Parintele Arsenie Boca

arsenie-bocaPagina pentru discutii si dezbateri privind sfintenia Parintelui Arsenie Boca

29 comments

  1. Am mai scris-o si o mai scriu:
    Parerea mea este: parintele Arsenie Boca este sfant, parintele Ilarion Argatu este sfant, parintele Cleoapa este sfant, parintele Arsenie Papacioc este sfant, parintele Fageteanu este sfant, parintele Ioanichie este sfant, parintele Iustin Parvu este sfant, in ciuda unor declaratii critice ale unor dintre acestia despre altii dintre ei. Iar posibilele greseli ale lor nu trebuie primite. Trebuie sa avem discernamant. De ce se sare calul cand intr-o parte cand in alta? Ei nu sunt aici de fata sa-i intrebam si astfel sa stim exact pozitia lor. E foarte periculos sa-i hulim. Eventual nu ne dam cu parerea. Se exagereaza si de o tabara si de alta. Atunci erau alte timpuri, cine stie exact ce au zis si daca intr-adevar au zis sau au facut. Ca a zis Parintele Arsenie Papacioc sau Fageteanu, etc. Ce, acestia nu puteau sa greseasca?
    Nu trebuie sa primim greselile lor, dar asta nu inseamna ca nu pot fi sfinti.
    Interesant: tocmai aceia pe care el ii numea cozile de topor ale apusului- ierarhii ecumenisti il vor declara sfant pe parintele Arsenie Boca. Ca sa vedeti cum isi plineste Dumnezeu voia prin cei cazuti, folosindu-i ca pe niste unelte.
    Am postat acest comentariu si pe saccsiv si unii au sarit ca arsi, insa asemenea reactii nu-s o noutate.

    Apreciază

  2. As vrea sa-mi raspunda hulitorii parintelui Arsenie la urmatoarele intrebari :

    1) de ce este acuzat ca a practicat yoga, spiritism , vrajitorie cand toate aceste practici sunt condamnate in cartea „Cararea imparatiei”:

    Citate :

    „Odată Mântuitorul atrăgea aminte celor ce se izbăvesc de rele, că duhul cel rău (recunoscut de noi prin muncirea unei patimi), fiind alungat de pocăinţa omului unită cu darul lui Dumnezeu, neavând acela unde petrece, mai ia cu sine alte şapte duhuri, mai rele decât sine şi se întoarce la casa de unde a fost alungat. Deci, dacă află casa curată, dar stăpânul – mintea, sufletul – umblă pustiu, plecat deacasă prin cine ştie ce excursii astrale după informaţii, lăsând geamuri şi uşi deschise – că nu pot rămâne altfel – sigur că cele de pe urmă ale omului aceluia vor fi mai rele decât cele dintâi.” (Cararea Imparatiei – pag 70)

    „Aşadar, fărădelegea vorbirii cu morţii, sau spiritismul, are vechime mare. în zilele noastre, a ajuns o adevărată modă de lume mare, şi, fiind cea mai subţire dintre amăgiri, e şi cea mai primejdioasă rătăcire. Să fim înţeleşi: Biserica nu tăgăduieşte spiritismul, ci-l opreşte.” (Cararea Imparatiei – pag 67)

    „Viaţa Sf. Ciprian, care înainte de a fi creştin era mare vrăjitor şi înşelător de oameni, ne poate sta mărturie şi în privinţa spiritismului. Altă pricină, pentru care Biserica îşi opreşte fiii de la calea lăturalnică a spiritismului şi a vrăjitoriei de toate treptele, e şi aceasta: s-a băgat de seamă că practica spiritismului duce la nebunie.” (Cararea Imparatiei – pag 68)

    „Tot cu acest prilej se mai nimereşte o observaţie asupra spiritiştilor fără voie, sau mai bine-zis asupra celor posedaţi de spirite, mai mult sau mai puţin cu sau fără voia lor: sunt o seamă de oameni sănătoşi la aparenţă, dar „lor le grăieşte duhul” multe prăpăstii.” (Cararea Imparatiei – pag 72)

    „Sfinţii Părinţi, într-un gând, previn turma credincioşilor de ispitele iscodirilor lăturalnice; astfel Sfântul Ciril al Ierusalimului strigă: „Fugi de orice lucrare diavolească… Nu da atenţie la astrologi… Nu primi nici măcar să auzi despre farmece, descântece şi de faptele ” (Cararea Imparatiei – pag 72)

    „In vremea noastră circulă multe cărţi care cuprind comunicări de dincolo. Aceste comunicări, mai ales cele care se dau pe sine a fi din partea sfinţilor sau chiar ale Mântuitorului însuşi, fără voie ne conduc la comparaţia lor cu Sfintele Evanghelii. La o atare confruntare se dau de gol. Puse pe două coloane, aceste splendide platitudini şi mărunţişuri, cu o pagină din Evanghelii, sublimul şi ridicolul sunt şi mai evidente. Calitatea literară, fondul, înălţimea gândirii, totul dau de gol un fals neruşinat şi nemaipomenit de îndrăzneţ ” (Cararea Imparatiei – pag 75)

    „Biserica e datoare să-şi cruţe fiii de ispita căderii între tâlharii cei de duh” (Cararea Imparatiei – pag 75)

    „El e om şi Dumnezeu deodată. Noi putem fi deodată doar oameni credincioşi în Dumnezeu, cel mult purtători de Dumnezeu – spre deosebire de Yoga.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pag 276)

    „După căi lăturalnice şi îndoielnice de învăţătură, umblă numai oamenii cărora nu le place smerenia. Pentru aceşti oameni, care ţin să rămână orbi, scrie sfântul Pavel următoarele: (vezi II Tesaloniceni 2,3-12). Cheia osândei e dată tocmai în ultimele cuvinte ale Apostolului: Dumnezeu le trimite amăgiri puternice, celor ce îndrăgesc căi lăturalnice, aparenţe de adevăr.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pag 394)

    „Sfinţii s-au ferit să „vadă” altceva decât neputinţele lor. Sfântul Pavel zice limpede că „nu în vedeniile sale se lăuda, ci întru crucea Domnului” (Galateni 6,14).” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pag 394)

    ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Arsenie_Boca/Arsenie%20Boca%20-%20Cararea%20Imparatiei.pdf

    La fel si la Draganescu, yoga, spiritismul, magia sunt pictate in randul invataturilor gresite:

    2) de ce este acuzat ca a pictat pe Francisc de Asissi , cand la vremea aia in romania multi duhovnici il considerau Sfant pe Francisc de Asissi, chiar si parintele Arsenie Papacioc :

    „Referitor la sfintii catolici, ei nu făceau dogmatică când trăiau. Dacă am face o comparatie între Sfântul Serafim de Sarov si Sfântul Francisc de Assisi, ei erau sfinti prin rugăciune, prin lipsuri extraordinare, nu vorbeau de rău. Ei rămân de valoare. (Arsenie Papacioc – Ne vorbeste parintele Arsenie Papacioc vol. 3 editia veche)”

    Daca parintele Arsenie era filocatolic de ce nu a pictat si alti sfinti catolici?

    3) De ce este acuzat ca a avut relatii intime cu maica Zamfira (Julieta) ? Daca au avut relatii intime , de nu au prunci? se stie din carti si din marturii ca parintele Arsenie a luptat aspru asupra pacatului desfranarii si al nezamislirii de prunci

    4) De ce este acuzat ca nu a avut duhovnic ? Aici sunt referinte ca a avut duhovnici:

    pe parintele Părintele Nicodim Zaharie
    http://vladherman.blogspot.ro/2013/10/pe-urmele-parintelui-arsenie-boca.html#.WCyapilRFBk
    pe parintele Savian Bunescu
    http://poruncaiubirii.agaton.ro/articol/616/despre-părintele-savian-bunescu-şi-câteva-mărturii-cu-părintele-arsenie-boca

    5) De ce considera ca ecumenista scena picturii Bisericii Sf. Sofia de la Constantinopol in acelasi semicerc de raze cu Bazilica Sfântul Petru din Roma, cand in realitate scena este o marturisire de credinta ortodoxa. Se observa foarte clar diferenta . Biserica ortodoxa este invaluita de razele soarelui si are forma este bine definita, este spiritualizata,nu este legata de pamant, in timp ce bazilica Sf Petru nu este bine definita si are culoarea pamantului.

    https://saccsiv.files.wordpress.com/2015/05/dsc01896.jpg?w=720&h=540

    Explicatia acestei scene :

    Cuvintele parintelui Arsenie referitor la primatul papal :

    „Sfântul Apostol Petru e pus de Biserica romano-catolică, nu numai primul Episcop al ei în Roma, ci şi „temelia” Bisericii lui Hristos.După ei, Biserica se întemeiază pe Petru, pe un om.Pe omul care tremura de frică în faţa unei servitoare, pe omul care s-a lepădat cu jurământ, că nu-L cunoaşte pe Hristos. Căderile acestea i-au fost o smerire a firii sale prea pripite. Din reintegrarea sa în apostolie, romano-catolicii au scos prerogativele de drept divin ale supremaţiei papale asupra întregii Biserici a lui Hristos.- Poate că nu e numai o întâmplare, faptul că romano-catolicii şi-au legat atât de mult soarta de Apostolul Petru. De la a declara că Petru este temelia Bisericii şi până la infailibilitatea Papei nu e nici un pas; dar până la declararea Papei ca temelie a Bisericii, iarăşi nu e decât prea puţin. E curentă expresia: „Biserica este unde e Papa !” Toate acestea sunt deducţii şi dezvoltări logice, dar dintr-un principiu greşit: că Petru e temelia Bisericii. Temelia Bisericii e divinitatea întemeietorului.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pagina 219)

    6) De ce este acuzat ca este filocatolic si ca dorea unirea cu catolicii, cand asemenea afirmatii sunt dezmintite in scrierile parintelui Arsenie :

    „De data asta, poate că sabia Papei va fi frântă. Altă cale de unificare a Bisericii nu rămâne.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pag 220)

    „Aşa că pe faţă, întoarceţi-vă acasă la confesiunea ortodoxă şi aşa tot neamul prinde putere pentru ziua care are să vie. N-aşteptaţi s-o zică Domnii, ci ascultaţi ce zice Domnul.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pag 148)

    7) De ce portretul parintelui Arsenie Boca a plans in ziua de 23 aprilie 2015 (de ziua Sfantului Gheorghe) cand a fost asezat intr-o troita si de ce minunea s-a repetat ? Daca e o inselare, cum demonstreaza hulitorii ca e o inselare?

    http://www.romaniatv.net/icoana-lui-arsenie-boca-din-vaslui-plange-din-nou_251749.html

    Astea-s doar cateva intrebari.. de bun simt zic eu. II rugam sa raspunda. Mai am si altele le voi posta cand voi avea ceva timp liber.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  3. Pentru ca am sustinut sfintenia parintelui Arsenie Boca, dar si a parintelui Ilarion Agatu m-au cenzurat atat pe saccsiv cat si pe prieteniisfantuluiefrem. Insa ei nu stiu ca am urmarit doua aspecte: sa spun adevarul si in al doilea rand sa-i testez si sa-i starnesc (pentru ca am sesizat inclinatia lor si unde diavolul si-a bagat coada si trebuia facut lumina). Se baga motivele: raspunsuri decente, in duh ortodox, este post, sau este ucenic de-al lui Iacoboaiei, etc., numai sfintii inchisorilor sunt sfinti, ca ce-a spus parintele Fageteanu sau Antim este litera de lege, extremele sunt ale diavolului, etc.. Ei nu stu ca eu nu prea sunt sensibil la diferite motive sau strambe, ci doar la adevar. De fapt: au pareri preconcepute, nu deosebesc adevarul de neadevar, urmaresc sa nu-si piarda prestigiul site-ului si sa nu decada in ochii celorlalti, intr-un cuvant, sunt in inselare. etc.. Pot detalia, dar alta data, daca va fi nevoie.

    Apreciază

  4. Parinte Teodot revin cu alte intrebari pentru cei ce il hulesc (constesta) pe parintele Arsenie Boca:

    7) De ce acestia se smintesc de scrierile parintelui Arsenie referitoare la „tinerii casatoriti” ?

    Sfaturile date in cartile „Ridicarea casatoriei la inaltimea de taina” si „Tinerii, familia si copiii nascuti in lanturi” sunt sfaturi date pentru cei casatoriti nu pentru monahi si monahii.. Insusi subtitlul pe care acestia il contesta se numeste „Sfaturi pentri tinerii casatoriti” . Daca explicatiile medicale date in carte sunt sau nu gresite prea putin conteaza, in aceea carte e condamnata desfranarea, (ferirea de a zamisli prunci), avorturile etc.. Acestia fac precum fariseii care il acuzau pe Mantuitorul ca mananca cu mainile murdare. Aceeasi hulitori contesta si cuvintele parintelui Arsenie „in convietuire nu-i bun nici abuzul, nici refuzul” , citat care la fel se refera la cei casatoriti..

    Oare au citit acestia talcuirea Epistolei I catre corinteni data de Sfantul Ioan Gura de Aur:

    „Femeii bărbatul datornica dragoste să-i dea, la fel si femeia bărbatului” (I Cor. 7,3). Dar ce va să zică datornica dragoste? „Femeia trupul său nu-si stăpâneste” (I Cor. 7, 4), ci ea este si roaba si stăpâna bărbatului. Deci dacă tu te lepezi de acea robie cuvenită, te împotrivesti lui Dumnezeu. Iar de voiesti să te lepezi chiar pentru un timp scurt, fie că ar îngădui bărbatul, acelasi lucru este. Pentru aceea apostolul a numit acest fapt datorie, ca să arate că nici unul nu este stăpân pe sine, ci unul altuia robi.

    „Să nu opriti datoria unul altuia, fără numai din bună întelegere” (I Cor. 7, 5). Dar ce vrea să spună el aici? «Să nu se înfrâneze femeia, zice, dacă bărbatul nu voieste, si nici bărbatul, dacă nu voieste femeia.» Si pentru ce? Fiindcă din astfel de înfrânare se nasc mari rele, căci si preacurviile, si curviile, si chiar stricarea caselor de aici se trag de multe ori.

    […] Deci pentru ce te miri dacă el din această pricină curveste, sau dacă nu curveste, apoi este posomorât, vesnic tulburat, vesnic în luptă si pricinuind femeii mii de neajunsuri? Care este folosul postului si al înfrânării, dacă dragostea este sfâsiată? Nici unul. Câte batjocuri nu ies de aici, câte vorbe proaste si câtă luptă nu se desfăsoară în asemenea împrejurări!

    […] Fiindcă era firesc – ceea ce si astăzi se petrece – ca bărbatul să voiască si femeia să nu voiască, si invers, priveste cum el vorbeste cu fiecare. Sunt unii cari zic că cuvântul lui aici este îndreptat către preoti, însă eu având în privire cele ce urmează, nu cred că este asa. Dar dacă el ar fi scris acestea numai pentru preoti, nu ar fi pus sfătuire de obste, ci ar fi zis: «Bine este dascălului să nu se atingă de femeie.» Dar acum el nu a zis asa, ci spunând: „Bine este omului”, si nu numai preotului, vorbeste îndeobste. Si iarăsi: „Dezlegatute-ai de femeie? Nu căuta femeie” (I Cor. 7, 27). Nu a zis: «Tu, preote sau dascăle», ci în chip nehotărât. Si în sfârsit, mergând mai departe cu vorba, el tot îndeobste zice: „Dar din pricina curviei, fiecare femeie să aibă”, cu care prilej o dată cu pricina învoirii el aduce înfrânarea.

    (OMILIA XIX Talcuirea Epistolei I catre Corinteni)

    si cartea „Puterea Inimii – Duh – Suflet – Trup” a sfantului Luca al Crimeii este contestata de unii in Rusia, si cu toate astea Sfantul Luca este Sfant, nu poate nimeni sa contesta sfintenia lui..

    8) De ce parintele Arsenie este acuzat de mandrie pentru ca ii sfatuia pe tineri sa fie precum el (El nu fuma, nu bea,ducea o viata curata, etc)

    Oare si apostolul Pavel era mandru cand a zis : „Că voiesc ca toti oamenii să fie precum sunt eu” (I Cor. 7, 7). Talcuirea Sfantului Ioan Gura de Aur : „Aceasta o face în multe locuri, când sfătuieste pentru lucruri greu de împlinit, căci se pune pe sine la mijloc, zicând: „următori mie să fiti. (OMILIA XIX Talcuirea Epistolei I catre Corinteni)”

    Oare parintele Arsenie nu stia ce e mandria si ce e smerenia? Daca cumva a gresit, si a avut mandrie, ce om nu a gresit ? Sa ridice piatra..

    Citate despre mandrie din „Cararea Imparatiei”:

    „Vremea de amărăciune ţine de obicei cât ţine aplecarea spre mândrie ; căci celui smerit nimic nu-i poate sta împotrivă: nici lucrurile, nici oamenii şi nici dracii. Inaintea lui Dumnezeu adevărata virtute e smerenia care tămăduieşte, curăţă, apără şi întoarce toate spre pace. Deci, când amărăciunea încercării şi-a împlinit lucrul, iarăşi întoarce Dumnezeu toate spre bucurie.”

    „Iată, unde e apărare nu e smerenie, deci nici mărturisire şi nici iertare; mândria tot stăpână rămâne; cu Dumnezeu nu poţi face diplomaţie sau compromis.”

    „Neascultători, oamenii tari de cap şi betegi la minte de fumul mândriei , nu au parte de darurile sfatului. Căci, părăsind sfatul cel bun dat la vreme, şi Dumnezeu îi părăseşte şi-i lasă în sfatul celui rău.”

    „Poate tocmai pentru că e aşa de smerită judecata aceasta milostivă, nu pot să vie la mântuitoarea ei binefacere aproape nici unul dintre cei cu mintea plină de „ştiinţă” şi afumată de mândrie .”

    „Căderea firii în ispită e tot una cu o sfărâmare, care l-a făcut pe om bucăţi. Astfel mintea i-a fost amăgită de mândrie şi slavă deşartă.”

    „Geniile care sunt ajutate şi de agentul nebuniei, mai toate manifestă o mândrie mare, o nesupunere faţă de Dumnezeu, un dezechilibru spiritual. Ei sunt cei ce zic: „Nu este Dumnezeu!”

    9) De ce hulitorii parintelui Arsenie pun poze cu acesta cand era fara barba, si de ce il batjocuresc ca purta costum si era barbierit?

    Ascultati marturia parintele Nicolae Bordasiu (care a locuit cu parintele Arsenie sub acelasi acoperis) despre perioada cand parintele Arsenie era imbracat la costum :

    „In casa isi ducea viata calugareasca. Iesit afara de pe poarta casei, era un civil oarecare. Un om care mergea ca toti ceilalti la serviciu.[…] Venind acasa isi imbraca rasa de calugar. Statea ca si cum ar fi fost in manastire. Noi il respectam toti. Si era si duhovnicul nostru, si preotul nostru si vreau sa spun ca votul saraciei pe care l-a depus ca si monah in viata calugareasca, l-a respectat pe mai departe. Avea 2 costume de haine si erau de culoare maronie, unu mai cafeniu unu mai inchis. Acasa imbraca alt costum mai modest, avea o singura reverenda. ”

    Le propun hulitorilor sa priveasca chipul smerit al sfantului parinte Ilie Lacatusu (si el tot barbierit si la costum), poate se mai potolesc :

    Si 2 poze de la inmormantarea parintelui Arsenie Boca :


    10) De ce hulitorii parintelui Arsenie il acuza pe acesta ca spunea pacatele oamenilor in public?

    Parintele Arsenie Boca il ia ca exemplu pe Sfantul Serafim:

    „Numai o pildă a Sfântului Serafim de Sarov te poate lămuri cum. La el veneau mulţi oameni cu tot felul de încurcături. Odată a venit şi un general. Mândru, încrezut, cu gând să râdă mai mult, decât să asculte. Sfântul Serafim a început să-i spună câte isprăvi nedrepte a făcut ca să ajungă general, câte vicleşuguri în viaţă şi câte păcate cu numele şi cu numărul, încât (sufleteşte) generalul a asistat la o adevărată degradare a sa, vădindu-i-se toate relele sale. Un ucenic al sfântului, care asistase la acest rechizitoriu, îl întrebă mai târziu pe sfânt: „Cum ai ştiut, părinte, toate ale generalului ?” – De la mine n-am ştiut nimic. Toate mi le-a spus Domnul Iisus, Care cunoaşte toţi oamenii şi toate ale lor.” (Omul imbracat in haina de in si ingerul cu cadelnita de aur – pagina 436-437)

    E buna si mustrarea asta, pentru ca unii numai asa mustrandu i de fata cu ceilalti se cumintesc. Si la urma urmei parintele Arsenie nu urmarea decat indreptarea pacatosului.

    11) De ce parintele Arsenie este acuzat ca a tradat Miscarea Legionara ? Daca a facut-o, de ce legionarii au cuvinte frumoase despre el, il respectau si ii cereau sfatul :

    „Am fost tinut la securitate sase saptamani. Cu parintele Arsenie discutam numai cand ne gaseam singuri. Restul timpului fie ca ascultam discutiile din camera, fie ca ma duceam cu gandul departe. Intr-o zi se intampla sa ramanem amandoi in camera. Parintele Arsenie atunci imi spune: „Daca ar fi trait Capitanul ce lucruri frumoase am fi facut noi…”. Altadata imi spune: „Sa stii ca Legiunea nu va invinge pana nu se va completa numarul de legionari in cer”. Asta ar insemna sa moara toate generatiile din 1927 pana in 2000. Ar trebui sa treaca 60-80 de ani. Ar insemna sa nu mai traiasca nici un legionar din zilele noastre. „Dumnezeu va avea grija sa ramana si samanta pe pamant[/i]”, imi raspunde parintele Arsenie. A fost ultima discutie cu parintele Arsenie. Pe mine m-au luat si m-au dus la Penitenciar. M-au bagat singur intr-o celula la etajul trei, complet izolat de ceilalti legionari.(Mircea Puscasu, fost detinut politic, legionar)”

    La poarta Securităţii din Braşov lumea aştepta să predea mâncare gătită pentru părintele Arsenie, aflând că este arestat. Părintele împărţea mâncarea tuturor celor din arest. (Ion Gavrilă Ogoranu – Brazii se frâng, dar nu se îndoiesc vol. III)

    La scurt timp după întâlnire, pe piedestalul crucii a fost depus un buchet de flori. Era buchetul de flori pe care Regina l-a găsit în camera ei. A fost primul buchet de flori care s-a depus în cinstea celor înscrişi pe cruce. Cu litere mari în relief, în marmură au fost săpate cuvintele: ”Ei au murit pentru credinţă, neam şi libertate”. În primul rând l-am trecut pe cel despre care vorbesc încă munţii, pădurile,izvoarele şi inimile oamenilor din partea locului, pe Părintele Arsenie Boca, stareţul mănăstirii până în 1948. Deşi plouase câteva zile şi munţii au fost în ceaţă, în Duminica sfinţirii vremea s-a răzbunat, munţii erau limpezi, soarele strălucea neaua de pe creştetul lor. Pădurile se prezentau gătite în toate culorile curcubeului ieşite de sub măiestria toamnei. La amiazi, biserica şi curtea mănăstirii erau neîncăpătoare pentru mulţimea sosită din toate satele şi din toată ţara. Era pentru prima dată când cei care am supravieţuit din lupta anticomunistă din ţara Făgăraşului ne aflam la un loc. (Ion Gavrilă Ogoranu – Brazii se frâng, dar nu se îndoiesc vol. III)

    Cine împlineşte Cuvântul lui Hristos, realizează Maximum, Totul! Port o dragoste întreagă şi încredere neţărmurită în Părintele Boca. Prin voi îi comunic: „Toată iubirea sufletului în Domnul nostru Iisus Hristos, îi sărut mâinile şi tare mult doresc să-l cunosc”. Vă rog foarte mult să vi-l faceţi Duhovnic. Să vă spovediţi lui, căci e un preot unic. Mama îndeosebi. Din când în când mergeţi pe la Sâmbăta şi vă spovediţi Părintelui Boca. În toate situaţiile grele consultaţi-vă cu el, cereţi-i sfatul. (Sf Mucenic Valeriu Gafencu – Scrisori din inchisoare trimise celor dragi – Aiud, 15 mai 1946)

    În luna martie 1943 ne-am refugiat din Basarabia, mama cu trei fete, eleve, şi am ajuns in Făgăraş. Tata era deportat in Siberia, iar Vaieriu, fratele nostru, student, era deţinut politic la Aiud, de unde ne scria ocupându-se de educaţia surorilor mai mici. De ardeleni, care ne-au ajutat foarte mult, ne-am ataşat sufleteşte, petrecându-ne anii frumoşi ai adolescenţei mai ales ducându-ne la mănăstirea Sâmbăta, unde l-am cunoscut pe Părintele Arsenie Boca, cu care am participat la sfinţirea bisericii din Hurezu. Au trecut anii şi, cu ajutorul lui Dumnezeu, Valentina, sora cea mare, a intrat în învăţământ, eu, Eleonora, am intrat ca asistentă la ASCAR (Institutul de cardiologie) iar Elisabeta – inginer. După mulţi ani a venit la mine la serviciu, pentru o consultaţie, Părintele Arsenie cu o călugăriţă. Am rămas surprinsă spunându-mi că ne cunoaştem. Era îmbrăcat civil, tuns, frumos şi bine dispus. L-am prezentat unui foarte bun cardiolog, dr. Caulea. Ştiam de la o prietenă că este foarte ocupat şi că pictează o biserică aproape de Bucureşti, dar n-am reuşit să-l vizitez şi regret. Am cântat în diverse formaţii muzicale şi mai ales la diverse biserici din Bucureşti. Avem o familie frumoasă şi unită, cu soţi şi copii, nepoţi, realizaţi aşa cum ne-au învăţat Valeriu şi Părintele Arsenie (Eleonora Gafencu-Colgiu / Sf Mucenic Valeriu Gafencu – Scrisori din inchisoare trimise celor dragi )

    Aspazia Otel Petrescu

    Mai am si alte intrebari.. voi reveni cu ele.. Daca nu va cer prea mult parinte Teodot, puteti sa puneti aceste intrebari/comentarii chiar in articol ? evident daca vi se par utile si de folos..Puteti sa faceti modificari, adaugiri ,etc. Daca nu, e in regula, merge si asa.

    Doamne ajuta!

    Apreciază

      • / CREANGA TEOFIL

        Ce am postat aici pe blogul monahului Teodot am postat si la saccsiv in trecut.. au postat si altii. Din pacate, cei care au fost mai galagiosi s-au facut mai auziti. De aia ii si numesc hulitori pentru ca desi au citit toate aceste comentarii, au continuat cu batjocura la adresa parintelui Arsenie. Inteleg, sunt sceptici si nu-l considera sfant, e parerea lor, dar batjocura n-o inteleg. Reaua intentie la fel.. Trebuiau sa prezinte imaginea parintelui Arsenie asa cum e, si cu bune si cu rele, nu cu rautate si nu trunchiat..

        Da sunt ierarhi ecumenisti in comisia de canonizare a parintelui Arsenie, dar asta nu inseamna ca parintele Arsenie a fost un ecumenist, sau militant pentru ecumenism. Parintele Serafim Badila nu este ecumenist si confirma pozitia parintelui Arsenie Boca referitoare la ecumenism :

        http://www.arsenieboca.ro/Parinte-Arsenie-roaga-te-lui-Dumnezeu-pentru-noi

        Apreciază

  5. Parinte din ce am citit am inteles ca Parintele Arsenie Boca e cel mai mare sfant al Romaniei si posibil unul dintre cei mai mari sfinti din istoria Ortodoxiei……parerea mea este ca dupa canonizare vor afla cat mai multi straini de acest sfant parinte si vor veni la el la mormant cum vin si la SF PARASCHEVA…….eu am venit la Biserica prin el citind o carte de a lui,la fel si altii……asta spune multe despre cine e parintele Arsenie Boca……ca sa nu mai vorbim despre faptu ca l a primit duhovnic pe SF SERAFIM DE SAROV despre care stim ca e un mare mare sfant…….si am mai citit undeva ca P Arsenie a spus ca el a dat mana in duh cu SF IOAN BOTEZATORUL……..

    Apreciază

    • Mhai Marian, in ce carte ai citit ca a dat mana cu Sfantul Ioan Botezatorul ? Exista multe exagerari pe seama parintelui Arsenie, unii care au vrut sa il denigreze daca au vazut ca nu le merge au inceput cu exagerarile . Pe aceasta pagine de marturii ar fi ideal sa punem si sursele, cartea pagina, capitolul etc.
      Doamne ajuta

      Apreciază

  6. am citit pe net nu din carte….nu e nimic exagerat….mai e o intamplare tot dp net unde demonul dintr o demonizata spune ca acel mormant de la Prislop e cel mai sfant loc din Romania

    Apreciază

    • Mhai Marian, nu stiu despre ce intamplare vorbesti, ar fi bine sa pui si link pentru a vedea despre ce e vorba. Am gasit un filmulet cu o demonizata, stand la rand la mormantul parintelui Arsenie.

      Probabil mai sunt si alte cazuri de demonizati, oricum informatia de pe internet nu e suficienta,pe internet sunt doar o mica parte din minuni, intamplari, asa ca cea mai buna sursa , e la fata locului, acolo trebuiesc intrebati oamenii care se duc la mormant, de ce se duc, daca au primit ajutor, daca s-au izbavit de boli, daca au primit si ajutor duhovnicesc, in chestiuni duhovnicesti, etc.

      Minuni ca acestea poate sunt mult mai multe. Marturisesc si eu una recenta.. Mi-a ramas un os de peste,in gat si nu puteam deloc sa-l scot , am incercat sa tusesc, am incercat cu coji de mere. cu paine, coji de paine, osul era tot acolo, si am zis „parinte Arsenie daca esti sfant ajuta-ma sa scap de os” si n am facut absolut nimic, dupa cam 20 de minute n am mai simtit osul. Nu am tusit nu nimic, n am facut nimic sa-l scot, pur si simplu nu se mai simtea in gat. Nu prea i-am cerut ajutorul parintelui Arsenie pentru ca la randul meu m-am indoit. Nu alerg dupa minuni, pentru ca cea mai mare minune e schimbarea vietii , dar cand am cerut ajutor sfintilor, l am primit, mai devreme sau mai tarziu.De multe ori ajutorul a venit sub alta forma decat ma asteptam , dar a venit pt ca Sfintii nu lasa pe nimeni cu mana intinsa.

      Apreciază

  7. Interesant e faptul ca minunea izvorarii de mir s-a produs chiar in Duminica a II-a după Rusalii (a Sfintilor Romani). La fel si in celalalt caz de la Vaslui, tot intr-o zi de sarbatoare (Sfantul Gheorghe).

    Am putea compara cu alte minuni. La Hadimbu in ziua de Boboteaza a anului 1992, ochiul drept al Maicii Domnului dintr-o icoana pictata in 1938 a lacrimat. In Postul Mare din 1997, a doua icoana a lacrimat, in timp ce se afla intr-una din chiliile manastirii. A treia icoana, pictata in urma cu sapte ani, a varsat mir in 1998: acesta a curs de patru ori, in semnul crucii, in pronaosul bisericii. In cazul celei de-a patra icoane, reprezentindu-l pe Sfintul Ioan Botezatorul, minunea s-a intimplat pe 6 ianuarie 1999, la ora 12.
    http://www.ziaruldeiasi.ro/local/iasi/cele-sase-icoane-facatoare-de-minuni-din-judetul-iasi~ni2l9h

    As indrazni sa mai fac cateva comparatii. Parintele Arsenie si-a stiut data mortii asemeni altor sfinti si cuviosi.

    Marturia Parintelui Craciun Oprea :

    „Cu vremea, devenisem destul de apropiati, mai ales ca sotia mea il cunostea, si ea, inca din tinerete. Cu un an inainte de-a muri, de pilda, Parintele Arsenie m-a chemat la Prislop, impreuna cu preoteasa mea, ca sa schimbam, pe indelete, o vorba. Atunci am vazut si eu, cu ochii mei, crucea de lemn, pe care Parintele pusese sa i se ciopleasca data mortii, cu sase luni inainte de a muri. Stiuse exact cand va merge la Domnul. Iar cand a murit, copiii mei s-au numarat printre cei care i-au sapat groapa.”
    http://www.marturisitorii.ro/2014/04/10/sfantul-ardealului-evocat-de-parintele-craciun-oprea-17-iunie-1925-8-aprilie-2012/

    Din viata Sfintei Matrona din Moscova :

    „Sfanta Matrona din Moscova si-a prezis propria moarte cu trei zile inainte. Inainte de a trece la cele vesnice pe, 2 mai 1952, Sfanta a spus celor apropiati: “Toti, toti sa veniti la mine si sa-mi povestiti necazurile voastre, de parca as fi vie, caci eu va voi vedea, va voi auzi si va voi ajuta. Pe toti cei care imi vor cere ajutorul, ii voi intampina la moarte, pe fiecare in parte”.

    Parintele Arsenie a putut iesi din temnita desi usile erau bine zavorate, asemnea sfantului Vasile cel Nou sau sau a Sfantului Cuvios Iosif, scriitorul de cantari.

    Confesiunea colonelului care l-a arestat pe Părintele Arsenie Boca si care si-a dat demisia:

    „La un moment dat, am dat perdeaua si m-am uitat. Părintele era în genunchi în faţa Sfintei Mese. Se ruga. După ce s-o rugat Părintele, l-am luat, l-am dus, l-am încuiat. Trei rânduri de uşi erau! Un rând de gratii, un rând de uşi de fier şi un rând de uşi normale. O cheie era la mine, una la altul şi a treia cheie la celălalt. Nu puteam unul fără de ceilalţi doi să intrăm! Gratii la geam, peste tot gratii! L-am dus, l-am băgat pe Părintele acolo, l-am închis. A doua zi urma să vină generalul, să stea de vorbă cu dânsul acolo unde l-am închis, la palatul ăla brâncovenesc.Şi zice colonelul: Părinte, când am venit a doua zi cu generalul, no, deschidem uşa… şi nu era nimeni în cameră. Camera goală! Vai de mine! Ne venea nouă să ne facem cruce! Noi eram colonei de Securitate şi ne venea nouă să ne facem cruce! Generalul ne întreabă: „No, cum l-aţi luat? Unde l-aţi dus? Nu-i nimeni aici. E goală camera! No, duceţi-vă şi aduceţi-l!” Noi eram disperaţi: De unde să-l aducem? No, ne ducem înapoi la mănăstire; unde să ne ducem altundeva! Când ne ducem la mănăstire, Părintele era în slujbă şi tocmai spunea „Pace tuturor.!” Noi intram pe uşă şi numai pace nu aveam noi! Dar n-am avut voie să-l luăm, până nu o terminat. L-am lăsat, o terminat Sfânta Liturghie, frumos, şi apoi l-am dus. Şi continuă colonelul: Eu de atunci i-am zis generalului: „Să ştiți că eu îmi dau demisia din Securitate! Un om singur nu putea să facă aşa ceva! Că, uite, aici sunt colegii mei – o cheie e la unul, o cheie la celălalt, a treia era la mine. Cum de-o ieşit omul ăsta? Un om simplu nu face aşa ceva! Nu face aşa ceva!”
    http://www.doxologia.ro/cuvinte-duhovnicesti/confesiunea-colonelului-care-l-arestat-pe-parintele-arsenie-boca

    Din viata Cuviosului Vasile cel Nou:

    „A doua zi, neîmblînzita fiară, Samon, şezînd la judecată, a poruncit să aducă pe cel închis. Şi ducîndu-se trimişii, au aflat uşile temniţei încuiate, iar pe acela stînd afară sănătos cu trupul şi aşteptîndu-i pe ei. Iar ei s-au mirat de aceasta foarte mult. Deci l-au întrebat pe el, zicînd: „Spune-ne nouă, cum ai ieşit din temniţă, fiind uşile încuiate?” Dar fericitul n-a răspuns nimic şi mergea cu ei, ca să stea înaintea patriciului. Atunci unii dintre dînşii, alergînd înainte, au spus lui Samon ceea ce se făcuse, adică cum îl aflaseră în afara temniţei. Samon s-a mirat şi toţi cei împreună cu dînsul, auzind unele ca acelea, şi nu credeau cele spuse. Iar alţii ziceau că este vrăjitor şi cu farmece a făcut o minune ca aceea. ”

    Vedem ca la vremea lui, si cuviosul Vasile cel Nou era acuzat de hulitori ca era vrajitor.

    Din viata sfantului Cuvios Iosif, scriitorul de cântări:

    „Deci, i-au ieşit înainte tâlharii, care pentru aceea erau rânduiţi pe mare, şi a căzut Cuviosul în mâinile potrivnicilor, care, jefuind corabia aceea şi prinzind pe toţi cei ce erau cu Cuviosul Iosif, i-au trimis în Creta la prigonitorii de icoane. Acolo Cuviosul, fiind pus în lanţuri grele, a fost aruncat în temniţă, unde mai erau o mulţime de legaţi, pătimind împreună cu dânsul pentru dreapta credinţă. […] Iosif, luând acea hârtie şi citind-o, a înghiţit-o cu bucurie şi a zis: „Cât sunt de dulci gâtlejului meu cuvintele acestea”. Şi i-a poruncit cel ce i se arătase ca să şi cânte acele cuvinte şi, cântându-le cu bucurie, îndată a văzut lanţurile şi obezile sale dezlegate şi căzute de pe grumaz, de la mâini şi de la picioare şi a auzit pe Sfântul Ierarh Nicolae, grăindu-i: „Scoală-te şi urmează-mă”. Şi, sculându-se, a ieşit din temniţă, deschizându-se uşile singure de la sine, iar străjerii temniţei nu ştiau nimic de aceasta. Apoi s-a văzut că era dus prin văzduh de o putere dumnezeiască nevăzută şi în puţin timp s-a aflat la Constantinopol, pe calea cea mare care duce în cetate, slăvind pe Dumnezeu pentru o minune ca aceea preaslăvită.”

    Doamne ajuta ! Va doresc un post binecuvantat cu rugaciune, milostenie,rabdare, smerenie,si cu mult folos duhovnicesc !

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s