Parintele Arsenie Boca

arsenie-bocaPagina pentru discutii si dezbateri privind sfintenia Parintelui Arsenie Boca

45 comments

  1. Am mai scris-o si o mai scriu:
    Parerea mea este: parintele Arsenie Boca este sfant, parintele Ilarion Argatu este sfant, parintele Cleoapa este sfant, parintele Arsenie Papacioc este sfant, parintele Fageteanu este sfant, parintele Ioanichie este sfant, parintele Iustin Parvu este sfant, in ciuda unor declaratii critice ale unor dintre acestia despre altii dintre ei. Iar posibilele greseli ale lor nu trebuie primite. Trebuie sa avem discernamant. De ce se sare calul cand intr-o parte cand in alta? Ei nu sunt aici de fata sa-i intrebam si astfel sa stim exact pozitia lor. E foarte periculos sa-i hulim. Eventual nu ne dam cu parerea. Se exagereaza si de o tabara si de alta. Atunci erau alte timpuri, cine stie exact ce au zis si daca intr-adevar au zis sau au facut. Ca a zis Parintele Arsenie Papacioc sau Fageteanu, etc. Ce, acestia nu puteau sa greseasca?
    Nu trebuie sa primim greselile lor, dar asta nu inseamna ca nu pot fi sfinti.
    Interesant: tocmai aceia pe care el ii numea cozile de topor ale apusului- ierarhii ecumenisti il vor declara sfant pe parintele Arsenie Boca. Ca sa vedeti cum isi plineste Dumnezeu voia prin cei cazuti, folosindu-i ca pe niste unelte.
    Am postat acest comentariu si pe saccsiv si unii au sarit ca arsi, insa asemenea reactii nu-s o noutate.

    Apreciază

  2. As vrea sa-mi raspunda hulitorii parintelui Arsenie la urmatoarele intrebari :

    1) de ce este acuzat ca a practicat yoga, spiritism , vrajitorie cand toate aceste practici sunt condamnate in cartea „Cararea imparatiei”:

    Citate :

    „Odată Mântuitorul atrăgea aminte celor ce se izbăvesc de rele, că duhul cel rău (recunoscut de noi prin muncirea unei patimi), fiind alungat de pocăinţa omului unită cu darul lui Dumnezeu, neavând acela unde petrece, mai ia cu sine alte şapte duhuri, mai rele decât sine şi se întoarce la casa de unde a fost alungat. Deci, dacă află casa curată, dar stăpânul – mintea, sufletul – umblă pustiu, plecat deacasă prin cine ştie ce excursii astrale după informaţii, lăsând geamuri şi uşi deschise – că nu pot rămâne altfel – sigur că cele de pe urmă ale omului aceluia vor fi mai rele decât cele dintâi.” (Cararea Imparatiei – pag 70)

    „Aşadar, fărădelegea vorbirii cu morţii, sau spiritismul, are vechime mare. în zilele noastre, a ajuns o adevărată modă de lume mare, şi, fiind cea mai subţire dintre amăgiri, e şi cea mai primejdioasă rătăcire. Să fim înţeleşi: Biserica nu tăgăduieşte spiritismul, ci-l opreşte.” (Cararea Imparatiei – pag 67)

    „Viaţa Sf. Ciprian, care înainte de a fi creştin era mare vrăjitor şi înşelător de oameni, ne poate sta mărturie şi în privinţa spiritismului. Altă pricină, pentru care Biserica îşi opreşte fiii de la calea lăturalnică a spiritismului şi a vrăjitoriei de toate treptele, e şi aceasta: s-a băgat de seamă că practica spiritismului duce la nebunie.” (Cararea Imparatiei – pag 68)

    „Tot cu acest prilej se mai nimereşte o observaţie asupra spiritiştilor fără voie, sau mai bine-zis asupra celor posedaţi de spirite, mai mult sau mai puţin cu sau fără voia lor: sunt o seamă de oameni sănătoşi la aparenţă, dar „lor le grăieşte duhul” multe prăpăstii.” (Cararea Imparatiei – pag 72)

    „Sfinţii Părinţi, într-un gând, previn turma credincioşilor de ispitele iscodirilor lăturalnice; astfel Sfântul Ciril al Ierusalimului strigă: „Fugi de orice lucrare diavolească… Nu da atenţie la astrologi… Nu primi nici măcar să auzi despre farmece, descântece şi de faptele ” (Cararea Imparatiei – pag 72)

    „In vremea noastră circulă multe cărţi care cuprind comunicări de dincolo. Aceste comunicări, mai ales cele care se dau pe sine a fi din partea sfinţilor sau chiar ale Mântuitorului însuşi, fără voie ne conduc la comparaţia lor cu Sfintele Evanghelii. La o atare confruntare se dau de gol. Puse pe două coloane, aceste splendide platitudini şi mărunţişuri, cu o pagină din Evanghelii, sublimul şi ridicolul sunt şi mai evidente. Calitatea literară, fondul, înălţimea gândirii, totul dau de gol un fals neruşinat şi nemaipomenit de îndrăzneţ ” (Cararea Imparatiei – pag 75)

    „Biserica e datoare să-şi cruţe fiii de ispita căderii între tâlharii cei de duh” (Cararea Imparatiei – pag 75)

    „El e om şi Dumnezeu deodată. Noi putem fi deodată doar oameni credincioşi în Dumnezeu, cel mult purtători de Dumnezeu – spre deosebire de Yoga.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pag 276)

    „După căi lăturalnice şi îndoielnice de învăţătură, umblă numai oamenii cărora nu le place smerenia. Pentru aceşti oameni, care ţin să rămână orbi, scrie sfântul Pavel următoarele: (vezi II Tesaloniceni 2,3-12). Cheia osândei e dată tocmai în ultimele cuvinte ale Apostolului: Dumnezeu le trimite amăgiri puternice, celor ce îndrăgesc căi lăturalnice, aparenţe de adevăr.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pag 394)

    „Sfinţii s-au ferit să „vadă” altceva decât neputinţele lor. Sfântul Pavel zice limpede că „nu în vedeniile sale se lăuda, ci întru crucea Domnului” (Galateni 6,14).” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pag 394)

    ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Arsenie_Boca/Arsenie%20Boca%20-%20Cararea%20Imparatiei.pdf

    La fel si la Draganescu, yoga, spiritismul, magia sunt pictate in randul invataturilor gresite:

    2) de ce este acuzat ca a pictat pe Francisc de Asissi , cand la vremea aia in romania multi duhovnici il considerau Sfant pe Francisc de Asissi, chiar si parintele Arsenie Papacioc :

    „Referitor la sfintii catolici, ei nu făceau dogmatică când trăiau. Dacă am face o comparatie între Sfântul Serafim de Sarov si Sfântul Francisc de Assisi, ei erau sfinti prin rugăciune, prin lipsuri extraordinare, nu vorbeau de rău. Ei rămân de valoare. (Arsenie Papacioc – Ne vorbeste parintele Arsenie Papacioc vol. 3 editia veche)”

    Daca parintele Arsenie era filocatolic de ce nu a pictat si alti sfinti catolici?

    3) De ce este acuzat ca a avut relatii intime cu maica Zamfira (Julieta) ? Daca au avut relatii intime , de nu au prunci? se stie din carti si din marturii ca parintele Arsenie a luptat aspru asupra pacatului desfranarii si al nezamislirii de prunci

    4) De ce este acuzat ca nu a avut duhovnic ? Aici sunt referinte ca a avut duhovnici:

    pe parintele Părintele Nicodim Zaharie
    http://vladherman.blogspot.ro/2013/10/pe-urmele-parintelui-arsenie-boca.html#.WCyapilRFBk
    pe parintele Savian Bunescu
    http://poruncaiubirii.agaton.ro/articol/616/despre-părintele-savian-bunescu-şi-câteva-mărturii-cu-părintele-arsenie-boca

    5) De ce considera ca ecumenista scena picturii Bisericii Sf. Sofia de la Constantinopol in acelasi semicerc de raze cu Bazilica Sfântul Petru din Roma, cand in realitate scena este o marturisire de credinta ortodoxa. Se observa foarte clar diferenta . Biserica ortodoxa este invaluita de razele soarelui si are forma este bine definita, este spiritualizata,nu este legata de pamant, in timp ce bazilica Sf Petru nu este bine definita si are culoarea pamantului.

    https://saccsiv.files.wordpress.com/2015/05/dsc01896.jpg?w=720&h=540

    Explicatia acestei scene :

    Cuvintele parintelui Arsenie referitor la primatul papal :

    „Sfântul Apostol Petru e pus de Biserica romano-catolică, nu numai primul Episcop al ei în Roma, ci şi „temelia” Bisericii lui Hristos.După ei, Biserica se întemeiază pe Petru, pe un om.Pe omul care tremura de frică în faţa unei servitoare, pe omul care s-a lepădat cu jurământ, că nu-L cunoaşte pe Hristos. Căderile acestea i-au fost o smerire a firii sale prea pripite. Din reintegrarea sa în apostolie, romano-catolicii au scos prerogativele de drept divin ale supremaţiei papale asupra întregii Biserici a lui Hristos.- Poate că nu e numai o întâmplare, faptul că romano-catolicii şi-au legat atât de mult soarta de Apostolul Petru. De la a declara că Petru este temelia Bisericii şi până la infailibilitatea Papei nu e nici un pas; dar până la declararea Papei ca temelie a Bisericii, iarăşi nu e decât prea puţin. E curentă expresia: „Biserica este unde e Papa !” Toate acestea sunt deducţii şi dezvoltări logice, dar dintr-un principiu greşit: că Petru e temelia Bisericii. Temelia Bisericii e divinitatea întemeietorului.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pagina 219)

    6) De ce este acuzat ca este filocatolic si ca dorea unirea cu catolicii, cand asemenea afirmatii sunt dezmintite in scrierile parintelui Arsenie :

    „De data asta, poate că sabia Papei va fi frântă. Altă cale de unificare a Bisericii nu rămâne.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pag 220)

    „Aşa că pe faţă, întoarceţi-vă acasă la confesiunea ortodoxă şi aşa tot neamul prinde putere pentru ziua care are să vie. N-aşteptaţi s-o zică Domnii, ci ascultaţi ce zice Domnul.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pag 148)

    7) De ce portretul parintelui Arsenie Boca a plans in ziua de 23 aprilie 2015 (de ziua Sfantului Gheorghe) cand a fost asezat intr-o troita si de ce minunea s-a repetat ? Daca e o inselare, cum demonstreaza hulitorii ca e o inselare?

    http://www.romaniatv.net/icoana-lui-arsenie-boca-din-vaslui-plange-din-nou_251749.html

    Astea-s doar cateva intrebari.. de bun simt zic eu. II rugam sa raspunda. Mai am si altele le voi posta cand voi avea ceva timp liber.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  3. Pentru ca am sustinut sfintenia parintelui Arsenie Boca, dar si a parintelui Ilarion Agatu m-au cenzurat atat pe saccsiv cat si pe prieteniisfantuluiefrem. Insa ei nu stiu ca am urmarit doua aspecte: sa spun adevarul si in al doilea rand sa-i testez si sa-i starnesc (pentru ca am sesizat inclinatia lor si unde diavolul si-a bagat coada si trebuia facut lumina). Se baga motivele: raspunsuri decente, in duh ortodox, este post, sau este ucenic de-al lui Iacoboaiei, etc., numai sfintii inchisorilor sunt sfinti, ca ce-a spus parintele Fageteanu sau Antim este litera de lege, extremele sunt ale diavolului, etc.. Ei nu stu ca eu nu prea sunt sensibil la diferite motive sau strambe, ci doar la adevar. De fapt: au pareri preconcepute, nu deosebesc adevarul de neadevar, urmaresc sa nu-si piarda prestigiul site-ului si sa nu decada in ochii celorlalti, intr-un cuvant, sunt in inselare. etc.. Pot detalia, dar alta data, daca va fi nevoie.

    Apreciază

  4. Parinte Teodot revin cu alte intrebari pentru cei ce il hulesc (constesta) pe parintele Arsenie Boca:

    7) De ce acestia se smintesc de scrierile parintelui Arsenie referitoare la „tinerii casatoriti” ?

    Sfaturile date in cartile „Ridicarea casatoriei la inaltimea de taina” si „Tinerii, familia si copiii nascuti in lanturi” sunt sfaturi date pentru cei casatoriti nu pentru monahi si monahii.. Insusi subtitlul pe care acestia il contesta se numeste „Sfaturi pentri tinerii casatoriti” . Daca explicatiile medicale date in carte sunt sau nu gresite prea putin conteaza, in aceea carte e condamnata desfranarea, (ferirea de a zamisli prunci), avorturile etc.. Acestia fac precum fariseii care il acuzau pe Mantuitorul ca mananca cu mainile murdare. Aceeasi hulitori contesta si cuvintele parintelui Arsenie „in convietuire nu-i bun nici abuzul, nici refuzul” , citat care la fel se refera la cei casatoriti..

    Oare au citit acestia talcuirea Epistolei I catre corinteni data de Sfantul Ioan Gura de Aur:

    „Femeii bărbatul datornica dragoste să-i dea, la fel si femeia bărbatului” (I Cor. 7,3). Dar ce va să zică datornica dragoste? „Femeia trupul său nu-si stăpâneste” (I Cor. 7, 4), ci ea este si roaba si stăpâna bărbatului. Deci dacă tu te lepezi de acea robie cuvenită, te împotrivesti lui Dumnezeu. Iar de voiesti să te lepezi chiar pentru un timp scurt, fie că ar îngădui bărbatul, acelasi lucru este. Pentru aceea apostolul a numit acest fapt datorie, ca să arate că nici unul nu este stăpân pe sine, ci unul altuia robi.

    „Să nu opriti datoria unul altuia, fără numai din bună întelegere” (I Cor. 7, 5). Dar ce vrea să spună el aici? «Să nu se înfrâneze femeia, zice, dacă bărbatul nu voieste, si nici bărbatul, dacă nu voieste femeia.» Si pentru ce? Fiindcă din astfel de înfrânare se nasc mari rele, căci si preacurviile, si curviile, si chiar stricarea caselor de aici se trag de multe ori.

    […] Deci pentru ce te miri dacă el din această pricină curveste, sau dacă nu curveste, apoi este posomorât, vesnic tulburat, vesnic în luptă si pricinuind femeii mii de neajunsuri? Care este folosul postului si al înfrânării, dacă dragostea este sfâsiată? Nici unul. Câte batjocuri nu ies de aici, câte vorbe proaste si câtă luptă nu se desfăsoară în asemenea împrejurări!

    […] Fiindcă era firesc – ceea ce si astăzi se petrece – ca bărbatul să voiască si femeia să nu voiască, si invers, priveste cum el vorbeste cu fiecare. Sunt unii cari zic că cuvântul lui aici este îndreptat către preoti, însă eu având în privire cele ce urmează, nu cred că este asa. Dar dacă el ar fi scris acestea numai pentru preoti, nu ar fi pus sfătuire de obste, ci ar fi zis: «Bine este dascălului să nu se atingă de femeie.» Dar acum el nu a zis asa, ci spunând: „Bine este omului”, si nu numai preotului, vorbeste îndeobste. Si iarăsi: „Dezlegatute-ai de femeie? Nu căuta femeie” (I Cor. 7, 27). Nu a zis: «Tu, preote sau dascăle», ci în chip nehotărât. Si în sfârsit, mergând mai departe cu vorba, el tot îndeobste zice: „Dar din pricina curviei, fiecare femeie să aibă”, cu care prilej o dată cu pricina învoirii el aduce înfrânarea.

    (OMILIA XIX Talcuirea Epistolei I catre Corinteni)

    si cartea „Puterea Inimii – Duh – Suflet – Trup” a sfantului Luca al Crimeii este contestata de unii in Rusia, si cu toate astea Sfantul Luca este Sfant, nu poate nimeni sa contesta sfintenia lui..

    8) De ce parintele Arsenie este acuzat de mandrie pentru ca ii sfatuia pe tineri sa fie precum el (El nu fuma, nu bea,ducea o viata curata, etc)

    Oare si apostolul Pavel era mandru cand a zis : „Că voiesc ca toti oamenii să fie precum sunt eu” (I Cor. 7, 7). Talcuirea Sfantului Ioan Gura de Aur : „Aceasta o face în multe locuri, când sfătuieste pentru lucruri greu de împlinit, căci se pune pe sine la mijloc, zicând: „următori mie să fiti. (OMILIA XIX Talcuirea Epistolei I catre Corinteni)”

    Oare parintele Arsenie nu stia ce e mandria si ce e smerenia? Daca cumva a gresit, si a avut mandrie, ce om nu a gresit ? Sa ridice piatra..

    Citate despre mandrie din „Cararea Imparatiei”:

    „Vremea de amărăciune ţine de obicei cât ţine aplecarea spre mândrie ; căci celui smerit nimic nu-i poate sta împotrivă: nici lucrurile, nici oamenii şi nici dracii. Inaintea lui Dumnezeu adevărata virtute e smerenia care tămăduieşte, curăţă, apără şi întoarce toate spre pace. Deci, când amărăciunea încercării şi-a împlinit lucrul, iarăşi întoarce Dumnezeu toate spre bucurie.”

    „Iată, unde e apărare nu e smerenie, deci nici mărturisire şi nici iertare; mândria tot stăpână rămâne; cu Dumnezeu nu poţi face diplomaţie sau compromis.”

    „Neascultători, oamenii tari de cap şi betegi la minte de fumul mândriei , nu au parte de darurile sfatului. Căci, părăsind sfatul cel bun dat la vreme, şi Dumnezeu îi părăseşte şi-i lasă în sfatul celui rău.”

    „Poate tocmai pentru că e aşa de smerită judecata aceasta milostivă, nu pot să vie la mântuitoarea ei binefacere aproape nici unul dintre cei cu mintea plină de „ştiinţă” şi afumată de mândrie .”

    „Căderea firii în ispită e tot una cu o sfărâmare, care l-a făcut pe om bucăţi. Astfel mintea i-a fost amăgită de mândrie şi slavă deşartă.”

    „Geniile care sunt ajutate şi de agentul nebuniei, mai toate manifestă o mândrie mare, o nesupunere faţă de Dumnezeu, un dezechilibru spiritual. Ei sunt cei ce zic: „Nu este Dumnezeu!”

    9) De ce hulitorii parintelui Arsenie pun poze cu acesta cand era fara barba, si de ce il batjocuresc ca purta costum si era barbierit?

    Ascultati marturia parintele Nicolae Bordasiu (care a locuit cu parintele Arsenie sub acelasi acoperis) despre perioada cand parintele Arsenie era imbracat la costum :

    „In casa isi ducea viata calugareasca. Iesit afara de pe poarta casei, era un civil oarecare. Un om care mergea ca toti ceilalti la serviciu.[…] Venind acasa isi imbraca rasa de calugar. Statea ca si cum ar fi fost in manastire. Noi il respectam toti. Si era si duhovnicul nostru, si preotul nostru si vreau sa spun ca votul saraciei pe care l-a depus ca si monah in viata calugareasca, l-a respectat pe mai departe. Avea 2 costume de haine si erau de culoare maronie, unu mai cafeniu unu mai inchis. Acasa imbraca alt costum mai modest, avea o singura reverenda. ”

    Le propun hulitorilor sa priveasca chipul smerit al sfantului parinte Ilie Lacatusu (si el tot barbierit si la costum), poate se mai potolesc :

    Si 2 poze de la inmormantarea parintelui Arsenie Boca :


    10) De ce hulitorii parintelui Arsenie il acuza pe acesta ca spunea pacatele oamenilor in public?

    Parintele Arsenie Boca il ia ca exemplu pe Sfantul Serafim:

    „Numai o pildă a Sfântului Serafim de Sarov te poate lămuri cum. La el veneau mulţi oameni cu tot felul de încurcături. Odată a venit şi un general. Mândru, încrezut, cu gând să râdă mai mult, decât să asculte. Sfântul Serafim a început să-i spună câte isprăvi nedrepte a făcut ca să ajungă general, câte vicleşuguri în viaţă şi câte păcate cu numele şi cu numărul, încât (sufleteşte) generalul a asistat la o adevărată degradare a sa, vădindu-i-se toate relele sale. Un ucenic al sfântului, care asistase la acest rechizitoriu, îl întrebă mai târziu pe sfânt: „Cum ai ştiut, părinte, toate ale generalului ?” – De la mine n-am ştiut nimic. Toate mi le-a spus Domnul Iisus, Care cunoaşte toţi oamenii şi toate ale lor.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pagina 436-437)

    E buna si mustrarea asta, pentru ca unii numai asa mustrandu i de fata cu ceilalti se cumintesc. Si la urma urmei parintele Arsenie nu urmarea decat indreptarea pacatosului.

    11) De ce parintele Arsenie este acuzat ca a tradat Miscarea Legionara ? Daca a facut-o, de ce legionarii au cuvinte frumoase despre el, il respectau si ii cereau sfatul :

    „Am fost tinut la securitate sase saptamani. Cu parintele Arsenie discutam numai cand ne gaseam singuri. Restul timpului fie ca ascultam discutiile din camera, fie ca ma duceam cu gandul departe. Intr-o zi se intampla sa ramanem amandoi in camera. Parintele Arsenie atunci imi spune: „Daca ar fi trait Capitanul ce lucruri frumoase am fi facut noi…”. Altadata imi spune: „Sa stii ca Legiunea nu va invinge pana nu se va completa numarul de legionari in cer”. Asta ar insemna sa moara toate generatiile din 1927 pana in 2000. Ar trebui sa treaca 60-80 de ani. Ar insemna sa nu mai traiasca nici un legionar din zilele noastre. „Dumnezeu va avea grija sa ramana si samanta pe pamant[/i]”, imi raspunde parintele Arsenie. A fost ultima discutie cu parintele Arsenie. Pe mine m-au luat si m-au dus la Penitenciar. M-au bagat singur intr-o celula la etajul trei, complet izolat de ceilalti legionari.(Mircea Puscasu, fost detinut politic, legionar)”

    La poarta Securităţii din Braşov lumea aştepta să predea mâncare gătită pentru părintele Arsenie, aflând că este arestat. Părintele împărţea mâncarea tuturor celor din arest. (Ion Gavrilă Ogoranu – Brazii se frâng, dar nu se îndoiesc vol. III)

    La scurt timp după întâlnire, pe piedestalul crucii a fost depus un buchet de flori. Era buchetul de flori pe care Regina l-a găsit în camera ei. A fost primul buchet de flori care s-a depus în cinstea celor înscrişi pe cruce. Cu litere mari în relief, în marmură au fost săpate cuvintele: ”Ei au murit pentru credinţă, neam şi libertate”. În primul rând l-am trecut pe cel despre care vorbesc încă munţii, pădurile,izvoarele şi inimile oamenilor din partea locului, pe Părintele Arsenie Boca, stareţul mănăstirii până în 1948. Deşi plouase câteva zile şi munţii au fost în ceaţă, în Duminica sfinţirii vremea s-a răzbunat, munţii erau limpezi, soarele strălucea neaua de pe creştetul lor. Pădurile se prezentau gătite în toate culorile curcubeului ieşite de sub măiestria toamnei. La amiazi, biserica şi curtea mănăstirii erau neîncăpătoare pentru mulţimea sosită din toate satele şi din toată ţara. Era pentru prima dată când cei care am supravieţuit din lupta anticomunistă din ţara Făgăraşului ne aflam la un loc. (Ion Gavrilă Ogoranu – Brazii se frâng, dar nu se îndoiesc vol. III)

    Cine împlineşte Cuvântul lui Hristos, realizează Maximum, Totul! Port o dragoste întreagă şi încredere neţărmurită în Părintele Boca. Prin voi îi comunic: „Toată iubirea sufletului în Domnul nostru Iisus Hristos, îi sărut mâinile şi tare mult doresc să-l cunosc”. Vă rog foarte mult să vi-l faceţi Duhovnic. Să vă spovediţi lui, căci e un preot unic. Mama îndeosebi. Din când în când mergeţi pe la Sâmbăta şi vă spovediţi Părintelui Boca. În toate situaţiile grele consultaţi-vă cu el, cereţi-i sfatul. (Sf Mucenic Valeriu Gafencu – Scrisori din inchisoare trimise celor dragi – Aiud, 15 mai 1946)

    În luna martie 1943 ne-am refugiat din Basarabia, mama cu trei fete, eleve, şi am ajuns in Făgăraş. Tata era deportat in Siberia, iar Vaieriu, fratele nostru, student, era deţinut politic la Aiud, de unde ne scria ocupându-se de educaţia surorilor mai mici. De ardeleni, care ne-au ajutat foarte mult, ne-am ataşat sufleteşte, petrecându-ne anii frumoşi ai adolescenţei mai ales ducându-ne la mănăstirea Sâmbăta, unde l-am cunoscut pe Părintele Arsenie Boca, cu care am participat la sfinţirea bisericii din Hurezu. Au trecut anii şi, cu ajutorul lui Dumnezeu, Valentina, sora cea mare, a intrat în învăţământ, eu, Eleonora, am intrat ca asistentă la ASCAR (Institutul de cardiologie) iar Elisabeta – inginer. După mulţi ani a venit la mine la serviciu, pentru o consultaţie, Părintele Arsenie cu o călugăriţă. Am rămas surprinsă spunându-mi că ne cunoaştem. Era îmbrăcat civil, tuns, frumos şi bine dispus. L-am prezentat unui foarte bun cardiolog, dr. Caulea. Ştiam de la o prietenă că este foarte ocupat şi că pictează o biserică aproape de Bucureşti, dar n-am reuşit să-l vizitez şi regret. Am cântat în diverse formaţii muzicale şi mai ales la diverse biserici din Bucureşti. Avem o familie frumoasă şi unită, cu soţi şi copii, nepoţi, realizaţi aşa cum ne-au învăţat Valeriu şi Părintele Arsenie (Eleonora Gafencu-Colgiu / Sf Mucenic Valeriu Gafencu – Scrisori din inchisoare trimise celor dragi )

    Aspazia Otel Petrescu

    Mai am si alte intrebari.. voi reveni cu ele.. Daca nu va cer prea mult parinte Teodot, puteti sa puneti aceste intrebari/comentarii chiar in articol ? evident daca vi se par utile si de folos..Puteti sa faceti modificari, adaugiri ,etc. Daca nu, e in regula, merge si asa.

    Doamne ajuta!

    Apreciază

      • / CREANGA TEOFIL

        Ce am postat aici pe blogul monahului Teodot am postat si la saccsiv in trecut.. au postat si altii. Din pacate, cei care au fost mai galagiosi s-au facut mai auziti. De aia ii si numesc hulitori pentru ca desi au citit toate aceste comentarii, au continuat cu batjocura la adresa parintelui Arsenie. Inteleg, sunt sceptici si nu-l considera sfant, e parerea lor, dar batjocura n-o inteleg. Reaua intentie la fel.. Trebuiau sa prezinte imaginea parintelui Arsenie asa cum e, si cu bune si cu rele, nu cu rautate si nu trunchiat..

        Da sunt ierarhi ecumenisti in comisia de canonizare a parintelui Arsenie, dar asta nu inseamna ca parintele Arsenie a fost un ecumenist, sau militant pentru ecumenism. Parintele Serafim Badila nu este ecumenist si confirma pozitia parintelui Arsenie Boca referitoare la ecumenism :

        http://www.arsenieboca.ro/Parinte-Arsenie-roaga-te-lui-Dumnezeu-pentru-noi

        Apreciază

  5. Parinte din ce am citit am inteles ca Parintele Arsenie Boca e cel mai mare sfant al Romaniei si posibil unul dintre cei mai mari sfinti din istoria Ortodoxiei……parerea mea este ca dupa canonizare vor afla cat mai multi straini de acest sfant parinte si vor veni la el la mormant cum vin si la SF PARASCHEVA…….eu am venit la Biserica prin el citind o carte de a lui,la fel si altii……asta spune multe despre cine e parintele Arsenie Boca……ca sa nu mai vorbim despre faptu ca l a primit duhovnic pe SF SERAFIM DE SAROV despre care stim ca e un mare mare sfant…….si am mai citit undeva ca P Arsenie a spus ca el a dat mana in duh cu SF IOAN BOTEZATORUL……..

    Apreciază

    • Mhai Marian, in ce carte ai citit ca a dat mana cu Sfantul Ioan Botezatorul ? Exista multe exagerari pe seama parintelui Arsenie, unii care au vrut sa il denigreze daca au vazut ca nu le merge au inceput cu exagerarile . Pe aceasta pagine de marturii ar fi ideal sa punem si sursele, cartea pagina, capitolul etc.
      Doamne ajuta

      Apreciază

  6. am citit pe net nu din carte….nu e nimic exagerat….mai e o intamplare tot dp net unde demonul dintr o demonizata spune ca acel mormant de la Prislop e cel mai sfant loc din Romania

    Apreciază

    • Mhai Marian, nu stiu despre ce intamplare vorbesti, ar fi bine sa pui si link pentru a vedea despre ce e vorba. Am gasit un filmulet cu o demonizata, stand la rand la mormantul parintelui Arsenie.

      Probabil mai sunt si alte cazuri de demonizati, oricum informatia de pe internet nu e suficienta,pe internet sunt doar o mica parte din minuni, intamplari, asa ca cea mai buna sursa , e la fata locului, acolo trebuiesc intrebati oamenii care se duc la mormant, de ce se duc, daca au primit ajutor, daca s-au izbavit de boli, daca au primit si ajutor duhovnicesc, in chestiuni duhovnicesti, etc.

      Minuni ca acestea poate sunt mult mai multe. Marturisesc si eu una recenta.. Mi-a ramas un os de peste,in gat si nu puteam deloc sa-l scot , am incercat sa tusesc, am incercat cu coji de mere. cu paine, coji de paine, osul era tot acolo, si am zis „parinte Arsenie daca esti sfant ajuta-ma sa scap de os” si n am facut absolut nimic, dupa cam 20 de minute n am mai simtit osul. Nu am tusit nu nimic, n am facut nimic sa-l scot, pur si simplu nu se mai simtea in gat. Nu prea i-am cerut ajutorul parintelui Arsenie pentru ca la randul meu m-am indoit. Nu alerg dupa minuni, pentru ca cea mai mare minune e schimbarea vietii , dar cand am cerut ajutor sfintilor, l am primit, mai devreme sau mai tarziu.De multe ori ajutorul a venit sub alta forma decat ma asteptam , dar a venit pt ca Sfintii nu lasa pe nimeni cu mana intinsa.

      Apreciază

  7. Interesant e faptul ca minunea izvorarii de mir s-a produs chiar in Duminica a II-a după Rusalii (a Sfintilor Romani). La fel si in celalalt caz de la Vaslui, tot intr-o zi de sarbatoare (Sfantul Gheorghe).

    Am putea compara cu alte minuni. La Hadimbu in ziua de Boboteaza a anului 1992, ochiul drept al Maicii Domnului dintr-o icoana pictata in 1938 a lacrimat. In Postul Mare din 1997, a doua icoana a lacrimat, in timp ce se afla intr-una din chiliile manastirii. A treia icoana, pictata in urma cu sapte ani, a varsat mir in 1998: acesta a curs de patru ori, in semnul crucii, in pronaosul bisericii. In cazul celei de-a patra icoane, reprezentindu-l pe Sfintul Ioan Botezatorul, minunea s-a intimplat pe 6 ianuarie 1999, la ora 12.
    http://www.ziaruldeiasi.ro/local/iasi/cele-sase-icoane-facatoare-de-minuni-din-judetul-iasi~ni2l9h

    As indrazni sa mai fac cateva comparatii. Parintele Arsenie si-a stiut data mortii asemeni altor sfinti si cuviosi.

    Marturia Parintelui Craciun Oprea :

    „Cu vremea, devenisem destul de apropiati, mai ales ca sotia mea il cunostea, si ea, inca din tinerete. Cu un an inainte de-a muri, de pilda, Parintele Arsenie m-a chemat la Prislop, impreuna cu preoteasa mea, ca sa schimbam, pe indelete, o vorba. Atunci am vazut si eu, cu ochii mei, crucea de lemn, pe care Parintele pusese sa i se ciopleasca data mortii, cu sase luni inainte de a muri. Stiuse exact cand va merge la Domnul. Iar cand a murit, copiii mei s-au numarat printre cei care i-au sapat groapa.”
    http://www.marturisitorii.ro/2014/04/10/sfantul-ardealului-evocat-de-parintele-craciun-oprea-17-iunie-1925-8-aprilie-2012/

    Din viata Sfintei Matrona din Moscova :

    „Sfanta Matrona din Moscova si-a prezis propria moarte cu trei zile inainte. Inainte de a trece la cele vesnice pe, 2 mai 1952, Sfanta a spus celor apropiati: “Toti, toti sa veniti la mine si sa-mi povestiti necazurile voastre, de parca as fi vie, caci eu va voi vedea, va voi auzi si va voi ajuta. Pe toti cei care imi vor cere ajutorul, ii voi intampina la moarte, pe fiecare in parte”.

    Parintele Arsenie a putut iesi din temnita desi usile erau bine zavorate, asemnea sfantului Vasile cel Nou sau sau a Sfantului Cuvios Iosif, scriitorul de cantari.

    Confesiunea colonelului care l-a arestat pe Părintele Arsenie Boca si care si-a dat demisia:

    „La un moment dat, am dat perdeaua si m-am uitat. Părintele era în genunchi în faţa Sfintei Mese. Se ruga. După ce s-o rugat Părintele, l-am luat, l-am dus, l-am încuiat. Trei rânduri de uşi erau! Un rând de gratii, un rând de uşi de fier şi un rând de uşi normale. O cheie era la mine, una la altul şi a treia cheie la celălalt. Nu puteam unul fără de ceilalţi doi să intrăm! Gratii la geam, peste tot gratii! L-am dus, l-am băgat pe Părintele acolo, l-am închis. A doua zi urma să vină generalul, să stea de vorbă cu dânsul acolo unde l-am închis, la palatul ăla brâncovenesc.Şi zice colonelul: Părinte, când am venit a doua zi cu generalul, no, deschidem uşa… şi nu era nimeni în cameră. Camera goală! Vai de mine! Ne venea nouă să ne facem cruce! Noi eram colonei de Securitate şi ne venea nouă să ne facem cruce! Generalul ne întreabă: „No, cum l-aţi luat? Unde l-aţi dus? Nu-i nimeni aici. E goală camera! No, duceţi-vă şi aduceţi-l!” Noi eram disperaţi: De unde să-l aducem? No, ne ducem înapoi la mănăstire; unde să ne ducem altundeva! Când ne ducem la mănăstire, Părintele era în slujbă şi tocmai spunea „Pace tuturor.!” Noi intram pe uşă şi numai pace nu aveam noi! Dar n-am avut voie să-l luăm, până nu o terminat. L-am lăsat, o terminat Sfânta Liturghie, frumos, şi apoi l-am dus. Şi continuă colonelul: Eu de atunci i-am zis generalului: „Să ştiți că eu îmi dau demisia din Securitate! Un om singur nu putea să facă aşa ceva! Că, uite, aici sunt colegii mei – o cheie e la unul, o cheie la celălalt, a treia era la mine. Cum de-o ieşit omul ăsta? Un om simplu nu face aşa ceva! Nu face aşa ceva!”
    http://www.doxologia.ro/cuvinte-duhovnicesti/confesiunea-colonelului-care-l-arestat-pe-parintele-arsenie-boca

    Din viata Cuviosului Vasile cel Nou:

    „A doua zi, neîmblînzita fiară, Samon, şezînd la judecată, a poruncit să aducă pe cel închis. Şi ducîndu-se trimişii, au aflat uşile temniţei încuiate, iar pe acela stînd afară sănătos cu trupul şi aşteptîndu-i pe ei. Iar ei s-au mirat de aceasta foarte mult. Deci l-au întrebat pe el, zicînd: „Spune-ne nouă, cum ai ieşit din temniţă, fiind uşile încuiate?” Dar fericitul n-a răspuns nimic şi mergea cu ei, ca să stea înaintea patriciului. Atunci unii dintre dînşii, alergînd înainte, au spus lui Samon ceea ce se făcuse, adică cum îl aflaseră în afara temniţei. Samon s-a mirat şi toţi cei împreună cu dînsul, auzind unele ca acelea, şi nu credeau cele spuse. Iar alţii ziceau că este vrăjitor şi cu farmece a făcut o minune ca aceea. ”

    Vedem ca la vremea lui, si cuviosul Vasile cel Nou era acuzat de hulitori ca era vrajitor.

    Din viata sfantului Cuvios Iosif, scriitorul de cântări:

    „Deci, i-au ieşit înainte tâlharii, care pentru aceea erau rânduiţi pe mare, şi a căzut Cuviosul în mâinile potrivnicilor, care, jefuind corabia aceea şi prinzind pe toţi cei ce erau cu Cuviosul Iosif, i-au trimis în Creta la prigonitorii de icoane. Acolo Cuviosul, fiind pus în lanţuri grele, a fost aruncat în temniţă, unde mai erau o mulţime de legaţi, pătimind împreună cu dânsul pentru dreapta credinţă. […] Iosif, luând acea hârtie şi citind-o, a înghiţit-o cu bucurie şi a zis: „Cât sunt de dulci gâtlejului meu cuvintele acestea”. Şi i-a poruncit cel ce i se arătase ca să şi cânte acele cuvinte şi, cântându-le cu bucurie, îndată a văzut lanţurile şi obezile sale dezlegate şi căzute de pe grumaz, de la mâini şi de la picioare şi a auzit pe Sfântul Ierarh Nicolae, grăindu-i: „Scoală-te şi urmează-mă”. Şi, sculându-se, a ieşit din temniţă, deschizându-se uşile singure de la sine, iar străjerii temniţei nu ştiau nimic de aceasta. Apoi s-a văzut că era dus prin văzduh de o putere dumnezeiască nevăzută şi în puţin timp s-a aflat la Constantinopol, pe calea cea mare care duce în cetate, slăvind pe Dumnezeu pentru o minune ca aceea preaslăvită.”

    Doamne ajuta ! Va doresc un post binecuvantat cu rugaciune, milostenie,rabdare, smerenie,si cu mult folos duhovnicesc !

    Apreciază

  8. Doamne ajuta,tuturor! Ma bucur ca ati facut aceasta pagina folositoare pt.noi toti…DA! PR.ARSENIE ESTE SFANT! ESTE SFANTUL ARDEALULUI SI A TUTUROR CARE AI CER AJUTORUL ! UN SFANT MARE! LA FEL E SI PR.IUSTIN PARVU -IZVORATOR DE MIR SI GRABNIC AJUTATOR! …MINUNILE LOR VORBESC!

    Apreciază

  9. SF.ARSENIE L-A VAZUT SI A VB.CU SF.SERAFIM DE SAROV PE MUNTELE ATHOS- GRADINA MAICII DOMNULUI…..AM CITIT UNDEVA CA SF.SERAFIM DE SAROV I-A DAT SFATURI DUHOVNICESTI…ESTE SFANT PT.CA A STAT IN INCHISOARE,A FOST PRIGONIT PT.DREAPTA CREDINTA ORTODOXA SI NU IN ULTIMUL RAND ICOANELE LUI IZVORASC MIR! SA SE ROAGE PT.NOI CA AVEM MARE NEVOIE IN VREMURILE ASTEA APOCALIPTICE!

    Apreciază

  10. Parinte Teodot, doua din filmuletele puse vad ca au fost sterse de pe Youtube,asa ca le postez din nou si mai adaug inca unul cu marturia despre moartea parintelui Arsenie Boca:

    Marturia unei maici despre moartea Parintelui Arsenie Boca:

    Marturia parintelui Nicolae Bordasiu despre viata parintelui Arsenie Boca dupa ce a fost alungat din Manastire:

    Icoana cu chipul Parintelui Arsenie Boca care a lacrimat mir in Duminica Sfintilor Romani:

    Apreciază

  11. Referitor la afirmatiile parintelui Gheron Sava , as avea cate ceva de mentionat. In primul rand sper sa nu se inteleaga ca am ceva impotriva acestui parinte Aghiorit Gheron Sava,din contra consider ca la vremurile de acum el este un Far al ortodoxiei, doar ca ar trebui sa fie informat mai bine despre viata parintelui Arsenie Boca, si singurul in masura sa -l informeze este parintele Matei Vulcanescu.

    1. Parintele Arsenie nu a lasat scris in nici o carte/manuscris cum ca papistasii ar avea taine. In cartea „Omul îmbrăcat în haină de in si îngerul cu cădelnita de aur” pagina 148 sunt consemnate cuvintele parintelui Arsenie referitor la catolici/greco-catolici :

    „De aceea la pacea trecută când s-a făcut unirea tuturor românilor s-a făcut greşelă că nu s-a făcut şi unirea tuturor sufletelor încât ne rămâne nouă celor de azi să ştergem de pe haina sufletului nostru vicleşugul de la 1700 . Aşa că pe faţă, întoarceţi-vă acasă la confesiunea ortodoxă şi aşa tot neamul prinde putere pentru ziua care are să vie. N-aşteptaţi s-o zică Domnii, ci ascultaţi ce zice Domnul.””

    In aceeasi carte la pagina 219 parintele Arsenie condamna primatul Papal, ba mai mult spune ca nu mai e mult pana la declararea Papei ca temelie a Bisericii:

    „De la a declara că Petru este temelia Bisericii şi până la infailibilitatea Papei nu e nici un pas; dar până la declararea Papei ca temelie a Bisericii, iarăşi nu e decât prea puţin. E curentă expresia: „Biserica este unde e Papa !” Toate acestea sunt deducţii şi dezvoltări logice, dar dintr-un principiu greşit: că Petru e temelia Bisericii. Temelia Bisericii e divinitatea întemeietorului.

    Nu sunt aceste cuvinte o marturisire de credinta ?

    2. Are dreptate Gheron Sava cand spune ca Francisc de Assisi nu a fost un sfant, insa nu poate nimeni sa nege faptul ca in Romania, in perioada de pana in 1989 existau si alti duhovnici mari, precum parintele Arsenie Papacare care il considerau sfant pe acest Francisc de Assisi.

    „Referitor la sfintii catolici, ei nu făceau dogmatică când trăiau. Dacă am face o comparatie între Sfântul Serafim de Sarov si Sfântul Francisc de Assisi, ei erau sfinti prin rugăciune, prin lipsuri extraordinare, nu vorbeau de rău. Ei rămân de valoare. (Arsenie Papacioc – Ne vorbeste parintele Arsenie Papacioc vol. 3 editia veche – cartea se poate citi si pe internet)” .

    Nu se gaseste nici o marturie cum ca parintele Papacioc s-ar fi dezis de aceste considerente.. De ce judecam cu masuri diferite? Daca tot judecam, ar trebui sa-i judecam pe ambii duhovnici cu aceasi masura. Si masura potrivita zic eu e aceasta, ca amandoi au gresit si ca Dumnezeu i-a iertat pentru asta !

    Pe de alta parte, in cartea „Cuvinte vii” parintele Arsenie are un punct de vedere critic asupra „metodei duhovnicesti” de rugaciune bazata pe imaginatie, specifica papistasilor.

    „Metoda duhovnicească a lui Ignatiu de Loyola se bazează pe imaginaţie. Iţi reprezinţi cu mintea pe Iisus într-o împrejurare oarecare şi te închipui şi pe tine amestecat printre auzitorii de atunci ai lui Iisus. Stărui în această închipuire şi în toate sentimentele ce le trezeşte această transpunere. Pentru începător e o treabă de ajutor; dar riscurile imaginaţiei sunt ocolite în duhovnicia Răsăritului. (Năluciri, vedenii false, etc.) Răsăritul meditează fără imagini, chiar contra imaginilor, ba şi vedeniile reale le refuză – nu din rea credinţă sau din duh de împotrivire, ci din grija de-a nu greşi primind orice. Şi se ştie că Dumnezeu nu se supără când se stă pe acest punct de vedere. Meditaţia ortodoxă e cu termenii care „nu pun tipar pe minte”, cum zice unul din sfinţi, termeni care nu stârnesc nici o imagine. Iată câţiva termeni fară chip: „Eu sunt Adevărul”; „Dumnezeu este iubire”; „Duh este Dumnezeu”; „Cunoaşterea de Dumnezeu este viaţa veşnică”, etc.” Iată o motivare şi un cadru a rugăciunii meditative: „Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul”. Inspirăm atotprezenţa Sa în Preasfânt numele Său şi expirăm chipul nostru de păcat… ” (Arsenie Boca – cuvinte Vii)

    Inafara de Francisc de Asissi , nu exista alt „sfant” la Draganescu. Pictura poate fi corectata, in cazul unei canonizari, si asa ar trebui sa se faca. Sunt convind ca daca parintele Arsenie Boca ar fi citit studiile teologice referitoare la „Comparatia dintre Francisc de Assisi si Sfantul Serafim de Sarov” nu l-ar mai fi pictat in Biserica de la Draganescu. Insa nu avea cum sa citeasca aceste studii deoarece in perioada cat a pictat biserica de la Draganescu (1968 pana 1983) nu exista nici o traducere in romana a acestor studii. Aceste studii au fost prima data publicate de Mitrofan Lodyzhensky in 1912 in cartea „Lumina necreata” iar mai recent au fost publicate in revista „Orthodox Christian Theology în the 20th Century, Vol. 2 – 1977” in limba engleza. De ce a ales Mitrofan Lodyzhensky tocmai pe Francisc de Assisi sa-l puna in antiteza cu Sfantul Serafim de Sarov. Pentru ca existau ortodocsi care il considerau sfant pe Francisc, cum la fel existau catolici care il venerau ca sfant pe Sf Serafim de Sarov.

    3. Tot Gheron Sava spune „Dar de ce insa ecumenistii vor astfel de “Sfinti”? Pentru ca dupa aia o sa spuna ca daca acestia sunt Sfinti atunci nu trebuie sa mai tipam impotriva ecumenismului.”

    Ma indoiesc ca ecumenistii vor un sfant precum parintele Arsenie Boca care a spus: „Ecumenismul? Erezia tuturor ereziilor! Caderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale apuslui. Numai putregaiul cade din Biserica Ortodoxa, fie ei: arhierei, preoti de mir, calugari sau mireni, inapoi la Sfanta Traditie, la Dogmele si Canoanele Sfintilor Parinti ale celor sapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei cu tot. Fereasca Dumnezeu!” (Talanţii împărăţiei)

    si care a mai spus :

    „Acesta-i adevărul: „Semnul lui Iona” – învierea lui Iisus, n-a contat ca semn pentru evrei; – şi Iisus le-a spus-o dinainte. Deci singuri s-au exclus de la semn, iar Iisus a consfinţit cu anticipaţie ceea ce aveau
    ei să facă. Neam fără semn: neam fară înviere; neam fără Dumnezeu – neam împotriva lui Dumnezeu. Pentru ei Iisus a trecut de ceea parte a mării înţelesurilor. Ei au rămas dincoace, dar fără idealul care i-a părăsit. A doua pedeapsă îi aşteaptă: vor îmbrăţişa pe omul trufiei absolute, omul care, în numele său, se va proclama „dumnezeul” lumii. Acela-i Antihrist: „Semnul” sfârşitului. Iată neamul care şi-a omorât Sensul; oameni care omoară sensul omului. Şi-1 vor omorî. De aceea vine Iisus a doua oară: „Să judece vii şi morţii”. ” (Cuvinte Vii)

    Alte lucruri pe care ar trebui ca Gheron Sava sa le stie despre parintele Arsenie Boca :

    – A avut un rol important in restaurarea manastirii Prislop (care pana in 1948 a apartinut greco catolicilor) . Ca stareţ al mănăstirii, Părintele Arsenie, licenţiat în teologie la Sibiu şi absolvent al Academiei de Arte Frumoase din Bucureşti, începe imediat înfrumuseţarea locului şi restaurarea mănăstirii, ajutat de fratele Nicolae Zaharia, tot de la Mănăstirea Brâncoveanu – Sâmbăta de Sus.

    – Si a vandut casa parinteasca pentru a-si continua studiile teologice

    – In inchisoare a imparit mancarea primita pentru el, celorlalti detinuti

    – in 1969 a construit, din fondurile sale, un asezamant format din doua corpuri de cladire, la Sinaia. A vietuit aici cu mai multe maici, si ele expulzate din Manastirea Prislop.

    – In chilia sa de la Sinaia, printre cartile de capatai erau : Patericul egiptean si colecţia Filocalia.

    – minunile sale sunt minuni autentice , icoanele cu chipul sau izvorasc mir, mir care a vindecat oameni de boli.

    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Aceste cuvinte ar trebui sa fie traduse in greaca si trimise P.Sava. Vad ca P.Matei Vulcanescu este foarte pornit impotriva P.Arsenie Boca si nu cred ca-i va traduce acest text in greaca, asa ca altul ar trebui s-o faca. P.Sava practica impartasirea continua de 3-4 ori pe saptamana. P.Justin nu era de acord cu asa ceva si nici P.Arsenie Boca, P.Arsenie Papacioc, P.Adrian Fagetan, P.Ilie Lacatusu, P.Constantin Sarbu, P.C-tin Voicescu, P.Dimitrie Bejan, P.Gheorghe Calciu, Valeriu Gafencu, Ioan Ianolide, … acestia sunt ultimii nostri sfinti : marii mucenici ai temnitelor comuniste. Acestia pentru noi s-au jertfit. Aproape fiecare roman de azi are sau a avut un bunic care ori a facut razboiul, ori a facut temnita pentru Hristos in perioada comunista. Grecii sa faca acestea in Athos dupa traditiile lor. Noi suntem in Romania si avem specificul nostru. Ne unim cu ei in ceea ce priveste lupta impotriva ecumenismului-Creta, mai mult, fiecare sa-si vada de specificul sau. Nu ne poate invata P.Sava si nici P.Matei Vulcanescu ceea ce am auzit noi si am trait in preajma P.Justin si a altor duhovnici ai neamului. P.Theodor Zisis-om fara de viclesug-a marturisit cu gura lui ca, a lucrat pentru Patriarhia Ecumenica si ca, a crezut ca ecumenismul este bun, pana ce s-a lamurit de cele contrare. Multi au cazut in aceasta capcana a ecumenismului la inceput, dar apoi si-au revenit. P.Arsenie Boca nu a fost ecumenist. Acum este in randul Sfintilor Mucenici Romani care au patimit o viata intreaga marturisind pe Hristos in fata prigonitorilor comunisti, mai ales ca are sfarsitul clar mucenicesc. P.Justin Parvu, intrebat fiind despre P.Arsenie Boca daca este sfant, a spus : „Intre cei mai mari !!!”.

      Apreciază

  12. ESTE LA MANASTIREA IZBUC O ICOANA PICTATA DE PR.ARSENIE BOCA-IISUS IN GRADINA GHETSIMANI…E FOARTE FRUMOASA….ACOLO SUNT MULTE PARTICELE DE MOASTE (SF.NECTARIE,SF.ISIDOR,SF.ANDREI SAGUNA…..)

    Apreciază

  13. Diferenta dintre Parintele Arsenie Boca si Nil Dorobantu, e ca parintele Arsenie Boca era sceptic vizavi de fenomenul Maglavit pe cand Nil Dorobantu credea ca e teofanie. Uitati o scrisoare a parintelui Arsenie Boca in care o atentiona pe o maicuta sa nu se increada in vise si vedenii fara sa cerceteze, mentioneaza chiar despre Petrache Lupu.
    http://vlad-mihai.blogspot.nl/2010/11/scrisoare-inedita-adresata-de-parintele.html

    Sora noastra,

    Am citit cele comunicate de dincolo. Ti le trimit indreptate dupa gramatica si, pe unde era nevoie, si dupa continut. Iti pretuiesc darul ce ti-a dat Dumnezeu, insa grija trebuie sa avem amandoi. Din invatatura parintilor reiese ca trebuie sa ne ferim de fapte neobisnuite , precum sunt vedeniile, comunicarile si altele. De ce? Pentru ca in ele se pot strecura si inselaciuni. Diavolul ia un chip si zice ca-i Hristos si asa mai departe. Parintii stiu slabiciunea firii omenesti, usor de amagit. Preotii au datoria de a cerceta duhurile. Si pe ce vom cunoaste? Pe roade. Deci, daca in sufletul tau sporeste smerenia, dragostea de Biserica, iubirea de oameni, ascultarea de preoti, nu esti in inselare, ci in adevar. Dacă însă încolţeste în sufletul tău o parere de sine, precum că esti sfântă, esti aleasă, de tine trebuie să asculte oamenii, darul tău a lunecat în inselăciune.

    Asa mi se pare, din câte mi-au spus chiar preoţi, că ar fi alunecat si Petrache Lupu de la smerenie. Deci, sora noastră, vezi să fii cu grijă asupra cugetului inimii tale, că mulţi cu dar s-au pierdut iesind de sub povaţa cea după dreptate. Nu te bănuiesc de astea, dar faptul că Maica Domnului te laudă, te numeste că vei fi sfântă si sfânta sfintelor – chiar dacă acolo vei ajunge cum a ajuns si Maria Egipteanca -, totusi mă pune pe gânduri.

    Lauda pe mulţi i-a facut să se afume la minte cu mândrie. Deci ori de câte ori vei mai auzi cuvântul de laudă, adă-ţi aminte de păcatele tale si te apără de primejdia părerii de sine. Vad că ma pomenesc si eu laudat. Imi roseste obrazul de rusine, stiindu-mi căderile si dând din căderi in căderi. Dacă nu fac slujba, dupa cum vedeţi, e si de pe urma faptului că mi-am pierdut omenia înaintea lui Dumnezeu si a Maicii Domnului. Si cel puţin în faţa constiinţei sa nu mă făţărnicesc.

    Cuvintele pe care mi le-ai trimis sunt o aspră dojană si pentru mine si de tare folos, tocmai prin faptul că mă laudă pe nedrept. Apără-te si tu asa. Nu dau sfaturi si porunci Stăpânei, dar strig neputinţa noastră, a mea si a ta, si mărturisim că primejdia dă tarcoale si sfinţilor, de cum nouă păcătosilor.

    Fugi chiar si de lauda Maicii Domnului. (Dacă îndreptarea asta, din părinteasca purtare de grijă, te bucură, e semn bun – dacă te inţeapă puţin, e părerea de sine – mândria – care se dă de gol). Dorul si ţinta noastră e mântuirea, si nu vedenia. Sufletul e asa de înclinat după bucurii, incât se lipseste de bucuria vedeniei – chiar bună – si nu învaţă că liberarea e a nu dori nimic decât mila sau iertarea lui Dumnezeu.

    Scrisoarea a fost publicata in revista „Foaia Arpaseana”, condusa de doctor Gheorghe Serbu.

    Alte citate din manuscrisele autentice ale parintelui Arsenie Boca care demonstreaza ca acesta avea discernamant si vedere duhovniceasca:

    Darul iertării păcatelor e mai mare decât darul minunilor, întrucât priveşte sufletul; pe când minunile privesc de obicei trupul. O iertare a sufletului, o curăţire a lui, uneori e o adevărată înviere din morţi, şi-i mai de preţ aceasta decât tămăduirea unui picior. (Arsenie Boca – Cuvinte Vii)

    Fără darul minunilor între oameni ne putem mântui, dar fară darul preoţilor, al iertării păcatelor, nimeni nu se mântuieşte. Ce n-a dezlegat preotul pe pământ, aşa rămâne: nedezlegat nici în Cer. Şi preotul nu te poate dezlega dacă nu vii să-ţi mărturiseşti păcatele. De asemenea preotul nu te poate dezlega – ca oarecum cu sila – dacă nu-ţi dai însuţi toată silinţa de-a te dezlega tu de năravurile tale rele. Iertarea păcatelor însemnează şi încetarea lor. (Arsenie Boca – Cuvinte Vii)

    Oamenii umblă după făcători de minuni – fie ei şi vrăjitori. Dar vă spun că minunea cea mai mare e înnoirea vieţii tale pe temelia ei Iisus Hristos; e încreştinarea voinţei tale: asta-i minunea cea mai mare, care ne stă cu adevărat la îndemână şi ni s-a dat nouă poruncă: „înviaţi pe cei morţi !” După învierea ta tânjeşte Iisus. Ce însemnează aceasta n-ar putea să ţi-o spună mai bine decât înşişi cei ce au înviat din moarte sigură, ca dintr-un vis urât. (Arsenie Boca – Cuvinte Vii)

    A făcut Iisus minuni – şi oamenii cred că cele mai mari sunt cele care privesc sănătatea trupului – dar marea minune a învierii din morţi, e ceea ce mărturisim când zicem: „aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să vie. Amin”. Abia atuncea va scăpa firea omului de slăbănogie. Până atunci are putinţa de-a scăpa de păcate. – Şi aceasta e o minune mai mare decât a tămădui un stomac, o mână uscată, sau repararea unui ochi. Sunt lucruri grele şi acestea, dar n-au nimic religios în ele. Le fac şi medicii. (Arsenie Boca – Cuvinte Vii)

    Bucuria minunilor te poate pierde (Matei 7,22-23) în slavă deşartă; pe când în Cartea Vieţii te scriu mai ales faptele pe care le-ai făcut plângând. Cu puterea de-a izgoni duhurile cureţi pe alţii şi te poţi primejdui pe tine; pe când cu lacrimile te curăţeşti pe tine şi foloseşti şi pe alţii. Iisus n-a pus accentul pe minuni, ci pe cunoaşterea lui Dumnezeu şi pe curăţia inimii, iar la acestea se ajung, de cele mai multe ori, plângând. (Arsenie Boca – Cuvinte Vii)

    Dumnezeu nu ne cere minuni. Acelea le face El. Dumnezeu ne cere viaţa şi conducerea ei potrivit Evangheliei. Aceasta-i minunea care se cere de la noi. Celelalte le face El. (Arsenie Boca – Cuvinte Vii)

    Apreciază

  14. artion duhul scrisorii catre maica aceea vizavi de Petrache Lupu nu e al P Arsenie,mai e si pe saitul Manastirii petru Voda o pretinsa convorbire a unuia cu P Justin la care P Justins ar fi zis ca picturile de la Draganescu cu francisc sunt o greseala dar nici acolo nu e duhul P Justin……la Maglavit chiar a fost o minune pt k mi a confirmat un cuvios in viata,la P Arsenie pictura cu Francisc care e eretic iar nu e greseala zicandu mi acelasi cuvios:poate ca francisc era cel mai aproape de Ortodoxie,n am inteles ce nseamna dar am dedus ca pictura e buna si numai Dumnezeu si sfintii stiu de ce,acolo mai e reprezentat si Ulfila arianul la Draganescu care iar e eretic ….

    Apreciază

  15. Parinte Teodot, acest Mhai Marian mi se pare cam dubios, de la inceput mi s-a parut dubios , o spun public, am observat ca mai exista o anumita categorie de denigratori ai parintelui Arsenie Boca, vin pe bloguri comenteaza, castiga increderea apoi incep cu exagerari de genul „P Arsenie a spus ca el a dat mana in duh cu SF IOAN BOTEZATORUL” , daca le cer sa de-a sursa unde si cine a zis, o dau cotita… Am urmarit discutiile si am vazut cat efort duc unii pentru denigrarea parintelui Arsenie, si nu numai a parintelui Arsenie, ci si a altor sfinti ai inchisorilor. Si sa stiti ca multi dintre acesti denigratori sunt yoghini, pentru ca la Draganescu parintele Arsenie a pictat yoga in randul invataturilor gresite , alaturi de vrajitorie , dandu-le peste nas yoghinilor. Acestia sunt rafinati, invatati sa minta, sa induca in eroare, fie incearca sa asmuta impotriva parintelui Mihail Jar, fie impotriva parintelui Antim, fie impotriva lui saccsiv, ca sa poata sa si faca loc pe bloguri se dau drept aparatori ai parintelui Arsenie, apoi dupa ce castiga increderea incep sa strecoare idei smintite, fac orice ca sa dezbine.

    Aveti grija cu acest individ, mi se pare viclean.. Puteti sa lasati comentariu ca sa l vada.. Imi asum ceea ce spun
    Doamne ajuta !

    Apreciază

  16. Mai mult ca sigur ca părintelui Sava i s-a prezentat trunchiata personalitatea părintelui Arsenie. Parintele Sava a zis ca toți Sfinții au fost prigoniți, deci nu știa de persecuția împotriva părintelui. Parintele Arsenie a fost cel mai persecutat părinte din România, nu a mai fost lăsat sa slujească, nici macar sa se întoarcă in manastire, in comparație cu ceilalți duhovnici care s-au întors in manastire. Diavolul nu cunoaște gândurile oamenilor. Diavolul nu ar fi putut sa-i descopere părintelui gândurile celor ce veneau la el. Nici viitorul. Nici un om din iad nu a facut minuni dupa moarte, pentru ca numai un trup plin de Duhul Sfânt poate face minuni.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s