Cuvant pentru participantii la ITO-Iasi 2017

 

Am vazut si noi astazi imagini cu ceea ce s-a intamplat la Intalnirea Tinerilor Ortodocsi de la IASI de saptamana trecuta.

La Iasi am stat si eu 9 ani din viata, la cele doua facultati : electronica-telecomunicatii si teologie intre anii 1991-2000. Scriu acestea pentru lamurirea unora care zic ca as fi lipsit de studii si ca vorbesc din imaginatia mea „bogata”. Capul acestei intalniri de la Iasi este P.Nicodim(Petre George). El raspunde de tineret la Mitropolia Iasi. Am colaborat cu el la ASCOR-Iasi, (unde am fost presedinte 2 ani), timp de 6 ani. Are si el tot doua facultati : psihologie si teologie.

Ma bucur ca au botezat cativa africani care fac foamea acolo din pricina tradatorilor lor de la conducere, care sunt mana-n mana cu englezii, belgienii, francezii, olandezii … toti cotropitorii Africii. Poate pentru rugaciunile acestor africani, vor avea ceva usurare la Judecata.

Ce reprezinta Iasul pentru Romania ? Vrea sa spun aceasta mai ales pentru tineretul care nu stie. Mai intai Iasul inseamna Sf.Cuviasa Parascheva-sfanta de origine traca, care a trait acum 1000 de ani si are cel mai mare pelerinaj din Romania. Poate este imediat dupa Sf.Mormant de la Ierusalim. A murit la 25 de ani, s-a nevoit cu o dragoste unica fata de Hristos, fiind ingropata de catre niste marinari pe malul Marii Marmara in satul Epivata. A murit si a ajuns la desavarsire deci, la o varsta foarte tanara. Ramane pana la sfarsitul veacurilor o pilda pentru tot tineretul .

Ce mai inseamna insa Iasul pentru Romania ? Mai inseamna locul infiintatii Miscarii Legionare-Legiunea Arhanghelul Mihail, la 24 iunie 1927, de Nasterea Sf.Ioan Botezatorul, la Rapa Galbena. Ce a insemnat Miscarea Legionara pentru Romania, stiu mai ales batranii care au trecut prin temnitele comuniste : tot ce a dat mai sfant Tara pe altarul Golgotei neamului romanesc, neam  rastignit de catre hoardele bolsevice evreiesti si de catre hoardele armatei rosii bolsevice rusesti. Rusii-trebuie stiut de catre tineri, ne-au ocupat Tara de 8 ori, sub comanda tarilor „pravoslavnici” mirunsi de arhiereii rusi-tot „pravoslavnici” !!!

P.Nicodim vorbeste despre Radu Gyr foarte frumos, dar fara sa aminteasca nimic de lupta Sfantului … ca si-a dobandit pacea in puscarie, ca a dobandit bucurie acolo, prieteni noi … Care prieteni ? Guzganii din celula plina cu libarci !!! In sfarsit. Dar nu pot sa tac si sa nu scriu adevarul despre Marele Mucenic Radu Gyr. Cine a fost acesta ? Radu Gyr a fost Comandant Legionar al Bunei-Vestiri, si Director al Teatrelor pe timpul guvernarii legionare(6 sep.1940-23 ian 1941). Legionari atunci au fost tradati de Antonescu si bagati nevinovati prin puscarii pentru ca nu au vrut sa predea Tara pe tava lui Hitler. Radu Gyr a scris Imnul Miscarii Legionare, Sfanta tinerete legionara, in urma pedepsirii prin impuscare a primului-ministru de la PNL-I.G.Duca, cel care a bagat la puscarie atatia legionari nevinovati, cel care a semnat primirea in Tara a 300.000 de evrei, dar a refuzat primirea sutelor de familii de aromani care erau expulzati de regimul despotic din 1933 din Grecia !!! Cei trei Mucenici Nicadori din decembrie 1933, laudati de Radu Gyr in „Sfanta tinerete legionara” sunt : Nicolae Constantinescu, Caranica Ion, Doru Belimace. Doi dintre ei, Caranica Ion si Doru Belimace au fost macedoneni.

Pentru acestea si pentru multe alte fapte de vitejie si indemnuri la lupta prin poezie, a facut puscarie Mucenicul Radu Gyr , P.Nicodim, nu pentru dobandirea prietenilor si a pacii interioare. Asta trebuia sa spuneti la tineri, faptele de vitejie ale Nicadorilor iar nu holograf-cu evreul Dan Bitman. Ce legatura are acesta cu Ortodoxia tinerilor, nu pot sa inteleg ? Acesta nici macar nu este botezat. Sau Lautarii lui Botgros. Imi place si mie muzica populara, dar sa joace la hora preotii nostri ortodocsi, nu voi accepta niciodata. N-am nimic cu neamul lui Eber-evreii. Tot Dumnezeu i-a facut si pe ei, chiar din neamul lor este dupa trup Insusi Hristos Iisus-Unicul Mesia, Maica Domnului, Sfintii Apostoli, Sf.Ilie-care se va ocupa in mod special de ei, dupa aparitia publica a antihristului. Dar ce legatura au evreii sionisti  cu Adevaratul Mesia Iisus Hristos ? Una singura – VRAJMASIA. Acestia au dat lovitara de stat armata in „89 si ne-au ocupat tara. Cine a distrus cele peste 1800 de fabrici si uzine dupa ’89 ca sa fie nevoiti romanii sa fie slugi la straini ? Ce legatura au acesti blestemati tradatori de PSD-isti(si toate partidele sunt sub acelasi blestem), ai caror oameni sunt acum peste tot la conducere si carora le-a multumit pentru participare Mitropolitul Teofan la ITO-Iasi, cu Hristos si cu Biserica Ortodoxa ?  Niciuna. Doar prostirea oamenilor la alegeri. Ce legatura au cu Ortodoxia si cu neamul romanesc blestematii de psd-isti care dau acum legi pentru vaccinarea obligatorie si pentru acte electronice ? Pe cine ati felicitat Mitropolite Teofan si pe cine ati primit la slujba in Sfantul Altar ? Pe cei care sunt acum mana-n mana cu cei care conduc statul terorist israel (stat intemeiat fara nici o binecuvantare a lui Dumnezeu ci din uneltirile satanei) in 14 mai 1948-ziua in care P.Justin si intregul tineret roman din Miscarea Legionara a fost intemnitat si ucis miseleste pana-n 1964.

Mitropolite Teofan, ati auzit de Mitropolitul Basarabiei Gurie Grosu care l-a mustrat in Biserica inaintea Sf.Liturghii pe regele Carol II venit la Chisinau in vara anului 1938, pentru ca traia in adulter cu prostituata de lux evreica E.Wolf Lupescu ? Pentru aceasta indrazneala vrednica de lauda, Mitropolitul Gurie a fost dat jos din scaun dar si-a mantuit sufletul.https://ortodoxiesaumoarte.wordpress.com/2011/11/09/mitropolitul-gurie-grosu-mitropolia-basarabiei-1918-1938/

Cati tradatori de politicieni au fost mustrati de catre vreun arhiereu roman pentru nenumaratele nelegiuiri savarsite de acestia dupa ’89 ? Numai IPS Bartolomeu Anania a avut aceasta dumnezeiasca putere, veselind inimile ortodocsilor.

Invatati sa aveti curajul acestui Mitropolit daca vreti sa ajungeti acolo unde este el acum : http://www.cuvantul-ortodox.ro/glasul-de-tunet-al-mitropolitului-bartolomeu-anania-avertizeaza-si-mustra-raspicat-si-dincolo-de-mormant-europa-nu-sodoma/

Tara noastra este vanduta la straini de 28 de ani incoace, presedintele Johanis-traficantul de copii, este de acord cu gay-ii in mod public iar Mitropolitul Teofan il lauda si multumeste consilierului sau prezidential. !!! Toate conducerile politice care s-au perindat pe la Bucuresti de 28 de ani, au fost si sunt atat antihristice cat si antiromanesti. Familiile romanesti care mai au cat de cat minte in cap si inimi de parinti adevarati, sunt ingrijorate de pericolul vaccinarii copiilor. In Biserica scandalurile se tin lant. Tara este vanduta bucata cu bucat la straini. Romanii sunt incurajati sa plece afara sa munceasca robi la straini.

Pensionarii sunt amenintati cu moartea prin infometare. Unii-fosti slujitori ai comunistilor, au pensii exorbitante. Cea mai mare parte a lor insa, mor de foame si de boli-ca medicamentele sunt scumpe. Alta parte mor chiar datorita medicamentelor, facute special pentru reducerea populatiei. O romanca disperata si-a luat cei trei copii mici si s-a aruncat in fata trenului. Cine a plans pentru ei ? Ar fi trebuit ca toti arhiereii romani sa nu inceteze postul si rugaciunea pana cand Dumnezeu nu se va milostivi spre aceast suflet cazut in deznadejde din lipsurile de tot felul.

Din pacate insa, unii chiuie si danseaza la ITO-Iasi in aceste momente cumplite prin care trece Biserica si Tara noastra. Care sa fie oare motivul acestei „bucurii” ? Eu personal nu vad niciunul. Si sunt chiar dintre capeteniile care ar fi trebuit sa duca neamul romanesc la mantuire. S-a ajuns intr-adevar, la culmea nesimtirii duhovnicesti prooorocita de Sf.Nil Athonitul : „Atunci cand vor pacatui toti oamenii, vor crede ca isi lucreaza mantuirea lor.” http://www.cuvantul-ortodox.ro/din-profetiile-sfantului-nil-athonitul/

Celor care au participat la ITO-Iasi vrem sa le transmitem mai intai un mesaj scurt, poate le va fi de folos la mantuire, mesaj pe care cu totii ar trebui sa-l punem in practica zilnic:

https://www.youtube.com/watch?v=zxOyu7Hde2Y

Iar dupa ce ne vom fi lasat de pacatele care ne duc la ruinarea de aici si la osanda de dincolo, cu frica de Dumnezeu , cu credinta si dragoste … https://www.youtube.com/watch?v=VjZihyFZxBk

Cred ca tineretul ortodox de pretutindeni s-ar fi folosit mai mult de prezenta Tronos si Bizantion decat de holograf si lautarii. Biserica trebuie sa indemne la sfintenie iar nu la lucruri desarte si lumesti. Tineretul este satul de acestea. Nu asa ii atragem pe tineri la Biserica. Asa au incercat numai catolicii si acum au ajuns la petreceri prin catedrale cu popii lor in frunte.

Macar popa acesta catolic nu are nici un har, catolicii saracii nemaiavand Sf.Taine de peste 1000 de ani, acelea ce le slujesc ei nu au nici o legatura cu mantuirea, de aceea nu mai au nici un simt al harului Duhului Sfant la slujbele lor, pentru ca nu este acolo nici un har dumnezeziesc : https://youtu.be/KAVXn2SypbY

Dar parintii ortodocsi din imagine, inca slujesc Sf.Liturghie si „dumnezeiestile, sfintele, preacuratele, nemuritoarele, cerestile si de viata facatoarele, înfricosatoarele lui Hristos Taine”.    https://www.youtube.com/watch?v=vE-spiqc104&feature=youtu.be

https://youtu.be/w6ga6-DtCQ0

Ieri au dansat in fata Bisericii Sf.Nicolae Domnesc si a Casei Dosoftei. Maine vor face hora in biserica ? Fereasca Dumnezeu.

Ce vor zice tinerii ? Pai daca a dansat preotul cu noi la hora, inseamna ca avem dezlegare si noi la fel si fel de petreceri.

Nu asa se salveaza imaginea Bisericii !!! Sfintenia ramane sfintenie in veac iar pacatul ramane pacat in vecii vecilor. Sa nu amestecam lucrurile.

Oare ce spune Sf.Ierarh Nicolae-hramul Bisericii din apropiere ? Ce spune Sf.Ierarh Dosoftei-a carui casa este langa aceasta hora ? Ce spune Sf Voievod Stefan cel Mare care a ctitorit Biserica Sf.Nicolae Domnesc din apropiere ? Ce spune Sf.Preacuvioasa Maica Parascheva-tanara ajunsa la desavarsire la 25 de ani, care are Sf.Moaste la cateva sute de metri in Catedrala-Sf.Parascheva, vazand ITO-Iasi ?

Biserica Ortodoxa Romana si Tara sunt atacate acum de doua mari pericole :

-invazia islamica :

-vaccinarea obligatorie-cu vaccinuri care contin otravuri mortale, nanocipuri, virusi care ataca centrul din creier care raspunde la dorul dupa Dumnezeu al oamenilor, nanocipuri care se prefigireaza a fi jumatate din pecetea antihristului .

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.stiri-extreme.ro%2Fnoile-vaccinuri-vor-altera-in-mod-permanent-adn-ul-uman-nimeni-nu-va-mai-sti-exact-decat-producatorii-lor-ce-anume-vor-modifica-vaccinurile-in-adn-ul-fiecarei-persoane%2F&h=ATNfBa-DUMmz8mpVgUUvKTT4zAhfCxD_vaIGRnskv0Zyo_iwJ7gMIZEHygiQdZXpTdbH2TrtSci1uXevBirPrvkejAXMsbLb5AMdZclUQ1taE11v5y7zCTRthDraXrgQcYPre-_YW3RNiIr84ResTgHHVzUip84ai4UmKT8IbTrKlGDW2JXA24_1QmE97i4wuMlWJchaGQnnCsLE9KS_jhaeTx7F9til5l-tPBuxvOFk8UTtgcFlTEJYH0qsO2K5mHDhFEMesMGbWWg1kxvdtETj7BrdcHcax6yEnVlRyYg

Aici veti vedea din ce cauza aceia care vor lua pecetea antihristului cu buna stiinta-pecete a carei baza sunt nanoparticulele-nanorobotii din vaccinuri, nu se mai pot pocai. Pentru  ca le va fi anihilat centrul din creier care raspunde cu dorul oricarui om dupa Dumnezeu. https://www.youtube.com/watch?v=P6Sqr6mnaGQ

Sf.Gavriil Georgianul afirma ca la cei care vor fi pecetluiti cu forta, nu va avea efect. Dar parca poti sti ? Sa nu ne jucam cu focul. Iata ce a patit o femeia din SUA careia i s-a facut un implant grosolan RFID cu forta : http://beforeitsnews.com/alternative/2017/09/woman-microchipped-by-department-of-defense-3550930.html

Iar tineretul ortodox joaca hora cu preotii si cu holograf-botgros avand binecavantarea arhiereilor si participarea preotului cu gandire sectara C-tin Necula, care nici nu se stie daca este botezat ortodox !!!

Daniel Buzdugan-cel care a naucit de cap pe tinerii ortodocsi in fata Bisericii Sf.Nicolae Domnesc este omul iluminatilor si propoduieste pe fata semnul fiarei 666. Pe acesta tocmai l-ati gasit sa modereze intrebarile adresate P.Necula ? Iata cum este condus tineretul pe o linie gresita-diabolica. http://dentavaly.blogspot.ro/2012/12/masoneria-si-illuminati-in-romania.html

Iata P.Nicodim, pe ce maini ai dat tineretul ortodox !!! Nu stiu daca iti dai seama inca ce ai facut cu ITO-Iasi 2017. Nu imi vine sa cred ca esti constient de aceastea mare gafa numita ITO-Iasi 2017.

Rusine sa va fie. Treziti-va cat mai aveti timp si viata in voi, ca vine degraba Judecata si nimeni nu va scapa. Si vai de cei care vor fi gasiti ca l-au ajutat pe antihrist la pecetluire in vreun fel sau altul, mai ales arhierei si preoti !!!

Preafericite Patriarh Daniel, Mitropolite Teofan, P.Nicodim … nu mai aburiti tineretul si nu mai pactizati cu dusmanul, ci indemnati-l la lupta cu toti vrajmasii Bisericii si neamului romanesc !!!

Altfel veti fi blestemati din neam in neam ca si Carol II, regele tradator si ucigas al elitei legionare, adulter cu evreica prostituata de lux, Elena Lupescu Wolf.

Inainte de Sf.Parascheva, Sf.Nicolae, Sf.Stefan cel Mare-caci Sfintii vor judeca lumea, oare nu cumva veti fi judecati de alt gen de tineri care lupta impotriva islamizarii Romaniei, gen Calin Marincus ? O sa fie mari surprize la Judecata.

https://www.facebook.com/bobos.diana/videos/1111244475677863/

https://www.facebook.com/bobos.diana/videos/1111247169010927/

In concluzie : ITO-Iasi 2017 = PAINE SI CIRC. Din pacate, nu aveti nici o legatura cu Sf.Parascheva de la Iasi si nici cu Tinerii Mucenici Legionari, cu toate ca acest an l-ati inchinat lor.

Ma bate gandul ca aveti tocmai rolul de a anihila orice lupta pentru adevarata libertate a tinerilor ortodocsi si a tuturor oamenilor, carora li se pregateste-cu acordul vostru constient sau nu, jugul satanic al antihristului.

Dumnezeu sa ajute Biserica , neamul nostru romanesc si toate neamurile pamantului sa se rifice la lupta de eliberare de sub jugul satanistilor sionisti si al elitelor mondiale care pregatesc intronizarea antihristului.

 

 

 

 

 

 

Anunțuri

283 de comentarii

  1. Ce părere aveți despre problemele referitoare la pomenirea ierarhilor cercetând cuvântul Sfântului Ghenadie Scolarios din ” Străjerii Ortodoxiei ” p. 454-455, ed. Egumenița, 2015? Nu este destul de clar că nu trebuie pomeniți ierarhii cu învățătură mincinoasă?

    Apreciază

    • Am avut in maini aceasta carte si am citit din ea, dar am dat-o la cineva. Ce scrie acolo ? Nu este suficient sa citesti cele ce spun sfintii. Daca nu ai Duhul lor, te poti insela amarnic. Mai trebuie sa tii seama si de contextul in care au scris ceea ce au scris. A-i imita intocmai este o mare inselare. Ce zici despre ceea ce spune P.Epifanie Teodoropulos in cartea „Cele doua extreme : ecumenismul si stilismu ” :
      1. „Aş vrea să mai clarific şi sensul cuvintelor „drept învăţând cuvântul adevărului”,
      deoarece văd o oarecare confuzie în scrisoarea ta. Ei bine, „întreg”, „cinstit”, „sănătos”,
      „îndelungat în zile” şi „drept învăţând” arată o dorinţă, nu o realitate. Adică spunând: „întâi
      pomeneşte, Doamne, pe Arhiepiscopul nostru…”, nu spunem la modul afirmativ că Episcopul
      este „întreg”, „cinstit” şi „sănătos” şi că drept învaţă adevărul. Nu. Ci îl rugăm pe Domnul să-i
      dăruiască episcopului cinste, sănătate, să înveţe drept cuvântul adevărului, („…pe care
      dăruieşte-l sfintelor Tale biserici în pace, sănătos, cinstit etc…”). Rostim o rugăciune, nu
      oferim certitudini. Altfel vom minţi înaintea lui Dumnezeu spunând nu numai „drept
      învăţând”, ci şi „cinstit” şi „sănătos”, căci se poate ca uneori episcopul să nu fie „cinstit”, ci
      chiar evident necinstit, sau se poate să nu fie sănătos, ci chiar grav bolnav şi la pat. Aşadar ne
      rugăm, nu certificăm.
      Sunt iarăşi gata să ofer smeritul meu ajutor şi pentru lămurirea oricărui alt subiect.
      Invocând rugăciunile tuturor, rămân al vostru rugător către Domnul.
      Cu smerită dragoste în Domnul Iisus Hristos.” p.49-50
      2. „Iubite părinte Nicodime, probabil că îmi veţi obiecta: Canonul 15 al Sinodului I-II de
      la Constantinopol nu vorbeşte oare despre încetarea pomenirii episcopului care
      propovăduieşte în public o învăţătură eretică? Conştiinţa voastră vă spune – bine sau rău – că
      toate pe care le-a spus şi le-a făcut patriarhul până astăzi constituie erezie. Aşadar, de ce
      pretinzi să continuăm a-l pomeni pe patriarh şi să nu ne alipim de Gruparea fostului episcop al
      Florinei?
      Răspunsul meu ţinteşte două aspecte:
      a) Canonul este facultativ, nu obligatoriu. El nu pretinde de la clerici ca să înceteze
      pomenirea episcopului ce învaţă lucruri eretice înainte de condamnarea acestuia, ci dă două
      alternative. Dacă un cleric, spune canonul, se va rupe de un astfel de episcop „înainte de
      hotărârea sinodală”, nu face nici o greşeală pentru care să fie supus pedepsei, ci mai degrabă
      este vrednic de laudă. Dacă însă un oarecare alt cleric nu face aceasta, adică, fără să
      îmbrăţişeze învăţăturile episcopului, continuă să-l pomenească, aşteptând „hotărârea sinodală”
      şi osândirea lui, unul ca acesta nu cade sub osânda canonului. Citeşte canonul cu atenţie şi vei
      vedea că el nu legiferează obligativitate, ci numai îţi dă un drept, nicăieri nu spune că clericii
      sunt obligaţi să se despartă de un astfel de episcop înainte de osândirea lui, nici nu vorbeşte
      despre pedepsirea unora ca aceştia şi nici măcar nu îi mustră, deşi, de obicei, Sfintele Canoane
      spun „să se caterisească” despre clericii care nu-şi săvârşesc în întregime îndatoririle. Acest
      canon spune numai că clericii care s-au despărţit de un astfel de episcop nu sunt sub pedeapsă.
      Şi că aceasta este adevărat o arată şi faptul că deşi în decursul istoriei Bisericii au fost
      caterisiţi nenumăraţi episcopi pentru erezie, niciodată nu a fost pedepsit vreun cleric sau certat
      prin cuvânt că nu s-a grăbit să se rupă pentru aceasta de episcopul eretic, ci a aşteptat
      condamnarea lui de către Sinod.
      Şi b) fie că rânduieşte obligativitate, fie numai dă un drept, sigur este că acest Canon
      nicăieri nu spune că cel care a încetat să-l pomenească pe episcopul său, să se lipească de
      primul episcop pe care îl va afla. Cu atât mai mult nu spune să se lipească de episcopii
      împotriva cărora se ridică pline de asprime Sfintele Canoane. Clericul care nu pomeneşte pe
      episcopul său trebuie să se oprească aici şi să nu pomenească pe altul, ci să aştepte cu
      conştiinţă liniştită judecata Sinodului. Acesta şi numai acesta este înţelesul corect al
      canonului.
      Iubite părinte Nicodime, trăim într-o vreme de înfricoşătoare zăpăceală. Atenţie să nu
      fim atraşi de mulţimea curenţilor. Suntem chemaţi să mergem pe frânghie. Atenţie să nu
      cădem nici la dreapta, nici la stânga. Aproape toate schismele în Biserică au fost pricinuite de
      încrederea în sine şi de graba nesocotită. Mâine patriarhul va pleca din lumea aceasta şi – cine
      ştie? – poate va urma după el un om înţelept. Atunci… se va termina cu isteria unionistă şi
      aiurelile filopapale… Dacă, însă, am creat schismă, cum vom cicatriza rănile Bisericii? Pe cât
      de uşor se creează schisma, pe atât de greu se repară. Citeşte istoria Bisericii şi te vei
      cutremura. Crezi că este uşor să ţinem piept curentului până la sfârşit? Este bine să nu
      deschidem stăvilarul, căci odată deschis, curentul va scăpa de sub controlul nostru şi
      va inunda totul nestăpânit. Atunci când aprindem fanatismul mulţimii – este de ajuns o
      singură scânteie pentru crearea şi menţinerea schismelor – după aceea este cu neputinţă să mai
      punem rânduială. De multe ori în istorie necuviinţele au ajuns până la profanări, până la
      încăierări, până la ucideri. Dacă va îndrăzni cineva din începătorii schismelor să recomande
      cumpătare şi împăcare, va fi considerat trădător şi va fi renegat pentru totdeauna mai mult de
      către incitatorii la dezbinare. De aici se pricinuiesc schisme înlăuntrul schismelor, dezbinări,
      împărţiri, fragmentări, nemiloase războaie lăuntrice. Priveşte la iubiţii stilişti! Uniţi au fost
      numai atunci când s-au despărţit de Biserică, dar foarte curând s-au împărţit. Astăzi în câte
      grupări nu sunt împărţiţi? Poate în mai mult de şapte-opt. ” p.46
      3. ” Ia pildă de chibzuinţă pe un teolog ortodox renumit şi
      mărturisitor contemporan, pe arhimandritul sârb Justin Popovici. Fiind profesor de Dogmatică
      la Universitatea din Belgrad, comuniştii atei l-au destituit, iar acum trăieşte în liniştea
      pustnicească a unei mănăstiri. Ai citit ultima lui carte editată: „Omul şi Dumnezeul-Om”?
      Dacă da, atunci vei mărturisi că poate nicăieri nu ai mai văzut astfel de pagini antipapale,
      scrise cu atâta putere, profunzime de spirit şi originalitate. Părintele Justin strigă că trei sunt
      stadiile căderii omenirii: „Adam – Iuda – Papa”. Şi cu toate acestea acest mare bărbat nu s-a
      gândit să se rupă de Biserica Sârbă, deşi ea se împărtăşeşte cu patriarhul Atenagora. Încă şi
      trei ucenici de ai lui, clerici teologi, care se află în Grecia la porunca sa, pomenesc fără teamă
      pe episcopii Bisericii Greciei. Chiar unul dintre ei, care a venit aici ca laic cu câteva luni mai
      în urmă, a primit binecuvântarea stareţului său ca să fie hirotonit în Grecia. Cine îi va putea
      reproşa părintelui Justin Popovici că propovăduieşte o Ortodoxie diluată? Astăzi sunt foarte
      puţini în întreaga lume cei care au un astfel de simt ortodox ascuţit şi o trăire ortodoxă atât de
      profundă. Cartea aceasta mărturiseşte despre lucrul acesta. S-ar putea spune că se teme să nu-
      şi piardă poziţia şi funcţiile? Dar nimic nu mai are acest mărturisitor al credinţei, căci le-a
      jertfit pe toate. Aşadar, este şi acesta un trădător al Ortodoxiei, de vreme ce rămâne în
      Biserica care s-a împărtăşit cu patriarhul Atenagora? Frate Nicodime, să luăm aminte să nu ne
      bată Dumnezeu!” p.45
      4. „Dar atunci ce trebuie să facem? mă vei întreba, încotro vom merge? Pe cine să
      pomenim?
      Fratele meu, cuvântul Sfântului Apostol Pavel despre cei mai mari „…ca să facă
      aceasta (pastoraţia) cu bucurie şi nu suspinând” este valabil şi invers. Adică este valabil şi
      pentru păstoriţi. Dacă există cazuri când păstorul suspină pentru turma pe care o păstoreşte,
      tot aşa există şi cazuri în care turma suspină pentru păstorul care o păstoreşte. Lucru fericit ar
      fi să existe întotdeauna păstori la care ascultarea să se facă numai „cu bucurie”. Dar când
      acest lucru nu este posibil, atunci să ne supunem „suspinând”. Iar când spun supunere, nu
      înţelegem desigur – departe de aceasta – să încuviinţăm orice acţiune a lor şi să cugetăm în
      toate aşa cum cugetă şi ei. Nu! Ci înţeleg să nu ne desprindem de ei, să nu rupem legătura
      cu ei. Ţinând cont de aceasta, nu vom fi de acord, vom protesta şi ne vom opune. Dacă însă
      Biserica nu-i cateriseşte pe unii ca aceştia, atunci noi nu trebuie să-i lepădăm şi să încetăm să-
      i pomenim.
      Să nu ne grăbim, fratele meu. Subiectele acestea se referă la viaţa veşnică şi au
      trebuinţă de multă chibzuinţă. ” p.42
      5. „Să nu se uite că primatele Papei şi Filioque nu a apărut nici în 1054, atunci când a fost
      renegată Roma, nici în 1053, nici în 1052, ci cu veacuri întregi mai înainte se învăţau acestea
      în Apus. Şi cu toate acestea Biserica – folosind iconomia – a suportat şi pe Papa şi inovaţiile
      lui. Da, Părinte Nicodime! Însuşi marele Fotie nu numai că a îngăduit mult timp să-l
      pomenească în Diptice pe rău credinciosul papă, ci chiar a scris în anul 885 despre Papa Ioan
      al VIII-lea care murise cu trei ani mai înainte: „Aşadar acest Ioan al nostru, cel viteaz la
      minte, viteaz şi cu evlavia… Acest arhiereu binecuvântat al Romei…” 92 O, de ar fi trăit atunci
      oarecare SUPERzeloţi şi SUPERortodocşi contemporani! Existau de altfel şi atunci unii
      asemenea acestora, care nu ar fi şovăit, din pricina cuvintelor de laudă de mai sus, să arunce
      defăimarea de trădător în obrazul acestui bărbat sfinţit! Ar fi numit trădător pe cine? Pe acela
      pe care adevărul lucrurilor l-a arătat o fortăreaţă tare a Credinţei, un erou adevărat al
      Ortodoxiei?… Frate Nicodime, „să stăm bine, să stăm cu frică. Să luăm aminte, ca
      mărturisirea credinţei noastre sfinte întru smerenie să o aducem”. Adu-ţi aminte totdeauna de
      cuvântul Scripturii: „Nu fi drept prea mult, nici înţelept de prisosit, ca nu cumva să-ţi ieşi din
      minte.” p.36
      6. „Poate voi fi întrebat: „Episcopii buni şi credincioşi pun în lucrare iconomia şi-l suferă
      pe Patriarh. Oare noi nu putem pune în lucrare scumpătatea şi să-l renegăm?” – Iubite Părinte
      Nicodime, aceasta ar însemna curat protestantism! Atunci când Biserica pune în lucrare
      iconomia, cum este cu putinţă ca persoana X sau Y să pună în lucrare scumpătatea în
      problema aceasta fără să se considere SUPERbiserică? Este cu putinţă ca cineva să pună în
      lucrare totdeauna scumpătatea, dar numai faţă de el însuşi, dar niciodată pentru alţii, adică
      acela pentru care Biserica pune în lucrare iconomia.” p.37
      7. „Vrei să afli şi un alt caz minunat de iconomie pe care îl citează Sfântul Atanasie cel
      Mare în epistola sa către Rufinian? Ascultă şi te înfricoşează de nespusa îndelungă răbdare şi
      îngăduinţă a ei. După încetarea silniciei ariene s-au întrunit multe sinoade de episcopi
      ortodocşi, înaintea acestora s-au prezentat episcopi şi clerici acuzaţi, care mai înainte se
      alipiseră de erezia lui Arie. Unii dintre ei şi-au dezvinovăţit purtarea zicând: „Noi nu am fost
      de acelaşi cuget cu Arie. Nu! Ci ne-am gândit că dacă vom sta împotrivă, vom fi surghiuniţi,
      iar pe scaunele noastre vor veni alţii, cu adevărat arieni, care ar fi adus nenorociri Bisericii.
      De aceea am hotărât să primim erezia şi să ne făţărnicim că şi noi cugetăm cele ale lui Arie,
      până ce se va depărta primejdia”. Cu adevărat, o uriaşă iconomie, iubite părinte Teodorite.
      Ascultă însă şi continuarea. Sinoadele, folosind iconomia, nu au dezaprobat această uriaşă
      iconomie. Iar acei episcopi care nu au fost conducători în erezie, ci numai au semnat o mărtu-
      risire eretică, nu numai că au fost primiţi iarăşi în sânul Bisericii, ci chiar au fost aşezaţi în
      episcopii. Unele ca acestea au săvârşit Sinoadele, părinte Teodorite. Sfântul Atanasie cel Mare
      este de acord cu acestea şi le adoptă, îndemnând pe fiul duhovnicesc şi împreună-slujitorul
      său Rufinian ca să le primească şi el şi să pună în aplicare cele hotărâte, fără a învinui
      Sinoadele de prea multă îngăduinţă. Îl îndeamnă de asemenea să facă cunoscute hotărârile
      clerului şi poporului de sub povăţuirea sa, aşa încât şi ei să afle cum stau lucrurile şi să nu
      arunce împotriva lui (a lui Rufinian) acuzaţii cum că ar fi prea îngăduitor cu ereticii. (Precum
      vezi, fraţii tăi superzeloţi şi superortodocşi nu au lipsit din nici o epocă…) Dar iată textul:
      „…Când a încetat silnicia ce se făcuse, s-a adunat sobor, de faţă fiind episcopi şi din
      alte părţi. S-a făcut, aşadar, sobor şi de către episcopii care locuiau în Ellada, precum şi de cei
      care locuiau în Spania şi în Galia. Iar lucrul acesta a plăcut (părinţilor soborniceşti)
      pretutindeni, ca şi aici: ca acei întâi-stătători ai necredinţei care s-au pocăit să fie iertaţi, dar să
      nu li se dea loc de clerici, iar celor ce nu au fost fruntaşi în erezie, ci au fost traşi cu sila, s-a
      hotărât să li se dea iertare şi să aibă şi loc de clerici, mai ales că s-au dezvinovăţit în chip
      vrednic de crezare, şi soborul a fost de părere că purtarea lor s-a întemeiat pe oarecare
      iconomie, deoarece aceia au dat încredinţare că nu căzuseră în păgânătate, ci, ca nu cumva să
      fie numiţi alţii, care să strice Bisericile, au ales să se plece în faţa silei şi să poarte povara
      decât să piară noroadele. Şi spunând acestea, ni s-a părut că vorbele lor sunt vrednice de
      crezare, pentru că şi Aaron, fratele lui Moise, în pustie a îngăduit călcarea de lege a poporului,
      ca nu cumva, întorcându-se în Egipt, să rămână în idolatrie. Şi, într-adevăr, la arătare bun
      temei avea: că rămânând poporul în pustie era cu putinţă să înceteze cu necredinţa, în timp ce
      întorcându-se în Egipt şi-ar fi aţâţat şi mărit necredinţa. Din această pricină a fost cu putinţă să
      se ierte şi ceea ce s-a făcut de către cler. Şi s-a dat iertare celor care au fost înşelaţi şi au
      suferit silnicie. Acestea le spun Evlaviei Tale deoarece am îndrăznire să cred că cele care s-au
      hotărât le va primi sufletul tău cel iubitor de Dumnezeu şi nu va osândi cumpătarea cu care au
      hotărât pedepsele cei ce au făcut soborul în acest fel. Fă să se citească acestea clericilor şi
      poporului care se află sub cârmuirea ta, ca astfel şi ei să cunoască şi să nu te clevetească că te
      porţi aşa faţă de aceia” 111 .” p.59
      8. „Sfântul Chiril al Ierusalimului nu s-a molipsit, cu toate că a primit hirotonia întru
      episcop de la mitropolitul Acachie al Cezareii, care era arian declarat (şi, mai mult decât atât,
      conducător al unei facţiuni ariene), dar încă se afla în Biserică. Şi Sfântul Anatolie a fost
      hirotonit episcop (şi încă patriarh al Constantinopolului) de către Dioscor, patriarhul
      Alexandriei, care era monofizit şi mare apărător al ereziarhului Eutihie. Şi aceasta înainte de a
      fi osândit de Sinodul IV ecumenic.
      Aşadar, dacă nu s-a molipsit hirotonia săvârşită de episcopi, care propovăduiau
      învăţături eretice, dar care nu erau condamnaţi încă de sinod, ci erau în Biserică, cu atât mai
      mult nu se molipseşte prin pomenirea acestora şi nici prin împărtăşirea cu persoanele care din
      iconomie îi suferă pe aceia şi îi pomenesc.”
      Daca toti nepomenitorii din Romania si din Grecia, la sinaxele lor ar citi cu atentie cartea P.Epifanie Teodoropulos, „Cele doua extreme : ecumenismul si stilismul”, sunt sigur ca s-ar mai intoarce unii dintre acestia. Dupa un an si trei luni de la sminteala numita Sfantul si Marele Sinod din Creta am ajuns la o concluzie bazata pe argumente din fapte : INTRERUPEREA POMENIRII DUPA CRETA = O ISPITA DE-A DREAPTA.
      NICIUNUL DIN CEI 33 DE ARHIEREI MARTURISITORI DE LA CRETA NU A INTRERUPT POMENIREA PATRIARHILOR-MITROPOLITILOR CARE AU SEMNAT. Aceasta au facut-o nu pentru ca acolo nu s-ar fi semnat erezii-dupa cum in mod viclean argumenteaza Patriarhul Daniel, ci din ICONOMIE.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s