, în această perioadă de tranziție, până va fi condamnată această erezie, să meargă și la bisericile în care se face pomenirea episcopilor eretici. Pot apărea eu în fața credincioșilor mei ca un inconsecvent? Niciodată nu am făcut acest lucru. Eu voi spune la imeridă ce am decis”. Unul dintre cei doi părinți mi-a zis, cu obrăznicie:

Oricum, noi am organizat imerida, dacă vreți veniți, dacă nu, nu”.

Eu (Th. Zizis) nu am mai întâlnit în viața mea o asemenea inconsecvență”

Th. Zisis: „Prin urmare, motivul principal al dezacordului dintre noi și Părinții aghioriți este că oamenii să poată merge și să se poată împărtăși și acolo unde se face pomenirea. Unde să se ducă bieții oameni? Aici nu e Sf. Munte, unde te duci într-o chilie unde nu se face pomenirea! Să rămână oamenii fără Harul Tainelor???

Th. Zisis: Părinții aghioriți au argumentele lor în legătură cu acrivia, invocă pe Sf. Theodor Studitul (care și el a făcut iconomie). Și noi am aplicat iconomia. În timpul Sf. Theodor Studitul (care a fost zelot) au fost și alți sfinți, precum Sf. Tarasios și Sf. Nikiforos (care au fost iconomi). Toți trei sunt cinstiți de Biserică, în calitate de Sfinți. Prin urmare, să nu se creadă că noi, care aplicăm iconomia, suntem în afara Bisericii. Întreruperea pomenirii este tranzitorie, până se va întruni un Sinod. Noi nu vom aplica iconomia toată viața, însă acum, când există necesitate pastorală, să nu lăsăm credincioșii neacoperiți de Harul Sfintelor Taine și zicem, așa cum au spus și sfinții pomeniți: până va fi condamnată în mod oficial erezia ecumenismului, oamenii pot merge la slujbă (alegând, desigur, preoți cu adevărat ortodocși, evlavioși).

Th. Zisis: Textul mai spune, eu am fost foarte atent când l-am redactat: „Se recomandă credincioșilor să evite a merge la bisericile unde liturghisesc preoții și episcopii vădit ecumeniști și eretici”. Nu voi merge acolo unde este Bartolomeu, acolo unde este Daniel în România sau acolo unde este Dimitriados. Nu voi merge acolo. Apoi: „Să prefere să meargă acolo unde liturghisesc preoți și episcopi ortodocși în cuget”. Există și în România episcopi antiecumeniști.

Th. Zisis: „Cel mai bine, și vrednic de lăudat și potrivit acriviei este: acolo unde există preoți care au întrerupt pomenirea și unde oamenii pot să meargă, trebuie să meargă acolo”

Th. Zisis: Acum, că noi, cei care am întrerupt pomenirea, nu mai avem biserici, unde să se ducă lumea? Nu mai există Har în altă Biserică???? Nu mai există Har decât pe muntele Atos unde Părinții au întrerupt pomenirea???? Asta e blasfemie.

Th. Zisis: Nu noi am făcut ruptura, ci Părinții Aghioriți, care nu s-au ținut de cuvânt și care nu doresc să aplice iconomia Părinților Bisericii, iconomia canonică.

În minutul 20.50 intervine în dialog părintele din dreapta părintelui Zisis, P.N.Manolis:

Mulțumesc Bunului Dumnezeu care, în această perioadă de luptă împotriva ereziei și a ecumenismului și în favoarea ortodoxiei, mi-a oferit perspectiva în ortodoxie, de a face întreruperea pomenirii, în urma unei reflectări mature și îndelungi și a multor rugăciuni. Mărturisesc că lupta mea am găsit un model, pe Părintele Zisis, profesorul nostru, care ne îndrumă pe căile ortodoxiei în Biserică și ne protejează de orice fanatism. Eu îi mulțumesc Părintelui Zisis pentru prezența sa în viața mea, extrem de importantă și foarte decantantă. Pe noi ne interesează unitatea și caracterul universal al aceste încercări. Lumea trebuie să știe că noi îi avem alături de noi pe Părinții Aghioriți și pe Mitropoliții care vin cu căință la noi îi avem lângă noi. Dorim să ne sprijine, să ne ajute în această luptă pe care noi o dăm pentru Ortodoxie. Aceasta nu este o luptă personală care să servească unei ambiții personale deșarte, Părintele Zisis nu se luptă pentru sine, nu se luptă să ducă lumea pe drumul pe care el l-a trasat, ci pe drumul lui Hristos, al Bisericii și al Ortodoxiei. Acesta este oful nostru, anume că în spatele nostru se află Hristos, noi nu suntem decât ambasadorii Lui. Mulțumesc tuturor celor care ne ajută cu filmările și vă rog să ne rugăm pentru ei. Fără ei lumea nu ar cunoaște lupta noastră împotriva ecumenismului. Vă mulțumesc din nou, Părinte Zisis, pentru că ne conduceți, în Biserică, pe drumuri de luptă, în tranșeele ortodoxiei, și îi rog pe părinții aghioriți să înțeleagă calitatea sufletului dvs, Părinte Zisis, și să înțeleagă că dvs. vă luptați pentru unitate!

Vorbește din nou părintele Zisis:

Dacă nu existau aceste bloguri, lupta noastră nu ar fi fost cunoscută. În Moldova, episcopii nu îndrăznesc să se certe cu preoții, pentru că preoții care au întrerupt pomenirea, pentru că ei, preoții, au comunitatea în jurul lor

Când Arhiepiscopul Hristodoulos m-a pedepsit, destituindu-mă, Părintele Markos a publicat un articol despre progoana părintelui Zisis. Acum, Presa Ortodoxă tace, nu știu din ce motiv tace

Părintele Gavriil aghioritul m-a sunat și mi-a spus: „Părinte Zisis, noi suntem copii dumneavoastră spirituali. Eu le spun părinților călugări să facă ce zice Părintele Zisis”.

Părintele Fotios intervine în discuție (minutul 31.50)

Pentru mine, Părintele Zisis este un far călăuzitor și o călăuză spirituală

Trebuie să fim atenți la faptul că lumea trebuie să înțeleagă de ce a avut loc această confruntare cu părinții aghioriți.

Dacă una spunem azi și alta facem mâine, nu putem înainta în lupta noastră cu panecumenismul

Noi am decis, înainte de Imeridă, să urmăm linia iconomiei. Ce este aceasta? Pentru părinții aghioriți e foarte ușor să meargă la o biserică, pe muntele Athos. Să îmi arate însă cineva aici, în Salonic, o biserică unde se liturghisește și nu se face pomenirea, ca să putem merge acolo. Nu există. Așadar, ce să facem? Să nu mai participăm la Sfintele taine?

Pentru prezent, este imposibil să nu se respecte linia iconomiei.

Toți Îl rugăm pe Dumnezeu ca să aibă loc repede Sinodul, care să condamne ecomenismul și Sinodul din Creta. Dar până atunci??? Până atunci vom urma linia iconomiei.

Toți cei care au scris și au fost ispitiți, să înțeleagă că nu noi suntem responsabilii ci cei care au reacționat la situație. Cei care au creat-o sunt cei care nu și-au ținut cuvântul și au vrut să ne ia și pe noi de partea lor, a austerității și a zelotismului.

Cel mai bine este și lăudabil este și potrivit acriviei este ca lumea să meargă acolo unde nu sunt pomeniți ereticii. Sunt de acord. Arătați-mi însă o biserică unde nu sunt pomeniți și vom merge cu toții acolo. Cred că aici trebuie să rămânem. Celelalte lucruri le vom explica poate într-o altă imeridă, care va fi organizată exclusiv de noi.

Noi nu am întrerupt legătura cu Părinții aghioriți, continuăm să comunicăm cu ei, noi suntem deschiși

Episcopii care vor participa la imerida pe care o vom organiza dorim să fie capii noștri, dorim să vină în calitate de întâi-stătători

Părintele Anghel (Sf. Mitropolie Pireu):

Mulțumesc Sfintei Tremi care ne dă putere și ne luminează în această luptă a noastră.  Susțin tot ce s-a prezentat aici.  Noi nu susținem ne-comunicarea cu Biserica, noi comunicăm între noi.Scopul nostru este să declanșăm organizarea unui Sinod Panortodox care va condamna ecumenismul și pseudosinodul din Creta și textele lui.  Noi îi iubim pe toți și îi invităm pe toți părinții să vină la imerida noastră.

Părintele Matei:

Îmi exprim recunoștința față de Părintele Th. Zisis, pe care-l iubesc românii, moldovenii, rușii, bulgarii, antiohienii.  A devenit evident faptul că, după Sinodul din Creta, diavolul a căpătat o putere mai mare.  Ecumenismul este o erezie mondială, este o erezie a Antihristului, ca și papismul, ca și arianismul, ca și orice erezie.  În acest moment, trăim o erezie ecleziastică. Există mântuire în afara Bisericii, există Biserică în afara Bisericii.  Biserica bulgară condamnă ereziile din Creta (de la Sinodul din Creta)  Se impune organizarea unei imeride pe tema întreruperii pomenirii

Părintele Zisis:

Mulțumesc tuturor părinților care au luat parte la această discuție. Am vizitat în repetate rânduri România și Republica Moldova și am rămas cu impresii extrem de pozitive.  De multe ori m-am simțit în inferioritate, pentru că Grecia, prin tradiție, a fost dascălul ortodoxiei iar acum această imagine a decăzut. Totuși, celelalte popoare ne respectă. Vizitând Rusia, am avut ocazia să constat că rușii, auzind de vizita unui cleric grec în patria lor, au arătat un respect deosebit, pentru că îi consideră pe greci dascălii ortodoxiei.  Noi, grecii, nu trebuie să imputăm nimic nimănui.  Patriarhul Greciei este eretic.  Nu mă interesează dacă Patriarhul Bartolomeu e grec, devreme ce e eretic.  Noi îi urmăm pe Sfinții întru Dumnezeu.  Dacă om cu om se războiește, fie va fi învins, fie va învinge. Biserica nu poate fi învinsă (citează din Sf. Ioan Hrisostomos). E posibil să îl învingi pe Dumnezeu?

Mulțumim tuturora.

Anunțuri

523 de comentarii

  1. RUGACIUNE recomandata de SF.HRISTOFOR DE TULA sa o zicem zilnic ,mai ales dimineatza:

    DOAMNE IISUSE HRISTOASE fiul lui Dumnezeu,
    izbaveste-ma de antichrist,de raul vrajmasului si de vraji!

    Apreciază

  2. Incercati cu Google Translate! Chiar daca traducerea prezinta defecte clare se poate intelege despre ce este vorba.
    https://deutsch.rt.com/meinung/49710-transhumanismus-und-kunstliche-intelligenz-jack/

    https://www.sott.net/article/349034-Chinas-Alibaba-billionaire-warns-of-decades-of-pain-and-social-upheaval

    http://www.breitbart.com/london/2017/04/18/promote-lgbt-lifestyles-two-year-olds/

    Vor implanturi in 2021 si nu 2030, asa cum au spus pina acum. Ray Kurzweil dadea ca data a infintarii Satului Mondial anul 2020!
    Elon Musk on mission to link human brains with computers in four years: report
    http://www.reuters.com/article/us-musk-neuralink-idUSKBN17N0CU

    Daca s-a deranjat stapinul sa-si viziteze slugile, atunci trebuie sa ne asteptam la mari probleme!

    http://m.activenews.ro/externe/Reactie-dura-a-lui-Viktor-Orban-dupa-ce-sefii-UE-s-au-vazut-cu-Soros-Speculatorul-american-care-a-distrus-vietile-a-milioane-de-europeni-este-stimat-si-primit-la-cele-mai-inalte-niveluri-142932

    http://incont.stirileprotv.ro/international/dispar-banii-1-din-3-europeni-ar-renunta-definitiv-la-cash-iar-peste-20-nu-au-niciodata-bancnote-in-portofel.html

    http://anotherdayintheempire.com/trumps-neocon-conversion-almost-complete/

    https://www.infowars.com/political-correctness-is-suicide/

    https://deutsch.rt.com/gesellschaft/49164-geschaeftsbeziehungen-mit-kushner-soros-durch-die-hintertuer-ins-weiße-haus/

    https://www.rt.com/op-edge/384765-wikileaks-snowden-pompeo-cia/

    https://theintercept.com/2017/04/14/trumps-cia-director-pompeo-targeting-wikileaks-explicitly-threatens-speech-and-press-freedoms/

    http://www.independent.co.uk/news/health/drug-giant-aspen-plot-destroy-cancer-medicine-big-pharma-times-investigation-a7683521.html

    http://www.thecommonsenseshow.com/2017/04/29/90-population-reduction-in-next-7-years-according-to-major-think-tanks/

    http://www.thecommonsenseshow.com/2017/04/14/breaking-soros-is-now-running-the-white-house/

    https://www.infowars.com/swedish-nightmare-african-migrants-rape-teen-girl-leave-male-friend-permanently-brain-damaged/

    Fukushima Extinction Level Event 

    “Acestea sunt roadele conducerii politice si bisericesti de dupa lovitura de stat din ’89. Dar dintre acestia se vor ridica si romani adevarati.”

    Nu se vor ridica, fapt vizibil, deoarece nu exista conditii pt asa ceva! Masurile, pt a impiedica aparitia romanilor, au fost luate de f mult timp si, dupa cum vedem, sint extrem de eficiente. Romanii sint, in marea lor majoritate, “patrioti vestici”! Este singurul popor care are in vocabular, chiar si in ziua de astazi, prostia cu “vestul civilizat”si este tot singurul popor care se prezinta ca fiind incapabil, necivilizat, corupt, etc. Romanii, in special tinerii, sint tot singurii care au cerut o “societate europeana manierata”, ceea ce reprezinta o culme a prostiei si care nu cred ca poate fi egalata de altcineva.

    “Acestea sunt roadele tuturor conducerilor politice de dupa lovitura de stat ’89 : oameni de nimic, fara nici un capatai. Ce sa te astepti de la cei care l-au tradat pe N.Ceausescu pentru ca sa poata vinde tot ce s-a realizat in Romania la straini ?”

    Toti acestia au fost “crescuti” de Ceausescu, care a fost f usor de pacalit. A calcat in toate capcanele care i-au fost intinse, jucind, fara sa stie, exact dupa partitura gindita de dusmani!
    In trecut am scris despre aceste probleme, chiar pe acest blog si le-am explicat. Bazele situatiei de astazi au fost puse in perioada 1945-1970.
    A fost prea tirziu cind si-a dat seama ce insemnau creditele pe care le-a luat, iar in spatele lui n-a avut un popor educat asa cum trebuie, ci doar o turma fara minte, lucru posibil deaorece n-a stiut ce trebuia sa faca. 5% din populatia actuala sint romani adevarati, care au coinstiinta nationala si, dupa cum observam, acest numar este total nesimnificativ. Vocea acestora nici macar nu se aude!
    Musulmanii, care sint adusi in Romania, cu zecile de mii, lucru despre care romanii nu au habar, vor avea un meci extrem de usor cu noi. Vor face mult mai repede si mult mai usor tot ceea ce vor vrea! Treceti prin sate ca sa vedeti multimea de anunturi “vind pamint” ca sa realizati acest fapt! Cind in tara vor apare problemele specifice cauzate de musulmani, romanii vor da vina unii pe altii si vor spune ca pleaca in vest, la “civilizati”. Asta este singura lor solutie de zeci de ani, iar alta n-o sa le treaca prin mintre vreodata din simplul motiv ca nu o au!
    Cine crede ca piederea intregii elite intelectuale, intr-o decada, n-a lasat urme grave, se inseala f tare, ca si cei care cred ca daca ai avut 81% din populatie la tara, in 1945, tinuta in intuneric si mizerie, nu vor apare anomaliile de astazi, cauzate exact de catre cei proveniti din familiile ridicate dintre acestia, asa cum s-a intimplat in special in perioada de dupa 1950.

    Apreciază

    • Este acuzat P.Sava ca aceasta teorie a tainelor valide, invalide si inexistente este o parere personala a lui si nu are temei la Sf.Parinti.
      Raspunsul P.Sava : Cel care a afirmat asa ceva, sa citeasca mai intai canoanele 2 si 28 ale Sf.Apostoli si apoi o sa mai stea de vorba.
      M-am uitat la canoanele Sf.Apostoli.
      CANONUL 2

      Presbiterul (ori preotul) si diaconul, si ceilalti clerici sa se hirotoneasca de xm
      episcop. Ce legatura are acest canon cu Sf.Taine ? Nu vad niciuna.
      CANON 28

      Daca vreun Episcop, ori Presbiter, ori Diacon, caterisit dupa dreptate, pentru
      vinovatii aratate, ar indrazni a se atinge de Liturghia (slujba) cea oarecand
      incredintata lui, acesta de istov tae-se de la Biserica.
      Ce legatura poate avea si acest canon 28 cu teoria Tainelor valide , invalide si inexistente, nu pot sa inteleg. Nu are nici o legatura.

      Deci raspunsul P.Sava nu are nici o legatura cu subiectul. Nici acum nu am aflat deci sursa noii teorii a P.Sava. Poate data viitoare !!!

      Apreciază

    • Pai stie toata lumea ca nu e bun de luat nici cel cu cip si nici cel cu banda magnetica, care o sa fie prezentat ca nu are cip dar ca este de dimensiuni mai mici decat actualul. Acum lucrez la un articol in care sa arat ca unele texte folosite de catre noii zelotisti postcretani si atribuite Sf.Parinti de catre stilistii de la Slatioara, sunt falsuri grosolane.

      Apreciază

  3. Asa este. Nu ne temem caci noi il avem pe adevaratul Mantuitor Iisus Hristos ca ajutor. Si eu am facebook dar nu il folosesc exagerat si ma gandesc uneori cat de mult s-a schimbat lumea in 17ani. Acum daca ceri o informatie rar gasesti oameni sa iti raspunda bland , mai mereu te repezesc .

    Apreciază

  4. Parinte de ce anumiti preoti cand boteaza stropesc ca. La catolici sub motivul ca e frig afara sau altele . Mai este valabil acel botez?? Sau se pot face sambata inainte de flori? Eu stiam ca doar in duminica floriilor se poate dar am fost la cineva sambata.

    Apreciază

    • Botezul se poate face in orice zi a anului, daca este neaparata nevoie. Botezul corect este cel prin intreita afundare si in numele Sfintei Treimi, doar in Biserica Ortodoxa. Aici la botezul prin stropire nu este o practica canonica dar nu cred ca ar trebui repetat daca s-a facut asa. Este valabil acel botez dar trebuie neaparat incetata aceasta practica a stropirii. Sunt si parintii si nasii pruncului-copilului de vina pentru ca nu i-au spus hotarat preotului mai dinainte ca sa faca prin intreita afundare. Am gasit la Sf.Ciprian al Cartaginei urmatorul raspuns despre valabilitatea botezului prin stropire, in cazul in care cel botezat este bolnav la pat : „XII 1. M-ai întrebat, de asemenea, prea iubitul meu fiu, ce părere am despre cei care, suferinzi fiind şi bolnavi, dobândesc harul lui Dumnezeu: oare trebuie să fie socotiţi creştini adevăraţi, fiindcă nu au fost scăldaţi în apa mântuitoare, ci au fost stropiţi. în această chestiune, smerenia şi cumpătarea noastră nu dă o hotărâre precisă pentru nimeni, ca fiecare să gândească ceea ce crede (că e bine) şi să facă ceea ce a gândit. 2. Noi, după cât înţelege smerenia noastră, socotim că binefacerile lui Dumnezeu nu pot fi ciuntite şi slăbite cu nimic şi nici nu pot fi micşorate în vreun fel când, cu credinţa deplină şi întreagă şi a celui care dă şi a celui care ia, se primeşte ceea ce se soarbe din darurile dumnezeieşti. Căci prin Botez nu sunt spălate petele păcatelor, aşa cum sunt spălate, în baia trupească şi profană, necurăţeniile pielii şi trupului, unde este nevoie de pastă de silitră şi de celelalte sub stanţe ajutătoare, de scaun şi de piscină pentru ca trupul să fie spălat şi purificat. Altfel este spălat sufletul credinciosului, altfel este purificat gândul omului prin meritele credinţei. în Taina Botezului, când nevoia te sileşte, Dumnezeu, în marea Sa bunătate, dăruieşte totul credincioşilor, chiar dacă rânduiala a fost scurtată. 3. Nici nu trebuie să se tulbure cineva văzând că bolnavii sunt stropiţi sau udaţi când primesc harul Domnului, pentru că Sfânta Scriptură grăieşte prin gura profetului Iezechil: ,,Şi vă voi stropi cu apă curată şi vă veţi curaţi de toate întinăciunile voastre şi de toţi idolii voştri vă voi curaţi. Vă voi da inimă nouă şi duh nou vă voi da” (Iezechil 36, 25-26)1. De asemenea, (ni se spune) în Numeri: „Şi omul care a fost necurat până seara, acesta se va curăţa în ziua a treia şi în ziua a şaptea şi va fi curat; iar de nu se va curaţi în ziua a treia şi în ziua a şaptea, nu va fi curat. Şi omul acela se va stârpi din Israel, căci nu a fost stropit cu apă curăţitoare” (Numeri 19, 8, 12-13)2. Şi iarăşi: „Şi a grăit cu Moise Domnul şi i-a zis: ,,Ia pe leviţi din mijlocul fiilor lui Israel şi-i curăţă. Şi ca să-i cureţi, să faci cu ei aşa : să-i stropeşti cu apa curăţirii” (Numeri 8, 5-7). Şi iarăşi: ,,Apa stropirii este apă de curăţire” (Numeri 19, 9). De unde se vede că stropirea cu apă are tăria unei băi mântuitoare şi că toate merg bine şi pot fi terminate şi duse la bun sfârşit prin puterea lui Dumnezeu şi prin adevărul credinţei, când acestea se petrec in Biserică şi când credinţa, şi a celui care primeşte Botezul şi a celui care îl dă, este întreagă.
      XIII 1. Dar fiindcă unii îi numesc pe cei care au primit harul lui Hristos prin apa mântuitoare şi printr-o credinţă adevărată nu creştini ci clinici3, nu îmi dau seama de unde iau acest nume: numai dacă aceşti oameni, care au citit lucrări mai multe şi mai savante, i-au găsit poate pe clinici la Hipocrate4 şi la Soranus5. Căci eu, care nu cunosc decât pe clinicul din Evanghelie, ştiu că pentru acel paralitic şi nevolnic, care a zăcut în pat ani lungi din viaţa sa, boala nu a fost o piedică în dobândirea din partea cerului a unei sănătăţi depline şi nu numai că s-a sculat din pat prin bunătatea Domnului, dar şi-a luat şi patul cu forţele cele câştigate şi întărite. 3. Şi de aceea, atât cât îmi este dat să gândesc şi să înţeleg prin credinţă, părerea mea este că trebuie considerat creştin autentic oricine a primit harul dumnezeiesc în Biserică, prin legea şi puterea credinţei. Dacă cineva socoteşte că ei n-au primit nimic fiindcă au fost doar stropiţi cu apa mântuirii, dacă sunt goi şi lipsiţi (de har), să nu fie amăgiţi, ci să fie botezaţi când vor scăpa de neplăcerea bolii şi se vor vindeca. Dar dacă nu pot fi botezaţi, cei care au fost sfinţiţi prin Botezul Bisericii, pentru ce să fie tulburaţi în credinţa lor şi în bunătatea Domnului? Oare au primit într-adevăr harul Domnului, dar printr-o revărsare mai mică a darului dumnezeiesc şi a Sf. Duh, încât să fie socotiţi creştini, dar să nu fie deopotrivă cu ceilalţi?
      XIV 1. Dar Sfântul Duh nu se dă cu măsură, ci se revarsă în întregime peste cei ce crede. Căci dacă ziua luminează pentru toţi la fel şi dacă soarele revarsă aceeaşi lumină peste toţi, cu atât mai mult Hristos, adevăratul soare şi adevărata zi, dăruieşte (tuturor) deopotrivă, în Biserica Sa, lumina vieţii veşnice! Vedem că în Ieşirea a fost cinstită rânduiala acestei egalităţi, când mana cobora din cer şi, prin prefigurarea celor viitoare, ea reprezenta pâinea din cer şi hrana lui Hristos care avea să vină. Acolo, într-adevăr, fără deosebire de sex sau de vârstă, pentru fiecare era adunat, în chip egal, un gomor6 de mană. 2. De unde se vedea limpede că bunătatea lui Hristos şi darul ceresc care avea să urmeze curând se împărtăşeau în chip egal tuturor şi că, fără diferenţă de sex, fără deosebire de vârstă, fără să se ţină seama de persoană, binefacerea harului duhovnicesc se revărsa peste tot poporul lui Dumnezeu. Desigur, acelaşi har duhovnicesc care este prezent în aceeaşi măsură la Botez de credincioşi, mai târziu se micşorează sau creşte după viaţa şi faptele noastre, aşa cum în Evanghelie sămânţa de care vorbeşte Domnul este semănată în acelaşi chip, dar, după natura solului, una se pierde, iar alta, cu rod îmbelşugat, adună într-un spic bogat treizeci sau şaizeci sau o sută de boabe. Şi, de vreme ce fiecare este chemat (să primească) un dinar7, de ce sase micşoreze printr-o tălmăcire omenească ceea ce Dumnezeu a împărţit tuturor în mod egal?
      XV 1. Iar dacă cineva se tulbură fiindcă unii dintre cei care erau botezaţi bolnavi erau încă ispitiţi de duhuri necurate, să ştie că răutatea înverşunată a diavolului are putere până la apa mântuitoare, dar că la Botez el pierde tot veninul răutăţii sale. Acest exemplu îl vedem în istoria regelui Pharao care, împotrivindu-se timp îndelungat şi înverşunându-se atât de mult în viclenia sa, a putut să reziste şi să-şi arate puterea până a ajuns la apă: după ce a sosit acolo, a fost învins şi a fost nimicit. Că acea mare a fost o prefigurare a botezului ne-o spune Fericitul Apostol Pavel: ,,Căci, nu voiesc, fraţilor, ca voi să nu ştiţi că părinţii noştri au fost toţi sub nor şi că toţi au trecut prin mare. Şi toţi, întru Moise, au fost botezaţi, în nor şi în mare”. Şi adaugă: ,,Şi acestea toate s-au fă ut pilde pentru noi” (I Corinteni 10, 1-2, 6). 2. Ceea ce se întâmplă şi azi, când diavolul este biciuit, ars şi chinuit de exorciştii8 cu glas omenesc şi cu putere de la Dumnezeu; şi când spune că iese şi că părăseşte pe oamenii lui Dumnezeu, el minte totuşi în ceea ce spune şi, după cum a făcut Pharao mai înainte, perseverează în minciună, încăpăţinare şi înşelăciune. Dar când ajunge la apa mântuitoare şi la sfinţirea prin Botez, trebuie să ştim şi să credem că diavolul este învins şi că omul închinat lui Dumnezeu este dezrobit prin bunătatea dumnezeiască. Căci dacă scorpionii şi şerpii, care au putere pe uscat, pot să-şi păstreze veninul când sunt aruncaţi în apă9, şi duhurile rele, care sunt numite scorpioni şi şerpi şi care totuşi sunt călcate în picioare de noi printr-o putere dată de Domnul, pot să rămână mai departe în trupul omului, în care trup botezat şi sfinţit începe să locuiască Duhul Sfânt.
      XVI 1. În sfârşit, cunoaştem aceasta chiar din practică, deoarece cei botezaţi din necesitatea stringentă, în stare de boală, şi care au primit harul sunt scăpaţi de duhul cel necurat de care erau chinuiţi mai înainte şi duc în Biserică o viaţă demnă de laudă şi plină de vrednicie şi cu fiecare zi ei înaintează mai mult în sporirea harului ceresc prin creşterea credinţei şi fiindcă, dimpotrivă, de multe ori, unii dintre cei care sunt botezaţi sănătoşi, dacă au început după un timp să păcătuiască, sunt hărţuiţi de duhul cel necurat care revine, încât este clar că diavolul este alungat la Botez prin credinţa credinciosului, dar că se întoarce dacă credinţa lipseşte mai apoi, 2. Dar unora li se pare drept ca toţi care sunt murdăriţi cu apă profană, în afara Bisericii, la potrivnici şi la antihrişti, să fie consideraţi botezaţi, iar cei care sunt botezaţi în Biserică să pară că au primit mai puţină bunătate şi mai puţin har dumnezeiesc şi că o atât de mare cinste să fie acordată ereticilor, încât cei ce vin de la ei să nu fie întrebaţi dacă au fost scăldaţi sau stropiţi, dacă sunt clinici sau peripatetici10: la noi însă se vorbeşte de rău întreg adevărul credinţei şi se neagă Botezului Bisericii, măreţia şi sfinţenia sa.
      XVII. Am răspuns la scrisoarea ta, prea iubite fiu, atât cât a fost în stare smerenia mea şi ţi-am arătat ce gândesc eu, neporuncind (nimic) nimănui ca să hotărască ceea ce consideră (că e bine de făcut) fiecare conducător (de Biserică), care va da seama Domnului pentru faptele sale, după cum scrie Fericitul Apostol Pavel în epistola sa către Romani: ,,Fiecare dintre noi va da seama despre sine lui Dumnezeu. Deci să nu ne mai judecăm unii pe alţii” (14, 12-13). îţi doresc, prea iubitul meu fiu, să fii mereu sănătos.”
      Sursa : https://www.scribd.com/document/48447545/Sfantul-Ciprian-Cateheze-baptismale-Ghe-Badea, Scrisoarea a LXIX-a Cyprianus ii trimite sanatate lui Magnus, p.11-p.13.
      Binenteles ca situatia d-voastra nu este identica cu aceea a bolnavilor la pat, dar citind Scrisoarea Sf.Ciprian si stiind bunatatea lui Dumnezeu care nu poate nedreptati copiii si sa nu-i invredniceasca de marea taina a Sf.Botez pentru lenea sau neglijenta preotului, consider ca si aceste botezuri prin stropire facute in BOR sunt perfect valide, copilul nu trebuie rebotezat, dar daca preotul va continua acest fel de botez din propria neglijenta, lene, nestiinta, va avea mare pacat. Aici ar trebui sa fie atentionati arhiereii, Patriarhul , Mitropolitii, sa ia masuri ca sa nu se mai intample asa ceva.

      Apreciază

    • Sf.Prooroci Ilie si Enoh s-au nascut acum cateva mii de ani. Ei stau acum in Rai cu trupurile cu care au fost ridicati la cer, asteptand plinirea vremii revenirii lor pe pamant, pentru intoarcerea catorva la Hristos(atat din neamul evreiesc din care este Sf.Ilie, cat si din celelalte neamuri). Despre ei se scrie in Apocalipsa ca sunt cei doi maslini care stau inintea Tronului lui Dumnezeu. Apocalipsa 11 : ” Voi da celor doi martori ai mei sa proroceasca, imbracati in saci, o mie doua sute saizeci de zile.
      4. Acestia sunt cei doi maslini si cele doua sfesnice, care stau inaintea Domnului pamantului.
      5. Daca umbla cineva sa le faca rau, le iese din gura un foc, care mistuie pe vrajmasii lor; si, daca vrea cineva sa le faca rau, trebuie sa piara in felul acesta.
      6. Ei au putere sa inchida cerul, ca sa nu cada ploaie in zilele prorociei lor; si au putere sa prefaca apele in sange si sa loveasca pamantul cu orice fel de urgie, ori de cate ori vor voi.
      7. Cand isi vor ispravi marturisirea lor, fiara, care se ridica din Adanc, va face razboi cu ei, ii va birui si-i va omori.
      8. Si trupurile lor moarte vor zacea in piata cetatii celei mari, care, in inteles duhovnicesc, se cheama „Sodoma” si „Egipt”, unde a fost rastignit si Domnul lor.
      9. Si oameni din orice norod, din orice semintie, de orice limba si de orice neam vor sta trei zile si jumatate si vor privi trupurile lor moarte si nu vor da voie ca trupurile lor moarte sa fie puse in mormant.
      10. Si locuitorii de pe pamant se vor bucura si se vor inveseli de ei; si isi vor trimite daruri unii altora, pentru ca acesti doi proroci chinuisera pe locuitorii pamantului.
      11. Dar, dupa cele trei zile si jumatate, duhul de viata de la Dumnezeu a intrat in ei si s-au ridicat in picioare, si o mare frica a apucat pe cei ce i-au vazut.
      12. Si au auzit din cer un glas tare, care le zicea: „Suiti-va aici!” Si s-au suit intr-un nor spre cer; iar vrajmasii lor i-au vazut.
      13. In clipa aceea s-a facut un mare cutremur de pamant si s-a prabusit a zecea parte din cetate. Sapte mii de oameni au fost ucisi in cutremurul acesta de pamant. Si cei ramasi s-au ingrozit si au dat slava Dumnezeului cerului.
      14. A doua nenorocire a trecut. Iata ca a treia nenorocire vine curand.”
      Inca nu a sosit timpul ca sa apara spre vederea tuturor oamenilor Sf.Ilie si Enoh. Probabil dupa ce se va arata public antihristul si va fi intronizat la al III-lea templu evreiesc din Ierusalim. Sf.Ilie si Enoh vor avertiza pe oameni sa nu ia pecetea antihristului, ca sa nu-si piarda mantuirea, dar cei mai multi ii vor lua in ras. Ei vor fi cei care vor opri norii sa mai dea ploaie peste tot pamantul !!! De aceea ii vor ura oamenii. Dar ei nu faca aceasta decat din ravna pentru Dumnezeu, ca sa le demonstreze oamenilor impietriti ca nu antihrist este dumnezeul care le da hrana si apa, ci Mantuitorul Iisus Hristos, Cel prin care toate s-au facut.

      Apreciază

  5. Paul Everac despre evrei:

    ,,Acest popor era şi deosebit de înzestrat. Era şi oarecum special. Nu avea o patrie certă, ci se găsea infiltrat cam peste tot, cu o mare, extraordinară putere de circulaţie şi adaptare. Tot atât de extraordinar era şi talentul de-a ajunge la bani, de-a crea şi manipula fonduri, de a specula şi investi capitaluri, de a trăi, spori, domina prin puterea banului. Această adaptare era miraculoasă. Evreul simţea din capul locului unde sunt averi de făcut. El nu mergea decât prin excepţie la muncile împovărătoare şi materialiceşte sterile; el căuta comerţul, unde dai ceva şi iei ceva mai mult, după cum o potriveşti prin inteligenţă. Dacă poţi să-l duci de nas pe client ca să-ţi asiguri un profit mai mare, cu atât mai bine! Dar trebuie să fii ingenios, alteori prefăcut, totdeauna necruţător. E aceasta o mare artă pe care n-o poate practica oricine: să-ţi asiguri avantajul, partea leului, dar să nu-ţi pierzi creditul! Clientul trebuie să te caute din nou, oarecum bucuros că are un asemenea partener, aparent modest, totdeauna gata să te servească, capabil s-o facă.

    Evreul aşezat în locul de adopţiune preia foarte repede, prin instinct, însemnele mentalităţii locului, ideile şi idealurile poporului respectiv. El îi învaţă rapid limba, fie şi cu accent; cel mai des îşi schimbă numele adaptându-l ţării (ceea ce nu prea face niciun alt tip de cetăţean străin) urmează şcolile locului, citeşte literatura locului, împărtăşeşte artele locului, problemele, dilemele; se colorează uşor într-unul din sensurile dorite de ţara respectivă, îi studiază silitor silinţele, îşi dă contribuţia, îi respectă obiceiurile. Deseori iubeşte sincer respectiva civilizaţie şi cultura de adopţiune. Are numai grija să progreseze material, prin culanţă şi exactitate, iar când se poate, să-şi dea cu părerea, să aibă o opinie, dar nu dinafară, ca intrus, ci dinăuntrul chestiunii, ca participant. Cu timpul aceste opinii devin tot mai persuasive şi mai avizate, ele capătă autoritate. Iar operele pe care le săvârşeşte evreul imită perfect culoarea stilistică a locului, devin prin asimilare autentice. Sub acest prodigois înveliş, el rămâne totuşi fundamental evreu.

    Ca evreu el e idisolubil ataşat unei istorii şi religii proprii. El îşi respectă tradiţiile, dar mai ales îşi respectă tendinţele. Tendinţa lui programatică este să nu crediteze sufleteşte total pe „goimul” cu care are relaţii, fie şi cvasi-frăţeşti, fiindcă acela nu-i cunoaşte tainele sfinte, n-are coerenţă mistică, e dat ca adversar doctrinar. În mod ideal el ar trebui distrus. Dacă nu se poate, măcar prelucrat, dominat, aservit. „Poporul ales” nu are nevoie de competitori. Dumnezeu i-a dat un rol cert, în timp ce toţi ceilalţi bâjbâie în căutare. El, evreul, a fost menit din capul locului să cuprindă lumea. Are inteligenţa necesară, flexibilitatea necesară şi şi-a ales fără greş instrumentul: banul. Iar imediat după ban, părerea, ideologia, propaganda. El îşi face loc subtil în mentalul tuturor. El e tot aşa de bun şi în poezie, proză, muzică, teatru, dacă nu mai bun uneori ca goimii. El şi-a selecţionat atent nobilii săi, oamenii săi de consiliu şi de conducere. Are şi filosofi, sociologi, tribuni de frunte. Are şi oameni de sinteză şi înălţime care i-au spus omenirii lucruri hotărâtoare. Cu ajutorul tuturor acestora, populaţie difuză şi insinuantă, gracilă, el o să desfacă structurile prea fixe, statele prea monolite, mentalităţile prea conservatoare, şi le va distila într-o nouă lege, a sa. Aşa vrea Dumnezeu, care i-a asigurat, fie şi cu sacrificii, fie şi cu suferinţe, rostul primordial în lume. Şi l-a înzestrat corespunzător.

    Deci Hitler, venind în fruntea altui „popor superior”, ba chiar a unei „rase superioare”, s-a văzut infuzat de acest „popor ales” (sau chiar „rasă aleasă”) foarte înzestrat, foarte rezistent, dar greu de chemat pe un teren de emulaţie oarecare pentru o dispută deschisă, nefiind nicăieri adunat, ci difuz, – dar cu atât mai solitar.

    Germanii au o mitologie compactă. Evreii au şi ei o mitologie, dintre cele mai compacte. Germanii au o mare putere de organizare, mai puţin ostensibilă. Germanii apar înarmaţi pe câmpul de luptă. Evreii nu apar, ei sunt în bănci, civili, uneori nevăzuţi, şi în oficine, uneori nevăzute. Germanii au în sânge virtutea strămoşească de a combate hotărât, deschis şi rapid; evreii pe aceea de a se mula şi de a se muta rapid în altă parte; dar acolo unde se mută începe banul să strălucească (destul de curând după ce veneţienii i-au îngrămădit pe evrei în ghetou, aceştia au devenit hotărâtori în afacerile veneţiene). Evreii sunt subtili, greu de apucat. Ei nu puteau fi deci convocaţi la fundamentalismul pangerman hitlerist, căci îşi aveau un alt fundamentalism, pe al lor. Amândouă fundamentalismele aspirau spre cuprinderea lumii. În prima fază Hitler s-a mulţumit să-i împrăştie, să-i gonească din Germania. A ridicat împotriva lor şi a aurului lor, aşa zisul „etalon muncă”, o construcţie artificială. În faza a doua s-a străduit să-i stăpânească. Evreii au umplut lagărele, dar şi au garnisit comandamentele aliate. Erau cuprinşi copios şi în structura capitalistă, şi în structura bolşevică.

    Pare curios de presupus că unul din marii antisemiţi, ca Richard Wagner, apologul tradiţiilor nibelungice germane, să fi fost pe jumătate evreu. Nici Hitler însuşi nu poate fi complet apărat de o asemenea presupunere. Dar baza antisemitismului creştin stă în uciderea de către evrei a lui Cristos, care era şi el evreu!”

    http://gandeste.org/

    Apreciază

    • Nu Dumnezeu le-a dat puterea mondiala ci satana. Dumnezeu i-a aparat pana ce au dus cateva mii de ani monoteismul, nimicind popoarele pagane din jur care se inchinau idolilor-demonilor aducand chiar jertfe umane. Pana la Intrupare Mantuitorului, au fost popor ales-nu prin majoritate, pe care de multe ori a vrut Dumnezeu s-o starpeasca, ci prin Dreptii si Proorocii lor. Dupa Rastignirea Adevaratului si Unicului Mesia Iisus Hristos, cea ma i mare parte a lor au devenit „fiii diavolului”. Dar Maica Domnului si Sf.Apostoli sunt cei prin care s-a lucrat mantuirea intregii lumi.

      Apreciază

  6. Monah Teodot eu stiu k Par Justin nu era de acord cu sfintenia par Proclu….a spus o si pe youtube si mi a spus si o maica care a auzit de la P Justin …treaba asta…..si un calugar parca….nu l ati intrebat pe P Justin vreodata de p proclu?.

    Apreciază

  7. A fost doar monah Pr Proclu? unii zic că la înmormântarea lui a apărut o lumina in jurul​sicriului….cred că e Sfânt că a vorbit despre pericolul cipului și să fi pustnic nu e așa ușor precum pare….a fost și milostiv nu respingea pe nimeni

    Apreciază

  8. HRISTOS A INVIAT!Parinte Teodot,va rog reveniti asupra subiectului buletinelor ce vor apare, asa numite simple(care ati mentionat ca au si ele o problema).Va rog mult dezvoltati/clarificati,ca nu mai stie omul ce sa faca de atata inselare.Ce solutie s-ar gasi?Chiar,ce sa facem in aceasta situatie?Dumnezeu cu mila Sa peste noi toti si cu a Sa iubire de oameni.Doamne ajuta-ne noua!

    Apreciază

  9. PE PROOROCII ILE SI ENOH AI VA OMORI ANTIHRIST DAR VOR INVIA SI ATUNCI MULTI NECREDINCIOSI VOR VEDEA ACEASTA MINUNE SI SE VOR POCAI LA DREAPTA CREDINTA ORTODOXA…SE VA VEDEA SI LA TV.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s